huurovereenkomst met algeheel huisdieren verbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 16:57

Cayenne schreef:
Ik ben wel benieuwd wat je gaat doen wanneer straks blijkt dat je inderdaad niet onder het huisdierenverbod uit komt. Verhuizen?

Nee, dan probeer ik mijn tijd van 2 jaar uit te zitten en wanneer ik een vast contract heb koop ik een huis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: huurovereenkomst met algeheel huisdieren verbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:00

Ik ben benieuwd wat het juridisch loket zegt en met welke argumentatie, sprekende vanuit mijn rechtenachtergrond kan ik namelijk alleen maar met FloortjeM meegaan :).

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:02

danzzz schreef:
Niet bij contractbreuk

Maar daar is geen sprake van omdat ik eerst alles wil weten. Ik heb nog geen beest.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:04

_San87_ schreef:
Ik ben benieuwd wat het juridisch loket zegt en met welke argumentatie, sprekende vanuit mijn rechtenachtergrond kan ik namelijk alleen maar met FloortjeM meegaan :).

Wanneer ik het antwoord heb zal ik het laten weten.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:06

Celiien schreef:
Een algeheel verbod is strijdig met jouw woongenot. In t ergste geval kan de verhuurder er een zaak van maken, waarna een rechter bepaald of de bezwaren van de verhuurder redelijk zijn, zoals overlast, allergie, vernieling en schade etc.
Maar of je t zover wil laten komen... Hou dan rekening met een ongezellige huisbaas, veel gezeur en huurverhogingen, en wegens desinfecteren/schoonmaken woning je borg keijt zijn. En ja dat kan gebeuren :j

Dit had ik ook gevonden inderdaad. Echter heb ik de makelaar nu zelf voorgesteld dat indien nodig ik de kosten voor ontsmetting etc moet opbrengen. Ik hoop hier volgende week een reactie op te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:07

De makelaar? Deze is dezelfde als de huurbaas in dit geval? Even voor mijn beeldvorming.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:09

_San87_ schreef:
De makelaar? Deze is dezelfde als de huurbaas in dit geval? Even voor mijn beeldvorming.

Nee hij is een tussenpersoon maar treed op als beheerder. De eigenaar van t pand heb ik ook een keer kennus meegemaakt verder geen contact mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:10

Blon_D schreef:
_San87_ schreef:

Nee hij is een tussenpersoon maar treed op als beheerder. De eigenaar van t pand heb ik ook een keer kennus meegemaakt verder geen contact mee.

Ah, duidelijk :). Ik heb het misschien gemist, maar wat zegt de makelaar ervan?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:14

_San87_ schreef:
Ah, duidelijk :). Ik heb het misschien gemist, maar wat zegt de makelaar ervan?

Daar heb ik nog geen echte reactie van. Hij is sowieso niet iemand die uitzichzelf informatie geeft je moet alles aandragen of vragen.. Ik bel hem maandag op als ik dan nog geen reactie heb.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:23

als je een (verzorg)paard ergens op een stalling hebt staan dan kun je daar vaak naar toe en dan is het minder erg dat je geen dieren in huis mag. Je was toch van plan om over 2 jaar zelf een huis te kopen,dus die tijd is op die manier wel te overbruggen? Ik zou niet al te moeilijk gaan doen aangezien je het huurcontract hebt ondertekend zoals het is.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:26

anjali schreef:
als je een (verzorg)paard ergens op een stalling hebt staan dan kun je daar vaak naar toe en dan is het minder erg dat je geen dieren in huis mag. Je was toch van plan om over 2 jaar zelf een huis te kopen,dus die tijd is op die manier wel te overbruggen? Ik zou niet al te moeilijk gaan doen aangezien je het huurcontract hebt ondertekend zoals het is.

