Wie rijdt er in een Alfa Romeo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Wie rijdt er in een Alfa Romeo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 08:29

Mizora: Die van jou heb ik volgensmij in een topic voorbij zien komen, klopt dat? Ik meende een topic van 'Wat bracht vandaag een glimlach op je gezicht'?

Nicole21: Haha bij mij is het net andersom. Als ik over straat loop met mijn vriend en ik zie een Alfa moet ik het altijd even laten weten. Soms is die me al voor 'Ja schat, ik weet het om de hoek van de straat staat een alfa geparkeerd hoef je niet meer te zeggen :') )

Verder: het feit dat die niet zo super ruim is is voor mij geen probleem. Ik hoef geen bakbeest van een auto aangezien ik zelf maar een mini mensje ben en ik in de lesauto echt al amper wat kan zien...

Vind de MiTo heel gaaf maar die valt gewoon buiten mijn prijsklasse.. De spider heeft ook zeker wat maar wil gewoon graag minstens 3 man mee kunnen vervoeren.

Gas zal voor mij ook geen optie zijn. Ik woon in Maastricht, zodra ik mn straatje uitrij en de stad uitwil kom ik ondertussen al meer dan 10 stoplichten tegen. Altijd erg druk en veel file. Daarom wil ik toch heel erg veel met de scooter blijven doen, zoals naar mijn werk gaan.
Mijn vriend woont buiten de stad dus de auto word dan met name gebruikt om op en af te rijden. Dan loont gas zich niet

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:36

Ik heb sinds kort ook een alfa.
Kofferbak ligt helemaal vol met speakers :')

-O- Foto's draaien niet -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:43

Hoor hierboven over de spider. Leuke auto maar wel alleen voor mooi weer. Althans oudere model. Kap lekt altijd, heel lawaaiig en weinig zicht met slecht weer. Das een erbij auto van ons, waar overigens weer een motorblok ingezet moet worden want zonder rijdt hij noet zo vlot... :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 08:44

Oh wauw die is echt super vet!!!!

Kunnen we niet eventjes doorspoelen naar 19 april zodat ik op examen kan :') ?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:51

M_hartje_M schreef:
Leuk om de reacties te lezen!! Toch erg verschillend maar minder negatief als ik dacht.

Het is en blijft toch een gelukskwestie. Ik ben heel eerlijk, ik weet maar weinig af van auto's dus koop hem echt voor t uiterlijk. Dan heb ik gelukkig mijn vader aan mn zijde die hem van binnen tot buiten keurt. Nu zie ik het dus gebeuren dat ik helemaal verliefd op een auto word en hij me bij het proefrijden moet teleurstellen omdat er iets niet klopt...

En voor het off topic gaan, jullie mogen gerust jullie ervaringen over andere merken delen. Tot nu toe is de enigste auto waar ik ooit in gereden heb een Volkswagen Polo, maar enkele weken nadat ik begon met lessen heeft de rijschool volledig nieuwe leaseauto's gepakt dus die vallen al ver buiten mn prijsklasse, echter wel een heeeeeerlijke auto om in te rijden :D

Buiten de Alfa vond ik een Peugeot 206 ook leuk. Hierbij hoor ik de vooroordelen dat de versnellingsbak mankementen heeft.

Voor de rest is er niet echt een auto die mij binnen mn prijsklasse (2000 eur) een wauw gevoel geeft

Dus brand los voor degene die iets leuks weten :)

Seat ibiza? Ik heb zelf 2 jaar geleden als eerste auto een seat ibiza uit 2001 aangeschaft met 90.000 km op de teller. Onder de 2000 euro.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:08

Mijn auto heeft inderdaad foto's staan in het Wat bracht vandaag een glimlach op je gezicht?-topic. Inbouwen kost gemiddeld zo'n 2500€. Of gas rendabel is hangt helemaal van je aantal km per jaar af.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 10:21

Een seat ibiza vind ik ook erg leuk! Heb ook al naar enkele gekeken maar de alfa geeft me net meer dat wauw gevoel! Leuk dat je hem noemt

En dan had ik het toch goed gezien Mizora :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:53

mellamoshan schreef:
Hoor hierboven over de spider. Leuke auto maar wel alleen voor mooi weer. Althans oudere model. Kap lekt altijd, heel lawaaiig en weinig zicht met slecht weer. Das een erbij auto van ons, waar overigens weer een motorblok ingezet moet worden want zonder rijdt hij noet zo vlot... :')

Haha ja klopt, dan is het echt waardeloos :')

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:05

Is importeren vanuit Duitsland geen optie voor je? Bpm zal niet veel zijn en je zoekgebied wordt wat ruimer?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 08:27

Maar worden de kosten dan niet heel veel hoger?
Ik woon niet gek ver van de Duitse grens dus dat zal het probleem niet zijn. Maar krijg je dan niet overschijvingskosten enz ?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:50

Je krijgt mogelijk inderdaad wel wat extra kosten, maar tot nu weegt het bij ons altijd ruimschoots op tegen de goedkopere aanschafprijs. De spider is na 6 jaar nog altijd voor meer te verkopen dan dat we hem voor gekocht en ingevoerd hebben. Duitsers hebben het niet op oude alfa's, nog minder dan Nederlanders (zijn sowieso meer van de nieuwe auto's).

