Huis huren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 17:38

bigone schreef:
Tja, dat veranderd de zaak wel natuurlijk. zorg dat je begeleiding blijft houden want anders ben ik bang dat je moeder gelijk krijgt. En hoe andere mensen met kleine kinderen het doen, de paasei naar de nering zetten. Dus niet van alles en nog wat voor die kleine kopen. Daar gaan zo veel mensen de fout mee in. Vraag je begeleider om een goed financieel plan op te stellen, jullie verdienen dan samen wel te veel maar heb de indruk dat er bijna niets over blijft van wat er binnen komt. Dus verdiep je zelf en samen met je vriend in de geld zaken en speel het ook hard. Anders hebben jullie een vervelende toekomst.

Willen de begeleidind wel houden hoor. Maar aangezien we geen 24:7 nodig hebben.

En ik haal weinif voor mijn zoontje. Aangezien ik heel veel gekregen heb

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 17:40

Ik gok dat we rond de 100/200 in de maan overhouden. En daar is dan alles al vanaf

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:41

Volgens mjj begrijp je mij niet helaas TS. Ik denk dat als je jullie financiële toestand op de rit willen krijgen het juist handig is als iemand jullie inzicht geeft in hoe en wat. Heb zelf inderdaad ook het idee dat er weinig overblijft.

Juist door zelf dingen te gaan inzien ga je vanzelf leren hoe je met je geld moet omgaan. Ook heel belangrijk voor jullie kindje later.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 17:43

We hebben een bewind voerder die onze geld zaken gaan doen.

Dinsdag gaan we dingen bespreken;)

BigOne

Re: Huis huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:01

Zorg dat je er zelf ook zo veel mogelijk met je neus boven op zit zodat je het ook leert.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 18:17

Gaan en doen we zeker:).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:20

WD-V ---> HTT

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:20

chocobroodje schreef:
WD-V ---> HTK

Wattus? :=
Bedoel je niet HTT?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:59

Sunrise19 schreef:
Juist door zelf dingen te gaan inzien ga je vanzelf leren hoe je met je geld moet omgaan. Ook heel belangrijk voor jullie kindje later.

Klinkt logisch, maar helaas geldt dit echt niet voor iedereen. Er zijn mensen die het niet kunnen en het nooit gaan kunnen. Juist met een kind kun je beter zekerheid hebben en dus goede begeleiding hierin.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:24

Bewindvoering vind ik niet echt gerichte hulp eigenlijk. Ze nemen je alles uit handen en op het moment dat je het ooit zelf moet gaan doen ontstaan er weer problemen. Ik heb overigens geen idee of je voor altijd bewindvoering kan krijgen. Dus vandaar ik het aandraag.

En al zou je het maar voor je kind proberen. Is toch fijn als die een goede basis mee krijgt straks.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:04

Vinden jullie zelf dat jullie geen 24/7 begeleiding beschikbaar nodig hebben of vinden de hulpverleners dat ook?

Hoe anderen dat doen? Tja. Prioriteiten stellen, vaste lasten automatisch betalen en gewoon goed op de in en uitkomsten letten. Van dat bedrag kun je prima leven. Wij kunnen en moeten het met minder redden en hebben een koophuis (en auto en paard). Maar goed, man en ik hebben geen begeleiding nodig en geven niet meer uit dan wij hebben en zorgen dat als wij wat van de spaarrekening halen ook weer aanvullen en ook een minimum hanteren dat er op moet blijven.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:07

Hmm zie dat mijn bericht niet geplaatst is, dan nog maar een keer.

Naar aanleiding van je vorige topic begrijp ik heel goed dat je wilt verhuizen.

De vraag is echter of dit wel verstandig is.
Jullie vinden misschien dat jullie zonder 24 uurs begeleiding kunnen, maar wat vinden de begeleiders hier van?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:12

Ts, als ik zo lees was je allemaal schrijft, dan lijkt begeleiding me helemaal niet verkeerd.....

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:13

Ik krijg de indruk dat jullie verplicht moeten verhuizen? Heeft de begeleiding geen tips om aan een huurwoning te komen? Een zelfstandige woning lijkt mij wel zo prettig voor jullie. Al bij de woningbouw op gesprek geweest om de situatie uit te leggen?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:33

M_D_H schreef:
Hmm zie dat mijn bericht niet geplaatst is, dan nog maar een keer.

Naar aanleiding van je vorige topic begrijp ik heel goed dat je wilt verhuizen.

De vraag is echter of dit wel verstandig is.
Jullie vinden misschien dat jullie zonder 24 uurs begeleiding kunnen, maar wat vinden de begeleiders hier van?

Wat er ok gebeurd. Dit huis was voorheen intra. Omdat. Er toen 2 huizen naast elkaar 24:7 was. Nu hebben ze een andere groot gebouw( waar nog lagere iq enzo wonen( daar wil ik
Liever niet bij wonen)
Dit is dus soort van ilegaal. We konden tijdellijk
hier intra blijven wonen. Dat gaat er dus helaas van af. Nu willen we wel dichter in de buurt van bdat gebouw wonen maar liever niet op kijk afstand ivm veilig heid van mijn kind.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:34

Liezel1 schreef:
Ts, als ik zo lees was je allemaal schrijft, dan lijkt begeleiding me helemaal niet verkeerd.....

