Kippen in je tuin, mogen we wel iets doen er tegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Re: Kippen in je tuin, mogen we wel iets doen er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:27

Wat maakt vooral dat jullie overlast ervaren? Je noemt verschillende dingen namelijk. Wat zou voor jullie een acceptabele oplossing zijn?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:38

geen ongewenste kippen in de tuin, lijkt me. Kom op zeg. Als de kippen van de buren jouw tuin onderschijten, omploegen en alleen al aanwezig zijn.. zou ik me ergeren. Ik zet mijn lieve zoon van 11 jaar ook niet in jouw tuin.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:44

Dat snap ik pipo, maar mijn vraag was voor TS bedoeld. Ik ben het helemaal met je eens dat 'huis'dieren geen overlast horen te veroorzaken, maar aangezien ik TS eerder nogal stellig uit de hoek heb zien komen over katten die wel de vrijheid zouden moeten hebben zou ik het nogal hypocriet vinden als haar antwoord nu zou luiden dat het wegblijven van de kippen de enige oplossing zou zijn. Goed, daar gaat het nu niet over en ik houd er ook gauw over op, maar ik verbaas me soms gewoon over de dubbele moraal van sommigen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:57

okee, kan. Ik heb alleen dit gelezen.(denk ik) Kan er verder niet over oordelen. Maar bv je eigen katten overal laten schijten en zelf vallen over dieren van je buren is niet het meest tolerante item.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:16

Van de nood een deugd maken en zorgen voor een paar plekken waar de kippen hun eieren kunnen leggen. Vaak een kratje met stro onder een afdak of tafel, vinden ze heerlijk.
Heb je niet alleen de lasten maar ook de lusten in de vorm van eieren.

Bij ons komen de kippen mij helpen als ik in de tuin aan het werk ben. Je weet nooit of er een worm te scoren valt. ;) Het zijn overigens onze eigen kippen. Omdat zij met hun grote poten aan het wroeten zijn scheelt het mij weer onkruid wieden.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:19

pipo schreef:
Kippen vangen en te koop aanbieden op Mp. Mooie foto erbij. Maar uiteraard eerst de buren even waarschuwen, als ze hun kippies niet binnen kunnen houden zijn ze van jullie. Zware grote kippenrassen gaan niet door/ over gaas. Maar krielkippen zijn niet in de tuin te houden. Wij wonen erg vrij en buiten... waar scharrelde en legde onze kippies vroeger?? juist in de tuin van de buren. Wij zijn overgestapt naar de grotere rassen zoals een brahma, die gaat niet over een afrastering. Maar krieltjes... die zijn niet of in ieder geval erg moeilijk binnen de perken te houden. Dan is de keuze aan hun.

Wij hebben al jaren krielkippen maar die blijven gewoon in de tuin hoor :P Gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheid nemen.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:24

Ik weet niet of het al genoemd is, maar anders politie bellen? Als jouw buren er niks aan willen doen dan moet het maar op de harde manier..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:24

maar als je niet voor kippen kiest, zijn die van de buren ook niet gewenst lijkt me. Dus wat doe je aan de ongewenste kippen van de buren?

Nou bij ons bleven ze niet in de tuin. (ruim 4000m2 ) en gingen in de tuin van de buren hun ding doen. Niet funny voor de buren en niet funny voor ons. Want uiteraard zijn de eieren in de tuin van de buren voor de buren. En weet je.. mijn kids hielpen zoeken naar de eitjes.. zowel hier als daar.. geen mega negatieve zooi hier, maar wel ietwat overlast. Dus Kippe groter, eigen tuin... buren regelmatig doosje eieren gewoon omdat t kan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:30

Bowen schreef:
smurffie schreef:
Jij maakt ervan dat mijn hond kippen pakt en ik dat dus aanraad. Leg mij dat alsjeblieft niet in de mond.
Onze hond vind het prachtig speelgoed om rond te laten fladderen, maar pakken? Nooit. Als je iets niet begrijpt is het niet erg maar kom dan niet met zo'n domme opmerking erachteraan.
Kippen houden van rust, dus zullen niet terug komen naar de plek waar ze steeds moeten rennen.

