Vliegtuigspotten op je kamer... (geluidsoverlast)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Vliegtuigspotten op je kamer... (geluidsoverlast)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:44

Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers op de bokkers die zo dichtbij Schiphol wonen. Ik zou met mijn verslaving niet meer aan mijn dagelijkse dingen komen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:46

Laibadji schreef:
Ayasha schreef:
Als ie onder constructie is weet je dat ie een keer gebruikt gaat worden. :o
Sorry ik vind dit soort dingen ook altijd een beetje... Tja... Net zoals de klagers van Zaventem; De grond/huizen die je daar koopt/huurt zijn om die reden en stuk goedkoper. Je wéét dat ze daar vliegen, als je daar niet tegen kan moet je er niet gaan wonen. Dan moet je op een stillere (maar vaak ook duurdere) plek gaan wonen.

Excuseer, bij ons is de baan er plots gekomen. Wij woonden er al 5 jaar zonder problemen. Ik denk ook dat 50km van Zaventem wonen ver genoeg is om geen last te hebben. Dus vind ik niet dat jouw mening hier correct is!

Je vindt er van wat je wil maar dat zeuren op tv van die mensen die rond zaventem wonen vind ik dan weer bullshit; je weet dat daar een vliegveld ligt. Je weet dat de kans reëel is dat zulke dingen nogal eens verbouwen/nieuwe banen bijleggen/routers veranderd worden. De huisprijzen zijn er dan ook naar in die omgeving. En dan kan je daar last van hebben en je kan daar van balen maar hoe je het ook draait of keert: je hebt bewust gekozen voor die lagere huisprijzen en bewust gekozen om daar te gaan wonen wetende dat die luchthaven daar ligt incl de aanvliegroutes die mogelijk kunnen veranderen.
Datzelfde geld voor de andere persoon; Je hebt altijd de keuze om elders te gaan wonen. Of die keuze "aantrekkelijk" is, is een tweede. Maar dan moet je niet zeuren als je er bewust voor kiest om bij een luchthaven te blijven wonen. Soms moet je compensaties doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:48

Maar Zaventem heeft hier toch niet zoveel mee te maken? TS woont in Amsterdam.

Overigens zijn er weinig huizenprijzen zo hoog als daar :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:51

Welke luchthaven je neemt; er wonen altijd mensen rond die er zijn gaan wonen nadat de luchthaven er was en die dan op TV van alles gaan eisen. :+ Verander zaventem van mijn part door Amsterdam als je dat liever hebt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:59

Je hebt Zaventem al vaker genoemd, ik snap de relevantie gewoon niet voor dit topic, in Amsterdam betaal je gewoon de hoofdprijs voor je geluidsoverlast :+ en daarbij klaagt TS ook niet op tv. Ze vraagt gewoon om lotgenoten, niet om dooddoeners zoals "dat had je van tevoren kunnen weten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:07

Daarbuiten is een woonruimte zoeken in de Randstad al lastig genoeg, vooral als je gebonden bent aan een bepaalde stad (met Amsterdam ben je dan nog het ongelukkigst uit) en je budget is niet torenhoog. Zag net nog een advertentie voorbij komen van een kamer van (jawel) 2x2 meter voor 450 euro. Denk dat je op een gegeven moment maar gewoon gaat wonen waar je een plek kan krijgen. Ik lees nergens dat TS zeurt of iets wilt bereiken, ze wilt gewoon tips over hoe ze er het beste mee om kan gaan.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:26

Je hebt horloge wekkers.die trillen om je pols ipv geluid (of incombi met geluid)misschien is dat een idee?kan je toch nog relaxed slapen met oordopjes :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:54

Ayasha schreef:
Welke luchthaven je neemt; er wonen altijd mensen rond die er zijn gaan wonen nadat de luchthaven er was en die dan op TV van alles gaan eisen. :+ Verander zaventem van mijn part door Amsterdam als je dat liever hebt.

