verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 09:24

KoudbloedKim schreef:
Goed dat je toch gaat bellen. :j
Ik zou het ook zeker niet kunnen houden.

Zelf heb ik alleen maar prepaid telefoons gehad, maar wat houdt zo'n verbroken zegel in? Waar moet je dan bang voor zijn?

De telefoon zit in een doosje met een sticker op de opening zodra die verbroken is betekent het dat de doos open is geweest. En zoals een paar hier zeiden kan er met de telefoon geknoeid zijn of er een nep model in gedaan hebben.

Ik heb net een filmpje gekeken hoe je kan checken of de telefoon echt is en vooralsnog is hij echt.

xSCWx

Re: verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:36

Mocht je hem alsnog houden, zet hem dan even terug naar fabrieks settings. Dan word 'ie helemaal gereset.
Maar vooralsnog even contact met ze opnemen wat nou de bedoeling is.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:40

tootje71 schreef:
Tja .. Mijn zoon zegt altijd "jij weer"....mijn oude mobiel was op dus op zoek naar een andere, afijn in belgie een goedkope zaak gevonden en telefoon besteld, krijg ik vandaag het pakketje ..verkeerde telefoon..gloeiende gloeiende..maarrr deze telefoon is veel duurder en beter wel was de zegel verbroken. Nu zit ik in dilemma melden of houden ( wil hem graag houden :o ) wat zouden jullie doen ?

Ik had een paar jaar geleden iets soortgelijks. Telefoon besteld met een nieuw contract, kreeg geheel andere veel duurdere nieuwe telefoon. Fout van bedrijf dus telefoon gewoon gehouden. Jaren plezier van gehad. Domme fout van het bedrijf dus kan er zelf niet echt mee zitten. Ik zou hem gewoon houden. Geniet van je nieuwe telefoon! :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:42

Elk bedrijf maakt toch wel eens fouten? Om de telefoon bewust te houden vind ik erg verkeerd. Als je eerlijk bent en belt zijn ze vaak blij dat iemand zo eerlijk is en mag je wellicht de telefoon gewoon houden. Al zou het ook logisch zijn als dat niet zo is. Maar bewust houden zou ik nooit doen. Altijd in overleg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:54

Ja, want als het omgekeerd was, en je een andere gsm toegestuurd kreeg die minder waard was, zou men dan ook niets zeggen? Denk het niet, dan zou men hier staan roepen dat je er zeker mee terug moet.

Het verbaast me dan dat sommige in deze situatie de gsm wel zouden bijhouden, iets met 2 maten en gewichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:09

Ah oke, logisch eigenlijk. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:15

Goed dat je gebeld hebt!
Jammer dat je nu nog een dag moet wachten.
Ik ben ook zo iemand die eerst iets besteld en pas daarna revieuws gaat lezen.... :P Hoop dat je de telefoon mag houden!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:20

Dan zou ik die ook terugsturen. Want ik heb immers product X besteld dus dan wil ik die ook.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 10:50

Kentaro schreef:
Goed dat je gebeld hebt!
Jammer dat je nu nog een dag moet wachten.
Ik ben ook zo iemand die eerst iets besteld en pas daarna revieuws gaat lezen.... :P Hoop dat je de telefoon mag houden!

Ja slim he... :o , ik hoop ook dat ik hem mag houden nou moet ik weer tot morgen wachten , als ik ze te pakken krijg ;)

O echt he ..ligt hier gewoon een telefoon waar ik zo graag mee wil spelen :') , maar ik blijf er van af .. :j

Telefoon wel even aan gehad maar dan kom je in het menu van taal kiezen enz. dus maar niet verder gegaan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:52

Doe je goed. Dan kan de telefoon tenminste nog teruggestuurd worden als ie nog ongebruikt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:41

stel je voor.. je doet boodschappen en je geeft per ongeluk 20,- in plaats van 5,- aan de cassiere, dan wil je toch ook gewoon die 15 euro terug? Waarom maken een groot aantal van jullie zoveel gebruik van een menselijke fout? wauw, niemand is perfect! Als TS de telefoon wou hebben die ze nu heeft gekregen dan had ze 120,- meer moeten betalen. Dat heeft ze niet gedaan dus moet hij terug, simpel toch?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:46

Naja, ik ben ook wel eens met een big smile uit de kroeg gekomen. Gaf 5 euro voor twee biertjes, kwam naar buiten met wisselgeld voor 20. En man oh man! Was was ik een koning!
(En 17 en dronken, maar who cares?! Ik was koning, haha)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 18:49

Dat bedrijf maakt schijnbaar vaker die fout wat ik in de review heb gelezen, die mensen konden de telefoon niet eens sturen dat wilde dat bedrijf, en mochten de telefoon houden , vreemde zaak in ieder geval...

Ben op het internet wel wat wijzer geworden betreft het bedrijf , ze werken onder twee namen , halen veel uit duitsland ...nou ja morgen maar eens bellen....

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:50

tootje71 schreef:
Dat bedrijf maakt schijnbaar vaker die fout wat ik in de review heb gelezen, die mensen konden de telefoon niet eens sturen dat wilde dat bedrijf, en mochten de telefoon houden , vreemde zaak in ieder geval...

