Wat heb je nou echt nodig als je op jezelf gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Wat heb je nou echt nodig als je op jezelf gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:05

Lid worden van de gratis weggeefhoekjes op facebook uit jouw stad wil ook wel helpen. Staan soms hele leuke, en dus gratis, dingen op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:15

Ik zie hier echt veel dingen voorbij komen die echt verre van noodzakelijk zijn als je op jezelf woont, terwijl TS vraagt naar wat je nou ECHT nodig hebt.
Een eierwekker, schaalinvetter en staafmixer? Helemaal niet nodig.

TS zorg dat je slaapkamer op orde is (bed/ beddengoed en evt gordijnen), je badkamer (douchespullen en handdoeken), je toilet (papier + schoonmaakspullen), je keuken (wat pannen, bestek, servies) en wat je wenst in de woonkamer. Kan ook heel simpel. Zorg dat je schoonmaakspullen in huis hebt, altijd fijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:34

Pleisters is inderdaad ook handig.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:36

Dekbedovertrek. Dekbed, kussens alles was er, behalve iets voor om ons nieuwe dekbed (andere maat dan we thuis hadden :') )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:36

Is de vliegenmepper al genoemd?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:46

Britta31 schreef:
Is de vliegenmepper al genoemd?

Heb ik nooit nodig gehad, ten eerste omdat ik hier zeer weinig vliegjes heb; woon hier al een jaar en misschien twee gezien. Ten tweede omdat ik een hond en kat heb die het geweldig vinden om achter die dingen aan te gaan en na het 'spelen' ze opvrat :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:56

Bij ons gaat de mepper ook mee op vakantie.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:06

Kruiden en eten, niet iets wat je van te voren koopt maar zelf de ervaring dat in een dorp wonen zonder supermarkt echt knetter vervelend is als je niet alles hebt....
Misschien handig om eens door de keuken en voorraadkast van je ouders heen te lopen om te kijken wat die allemaal hebben staan.
De kosten hiervan vielen mij vies tegen! Je hebt het nog niet nodig maar misschien wel handig om in de begroting mee te nemen ;)

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:03

Ik ga eind van de zomer ook op mezelf, maar kan nog niet gaan inkopen, omdat ik met twee koffers met het vliegtuig ga verhuizen :') maar ik lees wel alvast mee!

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:37

Ik ga ook meelezen. Duurt nog wel even voor dat ik op mezelf ga maar ben al wel bezig met sparen
zal voor mij dat waarschijnlijk ongeveer de zelfde situatie zijn kwa twee katten

Stofzuiger en een droogrek voor de was

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:49

Ohja! Niet nodig voor het inrichten van je huis, maar een pincet/nagelknipper/vijl is wel handig om al te hebben voor als je het echt nodig hebt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 10:58

Dat is inderdaad wel makkelijk :')
Gelukkig heb ik al een pincet en vijl, nagelknipper niet maar die gebruik ik ook niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:36

Ik zou bij de Etos of het Kruidvat sowieso een goedkoop EHBO-setje kopen. Heb je wat verband, een schaar, een pincet, wat pijnstillers en pleisters. Wij hebben hem echt al anderhalf jaar op de plank staan, maar als er een keer iemand op z'n snufferd gaat dan is het heel erg fijn dat je het in huis hebt.

Verder zou ik zeggen investeren in een goede pannenset. Pannen van de Hema zijn leuk, maar ze gaan na een paar maanden kapot (anti-aanbaklaag laat los). Ik heb een goede pan van de Blokker gekocht. Kostte me even 40 euro, maar dan heb je tenminste wel een pan die de rest van je leven bij je blijft :+

Verder.. Pannenlappen/ovenhandschoenen, theedoeken, dikke bleek, ammoniak, allesreiniger en dasty.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:40

Ik koop zelf juist eens in het jaar een nieuwe koekenpan bij de hema (gebruik hem vrijwel dagelijks). Je gaat geheid nog een paar keer met een mes in je pan zitten omdat je even snel niets anders bij de hand hebt en dan heb je direct een kras te pakken als je pech hebt. En dan is na een jaar een pan voor een tientje vervangen best fijn, dan heb je weer een verse. Mijn ouders hebben ook dure pannen, maar die gaan na een paar jaar toch ook een beetje aanbakken doordat er wel eens een mes of vork in gezeten heeft en die worden een stuk minder gebruikt.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:01

Mizora schreef:
Ik koop zelf juist eens in het jaar een nieuwe koekenpan bij de hema (gebruik hem vrijwel dagelijks). Je gaat geheid nog een paar keer met een mes in je pan zitten omdat je even snel niets anders bij de hand hebt en dan heb je direct een kras te pakken als je pech hebt. En dan is na een jaar een pan voor een tientje vervangen best fijn, dan heb je weer een verse. Mijn ouders hebben ook dure pannen, maar die gaan na een paar jaar toch ook een beetje aanbakken doordat er wel eens een mes of vork in gezeten heeft en die worden een stuk minder gebruikt.

Als je zorgt dat je in een la vlak bij het gasfornuis minimaal twee spatels hebt om om te keren en minimaal twee tangen voor vlees kun je deze snel genoeg pakken.
Wel minimaal twee zodat je niet misgrijpt als er al eentje in de vaat ligt.
Ik kom nooit met een vork of mes in mijn pan.