Nogmaals we houden de begeleiding. Alleen niet die 24/4( wat dus dan betekend. Elke dag een uur of wat begeleiding)
En dat was/is niet nodig. We hebben nooiet wat s s nachts en weekends

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:18

Maar jullie moeten dus verhuizen begrijp ik uit je posts? Omdat het huis waar jullie nu in wonen van een organisatie is die begeleiding bied en jullie van 24/7 naar ambulante/extramurale begeleiding willen/gaan.

En het inkomen waar de verhuurder naar kijkt is een hoger inkomen van 1 a 2 jaar terug?

Als jullie huidige inkomen lager is dan het inkomen waar ze nu naar kijken(bijvoorbeeld van een jaar of 2 jaar terug) dan zou je contact op kunnen nemen met de verhuurder en vragen of ze naar het huidige inkomen mogen/kunnen/willen kijken.
Vaak zijn hier wel mogelijkheden in.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 08:44

Sonja_vR schreef:
Maar jullie moeten dus verhuizen begrijp ik uit je posts? Omdat het huis waar jullie nu in wonen van een organisatie is die begeleiding bied en jullie van 24/7 naar ambulante/extramurale begeleiding willen/gaan.

En het inkomen waar de verhuurder naar kijkt is een hoger inkomen van 1 a 2 jaar terug?

Als jullie huidige inkomen lager is dan het inkomen waar ze nu naar kijken(bijvoorbeeld van een jaar of 2 jaar terug) dan zou je contact op kunnen nemen met de verhuurder en vragen of ze naar het huidige inkomen mogen/kunnen/willen kijken.
Vaak zijn hier wel mogelijkheden in.

Ja helaas moeten we dan verhuizen.

Ok al gedaan maar het gaat al naar nr 2.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:55

Kunnen jullie geen peiljaarverlegging aanvragen? Om aan te tonen dat je inkomen nu lager is.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:58

Sunrise19 schreef:
Bewindvoering vind ik niet echt gerichte hulp eigenlijk. Ze nemen je alles uit handen en op het moment dat je het ooit zelf moet gaan doen ontstaan er weer problemen. Ik heb overigens geen idee of je voor altijd bewindvoering kan krijgen. Dus vandaar ik het aandraag.

En al zou je het maar voor je kind proberen. Is toch fijn als die een goede basis mee krijgt straks.

Een goede bewindvoerder is echt wel gerichte hulp. Ik heb al heel wat cliënten jaren lang van de ene schuld in de andere zien rollen met alle stress en onrust die daarbij hoort. Deurwaarders aan je deur, beslaglegging op je loon, enz. Als dan de bewindvoerder orde in de chaos schept en de schulden verdwijnen langzaam komt er rust. Iedere maand krijg je een overzicht van je inkomsten en uitgaven. De echt goede bewindvoerder komt langs met dat overzicht en bespreekt het met je zodat je zelf ook meer overzicht krijgt.
Dat gezegd hebbende zijn echt goede bewindvoerders dun gezaaid helaas.

En ja, een bewindvoerder kan voor altijd. Bewindvoering vraag je vrijwillig aan maar wordt uitgesproken via de rechtbank.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:12

Wat je zegt: goede zijn dungezaaid is zo waar! Ik zie om mij heen alleen maar mensen die hun geld niet op tijd krijgen. Die na bewind nog steeds een schuld hebben en als ze eruit komen nog steeds niet normaal kunnen leven. Of waar er nog steeds schulden zijn. En dit is dan vaak via gemeente.

En als er dan al iemand bij hun langskomt os het een vrijwilliger of iets in die strekking. En die weten zelf vaak ook amper iets.

Ken er ook genoeg die dit zo meemaken. En dat vind ik persoonlijk vrij ernstig.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:18

Via de gemeente is meestal schuldsanering, de WSNP. Dat is net weer iets anders.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:26

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Die mensen zelf noemen het bewind. Blijft alsnog een trieste zaak natuurlijk als je dat nodig hebt. Dat is voor niemand leuk.

Het gaat mij meer omdat zij zegt mijn man heeft een gat in zijn hand etc. Dan denk ik dat de hulp niet voldoende is. Of er moeten echt mensen zijn die er flink schijt aan hebben en alsnog doen wat ze willen. Tja, dat maakt de zaak alleen maar triester natuurlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:43

Als je altijd Wajong gaat krijgen zal dat inkomen niet heel veel wijzigen.
Is het maar tijdelijk en ga je over een paar jaar een flink salaris krijgen dan zou een duurdere huurwoning tot de mogelijkheden behoren.

Kan je niet overleggen met je begeleider?
Dat jullie samen naar de woningbouw gaan en de situatie uitleggen.
Wie weet heeft de stichting waaronder je begeleider werkt wel meer huizen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:17

Ik snap eigenlijk niet dat als je begeleid woont je zulke vragen niet aan je begeleider vraagt. Je komt er zelf niet uit, wat geen schande is, maar kun je niet met een maatschappelijk werker bekijken hoe je er financieel voor staat, wat je kan betalen en wat de mogelijkheden voor huurhuizen voor jullie zijn?
Daar is je begeleiding toch voor?

Hier op bokt heeft niemand inzicht in jullie precieze situatie...