(A)sociaal parkeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

Re: (A)sociaal parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 21:57

Ik zal een foto maken!
Kan iemand mij vertellen hoe ik die met mijn mobiel kan plaatsen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:02

Noor schreef:
Ik zal een foto maken!
Kan iemand mij vertellen hoe ik die met mijn mobiel kan plaatsen?

Bij versturen staat ook een knop 'voeg foto's toe'
Ben wel benieuwd hoe klein dat vak dan is.

Ikzelf zou ook balen als ik moet fileparkeren maar dat is toch echt mijn probleem en niet die van een ander..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:08

Ach, overal zijn er zeikmensen. Vlak voor ons huis is plek voor vier auto's. Door asociaal parkeren passen er geregeld maar drie. Dan staat de eerste auto te ver naar achteren, waardoor de tweede precies in het midden moet staan en de derde er ruim achter past. Rijdt de eerste weg, lijkt de tweede een aso die alle plek inpikt.
En aan de andere kant van de straat is een electriciteitshuisje en drie garages. Eerste garage staat altijd een auto voor, tweede is van een oude zuurpruim vent, derde is van de huisbaas die 'm als reserve heeft voor ons huis (maar wij hoeven de garage niet). Nu hebben wij twee auto's en één zetten we altijd voor het electriciteitshuisje. De andere het liefst vlak voor de deur, maar soms past dat niet door eerder genoemd scenario :+ Dus zetten we 'm voor garage 3. Is nooit een probleem.
MAAR! Op een dag stond er iemand anders voor het electriciteitshuisje. De plekken voor ons huis waren al bezet, dus auto 1 voor garage 3 en auto 2 er even naast, voor garage 2. We gingen binnen 5 min naar de winkel. Maar zuurpruim van garage 2 stond binnen 2 minuten op de stoep om te eisen dat we verkasten van ZIJN plek. En dat garage 3 niet van ons was, dus daar ook niet mochten parkeren :7 Ach, sindsdien zet ik m'n auto wel 50 meter verder als er echt geen plek is. Al is het maar voor 5 minuten :D Garage 3 staan we overigens nogsteeds altijd voor, hihi.

Moraal van het verhaal: leef en laat leven.
Al vind ik
smurfje schreef:
Anders volgende keer je auto op het eerste plekje zetten. Dan je buurvrouw laten parkeren. Zij staat uiteraard hopeloos. Briefje onder haar ruit: "Parkeren is ook een vak, géén twee vakken!." En vanaf daarna weer de auto voortaan in het middelste vak zetten. :evaw:

ook helemaal geweldig en zou ik dat ZEKER als optie overwegen *\o/*

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:09

Andra_S schreef:
xRaisin schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat je buren dat vervelend vinden. In feite maak je het parkeren voor hun wel lastiger.

Maar waarom is dat lastiger? Snap ik echt niet goed… Ik lees de omschrijving van TS alsof er ruimte is voor drie auto's achter elkaar. Dus als er een auto precies in het midden staat, parkeer je achteruit in (fileparkeren) voor deze middelste auto, of erachter.

Wel een probleem zou zijn, als de geparkeerde auto niet precies in het midden staat, en er daardoor aan een kant geen andere auto meer bij past. En dat is nou net wat de buuf van TS dus schijnbaar doet…! Ook voor die buuf zelf is dat niet fijn, want je hebt altijd gasten die een kleine auto in een nog kleiner gat proberen te wurmen. Dus als je zelf niet geheel in het midden gaat staan, heb je grotere kans op parkeerschade als iemand probeert zijn auto er ook nog bij te proppen.

Feit is dat parkeren tussen twee obstakels in lastiger is dan als je twee parkeerplekken aan ruimte hebt (om een vak in te rijden uiteraard, niet om allebei in beslag te nemen).
Nu heeft iedereen natuurlijk wel leren fileparkeren bij het rijlessen, maar deze vrouw heeft daar duidelijk moeite mee.

En dat laatste begrijp ik ook prima, mijn voorstek is alleen omdat met de buurvrouw te bespreken. Dat als zij bijvoorbeeld zorgt dat ze genoeg ruimte voor een auto erachter laat, TS niet meer altijd in het midden gaat staan. Het is maar een voorstel en buurvrouw moet dan natuurlijk ook meewerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:10

Waarom zou TS die plek niet mogen innemen als er nog ruimte genoeg over blijft voor 2 andere auto's? Wie zegt dat de buuf die plek dan niet zelf steevast gaat inpalmen? Het enige moment dat je recht heb op klagen ivm een plek, is als er een nummerplaat bij staat, een huisnummer of wanneer je onterecht de plek van een gehandicapte inneemt vind ik. Ander is het gewoon eerst komt eerst maalt.