Ik heb geen verzorgpaard nodig ik heb twee eigen paarden. Echter loop ik niet tot 3 uur snachts bij mijn paarden rond ;) Ik ben nu veel bij mijn ouders omdat ik daar mijn eigen hond heb achtergelaten (hij is 8 jaar en woont al zijn hele leven bij de hond van mijn ouders, het is niet eerlijk tegenover hem om hem te verhuizen)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:32

Blon_D schreef:
Ik ben nu veel bij mijn ouders omdat ik daar mijn eigen hond heb achtergelaten (hij is 8 jaar en woont al zijn hele leven bij de hond van mijn ouders, het is niet eerlijk tegenover hem om hem te verhuizen)

Maar je vind het wel eerlijk om nu onder een door jouw getekend contract met voorwaarden uit te komen? ;)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:34

Ik vind de vraag van TS helemaal niet zo vreemd.
Waarschijnlijk was ze zo druk op zoek naar een eigen plekje en zo enthousiast, dat ze op dat moment wel gedacht heeft dat het geen enkel probleem zou zijn dat huisdieren niet welkom waren. Echter kan dat in praktijk natuurlijk nogal tegenvallen daarna en dat is ook logisch.
De aanvallende reacties in dit topic snap ik dan ook niet helemaal en lijken me erg overbodig voor de TS.
Het eerste wat ik je wil meegeven TS, is dat op bokt ontelbare keren juridisch advies wordt gegeven door bokkers die oordelen vanuit hun eigen rechtsgevoel en niet daadwerkelijk vanuit de wet :+.
Je kwestie vind ik zelf vrij lastig. Het is namelijk wel zo dat je vooraf akkoord gegaan bent en je op dat moment ook geen huisdieren had. Je zou het kunnen gooien op een inbreuk van je woongenot, alleen wist je natuurlijk van die inbreuk af. Ik durf je dus niet te zeggen hoe het uitpakt. Je kan altijd advies inwinnen en ik ben benieuwd naar het verloop (ik vind huurrechtelijke kwesties altijd interessant :') ). Succes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:35

Palmera schreef:
Blon_D schreef:
Ik ben nu veel bij mijn ouders omdat ik daar mijn eigen hond heb achtergelaten (hij is 8 jaar en woont al zijn hele leven bij de hond van mijn ouders, het is niet eerlijk tegenover hem om hem te verhuizen)

Maar je vind het wel eerlijk om nu onder een door jouw getekend contract met voorwaarden uit te komen? ;)

Ze vraagt wat de mogelijkheden zijn. Niet dat ze ook daadwerkelijk de voorwaarden gaat negeren.

Ik zou ook kijken wat mogelijk is, helemaal wanneer blijkt dat anderen ook huisdieren hebben :). Dat de kans groot is dat t alsnog niet mag, so be it. Maar uitzoeken hoe of wat is toch prima? Ook al ben je in de eerste instantie ergens mee akkoord gegaan. Niet alles wat in een huurovereenkomst staat is achteraf per se rechtsgeldig :).

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:35

Palmera schreef:
Blon_D schreef:

Dat is appels met peren vergelijken. Mijn hond staat dichter bij mij dan mijn huisbaas dacht ik zo.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:39

Op die makelaar zou ik niet te hard rekenen. Huisbaas verhuurt blijkbaar meerdere panden, ik denk dat de makelaar haar liever te vriend zal houden voor toekomstige overeenkomsten.

Maar ik snap je situatie wel. Ik heb 1,5 jaar op een appartement gewoond waar ik ook geen huisdieren mocht houden. Ik miste het ook, vooral tijdens avonden waarop ik rustig in de zetel zat. Misschien ook een belangrijke reden waarom ik er me nooit 100% thuis heb gevoeld. Anderzijds besefte ik dat het houden van een dier in mijn situatie niet ideaal was: te veel trappen voor een hond (2e verdiep), en niet te bereiken voor een kat zonder het terras van mijn onderburen te passeren. Ik had me er al snel bij neergelegd, en ik ben de huizenmarkt blijven in de gaten houden.

Inmiddels woon ik in een eigen huisje met grote tuin. Van zodra ik wist dat ik ging verhuizen, ben ik beginnen uitkijken naar een kat. Die kwam er dan ook op dezelfde dag als ik verhuisd ben. Ondertussen lopen hier 2 katten en een hond rond :)

Ik probeerde het destijds gewoon als iets tijdelijks te beschouwen. En ik ging zoveel mogelijk naar mijn paard, of ik sprak af met vrienden die wel een hond hadden om te gaan wandelen oid.

Binnenkort zal ik mijn huis verhuren, en omwille van de grote tuin zou ik dit het liefste doen aan mensen met een hond. Maar dat zien we dan wel.

