het scooter topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: het scooter topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:43

ik heb 3x praktijk examen gedaan, alle 3 dagcursussen. ik zou het maar bij 1 rijschool aanraden die was oprecht goed.

1e keer gezakt omdat ik gewoon te weinig ervaring had, het is veel behappen in 1 dagcursus
2e keer onderuit gegaan door bladeren verder ging perfect
3e x geslaagd

Ik raad rijschool brünen aan in Almelo of Enschede, is het stuk rijden echt waard ook voor de prijs :P

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 16:50

wij hebben hier in Zoetermeer de rijschool van buuren staat hier erg goed aan geschreven iets van een 9,5 ofz geloof ik mijn vader heeft hier zijn rijbewijs en zijn aanhanger bewijs gehaald vandaar dat ik het daar ook erg graag wil proberen :D en een da cursus lijkt mij erg fijn eigenlijk :D

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:52

Ik heb een vespa scooter
mijn theorie had ik in een keer gehaald. Praktijk 2 keer. De eerste keer zakte ik, omdat ik te voorzichtig was..
Afbeelding

Afbeelding

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 17:16

die vind ik ook zo mooi :D

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:17

Ik heb zo'n 8 jaar geleden mijn scootercertificaat gehaald. Toen hoefde je geen praktijk te doen.
Bij de theorie heb ik 3 x een proefexamen gedaan bij een rijschool waar ze alles duidelijk uitlegden. Ik heb nooit de boeken ingekeken en eerste keer direct geslaagd met 5 fouten.

Inmiddels bezig voor mijn rijbewijs. Theorie ook direct in 1 x gehaald door een 3 daagse cursus en een aantal oefenexamens op de pc. En binnenkort de TTT en het examen.

Ik raad de oefenexamens/theoriecursussen bij een rijschool dan ook echt aan!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 17:42

auto rijbewijs ga ik eigenlijk express niet voor om meerdere redenen maar scooter wil ik wel heel graag
theorie ga ik lekker thuis met mijn vader oefenen dit is voor mij ook het beste weet ik van mezelf ik haal volgende maand het theorie boek bij de ANWB winkel zo dat ik al kan beginnen met rustig aan te leren zo dat ik het dalijk weet :D

alleen moet nog even geduld hebben en dat heb ik echt nauwlijks maar goed nog fftjes

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:49

Wat zijn de redenen waarom je niet voor je auto gaat? ben wel benieuwd :)
Ik ga vanmiddag naar een scooter kijken, een lucatti. iemand ervaring met dat merk?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 11:57

ook omdat een scooter mij veel leuker lijkt en je veel meer vrijheid heb
ik heb ook autisme en ik ben zelf ook erg bang dat ik in de auto sneller gestrest raak dan op de scooter
tuurlijk een auto is handiger maar als ik dan naar mezelf kijk en aan mezelf denk dan ga ik toch liever voor mijn scooter :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 11:58

en het merk waarvoor ik ga kwa scooter is een agm een knal rode :o ik hou totaal niet van rood maar deze vond ik zo ontzettend gaaf

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:01

achh de scooter waar ik vanmiddag naar ga kijken is knal roze haha.
ze zien me al aankomen in de stad.. :')
En als je niet persé een auto nodig hebt gewoon lekker voor een scooter gaan, stuk goedkoper.
Ik zou echter niet niet meer zonder mijn auto kunnen, het is toch wel een behoorlijk stukje rijden naar stal toe

edit
tada:
Afbeelding

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 12:11

oh wauw haha

Afbeelding

dit word die van mij

en ja scooter is voor mij veel handiger ik hoef geen grote afstanden af te leggen enz dus dat speelt ook wel beetje mee en het kost idd zo veeelll minder

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:13

Leuk een scooter-topic.

In mijn jonge jaren, ben inmiddels 47, had ik een Puch Maxi. Later heb ik nog een Vespa Ciao gehad, die waren natuurlijk brommers, geen scooters en eigenlijk was ik daar nu weer naar aan het kijken. Maar ja, dan kom je meteen bij een oudje en voor een a-technisch wonder als ik zelf is dat niet echt handig.
De bedoeling is om er, met mooi weer, mee naar mijn paard te gaan en mijn auto vaker thuis te laten. (slobber-bak rijdt 1:10) Een ritje van ongeveer 15 km en dan is het niet handig om halverwege huis en stal te stranden.

Voor mij hoeft een scooter niet mooi te zijn, alleen betrouwbaar, degelijk en functioneel. Ik dacht zelf aan een budget van ongeveer 400-500 euro. Maar zie door de bomen het bos niet meer... Wie heeft een idee.

Nu zie ik hier ook de "Chinese" merken voorbij komen, o.a. AGM. Daar zijn verder op het internet de meningen nog al over verdeeld. Hoe is jullie ervaring?

Rijbewijs is sowieso geen probleem heb al sinds mijn 19e mijn auto- en moterrijbewijs. Ik mag dus overal op.

Oh ja, mijn zoon heeft net zijn rijbewijs en hij zal ook regelmatig de scooter gebruiken. Zo'n roze of rode als bovenstaand is dan natuurlijk geen optie.