Jezus zeg, ik vloek ook keihard op de mini citroën van een dorpsbewoner die standaard over de witte lijnen geparkeerd staat waardoor ik met mijn grotere auto niet meer in het vak er achter pas. En die beste kerel heeft er kunst van gemaakt om steeds tegen de achterbumper te parkeren als er wel iemand staat, zodat die er amper nog uit kan. Als ie zelf maar alle ruimte zat heeft. Sinds ik 1x hetzelfde geintje bij 'm heb uitgehaald houdt hij toch mooi afstand van mijn auto en probeert zijn karretje niet meer bij de mijne in het vak te proppen...

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:13

Onder asociaal parkeren versta ik ilv 1 parkeervak twee parkeervakken in beslag nemen met 1 auto. Zo als ik jou hoor ben jij zo totaal niet!

Het feit dat je in het midden parkeert, heb ik ook. Ik parkeer liever in het midden dat ik weet dat er nog twee auto's naast kunnen dan dat ik dalijk vol krassen mijn auto terug krijg. Ik zoek altijd een ruime plek op. Ik vind dit ook helemaal niets te maken hebben met wel of niet sociaal parkeren.

Het komt heel erg over dat jouw buurvrouw een zeurder is; het spijt me zeer, maar als ze gaat zeuren over parkeerplekken etc...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:22

TS, mensen kunnen erg goed zaniken :D maar houd bij je standpunt. Raar van je buurvrouw en haar briefje. Lekker laten babbelen hoor. Vervolgens haalt ze zowat heel de buurt erbij om haar mening even te verdikken, maar laat je niet van de wijs brengen. Zoals ik het lees, is het juist sociaal parkeren. En als jij liever niet hebt dat je hem onder die boom zet, om hem vervolgens iets te moeten doorrijden, dan doe je dat niet. Dan gaat zij daar maar staan. :j

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:24

Ligt ook aan je type auto hoor! Met een klein autootje is parkeren makkelijker. Mijn sportwagen heeft een lange neus dus weet nooit zo goed hoe ver ik nou naar voren kan, en neem ook geen risico's. De auto die ik hiervoor reed was eentje uit '87 en zonder stuur bekrachtiging en stuurde zo zwaar dat behalve enorm spierpijn, je ook echt moet rollen(en nog redelijk snel ook) wil je uberhaupt kunnen draaien. Dus ik zou met zo'n oude auto wel balen als ik anders rollend kon inparkeren en wat nu heel lastig is omdat je enorm zwaar stuurt.

Overigens geen excuus voor haar belachelijke briefje. Ik had gewoon de situatie uitgelegd.

Ben wel benieuwd ook om wat voor autos het gaat ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:27

Dan zet je hem toch zoals zij wil en doe je de eerst volgende keer een briefje onder haar ruitenwisser of ze socialer wil parkeren zodat er 3 auto's in de haven kunnen?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:32

Komt mij bekend voor. Vorige plek waar ik woonde was en flat. Op de begane grond waren 4 woning en voor de deur ook 4 plekken. Naast de flat paar winkels waar ook parkeerplaatsen waren. Denk 10 passen verder.
De buurvrouw zette de auto altijd zo neer dat ze 2 plekken in nam zodat als haar vriend thuis kwam hij altijd een plekje voor de deur had.
Ze was zelfs zo erg dat toen ik in verhuisde ik aan haar vroeg of ze haar auto ff aan de kant wou zetten zodat ik met de aanhanger daar kon staan zodat ik niet op de weg hoefde te staan en niemand in de weg stond. Er waren nog genoeg andere plekken waar ze haar auto ff kon neer zetten naar dan moest ze 10 stappen verder lopen en kon haar vriend niet meer voor de deur parkeren als hij in de avond thuis kwam. Dit was midden op de dag.

Ik had geen auto en verder geen last van. Toen ik een vriend kreeg die wel een auto had ging hij gewoon net iets verder staan hij was niet te beroerd om die 10 passen verder te lopen.
Op een gegeven moment gingen andere buren zich ook aan ergeren. En zonder met elkaar af gesproken te hebben gingen we de auto's zo neer zetten dat een van hun de auto er niet meer paste maar dat er nu wel 4 auto's konden staan.