BPM-naheffing is voor auto's ouder dan 17.5 jaar 0 (of de leeftijdskorting=100%). Dus dat scheelt alvast flink. Het kan dus echt de moeite zijn.
https://www.dasimport.nl/bpm-berekenen/ ... vingstabel

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 09:11

Hey dank je wel! Ik ga eens kijken :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:41

Wij hebben een 159 station. Daarvoor had mijn vriend een 147. Leuke auto's maar ze moeten wel goed onderhouden zijn. En blijven onderhouden. Niet denken kan nog aantal kilometers. .

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:29

Jaaa mag ik ook mee praten?! :D

Ik ben door mijn vriend lichtelijk besmet door het Alfa virus... :o
Zelf heb ik nog geen geld voor een eigen auto maar ik mag soms mijn vriend zijn (opvallende) 159 lenen :D <3

Ik denk dat ik later zelf ook een Alfa ga rijden :o :))

Paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 14:31

Tuuuuurlijk mag jij dat!

Real men wear pink haha super stoer! Prachtige auto <3

Ik zou het liefst ook velgen in een kleurtje willen. Zwarte bak met rode velgen... smelt al bij het idee!!!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:33

Jeej leuk!!

Ja lachen he zijn velgen?! Hij heeft ze roze over gekocht, en twijfelde enorm of hij ze zwart zou laten spuiten. De reacties die wij erop krijgen zijn vaak zo leuk!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 14:42

Gewoon zo laten hoor! Hartstikke vet :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:43

*\o/* Alfa-liefhebbers! Mijn vader heeft in de jaren 80/90 ook verschillende alfa's gehad en vond het heerlijke auto's. Die hierboven met die roze velgen is echt heel gaaf! :wow:

Ik heb voor een volgende auto hetzelfde budget als de TS en zit stiekem ook naar de 147 te kijken. Rij nu in een Fiat Seicento. Ook Italiaans, maar net een beetje anders. :))

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 14:45

Imre schreef:
*\o/* Alfa-liefhebbers! Mijn vader heeft in de jaren 80/90 ook verschillende alfa's gehad en vond het heerlijke auto's. Die hierboven met die roze velgen is echt heel gaaf! :wow:

Ik heb voor een volgende auto hetzelfde budget als de TS en zit stiekem ook naar de 147 te kijken. Rij nu in een Fiat Seicento. Ook Italiaans, maar net een beetje anders. :))

Dan rijden we hopelijk binnenkort dezelfde auto 8-)

De 147 die ik had gezien is helaas al weg! Hoop echt dat er snel een soortgelijke op de markt komt!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:51

Ik ben nog niet heel hard op zoek, maar wie weet over een paar maanden! :D Van de week reed ik in een Fiat Punto Evo Abarth, daar werd ik ook wel heel blij van!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:52

Wij hebben een 147 gehad, super fijn autootje! Helaas besloot iemand achterop te klappen en was ie total loss, vandaar dat ie eruit is gegaan. Maar dat ging ons wel aan het hart hoor... Er is inmiddels een lease-auto voor in de plaats gekomen, maar Alfa blijft altijd een optie voor ons, de Mito en ook de Giulietta vinden we allebei errug leuk!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:32

Imre schreef:
Die hierboven met die roze velgen is echt heel gaaf! :wow:

Hihi dankjewel!! :D

Nymeria schreef:
Wij hebben een 147 gehad, super fijn autootje! Helaas besloot iemand achterop te klappen en was ie total loss, vandaar dat ie eruit is gegaan. Maar dat ging ons wel aan het hart hoor... Er is inmiddels een lease-auto voor in de plaats gekomen, maar Alfa blijft altijd een optie voor ons, de Mito en ook de Giulietta vinden we allebei errug leuk!

Hi Susan jij ook hier, leuk! Ik vind de nieuwe Giulietta zo gaaf!! Vooral de witte <3

Mijn vriend heeft hiervoor een 146 gehad

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:35

Mijn eerste auto was een Alfa 146 (van mams gepikt) en heb echt een paar jaar heerlijk rondgetuft in dat ding, nooit wat mee aan de hand :n.

Zelf wil ik ooit nog een Guilietta <3

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:37

Yv_ schreef:
Mijn eerste auto was een Alfa 146 (van mams gepikt) en heb echt een paar jaar heerlijk rondgetuft in dat ding, nooit wat mee aan de hand :n.

Zelf wil ik ooit nog een Guilietta <3

Haha dat had je goed geregeld dan :)) :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:43

Leuk topic! IK heb een zwarte Alfa 159 Sedan uit 2006. Heb hem al vanaf 2008. Hij is ook gechiptuned tot 181 PK. Lekkere wagen hoor! En eigenlijk in die 8 jaar nog nooit iets van betekenis aan kapot geweest.