Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(een labradoodle)
(jawel) vloerbedekking en je ziet er niks op. Althans geen haar in elk geval. Bij een donkere hond vloerbedekking in de kleur van de hond. Jaren heb ik laminaat gehad maar nooit meer.
ingeb0rg schreef:Hier 5 labradors, 1 dwergpincher, een poes, twee cavia's en een konijn. Labs worden elke week geborsteld. Verder stofzuig ik elke dag en om de dag met de stoomreiniger erdoor. Ook omdat er twee volwassen ongecastreerde reuen tussen lopen die her en der drupjes verliezen![]()
De cavia's zitten op ecobed nadat ik al die zaagsel zooi door het hele huis zat was en dat scheelt aanzienlijk qua troep!
Het is een heel werk en lang netjes is het nooit, wordt nou eenmaal geleefd in huis, en als het mensen niet zint dat het nooit helemaal haar vrij is thuis dan komen ze maar niet
).
zo'n 1x per week een dweil er door en tussendoor af en toe heel lokaal nog wat dweilen als de hond iets vies heeft gemaakt.
In ons huis lag zwarte vloerbedekking en dat was echt rampzalig met huisdieren. Zo blij dat we dat nu vervangen hebben voor laminaat! En verder zo min mogelijk behang, want daar krabben mijn katten aan en dat geeft dus zooi en ziet er niet uit
janouk schreef:ingeb0rg schreef:Hier 5 labradors, 1 dwergpincher, een poes, twee cavia's en een konijn. Labs worden elke week geborsteld. Verder stofzuig ik elke dag en om de dag met de stoomreiniger erdoor. Ook omdat er twee volwassen ongecastreerde reuen tussen lopen die her en der drupjes verliezen![]()
De cavia's zitten op ecobed nadat ik al die zaagsel zooi door het hele huis zat was en dat scheelt aanzienlijk qua troep!
Het is een heel werk en lang netjes is het nooit, wordt nou eenmaal geleefd in huis, en als het mensen niet zint dat het nooit helemaal haar vrij is thuis dan komen ze maar niet
Ik woon op de boerderij op kleigrond met 2 honden en 2 katten in huis en paarden en schapen aan huis. Wij hebben een parketvloerenbedrijf![]()
Door het hele huis ligt eikenparket en boven laminaat. Honden mogen niet boven komen.
Ik zuig om de dag, elke dag de stofwisser door het huis en 2 x per week de stoomreiniger.
De vloeren zij schoon en het is weinig werk met overal parket
kitobeer schreef:Ik heb geurstokjes van de Rituals staan. Als de fles leeg is, dan gooi ik er wasverzachter met water in, iedere dag de stokjes even omdraaien en het geurt heerlijkEn heeft er iemand dan nog tips wat betreft de geur van een fris huis. Wij hebben een grote hond in huis en een chinchilla.
Hier ook een robot stofzuiger en een dweiler. Ik kan het stof vrij goed te baas.
Maar vooral in de winter kan ik mijn deur niet constant open zetten. Wij wonen in een rijwoning dus ik heb ook geen ramen om open te zetten. Nu het beter weer word gaat elke voormiddag 4 u de deur open .
En heb je weer een "fris huis " zonder huiselijke geurtjes . Hier word niet gerookt dus dat scheelt ook weer. Maar ik houd ook niet van die elektrische parfums.
Ik ben benieuwd.
. Amigo_stan schreef:Eerlijk? Er schijt aan hebben. We hebben 3 katten en een hond. en stofzuigen 2x per week vaker hebben we er geen tijd voor.
Azmay schreef:2x per dag lukt mij ook absoluut niet. Maar 1x per dag is echt het werk niet. Tien minuten en ik ben klaar met de benedenverdieping en kan dan lekker met de hond gaan wandelen/fietsen, in de tuin zitten e.d.Amigo_stan schreef:Eerlijk? Er schijt aan hebben. We hebben 3 katten en een hond. en stofzuigen 2x per week vaker hebben we er geen tijd voor.
Mijn idee ook.
Hoe heb je tijd voor 2x zuiden per dag als je werkt oid?
Ik dwijl eens per 2 weken en zuig 1 of 2 keer per week. Smerig is het huis dan echt niet en ik heb geen last van die paar korreltjes zand hoor.
.
kitobeer schreef:En heeft er iemand dan nog tips wat betreft de geur van een fris huis. Wij hebben een grote hond in huis en een chinchilla.
Hier ook een robot stofzuiger en een dweiler. Ik kan het stof vrij goed te baas.
Maar vooral in de winter kan ik mijn deur niet constant open zetten. Wij wonen in een rijwoning dus ik heb ook geen ramen om open te zetten. Nu het beter weer word gaat elke voormiddag 4 u de deur open .
En heb je weer een "fris huis " zonder huiselijke geurtjes . Hier word niet gerookt dus dat scheelt ook weer. Maar ik houd ook niet van die elektrische parfums.
Ik ben benieuwd.