Ik vind dat jij het heel netjes doet. Wand zo kunnen er tenminste 3 auto's staan.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:36

coldsummers schreef:
Het feit dat je in het midden parkeert, heb ik ook. Ik parkeer liever in het midden dat ik weet dat er nog twee auto's naast kunnen dan dat ik dalijk vol krassen mijn auto terug krijg.

Maar in het midden (van drie auto's achter elkaar) heb je toch juist meer kans op schade? Want er kan iemand tegen je voorbumper botsen, en tegen je achterbumper. Of zie ik de situatie niet goed voor me?

Ik zoek i.d.d. om deze reden ook graag een ruime plek op. Maar het voordeel van krappe plekken is dat je heel goed leert inparkeren! Ik kan het nu veel beter dan vroeger, juist doordat het altijd vol staat je dus wel moet. Indien de buuf moeite heeft met inparkeren (wat heus geen schande is), heeft ze er dus juist eigenlijk voordeel aan ;-) Moet ze wel voorzichtig doen, natuurlijk…

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:38

Ach, mijn buren eisen een parkeerplaats op, en ben nog steeds op zoek naar het bordje met hun kenteken of naam. Als ik hem op "hun" plaats neerzet krijg ik een Appje dat mijn auto weg moet.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:46

Ik snap je vogelpoepreden en zou waarschijnlijk alleen al vanwege dat briefje lekker rebels doen, maar tegelijkertijd heb ik van die vogelpoepzeikerds in m'n eigen buurt last.

Aan de overkant van onze straat (flat) staan bomen.. Aan onze kant niet, wat altijd resulteert in aso-buren die standaard voor onze deur parkeren en ik altijd met de zware boodschappen kan slepen of halfverregend thuiskom. En als ik 's avonds laat thuis kom heb ik gewoon pech, dan kan ik 'm drie straten verder zetten.. En dat in een buurt waar voor m'n gevoel minstens de helft rondkomt van een uitkering. Diezelfde mensen houden ons continu in de gaten en zijn jaloers dat we allebei een auto hebben, niet zo gek als je allebei werkt.. Haha, zo dit voelt lekker! Maar goed, als ik jou was zou ik vanaf nu de auto standaard k.t neerzetten.. Wat denkt ze wel niet met haar briefje!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:48

anneliesdj schreef:
Dan zet je hem toch zoals zij wil en doe je de eerst volgende keer een briefje onder haar ruitenwisser of ze socialer wil parkeren zodat er 3 auto's in de haven kunnen?

Dit vind ik ook wel een briljant idee!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:41

Andra_S schreef:
coldsummers schreef:
Het feit dat je in het midden parkeert, heb ik ook. Ik parkeer liever in het midden dat ik weet dat er nog twee auto's naast kunnen dan dat ik dalijk vol krassen mijn auto terug krijg.

Maar in het midden (van drie auto's achter elkaar) heb je toch juist meer kans op schade? Want er kan iemand tegen je voorbumper botsen, en tegen je achterbumper. Of zie ik de situatie niet goed voor me?

Ik zoek i.d.d. om deze reden ook graag een ruime plek op. Maar het voordeel van krappe plekken is dat je heel goed leert inparkeren! Ik kan het nu veel beter dan vroeger, juist doordat het altijd vol staat je dus wel moet. Indien de buuf moeite heeft met inparkeren (wat heus geen schande is), heeft ze er dus juist eigenlijk voordeel aan ;-) Moet ze wel voorzichtig doen, natuurlijk…

Ik bedoel als er omheen geen auto's staan. Dus drie plekken naast elkaar leeg zijn.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:45

Oh, zo! :-)

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:50

Ik vindt zo te lezen dat ts netjes parkeert was iedereen maar zo.
Maar nee ik heb aso buren die dus die roest bak voor me oprit parkeren,mijn wagen zet ik morgen mooi voor mijn oprit blijkbaar is die eikel hard leers. :r .
Staat dus tegenover mijn uitrit waardoor ik belemmerd wordt met in en uitrijden,waarop ik zo wat op hem zit die aso. -:(-
Morgen gauw me eigen karretje ervoor heeft zelf ook een brede oprit maar nee altijd een ander sarren. :r

