Op die makelaar zou ik niet te hard rekenen. Huisbaas verhuurt blijkbaar meerdere panden, ik denk dat de makelaar haar liever te vriend zal houden voor toekomstige overeenkomsten.
Maar ik snap je situatie wel. Ik heb 1,5 jaar op een appartement gewoond waar ik ook geen huisdieren mocht houden. Ik miste het ook, vooral tijdens avonden waarop ik rustig in de zetel zat. Misschien ook een belangrijke reden waarom ik er me nooit 100% thuis heb gevoeld. Anderzijds besefte ik dat het houden van een dier in mijn situatie niet ideaal was: te veel trappen voor een hond (2e verdiep), en niet te bereiken voor een kat zonder het terras van mijn onderburen te passeren. Ik had me er al snel bij neergelegd, en ik ben de huizenmarkt blijven in de gaten houden.
Inmiddels woon ik in een eigen huisje met grote tuin. Van zodra ik wist dat ik ging verhuizen, ben ik beginnen uitkijken naar een kat. Die kwam er dan ook op dezelfde dag als ik verhuisd ben. Ondertussen lopen hier 2 katten en een hond rond
Ik probeerde het destijds gewoon als iets tijdelijks te beschouwen. En ik ging zoveel mogelijk naar mijn paard, of ik sprak af met vrienden die wel een hond hadden om te gaan wandelen oid.
Binnenkort zal ik mijn huis verhuren, en omwille van de grote tuin zou ik dit het liefste doen aan mensen met een hond. Maar dat zien we dan wel.
Geen juridisch antwoord op je vraag (ben ik niet bevoegd voor), wel een eigen ervaring.