Je huis beveiligen tegen inbraak, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:19

cinniz123 schreef:
top dat jij dat met zekerheid kunt zeggen.(puntje bokt weet altijd beter denk ik zo)
een vriend van ons zit ook in dat vak ;)

Das dan jouw mening. Jammer dat je dat zo uit moet spreken. Die rotzooi monteren we al jaren. Dus weet hoe datde systemen werken. Maar goed als jij dus vind dat ik het allemaal beter weet dan is dat jouw mening. Jammer dat je dat zo uit moet spreken. Het is niet zomaar betweterij maar ervaring en kennis met systemen. Zowel in de werking als de installatie. Alles valt en staat met de manier van monteren en het instaleren van de systemen, buiten wat de systemen kunnen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:22

egnie schreef:
Voor de mensen met camerabeveiliging. Hebben jullie al wel eens gekeken naar de beelden. Vaak zijn de beelden van zo'n slechte kwaliteit dat herkenning haast niet mogelijk is. Veel gemaakte fout is een camera tegen het licht of de hoek is niet goed afgesteld.

Ja ik kijk ook regelmatig op de beelden, mensen zijn prima herkenbaar, in in verschillend licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:31

Hoe wij het beveiligd hebben? Een rijwoning gekocht waarvan alleen de garagepoort aan de straat grenst en daar boven een klein terras met dubbele beglazing in de schuifdeur met de leefruimte op het 1e verdiep. Als iemand wil kijken of hier wat te rapen valt moet ie eerst al op het balkon gaan klimmen :P Wat best af te raden is met iets verderop een politiekantoortje van de wijkagent en een smalle straat met héél veel buren en langskomend verkeer.

Om bij de voordeur te komen moeten ze over een hek dat alle bewoners van dit blok gemeenschappelijk hebben. Zonder sleutel kom je er niet in. Alweer, er overheen klimmen gebeurt aan de straatkant, in vol zicht. Boven de voordeur heb je maar 2 ramen: dat van de keuken en dan verdiep hoger van een slaapkamer. Ook niet interessant, want de voordeur is zichtbaar vanaf de parking van de bank én een aantal andere huizen/appartementen. Dus alweer vol in het zicht zeg maar.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:35

Ons alarmsysteem kostte een paar honderd euro en heeft 4 hele grote poten en een paar hele sterkte kaken :D En maakt veel lawaai als er wat niet pluis is :D
Laatst bijgewerkt door Chasey op 02-03-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:36

egnie schreef:
Voor de mensen met camerabeveiliging. Hebben jullie al wel eens gekeken naar de beelden. Vaak zijn de beelden van zo'n slechte kwaliteit dat herkenning haast niet mogelijk is. Veel gemaakte fout is een camera tegen het licht of de hoek is niet goed afgesteld.

Nee hoor kwaliteit is perfect. Gewoon goeie camera kopen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:39

Varekaj schreef:
Hoe wij het beveiligd hebben? Een rijwoning gekocht waarvan alleen de garagepoort aan de straat grenst en daar boven een klein terras met dubbele beglazing in de schuifdeur met de leefruimte op het 1e verdiep. Als iemand wil kijken of hier wat te rapen valt moet ie eerst al op het balkon gaan klimmen :P Wat best af te raden is met iets verderop een politiekantoortje van de wijkagent en een smalle straat met héél veel buren en langskomend verkeer.

En die letten ook lang niet altijd op wat er dicht bij kantoor gebeurd. Weet van een politiebureau met grote parkeerplaats er voor. Staat je auto mooi veilig dacht iedereen, want wie doet daar nu wat zo vlak onder de neus van de politie ? Ook de agenten keken er niet echt naar. Tot er eentje gis werd en rondje deed, binnen 2 rijen zeker een hand vol gestolen auto's gevonden ... die stonden daar zeer veilig tot ze naar een nieuwe koper konden.