Je hebt al vaker van die rare redeneringen.
Hoor je TS klagen? Ts vraagt gewoon wat ze het beste kan doen tegen de geluidsoverlast.
Ts is niet op tv geweest en Ts eist niks.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:12

Ik woon onder de aanvliegroute van de kaagbaan en ze komen hier heel laag over.
Nu ben ik er op aan het letten en hoor ik het, maar eigenlijk hoor ik het bijna niet meer, behalve dat als je buitenzit je soms iets harder moet (lees schreeuwen) praten als er net een over komt.
Nu komen hier alleen vliegtuigen over die gaan landen, dus die maken wel wat minder lawaai.

Als hier wel eens mensen blijven slapen dan worden ze soms wel een beetje gek van de vliegtuigen.

Ik zou oordopjes inderdaad eens uitproberen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:23

Ik heb vlak bij een tram halte gewoond. Na de tramhalte was een krappe bocht waardoor de trams moesten rijden met een hoop gepiep en gejank van het onderstel.
Ik heb er even aan moeten wennen maar hoorde het op het laatst echt niet meer. Ook de eerste tram in de ochtend niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:29

Terwijl ik bv nog steeds met regelmaat de optrekkende bus hoor. Het geluid is niet hard en veel minder dan trams, maar niet ieder mens filtert dat even makkelijk uit.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:06

Ayasha schreef:

Ach wat ga je weer kort door de bocht. In mijn situatie ben ik 5 jaar geleden een huis gekocht in stilte gebied. Op 50 KILOMETER van de luchthaven. Nooit kwam er een vliegtuig boven ons. Plots vindt de regering dat de vliegtuigen boven minder dichtbevolkte gebieden moet vliegen zodanig dat er minder mensen last van hebben. En daarom zijn wij nu de dupe. Dus nee ik verkoop mijn huis niet. Ik zal het ooit wel gewoon worden maar leuk nee dat vind ik niet. En ook ts legt zich er bij neer dat de vliegtuigen over vliegen en vraagt enkel raad en een beetje begrip. Jammer dat begrip soms moeilijk te vinden is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:10

Net als Nant woon ik onder de Kaagbaan.
Ik hoor ze wel de vliegtuigen, maar het valt niet op.
Komt omdat in in de Haarlemmeer ben opgegroeid.

Maar als jij er niet aan kan wennen is het misschien prettiger voor je om ergens anders te gaan wonen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 22:10

Fijn dat er inderdaad ook veel mensen zijn die snappen dat ik het inderdaad gewoon accepteer dat ze er zijn, maar dat een beetje tips en lotgenotencontact wel fijn is! Ik vind het heel leuk dit topic door te lezen, en ik ga me daarom iets minder storen aan de vliegtuigen. Ik stoor me er overigens niet bewust aan, maar het is gewoon een beetje onnegeerbaar ofzo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:40

Er is een baan in onderhoud dus vliegroutes kunnen wat aangepast zijn.

Woon nu 31 jaar in een straal van 15 km van Schiphol en hoor de vliegtuigen eigenlijk niet meer. Het went

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:08

Gohh Ts wat vervelend! Die vliegtuigen komen zo te zien wel heel erg dichtbij over :(
Hoe dichtbij woon je vanaf schiphol dan? (Gewoon uit benieuwdheid :o )

Ik woon zelf een kleine 10 kilometer van rotterdam airport, maar ik hoor gelukkig eigenlijk bijna nooit vliegtuigen.

Ik kan je verder niet echt tips geven helaas. Er is denk ik vrij weinig aan te doen. Oordopjes in doen inderdaad, maar dat is nou ook niet alles. Ander geluid zoals muziek opzetten wil ook wel helpen, dan dlfocus je je niet zo op de vliegtuigen maar op de muziek.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:19

Sheran schreef:
Goede tips!

Van een wake-uplight word ik helaas niet wakker, ik slaap prima met licht. Geluid is altijd het probleem :P.

