Welke go pro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:41

lycil8 schreef:
Ik kom even binnen vallen.... Ik zie iedereen praten over die SJCAM, zijn er ook mensen die toevallig een Denver ACT 8030w hebben? :D

Die heb ik korte tijd van iemand dat model gehad, maar wat een drama was dat. Beeld was niet mooi, maar vooral de batterijduur was maar een half uurtje, nou dan heb je een leuke camera maar dan kan je of een zooi batterijen bijkopen of heel kort filmen. Niet mijn ding hahah!

Over het zetten van een gopro op een oppervlak. Ja dat kan, met de juiste mount!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:45

Ik heb een camerabril, erg handig :) !

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:47

Duality schreef:
lycil8 schreef:
Ik kom even binnen vallen.... Ik zie iedereen praten over die SJCAM, zijn er ook mensen die toevallig een Denver ACT 8030w hebben? :D

Die heb ik korte tijd van iemand dat model gehad, maar wat een drama was dat. Beeld was niet mooi, maar vooral de batterijduur was maar een half uurtje, nou dan heb je een leuke camera maar dan kan je of een zooi batterijen bijkopen of heel kort filmen. Niet mijn ding hahah!

Over het zetten van een gopro op een oppervlak. Ja dat kan, met de juiste mount!

Mounth?

Duality

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:20

Haha jaa de mounts zijn de opzet stukjes waar je je camera op vast kan maken. Dus die plakkers, armpjes en bijv. chestmount (borsttuig en band voor om je helm etc)

Daar zijn er echt oneindig veel verschillende van de vinden dus vast ook wel iets waar je hem mee neer kan zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:21

plutolover schreef:
Vraagje kan de go pro ook staan op een oppervlakte ? Bijv op een bakrand en dan filmen

Ja dat kan, er is een statief verkrijgbaar (van gopro tenminste). Als je bv je les of eigen rijden wilt filmen vanaf de bakrand, dan zou ik voor een camcorder gaan ipv een actioncam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:56

Ik heb mijn sjcam op de dakgoot gewoon vastgezet met wat ducttape..
Wou de zwaluwen filmen die altijd op de dakgoot zitten.

Bij de sjcam krijg je er een hele set mounts bij. En daarvan kun je wel 1tje vasttapen om na het filmen er weer af te halen.

Om nu weer 10tallen euro's uit te geven aan een speciale mount :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:06

Ik heb een soort go pro besteld. Maar kan even duren voordat die binnen is

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:47

desireeee_x schreef:
Ik heb de gopro 4 silver, ben er heel erg tevreden over. Zeker het geld waard.

Die wil ik ook aan gaan schaffen *\o/* Hoe werkt dat met het borst ding? Ik heb wel een hem van uvex maar maak die ventilatiegaatjes liever niet stuk door mijn go pro

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:03

Mirry96 schreef:
desireeee_x schreef:

Die wil ik ook aan gaan schaffen *\o/* Hoe werkt dat met het borst ding? Ik heb wel een hem van uvex maar maak die ventilatiegaatjes liever niet stuk door mijn go pro

Vind persoonlijk dat de borstbevestiging geen mooie beelden maakt. Ondanks de fish eye lens heb je vaak dat de camera naar beneden zal wijzen, als je bijvoorbeeld in verlichte zit gaat

Op je cap bevestigen werkt echt het beste :)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:20

Zover ik weet komt er eind dit jaar de hero5 uit, hou er dus rekening mee dat de prijzen dan kunnen gaan zakken :)

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:01

Mirry96 schreef:
desireeee_x schreef:

Ik heb hem nog nooit op me borst gebruikt. Enkel op me cap.

Zelf heb ik een bruine uvex waar ik zo sticker bevestiging op heb geplakt.

En een witte uvex waarvoor ik een hoofdband heb.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:10

Ik heb de gopro hero, gewoon de eerste en ik heb zowel boobieview als capview gefilmd. Ik zou het zo eventjes uploaden als ik bij een pc ben

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:11

Ik zou graag één van de go pro's willen die haarscherpe Slowmotion beelden maakt. Dat vind ik altijd zo gaaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:43

Ik heb eindelijk ook mijn felbegeerde Gopro! *\o/* Wat een vreselijk cool ding is dat zeg!