Idem trouwens voor verlichting aan je deur, dat is een heel goed idee als er veel mensen langs komen, maar achterom waar niemand je ziet is het erg prettig om goed verlicht te kunnen inbreken. Veiligste oplossing hangt dus ook van de omstandigheden af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:06

De camerabewaking van de parking van de bank filmt ook de voordeuren + over die parking is voor dieven niet aantrekkelijk. Dan moeten ze eerst over de omheining van én de parking én een tussenliggende tuin.
Via de straatkant naar de voordeur is ook een lastige, zoals gezegd zit er een stevig hek voor de gezamenlijke doorgang. Valt best op als iemand daar overheen wil klimmen + alle buren kennen elkaar.

lovemyhorse1

Re: Je huis beveiligen tegen inbraak, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:07

Gisteren de camera's en alarmsysteem laten plaatsen door een bedrijf.
Wij kunnen dus ook terug kijken en iederen die op de camera staat is zeer duidelijk te zien.
Hebben een camera met full-HD en dat was het beste vertelde ze van het bedrijf.
Ik ben een leek wat dat betreft dus ik vind alles best.
Voel me nu al een stuk geruster als ik alleen in bed lig als mn mannetje niet thuis komt van zn werk.
En de honden vinden het alarm ook leuk.
Gisteren met het testen gingen ze blaffen naar het geluid. :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:05

In wat van prijsklasse ligt een goede beveiliging met camera?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:24

Ligt een beetje aan hoe je woont. Ik was ongeveer 400 kwijt aan een camera in huis (nestcam) en een in het spionnetje die maakt een foto van iedereen die voor de deur staat. De camera in huis geeft mij een signaaltje als er iets is. Dan kan ik zelf besluiten of ik het nodig vind om de politie te bellen. Daarvoor heb ik een abonnement waarop ik de beelden 30 dagen terug kan zien. Volgens mij is dat €10 per maand.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:37

Ik heb goede sloten op de voor en achter deur. Achter heb ik rolluiken die altijd dicht zitten en er lopen 2 herders in huis. Wil je bij ons op het terrein komen dan slaan mijn honden altijd aan.
Hier is een zeer goede sociale controle. In deze buurt weet iedereen altijd alles van elkaar wat ook niet altijd heel leuk is natuurlijk.
Ik hen meestal 2 van de 3 auto's bij mij voor het huis staan.
Ik heb nooit wat in het zicht liggen en heb geen cash geld liggen of bijzondere spullen. De meest kostbare spullen heb ik ergens anders opgeslagen.

Stel er komt wel een inbreker binnen, dan zou ik niet weten wat hij mee moet nemen en of hij wel weer buiten komt Door mijn honden.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:47

kohtje schreef:

De camera's en alarm was bijna €2900.
Ik heb helemaal geen idee ervan of dat veel is.
Mijn man wilde het graag hebben omdat ik vaak alleen 's nachts thuis ben.
EN bij mijn schoonouders is laatst ingebroken en daar zijn wij nogal van geschrokken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:13

lovemyhorse1 schreef:
kohtje schreef:

De camera's en alarm was bijna €2900.
Ik heb helemaal geen idee ervan of dat veel is.
Mijn man wilde het graag hebben omdat ik vaak alleen 's nachts thuis ben.
EN bij mijn schoonouders is laatst ingebroken en daar zijn wij nogal van geschrokken.

Voor ongeveer 1500/1700 euro heb je een prima alarmsysteem hoor. Dus die 2900 euro is een nette prijs voor beide systemen :)
Camerabeelden worden ook opgenomen neem ik aan? :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:30

Beelden worden idd opgenomen en na 1 maand overschrijft hij de beelden weer met nieuwe beelden.Kunnen alles terug kijken en ook foto's maken van de beelden.
Ik heb er geen verstand van.Als ik ga dan druk ik op de abonnementskosten en dan staat het aan en druk weer op de abonnementskosten en dan gaat ie uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:48

Haha vroeg het vooral omdat we nu al een hoop systemen aan hebben moeten passen omdat er dus niet was gemeld dat het opnemen wel handig is. Anders heb je er naar mijn idee weinig aan.