Geen juridisch antwoord op je vraag (ben ik niet bevoegd voor), wel een eigen ervaring.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:41

Dan verhuis je toch gewoon zodra het kan? En geef je bij een volgende verhuurder gewoon aan dat je een huisdier hebt, dan kan die kiezen of hij je als huurder wil of niet

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 17:42

singa schreef:
Op die makelaar zou ik niet te hard rekenen. Huisbaas verhuurt blijkbaar meerdere panden, ik denk dat de makelaar haar liever te vriend zal houden voor toekomstige overeenkomsten.

Maar ik snap je situatie wel. Ik heb 1,5 jaar op een appartement gewoond waar ik ook geen huisdieren mocht houden. Ik miste het ook, vooral tijdens avonden waarop ik rustig in de zetel zat. Misschien ook een belangrijke reden waarom ik er me nooit 100% thuis heb gevoeld. Anderzijds besefte ik dat het houden van een dier in mijn situatie niet ideaal was: te veel trappen voor een hond (2e verdiep), en niet te bereiken voor een kat zonder het terras van mijn onderburen te passeren. Ik had me er al snel bij neergelegd, en ik ben de huizenmarkt blijven in de gaten houden.

Inmiddels woon ik in een eigen huisje met grote tuin. Van zodra ik wist dat ik ging verhuizen, ben ik beginnen uitkijken naar een kat. Die kwam er dan ook op dezelfde dag als ik verhuisd ben. Ondertussen lopen hier 2 katten en een hond rond :)

Ik probeerde het destijds gewoon als iets tijdelijks te beschouwen. En ik ging zoveel mogelijk naar mijn paard, of ik sprak af met vrienden die wel een hond hadden om te gaan wandelen oid.

Binnenkort zal ik mijn huis verhuren, en omwille van de grote tuin zou ik dit het liefste doen aan mensen met een hond. Maar dat zien we dan wel.

Geen juridisch antwoord op je vraag (ben ik niet bevoegd voor), wel een eigen ervaring.

De makelaar bemiddeld ook alleen, hij is tussenpersoon alle contact loopt via hem vandaar dat ik de vraag bij hem heb neergelegd ;)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:43

singa schreef:

Erg nobel van je. Ikzelf sluit bv direct alle huurders met een huisdier uit.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:49

Misschien spreek ik over en tijdje ook anders :-) Maar op zich is het hier best te doen: vloer is makkelijk te vervangen indien nodig (zit er sowieso eens aan te komen), standaard ikea keuken, schilderdeuren, ... En een handige vriend :-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:11

Blon_D schreef:
Dat is appels met peren vergelijken. Mijn hond staat dichter bij mij dan mijn huisbaas dacht ik zo.

Maar je wil hem toch niet verhuizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:25

TS, heb een mooi vergelijk.
Als huurder teken je voor het feit dat als er wordt geconstateerd dat je geen wietplanten mag hebben/kweken in je huis (je vond dat dat de 10 planten van je geen overlast veroorzaken) je ze toch kweekt, je huurcontract wordt ontbonden en je gewoon je huis uit wordt gezet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:30

Toen je je contract tekende wist je van de regels. En ben je ermee akkoord gegaan. Als je toch een huisdier wilt zou ik opzoek gaan naar een ander huisje

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 18:31

Morganlefay schreef:
Als huurder teken je voor het feit dat als er wordt geconstateerd dat je geen wietplanten mag hebben/kweken in je huis (je vond dat dat de 10 planten van je geen overlast veroorzaken) je ze toch kweekt, je huurcontract wordt ontbonden en je gewoon je huis uit wordt gezet.

Alleen staat er dit op het net over mijn situatie: https://www.das.nl/over-das/nieuws/blog ... -huurbaas/

wietplanten hebben tot max 5 een gedoogdbeleid in NL. Voor huisdieren is geen algemeen verbod in NL noch een gedoogdbeleid ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:35

Blon_D schreef:
Morganlefay schreef:

Alleen staat er dit op het net over mijn situatie: https://www.das.nl/over-das/nieuws/blog ... -huurbaas/

wietplanten hebben tot max 5 een gedoogdbeleid in NL. Voor huisdieren is geen algemeen verbod in NL noch een gedoogdbeleid ;)
Dat van die vijf planten is niet waar. Je mag geen wietplanten hebben. Er wordt alleen niet naar gezocht. Komt de politie bij je op de stoep om wat voor reden dan ook en ze zien een wietplant, dan gaat die gewoon mee.