Ze zo bang maken is anders ook nogal bot te noemen. Dat veroorzaakt enorme stress bij die dieren wat ook gevolgen kan hebben.

Beetje kippengaas en een paar paaltjes doen veel beter hun werk. Geen grote stress bij die dieren die er ook niets aan kunnen doen en geen stress bij degene die last had van die kippen.
Voor 25 euro je probleem opgelost zonder slachtoffers.

Ik weet niet hoeveel ervaring jij met kippen hebt, maar het gemiddelde ras dat in een achtertuin gehouden wordt en niet geknipt is fladdert met gemak over een meter heen, hier is de schutting van 2 meter zelfs geen uitdaging met stroomdraad erop. Onze eigen kippen vliegen ook gemakkelijk 2 meter omhoog. Dus oplossen is niet zo simpel. Verder moeten de kippen wel weg kunnen, als ze dat kunnen valt de stress mee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:38

Ze wandelen door de bosjes heen schreef ts
Gewoon wat gaas met prikpaaltjes tussen of voor je bosjes.
Trouwens zijdehoenders vliegen niet.
Dus niet alle kippen vliegen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:51

Dus mijn kids mogen ook op de bank bij de buren naar de paasei kijken??? Die is immers ook rood, dus hoe kan ik die zieltjes nu verbieden om op hun bank, met snot handjes/ neusjes een zak chips leeg te vreten. Uiteraard hebben ze dan niet hun tuitbeker bij zich en ligt de helft van de inhoud van hun plastic drinkbeker toch wel op de bank..
Oh sorry.. mensen mag je niet vergelijken met dieren.. maar als mijn dieren niet luisteren, waarom zouden mijn kids dat dan wel doen?? (fiets.. die hebben geleerd aan te bellen!!) Bezorg een ander nooit!!!! last met 1 van je lievelingen. Of het nu kids zijn, dieren... van mij part een bellenblaasmachine.. boeit niet. Bezorg geen last!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:57

smurffie schreef:
Ik weet niet hoeveel ervaring jij met kippen hebt, maar het gemiddelde ras dat in een achtertuin gehouden wordt en niet geknipt is fladdert met gemak over een meter heen, hier is de schutting van 2 meter zelfs geen uitdaging met stroomdraad erop. Onze eigen kippen vliegen ook gemakkelijk 2 meter omhoog. Dus oplossen is niet zo simpel. Verder moeten de kippen wel weg kunnen, als ze dat kunnen valt de stress mee.

Ik zit ook met enige verbazing te lezen, ik ken enkel kippen die met veel gemak over 2m draad heen gaan. Zelfs over het dak heen van de schuur waar ze in zaten (2.20m om op te raken)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:15

Silvia schreef:
Van de nood een deugd maken en zorgen voor een paar plekken waar de kippen hun eieren kunnen leggen. Vaak een kratje met stro onder een afdak of tafel, vinden ze heerlijk.
Heb je niet alleen de lasten maar ook de lusten in de vorm van eieren.

Bij ons komen de kippen mij helpen als ik in de tuin aan het werk ben. Je weet nooit of er een worm te scoren valt. ;) Het zijn overigens onze eigen kippen. Omdat zij met hun grote poten aan het wroeten zijn scheelt het mij weer onkruid wieden.

Ik hoef geen onkruid te wieden, ze zorgen er wel voor dat het geen kans krijgt om op te komen. Ze vreten alles kaal! hahaha.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:48

Mando schreef:
Ze wandelen door de bosjes heen schreef ts
Gewoon wat gaas met prikpaaltjes tussen of voor je bosjes.
Trouwens zijdehoenders vliegen niet.
Dus niet alle kippen vliegen

Onze buren hebben 1 zijdehoender, vliegt beduidend minder maar komt echt wel de boom in als ze wil. Daar is namelijk hun slaap plek. Alleen onze grote (zware) Barnevelder slaapt liever wat lager. Maar 50 cm is echt geen probleem.