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 07:58

Het zou mij de negatieve energie niet waard zijn. Kleine moeite om je buurvrouw tegemoet te komen. Blijkbaar is het voor haar heel moeilijk om zo te parkeren en geeft het haar stress. Jij kan blijkbaar beter inparkeren.
Help haar gewoon. Anders parkeer je haar auto even voor haar. Elkaar helpen is soms alles wat een mens nodig heeft.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:24

Ik zou of negeren of de gemeente vragen voor strepen in het vak (desnoods zelf doen)
Dan os het duidelijk en mag je sowieso staan waar je wilt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:33

Ik woon in de binnenstad van een oude stad, dus ik weet wel wat parkeerproblemen zijn. Ik zou dus wél altijd zoveel mogelijk naar voren of naar achteren parkeren. Zo hou je maximaal ruimte over voor de volgende parkeerders. Vanuit het midden is het toch altijd Een beetje gokken of je echt aan beide kanten evenveel ruimte overlaat.

Ik zou er niet over zeuren bij buren. Of het asociaal noemen. Ik doe het gewoon uit mezelf zo, en de rest moet maar kijken wat 'ie doet.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:11

Ess_Ramona schreef:
Ach, mijn buren eisen een parkeerplaats op, en ben nog steeds op zoek naar het bordje met hun kenteken of naam. Als ik hem op "hun" plaats neerzet krijg ik een Appje dat mijn auto weg moet.

Dat is hier ook het geval maar omdat meneer aan de overkant een dure muziek installatie in z'n auto heeft moet hij voor z'n eigen deur staan want dan kan hij z'n auto in de gaten houden. Er is zelfs al een paar keer flinke ruzie over geweest met de andere buren, hij komt namelijk aan de deur vertellen dat jij je auto maar ergens anders moet parkeren... 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:18

Zulke buren hebben mijn ouders ook, die staan als je aankomt rijden voor het raam te kijken, buurvrouw is ook wel eens naar buiten gekomen met de vraag of we "hun" plek aub wel vrij wilden houden, anders kon haar man niet voor de deur parkeren. Ook hier in de buurt vaak ge emmer rond parkeren, doordat er gewoon te weinig plek is voor alle auto's. Volgens mij is dit iets wat overal voorkomt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:26

Wij hebben allemaal eigen opritten. Mooi zou je denken toch?! Hebben ook genoeg parkeerplek aan het begin van ons straatje. Maar visite van 1 buurman zetten altijd hun bus voor onze deur. Tussen 2 planten perken in. Wat betekend dat wij dus niet meer weg kunnen. Het is te krap om te draaien naar links of rechts en de enige manier is dus rechtdoor. En precies daar zetten ze altijd hun bus neer. 2 meter naar voren en Wij kunnen er wel uit. Hebben er echt elke keer wat van gezegd. Dikke ruzie ook gehad niks hielp. Tot ik een keer heel lang op de toeter heb staan drukken. Halve straat kwam naar buiten en sindsdien gebeurd het niet meer.

Dus zelfs 2 meter verzetten is al teveel moeite :+ onze rechtse buren hebben geen auto dus als er daar wat voor staat maakt het niks uit. Wij hebben dan een verlengde bus en dan nog ervoor zetten :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:28

Ik vind het wel grappig om te lezen hoe mensen 'hun' plek in 'hun' straat voor 'hun' deur een soort van lijken te claimen. Zou dat het verschil tussen een dorp of grote stad zijn misschien.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:31

Het parkeergezeur is overal.
Wij hadden 10 parkeervakken voor de deur en nog ruimte voor de huizen langs zeg maar.
Buurman wilde z'n auto nooit in het vak ivm vogelpoep, dus zette m altijd half bij ons voor de deur.
Soms zette mijn man of ik zelf ook wel eens de auto voor de deur (vakken vol/boodschappen uitladen)
Dan kwam meneer gewoon aan de deur met de mededeling dat de auto weg moest want dat was zijn plek :')
Deden we dat niet dan zette hij zijn auto er gewoon haaks achter of zo dicht op doe van ons dat we nog een cm over hadden.
Ik heb me nooit wat aangetrokken van z'n kinderachtige gedrag.
Hijzelf daarintegen was af en toe compleet over de rooie en belde dan weer aan, ging klagen bij de buren enz.enz
Vervolgens was na een jaar de buurt zijn gezeik zat en ging iedereen de auto op zijn plek neer zetten.

Wij hebben het probleem nu opgelost door te verhuizen naar vrijstaand met 6 privé plekken. :P