Welke auto als eerste auto? en overige tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Welke auto als eerste auto? en overige tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:35

Ik wilde ook graag een Peugeot 206! Vond m uiteindelijk toch te prijzig in verbruik en belasting.
Hou je ons op de hoogte?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:44

Heerlijke auto. Heb er zelf ook 1 gehad, fijn ding. Helaas heb ik hem total loss gereden :(

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 20:59

Ilse_123 schreef:
Denk dat het een goede keuze is, zijn fijne auto's.

Dingen om op te letten: weet niet welke leeftijd je zoekt, maar de 'nieuwere' Franse auto's zijn vaak een beetje gevoelig in de elektronica ;).
De oudere 206 is ook erg populair onder jongeren, dus let op dat je geen afgeragde bak meekrijgt ;).
En neem iemand mee die er ervaring mee heeft ;) (het lijkt eigenlijk wel op paarden zoeken)

Zit te kijken naar prijsklasse tot 1500 euro dus dan zitten ze rond 2000 bouwjaar. Ik zoek naar max. 200 000km en ben inderdaad alert op het afraggen ;)

Ik heb de mazzel dat mijn pa veel verstand heeft van auto's en het ook leuk vind mij te helpen. Hij zit ook elk vrij momentje van zn dag voor me te kijken en heeft al wat gezocht naar kwaaltjes. Heel veel was er niet te vinden dus vandaar dat ik het ook hier vraag ;) We letten sowieso ook al op koppeling en uitlaat enzo.

En phormicola, ik hou jullie zeker op de hoogte :D

En Goof, ben blij dat hij jou beviel xD Ben zelf echt enorm benieuwd. Wel balen dat je de jouwe total loss gereden had....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:36

maliejane schreef:
En Goof, ben blij dat hij jou beviel xD Ben zelf echt enorm benieuwd. Wel balen dat je de jouwe total loss gereden had....

Ja ik mis hem nog steeds, jammer van dat ongeluk.
Succes met je zoektocht!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 01:13

Heb ook een 206 gehad maar die had wat problemen motorisch. Lampje bleef branden.
Meerdere keren uitgelezen wat problemen verholpen. Maar bleef problemen geven. En als dat geen problemen gaf was het wel weer wat anders.
Dat is inmiddels wel opgelost met een (hopelijk) beter auto.
Verder zou ik een Peugeot niet aanraden. Was mij ook afgeraden voor de aankoop en was zelf al niet zo weg van Peugeot maar toch eigenwijs en te snel gekocht.
Dus ik zou zeker goed rond kijken en niet te snel gaan beslissen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 01:40

Leuk, een eerste auto kopen! Ik ben nu sinds twee maand in het bezit van mijn eerste autoo'tje, waar ik tijdens mijn rijlessen het rijden niet zo spectaculair leuk vond, stap ik nu elke keer weer met veel liefde in m'n limoentje :)
Zoals ik al een paar keer heb gelezen hier, wil ik je ook de tip geven om niet te veel naar een merk of type te kijken, netzoals bijv jaartal. Ik had erg specifieke wensen (stuur aan rechts :+ ) dus ik heb gewoon marktplaats afgespeurd en elke auto die ik kon betalen ben ik wezen test rijden met m'n vader. Zo ben ik naar een auto wezen kijken die er voor zijn jaartal nog erg netjes uit zag en er ook op papier goed bij stond, maar die auto reed toch zo ontzettend oncomfortabel.. Andersom ook gehad; oude, 'slechte' auto maar hij reed wel erg prima. Uiteindelijk na veel gedoe de perfecte tussenweg gevonden van een auto die wat ouder is (2004) en al best wat aan gesleuteld is, maar erg lekker rijd, en die staat nu heel mooi op de oprit hier in Engeland :D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 02:31

Hier een trotse eigenaar van Toyota starlet <3
Heerlijke auto hij is nu bijna 19 jaar oud. Tijdens de kou ben ik de enigste van mijn werk waarbij de auto in 1 maal start :'). Heb hem nu 1,5 jaar, en gekocht voor 750. Mijn vriend wil hem verkopen en een 'mooiere' kopen. Maar ik rijd deze auto tot hij niet meer kan. Enige nadeel vind ik dan dat het geen vijfdeurs is, dat is altijd lastig als ik veel oudere mensen meepak :')

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 03:32

Ik heb als eerste auto een peugeot 106 gekocht. Hier heb ik echt geluk mee gehad. Was best een goede auto. Heb voor 700 gekocht. Was echt van binnen nog bijna nieuw. Ook al oud. 19 jaar ofzo. Maar kon m van de eerste eigenaar kopen. Ook best uniek. Daarna nog zo'n 480 aan onderdelen. En een handige vriend en ik heb een hele goede auto en goedkoop. Een 1,1 liter dus zuinig:)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 11:46

Afbeelding

Helemaal blij met mijn nieuwe auto! Vrijdag niks leuks kunnen vinden, maar zaterdag mocht ik komen kijken bij deze auto O:) APK tot januari 2017, banden, remmen en vering vervangen in januari en incl. airco. Hij ziet er op een paar kleine deukjes helemaal netjes uit en als het goed is zal ik behalve de distributie riem volgens jaar een jaar lang probleem loos moeten kunnen rijden *\o/* Gisteren dus maar even goed gewassen en mijn pa maakte meteen even deze foto :') Heel charmant zo in mijn rijkleding xD

Bedankt voor de hulp en tips iedereen! Ik hoop dat ik nog heel lang plezier kan hebben van dit autootje

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:10

Veel plezier!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:23

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:32

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:43

Iris82 schreef:
Joolien schreef:
Wij hebben heel lang plezier gehad van een volkswagen polo uit 97. Zijn robuuste auto's, die vind je wel voor dat geld.

Mijn eerste auto was ook een VW Polo. Een station nog wel. :))
Hartstikke fijne auto, oerdegelijk.

Ik heb 2 jaar lang in een VW Polo station gereden. Die was 32 jaar oud. Altijd starten en op een uitlaat na nooit problemen mee gehad. Oke, hij zag er niet uit, veel deuken, verf bladderde eraf. Kon m'n telefoon er niet in opladen, want er zat geen sigaretten aansteker in :+ .
Maar hij bracht me overal. Er konden (als de achterbank neer geklapt was) 4 balen vlas of zaagsel in, veel zakken voer, en ja ook 2 baaltjes hooi hihihi.

Fijne auto's.

Edit, zie net dat je er al 1 hebt! Veel plezier ermee!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:12

Leuke auto, heel veel plezier!

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 23:50

Bedankt allemaal! Ik ga er zeker heel veel plezier van hebben