Mijn oma is doof, die heeft een wekker die gaat trillen, die leg je onder je kussen! Ideaal, even als tip tussendoor :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:53

Mijn vriend woont ook vlakbij schiphol en de vliegtuigen vliegen ook over zijn tuin. Niet heel laag maar je kan ze goed horen.. tijdens het slapen heb ik er gelukkig geen last van maar overdag erger ik me zo erg. Na 5 jaar nog niet aan gewend...
Sterkte ermee ik hoop dat je een goede tip vind!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 00:00

Goede tips allemaal en wat veel mensen nog hier die ook last hebben!

Ik woon zo'n 8 km van Schipbol, hemelsbreed.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 14:08

Toch helpt het wel, dit topic :D nu ik weet dat er veel meer zijn went het gemakkelijker. Mobiel op trilfunctie lukte vanochtend niet, waarschijnlijk heb ik hem s nachts tussen mijn matras en de muur terecht laten komen. Toen de wekker ging was ik gewoon wakker maar ik heb hem niet gehoord.

Afbeelding

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:55

Succes! Wat ook helpt is proberen van positief te denken. Ik ga voor mezelf ook na welke geluiden ik van de vliegtuigen wel aangenaam vond. Dit kalmeerde mij want het bleek dat er vele geluiden waren die ik wel hoorde maar die mij eigenlijk niet stoorde maar mij frustreerde omdat ik ze 'hoorde'. Begrijp je een beetje wat ik bedoel. Ik heb voor mezelf door dat ik enkel de hoge tonen irritant vind en wat blijkt deze hoor je minder dan alle andere tonen die mij eigenlijk niet hard stoorden dus verminderde mijn frustratie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:03

Er zijn nog veel meer soorten wekkers met van allerlei trilfuncties te bedenken die je zouden kunnen helpen dus mogelijk zijn extra goede oordopjes toch wel mogelijk. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:09

Ik heb van 1-23 pal onder de aanvliegroute Zestienhoven gewoond, af en toe kon je de mensen aan boord bijna een handje geven. En ja, ik lag ook op een zolderkamertje. En ik moet zeggen, ik hoorde ze op het laatst bijna niet meer. Een gesprek in de tuin onderbreken omdat er bijna een Boeing op de bbq landde was voor ons een tweede natuur :')
Maar kan me voorstellen als je het niet gewend bent dat t even aanpassen is... Zeker als je probeert te slapen en t niet lukt. Hopelijk zal het met de tijd steeds beter gaan, gewenning is toch wat de meeste overlast wegneemt. En ik neem aan dat je kamertje niet voor altijd is, misschien maakt dat t ook iets draaglijker.

Oh ja en je telefoon op trilstand en dan ergens op leggen wat flinke herrie maakt? Een oud collegaatje van me had een soort trilwekker op een metalen bakje met knikkertjes. Dat maakte zo'n onaards hard geluid dat zelfs een olifant nog wakker zou schrikken :=

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:12

vrouwke schreef:
Het went echt.
Ik zit tegenover vliegveld Volkel en 5 van de 7 dagen komen van deze kanonnen over.
Deze foto's zijn van onze stoep af gemaakt achter.
Die gele bus is onze auto.

[ [url=m/ae3Qih.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0c9F6t.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BuzJD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

jij woont bij mij in de straat :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:14

Oh bah ik snap frustratie, wij wonen recht onder de aanvliegroute van Eindhoven AirPort. Die de laatste jaren flink drukker is geworden. Met veel wind vliegen ze zo laag dat ik er een steen tegen aan zou kunnen gooien. Ik wen er dus echt niet aan hè, op een drukke vrijdag elke 2 min zon ding bijna op het dak. Al onze ramen zijn lek gegaan afgelopen Jaren dus wij zijn nu in onderhandeling over wat voor glas en kozijnen we er het beste in kunnen doen. Mijn zoontje slaapt smiddags bijna niet door de vliegtuigen op een slechte dag. Wij moeten hier elke 10 tijdens het eten onze mond houden haha. Gelukkig snachts dan weer geen last, dat zou helemaal erg zijn.
Ik lees dus mee naar goeie tips. Iemand verstand van ramen en kozijnen?