Wat zijn de rechten? auto gekocht, na keuring gebreken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:11

tita schreef:
Als de dynamo daadwerkelijk stuk zou zijn dan kun je niet meer paar dagen mee rijden.
Een stukke dynamo zorgt er niet voor dat je rijdt.....je staat gelijk stil ik iig wel met mijn dynamo.

Dat hoeft niet. Doordat onze dynamo kapot was, laadde hij inderdaad de accu niet meer bij en was die dus op een gegeven moment leeg, waardoor je dan niet meer kunt starten. Laadden we de accu dan aan de lader op, konden we weer rijden. Tijdelijk, want hij laadde dus niet bij.

Utixo

Re: Wat zijn de rechten? auto gekocht, na keuring gebreken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:13

Een auto die gelijk stilstaat als de dynamo kapot is? Bijzondere auto...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:14

Heel lang houden ze dan vaak niet uit.
Zeker als je veel verbruikers aan hebt staan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:19

Nee, maar in 1x stoppen doen ze ook echt niet met een kapotte dynamo. Zelfs als je accu uitvalt stopt je auto er niet mee maar de auto loopt nog wel even. Alleen moet dan je dynamo wel weer werken, en loop je kans dat je je electrische systeem opblaast. Maar gelijk stilstaan? Nope.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 27-01-16 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:22

Babsiej schreef:
tita schreef:
Babsiej zo werkt het niet helemaal op het moment van de keuring was het goed.
Dynamo wordt wel degelijk naar gekeken....werd mij toen verteld.

Ik kocht een vrij prijzige auto dat de accu 2 weken later begaf was jammer maar op moment van de keuring was ie goed.
En die pech kun je met APK en aankoopkeuring hebben.

Maar hij was dus niet goed, ze hebben het niet geconstateerd. Accu was niet stuk, maar werd niet geladen door kapotte dynamo.

Dat is niet waar. Als de dynamo stuk is gaat het lampje van de accu branden op het dashboard. Die gaat namelijk niet branden als de accu leeg is (want dan kan hij niet meer branden) maar als de accu niet oplaadt. En dat komt door de dynamo. Die accu hadden ze overigens wel kunnen meten, dan hadden ze geweten dat hij niet stuk was.

Zet gewoon die sloopaccu van 50 tientjes van het verkoopbedrijf er in.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 09:24

Dynamo is nu Echt stuk... Maar er brandt nog steeds geen lampje hoor. Hij gaat vandaag in ieder geval terugbellen, de meneer van de volkswagen, hij is namelijk sowieso van mening dat de aankoopskeuring veel beter had gemoeten, dus hij wil het overleggen met de collega die het heeft gedaan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:49

Bij mij heeft er ook nooit een lampje gebrand. Je auto is 17 jaar oud dus daar zal het wellicht aan liggen gok ik.

Doet ie ook niks als je hem even aanduwt? Zou hem gewoon even naar een garage in de buurt brengen. Dynamo maken is zo gebeurd. Dan kan je in ieder geval weer even normaal rond rijden.

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:11

Ik heb niks te zeggen over de dynamo.
Alleen dat alles bij de dealer duur is.
Ik moest een keer een schakelstangen hebben.
Mijn vriend zou hem plaatsen, die is nogal handig.
Maar we hebben dat ding niet nagemeten dus durfde niet op de gok dat ding via internet te bestellen.
Op internet stonden ze voor rond de 8 euro en bij de Peugeot dealer was die rond de 60 euro.
Ik moest gister ook een rubber hoesje voor de rempedaal hebben. De brezan en nog een auto onderdelen zaak gebeld.
Die hadden het niet, maar gaven zelf al de tip om het bij de sloop te halen en niet bij de dealer..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:17

Zo'n rubber hoesje voor je pedaal kost iets van 3,- gewoon bij automaterialenhandel besteld. Heb er gelijk 3 genomen omdat ik met werkschoenen met veel profiel rij dus sneller slijtage.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 01:25

Janine1990 schreef:
Lol 1000 euro voor dynamo reparatie _O-
Je laat je naaien waar je bij staat dan _O-

Zeker als het gaat om VW, die hebben nooit echt dure onderdelen, auto's zitten redelijk praktisch in elkaar als ik het zo mag geloven...