Ben op het internet wel wat wijzer geworden betreft het bedrijf , ze werken onder twee namen , halen veel uit duitsland ...nou ja morgen maar eens bellen....

Dat zou ik best een akelig idee vinden.. stel nou dat ze zeggen dat je hem mag houden zou ik hem eventjes laten nakijken door een ander telefoonbedrijf, je weet maar nooit of ze er gekke dingen mee gedaan hebben :n

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:59

Ga me nou niet vertellen dat hier mensen zijn die het niet even in hun hoofd schiet om het betere merk te houden.. Jullie zijn vast engeltjes..
Vind het niet meer dan normaal om even na te denken wat te doen. Zelfde als bij divoza een cadeaubon voor €20 vragen en betalen en vervolgens eentje voor €50 krijgen.

Zo had ik een keer 2 rijbroeken voor €41 ipv.. Iets boven de 70 door verkeerd intypen van cassiere. Neem me niet kwalijk dat ik na lang sparen voor die rijbroeken er niks over heb gezegd O:)

tootje71 schreef:

Hier zou ik dus totaal niet gerust op zijn.. Pas op met wachtwoorden e.d. invoeren in dat ding.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:03

tootje71 schreef:

Is het wel een bekend/betrouwbaar bedrijf? Ik krijg een beetje de indruk dat ze tweedehands of 'van de vrachtwagen gevallen' telefoons verkopen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:05

tussen welke telefoons gaat het als ik vragen mag..?

Ik zou idd gewoon gebeld hebben, maar als ze niet opnemen gaat het een beetje moeilijk natuurlijk.. hahaha

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 19:09

Ik wil niet teveel details hier geven. Maakt toch niet echt uit om welke telefoon het gaat ? Het gaat mij meer om het vreemde gebeuren.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:11

laraxXxemma schreef:
Ga me nou niet vertellen dat hier mensen zijn die het niet even in hun hoofd schiet om het betere merk te houden.. Jullie zijn vast engeltjes..
Vind het niet meer dan normaal om even na te denken wat te doen. Zelfde als bij divoza een cadeaubon voor €20 vragen en betalen en vervolgens eentje voor €50 krijgen.

Zo had ik een keer 2 rijbroeken voor €41 ipv.. Iets boven de 70 door verkeerd intypen van cassiere. Neem me niet kwalijk dat ik na lang sparen voor die rijbroeken er niks over heb gezegd O:)

tootje71 schreef:

Hier zou ik dus totaal niet gerust op zijn.. Pas op met wachtwoorden e.d. invoeren in dat ding.

Andersom als het in je nadeel is wijzen mensen elkaar wel op de fout, doe het dan ook als het in je voordeel is. Wel zo netjes toch?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:13

[quote="laraxXxemma"]Ga me nou niet vertellen dat hier mensen zijn die het niet even in hun hoofd schiet om het betere merk te houden.. Jullie zijn vast engeltjes..

Ik ben zo'n idioot ja.
Vorig jaar met de doosjes voor de suikerbonen, kassamedewerkster dacht dat die al betaald waren. Ben braaf terug gegaan om ze te betalen, ging toch over een bedrag rond de 80 euro.
Maar eerlijkheid duurt het langst.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:13

[quote="laraxXxemma"]Ga me nou niet vertellen dat hier mensen zijn die het niet even in hun hoofd schiet om het betere merk te houden.. Jullie zijn vast engeltjes..

Ik ben zo'n idioot ja.
Vorig jaar met de doosjes voor de suikerbonen, kassamedewerkster dacht dat die al betaald waren. Ben braaf terug gegaan om ze te betalen, ging toch over een bedrag rond de 80 euro.
Maar eerlijkheid duurt het langst.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:27

Tussen alle moraalridders steek ik dan wel weer af.

Houden en als ie stuk gaat je verlies nemen :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 19:30

tita schreef:
Tussen alle moraalridders steek ik dan wel weer af.

Houden en als ie stuk gaat je verlies nemen :)

Stiekem denk ik ook zo , hun fout , is wel zo netjes om het melden maar ja....

Maar ik ga bellen hoor vertrouw het niets.

Mochten ze hem terugwillen wil ik wel dat eerst die andere toe sturen en dan stuur ik deze wel ..straks heb ik niets...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:33

flappie28 schreef:
laraxXxemma schreef:

Andersom als het in je nadeel is wijzen mensen elkaar wel op de fout, doe het dan ook als het in je voordeel is. Wel zo netjes toch?

Maar als ze andersom ipv 70 90 had ingetypt had ik het geld er niet voor gehad.
Valt in mijn ogen gewoon onder menselijke fout. Dat ik er dan van profiteer is mooi meegenomen, die bedrijven maken al meer dan genoeg winst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:34

Ik ben zeker geen heilige, maar zou als het om zo'n bedrag gaat (de 120 euro verschil in prijs) toch wel even bellen. Misschien heb je geluk en mag je hem houden, maar dan weet je tenminste wel zeker dat het op de goede manier is gegaan.