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:53

Chasey schreef:
Ik zou graag één van de go pro's willen die haarscherpe Slowmotion beelden maakt. Dat vind ik altijd zo gaaf :D

De 4 hero kan dat *\o/* Morgen komt ie binnen. Ahhhhhhhh! Kan dus op me cap?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:04

Dankzij dit topic heb ik zojuist de sjcam4000 besteld.
Was al even opzoek naar een cam, maar vond de gopro te duur om de rede dat ik ook bang ben dat ik er straks op uit gekeken ben.
Ben benieuwd!
Degene die filmpjes heeft gedeeld, bedankt ! Zo krijg je toch een beter idee van zo'n cam.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:34

heb hem ook besteld en vandaag binnen. Met behulp van een filmpje van YouTube de settings ingesteld en alle functies zijn me alvast duidelijk; hoe in het menu te komen etc.
Morgen een micro sd halen en dan uittesten.
Enige waar ik eigenlijk op dit moment nog erg confused over ben is de oliebol aan accessoires waar ik op dit moment nog niet uit ben wat wat is en hoe te gebruiken.

oftewel; software gedeelte ben ik al uit...nu de hardware nog :D action camera noob zullen we maar zeggen :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:37

Ik heb de GoPro Hero3 voor een heel leuk prijsje over kunnen kopen bij mij in de buurt. Uiteraard mee genomen toen ik eind maart een weekendje weg ging naar Kootwijk.
Ik heb express voor een borst-tuig gekozen, omdat die minder zichtbaar is op foto's dan als ik hem op mijn cap zou hebben. Heb hem ook nog nooit op mijn cap uitgeprobeerd, maar hij ligt nu weer even stil.

https://youtu.be/scGG_QX_bV8
(Galop is bijna allemaal in standje staan gefilmd ... aangezien pony harder ging dan dat ie normaal gaat ivm ander paard, dat ie niet uit te zitten was..)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:45

Ik zelf heb de go pro hero 3+ silver. Maar laten we het erop houden dat het een vri duur hebbedingetje is geweest. Gebruik hem allee op vakantie of kamp. MaR kijk filmpjes ook amper terug. Zitten wel wat nadelen aan. Flets beeld door de zon bijvoorbeeld. Maargoed t is een leuk hebbedingetje. Maar in de toekomst zou ik denk geen go pro meer nemen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:54

Ben eruit hoe de sjcam te bevestigen. Denk dat ik maar voor de plakker ga al twijfel ik nog; ben als de dood dat dat niet houd en mn camera te pletter valt.
Aan de andere kant; zag een filmpje op YouTube waar iemand in een review de camera met het rode plakkertje op zn motorhelm had geplakt..aan de zijkant ook nog, dus vangt meer wind, sowieso gaat een motor al heel wat harder, dus camera zal meer te verduren krijgen (of nou ja; het plakkertje bedoel ik dan). En dat hield prima.
Dus zou die rode voor op de cap ook prima moeten kunnen toch?(heb een gladde cap, dus geen stof aan de buitenkant) Iemand hier die de camera met zo'n plakker bevestigd heeft? En hoe is de ervaring wat betreft de kracht van het plakkertje?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 01:48

Ik heb hem zelf met een elastische band om mijn cap, maar ken wel mensen met plakker. Dat gaat voor zover ik weet altijd goed! Met crossen, buitenrijden... enz.

Ik heb mijn sjcam4000 nu mee naar Thailand en heb wat screenshots, de filmpjes komen eventueel later. De screenshots zijn via mijn telefoon dus het kan zijn dat er wat kwaliteit is weggevallen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan nu dus bevestigen dat de case van de camera 100% waterdicht is, tot in ieder geval zo'n 4/5 meter diep. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 06:43

xxCYNNxx schreef:
Ben eruit hoe de sjcam te bevestigen. Denk dat ik maar voor de plakker ga al twijfel ik nog; ben als de dood dat dat niet houd en mn camera te pletter valt.
Aan de andere kant; zag een filmpje op YouTube waar iemand in een review de camera met het rode plakkertje op zn motorhelm had geplakt..aan de zijkant ook nog, dus vangt meer wind, sowieso gaat een motor al heel wat harder, dus camera zal meer te verduren krijgen (of nou ja; het plakkertje bedoel ik dan). En dat hield prima.
Dus zou die rode voor op de cap ook prima moeten kunnen toch?(heb een gladde cap, dus geen stof aan de buitenkant) Iemand hier die de camera met zo'n plakker bevestigd heeft? En hoe is de ervaring wat betreft de kracht van het plakkertje?

Hier met een plakkertje op de cap bevestigd.
Zit erg goed vast! Nog nooit problemen mee gehad :)

Niet met springen, niet met buitenrijden, niet met water..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:36

aah gelukkig, dat stelt me gerust. Zal ik de camera eens gaan uittesten

die foto met die school vissen is erg gaaf trouwens

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:11

xxCYNNxx schreef:

Ik had er een helmband bij gekocht, maar te strak op m'n cap gedaan waardoor die eraf was geklapt en op de grond viel toen ik op m'n paard zat, hij leeft nog. Volgens mij kunnen die dingen wel een stootje hebben.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:21

ja met hoofdband waren mn angsten voor verliezen nog groter geweest denk ik. Maar goed te horen dat ze niet gelijk overleden zijn met verliezen.
Heb gisteravond de plakker erop gedaan en die zit, na een nacht in de woonkamer gelegen te hebben, muurvast; geen beweging in te krijgen, dus ben al een stuk geruster.
En test hem eerst even in de bak uit, al is dat meer om te zien of die goed zit en niet bv alleen maar de lucht filmt. Daarna gaat ie mee op buitenrit.