Wat zijn jullie eigenlijk aan verzekeringspremie kwijt per maand?
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 28-03-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:14

Ik heb ook een dagcursus gedaan en we waren alle 5 gewoon geslaagd toen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 12:19

mooi die dag cursus zie ik namelijk wel zitten is voor mij ook wel wat handiger denk ik

twiw1969 heb je geen scooter dealer in de buurt ? je kan eventueel ook op mp kijken maar daar zijn de meningen ook heel erg over verdeeld

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:22

Tiwi, goed het internet in de gaten houden voor dat budget. Wou zelf eigenlijk ook niet meer dan 300/400 uitgeven maar met die prijs is het aanbod echt schaars. Waar ik vanmiddag heen ga is helaas ook een stukje duurder

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 12:25

die ene die ik uitgekozen heb komt bij een dealer hier in Zoetermeer vandaan kost wel zo,n 1300 nog wat maar dat heb ik er wel voor over

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:27

Jaaa, een scooter topic! *\o/*

Mijne is al zo'n 7 jaar in de familie, eerst 2,5 jaar van mijn zus en nu al zo'n 4,5 jaar van mij. Op mijn zestiende reed ik hem iedere dag naar school, daarna 3x in de week naar stal en nu is hij - omdat ik moet treinen naar school - echt een mooi weer-scooter.
In mijn tussenjaar ben ik echt met wat meer inzicht in het verkeer gaan rijden en rijd nu echt omdat ik het leuk vind in het verkeer te zijn!

Afbeelding

Het is een 2-takt Honda Shadow en we denken dat hij uit 1997-99 komt. Een oudje dus, ook het nodige dus aan kapot en vervangen geweest. Nu rijdt ik hem ook alleen overdag, omdat de koplamp òf dimlicht òf groot licht geeft :')
Verder rijd ik hem op dit moment dus alleen voor plezier. Hij gaat dan ook regelmatig op de foto in een mooie straat of plek. Als het wat warmer is ga ik er gewoon weer 2-4x in de week mee naar stal.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:39

Tiwi kijk even op deze website hier kan je voor niet al te duur een nieuwe kopen inderdaad chineesjes maar wel gloednieuw http://www.scooteritalia.nl/

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 12:45

hoe denken jullie eigenlijk over het merk agm ? ik hoor er veel goede verhalen over maar ook wel paar slechte

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:52

Ik heb er over nagedacht een AGM Caferacer te kopen, omdat ik niet zo veel kilometers meer op m'n Honda wil zetten. Dat model is net nieuw, dus als tweede brommer zou ik dat wel aandurven, mits nieuw aangekocht bij een AGM dealer.

Omdat het stiekem kriebelt om ook motor te gaan rijden, leek me een schakelbrommer een goede investering. Uiteindelijk besloten het niet te doen, vanwege het geld en de keren dat ik rijd (om twee scooters te bezitten). Misschien wacht ik de zomer nog af, anders moet ik er misschien nog eens over nadenken.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 12:54

ik wil dus die rode gaan kopen bij een goed aangeschreven scooter dealer hier in Zoetermeer
maar twijfel een heel klein beetje

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:57

Eva schreef:
achh de scooter waar ik vanmiddag naar ga kijken is knal roze haha.
ze zien me al aankomen in de stad.. :')
En als je niet persé een auto nodig hebt gewoon lekker voor een scooter gaan, stuk goedkoper.
Ik zou echter niet niet meer zonder mijn auto kunnen, het is toch wel een behoorlijk stukje rijden naar stal toe

edit
tada:
[ [url=m/zSdQzT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb die exacte gehad van AGM( zhing xing op papier....), miskoop van de eeuw geweest. De verkoper was ook zo raar, hij wou alleen s avonds leveren, en toen er problemen waren, werkte ineens zijn telefoon nummer niet, zijn website had ook een kvk nummer dat niet klopte. Ding is na 3 maand naar de container park vertrokken voor vernigtiging, geen één betrouwbare scooter garage hier in de buurt wou zo'n chinees aanraken.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 13:00

hier zat of zit nog steeds ook iemand die chinese troep verkocht/verkoopt een vriendin van mij heeft daar slechte ervaringen mee gehad nu is zij naar die winkel gegaan waar ik mijn scooter wil halen en daar heeft zij een hele goede ervaring gehad en ze zij dat het erg aardig personeel was

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:02

Ik denk dat je met regelmatig onderhoud en een GOEDE dealer/reparatie je met die nieuwe modellen een hele leuke brommer hebt hoor! AGM's onderdelen komen her en der vandaan geloof ik, dat is een voordeel. Als er dan 1 onderdeel slecht is, is niet meteen de hele brommer slecht.
Die Caferacers vind ik ècht geweldig, klinken super leuk voor een 4-takt 50cc. En ziet er ook echt top uit.

Heeft iemand wel eens een testrit gedaan? Lijkt me wel leuk eens 1 uit te proberen.
Laatst bijgewerkt door __denise op 28-03-16 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 13:04

hmm dan gaan we het gewoon proberen.

hier nog geen rijbewijs dus mag ook nog geen testrit maken helaas zou het eigenlijk wel is willen proberen