Ik betaalde nog geen 900 euro (inclusief BTW, inclusief uren) voor het dealer vervangen van de complete koppeling én koelvin van mijn Peugeot 206 GTI. Daarvan zijn de onderdelen niet heel erg goedkoop, daarnaast heeft hij 2 dagen (!!!) bij de garage gestaan omdat het meer werk kostte dan verwacht.

Voor dergelijke reparaties zijn gewoon vaste afgesproken tarieven. Ze mogen er maximaal zoveel uren voor rekenen. Prijs van de dynamo kan je zo opvragen op internet aan de hand van je kenteken.

Echt TS, je laat je naaien... Laat je niets wijsmaken. Lekker naar een andere garage gaan.

Helaas is de dynamo (zelfs gereviseerd..) ontzettend prijzig:
https://www.winparts.nl/motordelen-toeb ... 12611.html

edit:
2dehands zijn ze wel veel goedkoper.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... el/dynamo/

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 10:07

Gisteren de auto weer bij de verkoper gebracht om te laten repareren.

Aangegeven dat hij nu gewoon moet zorgen dat de auto helemaal in orde is anders laat hij het bij de volkswagen dealer maken op zijn kosten. Hij is nu ook in overleg gegaan met de VW dealer.

Overigens hoeft er dus niets betaalt te worden voor een nieuwe dynamo. Heb hem aangegeven dat dit al stuk was bij verkoop en hij was het daar wel mee eens. Dus als het goed is, is de auto morgen weer rijklaar.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:33

Babsiej schreef:

Aangegeven dat hij nu gewoon moet zorgen dat de auto helemaal in orde is anders laat hij het bij de volkswagen dealer maken op zijn kosten. Hij is nu ook in overleg gegaan met de VW dealer.

Overigens hoeft er dus niets betaalt te worden voor een nieuwe dynamo. Heb hem aangegeven dat dit al stuk was bij verkoop en hij was het daar wel mee eens. Dus als het goed is, is de auto morgen weer rijklaar.

knap werk goed gedaan, jammer van het ongemak

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:59

Babsiej schreef:

fijn dat het netjes wordt opgelost.

als je kijkt op linkje zie je dat een dynamo voor je auto ook wel echt prijzig is.

nog een tip, mister auto is vaak prima voor een snelle fix echter let er wel mee op. goedkoop kan ook duurkoop worden ;) .
Sommige delen gaan beduidend korter mee waardoor je het blijft vervangen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:15

Fijn dat het opgelost is! Hopelijk kunnen jullie nu wat jaren onbezorgd rijden nu alle mankementen verholpen zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:18

fijn dat ie gerepareerd wordt :)

wij hadden voorheen ook een VW polo ,ook een '99 ,ook daarbij is de dynamo eens stuk gegaan,nu zijn wij vrij makkelijk,in oude auto's gaan zelden nieuwe onderdelen,dus van de sloop voor een paar 10tjes een dynamo gekocht,en bij een plaatselijke garage laten maken,kostte iets van 160 euro uiteindelijk..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:02

Zo weer opgehaald gisterenavond en hij lijkt nu prima. Morgen opnieuw voor de keuring en dan hopen dat ie goed is.

Het was inderdaad veel werk, het was net een nieuwe type dynamo ofzo.. Hij wilde uiteindelijk 75,00 ervoor hebben maar aangegeven dat het al stuk was en dat wij dus niet willen betalen. Is dus ook niet gebeurd en hij vond het bij ophalen ook wel dat ie al stuk was.

Ook nog een nieuwe autoradio erin dus als ie goedgekeurd wordt nu zijn we blij *\o/* :D