Het kopen van een nieuwe bank...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:18

Schuur_

Re: Het kopen van een nieuwe bank...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:22

Www.pallen.de en dan bij Aktuelle Prospekte, de bank op de tweede pagina ziet er goed uit. Ruim, verkrijgbaar in stof en leder en hoge leuningen waar dat je dingen omhoog kan zetten om je volledige hoofd te ondersteunen.
https://www.pallen.de/prospekte.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:27

Ik zie erg leuke banken voorbij komen. Heb zelf zeer goede ervaringen met Ikea, heb er ooit een leren bank gekocht die niet kapot te krijgen was.

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat ik langer dan 5 jaar dezelfde bank in huis zou hebben :o , vind het veel te leuk om na 5 jaar weer eens iets anders met mijn interieur te doen. Gewoon eens een andere kleur, ander model enz.... Ik kan mij nl niet voorstellen dat ik over 10 jaar dezelfde bank nog mooi zou vinden. Maar goed, ieder zijn ding.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:59

Leerzaam topic. Ik ben namelijk helemaal niet tevreden over onze huidige bank en zat te denken om weer voor de Ektorp te gaan. Deze heb ik nl. zo'n 15 jaar geleden ook gehad en was er toen supertevreden over. Blijkbaar toch een en ander veranderd aan de kwaliteit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:01

Mirjamsel schreef:
Bij Pronto en Profijt gekeken?

Dit zijn precies de 2 zaken waar wij zijn wezen kijken, uiteindelijk bij Profijt de bank aangeschaft, omdat we de medewerksters bij Pronto ongeïnteresseerd vonden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:11

@TS, mocht je kiezen voor een Ikea bank, de service is echt top. Als je een aankoopbewijs hebt dan. Maar verder niets dan lof, ik zou het risico wel durven nemen als ik jou was. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:14

dat is natuurlijk wel zo, Ikea doet niet moeilijk als er iets niet in orde is.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:16

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 23:45

SusanH schreef:
Lijkt dit er genoeg op: http://www.dok2.nl/zitten/banken/bank-merel?

Wij hebben van deze woonwinkel een relaxfauteuil en zijn erg tevreden over de service en kwaliteit. Ze hebben meer banken in dezelfde stijl.

Dit is dus zo'n bank die ik er zelf geweldig vind uitzien...precies mijn smaak...alleen te lage rugleuning ;)

Schuur_ schreef:
http://Www.pallen.de en dan bij Aktuelle Prospekte, de bank op de tweede pagina ziet er goed uit. Ruim, verkrijgbaar in stof en leder en hoge leuningen waar dat je dingen omhoog kan zetten om je volledige hoofd te ondersteunen.
https://www.pallen.de/prospekte.html

Dit zijn best kolosale banken :o plus vind ik die "hoofdsteunen die je omhoog kan zetten" echt helemaal niks en oerlelijk :o

Die elementen banken hebben ook alleen maar lage rugleuningen...of ook die omhoog zet dingen....

Wel iedereen bedankt voor het meedenken trouwens! +:)+

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 23:57

Afbeelding
( sorry voor de grote foto...)
Dit is de Tidafors, zoiets zoeken we dus en is ook ong de max wat we kwijt kunnen aan ruimte.

http://www.woonsquare.nl/collectie/bank ... 2-zits.htm
( let even niet op de kleur :o )

Dit is dus ongeveer het model wat je OVERAL krijgt als je een bank met een hogere rugleuning zoekt, natuurlijk wel in de vele variaties in kleur, stof, leder en mét of zonder relaxstand en zeer uiteenlopende prijzen én kwaliteit natuurlijk.
Alleen dat model vind ik gewoon gigantisch oubollig :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:07

Is het ook :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:11

Die bank hebben vrienden van mij en deze is aan 1 kant wat ingezakt. Is nu ong 7 jaar oud. De tweezitsversie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:07

Galja: of het een te lage rugleuning is kun je van een foto echt niet zien. Wij hebben ook in onze zoektocht naar een nieuwe bank tegen de 100 banken uit geprobeerd en op een plaatje zien ze er zo anders uit als in het echt. Je moet echt naar een fysieke winkel om proef te zitten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:31

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:20

Volgens mij hebben wij dezelfde bank besteld als Imker.

In elk geval bij Pronto. Kan je de boel laten behandelen tegen vlekken etc en je hebt 5 jaar garantie op vanalles (aan huis).
Daarbij kies je helemaal de opstelling en indeling van je bank en de vulling van de kussens. Dat bepaald ook stukje de levensduur van je bank.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 21:44

SusanH schreef:
Galja: of het een te lage rugleuning is kun je van een foto echt niet zien. Wij hebben ook in onze zoektocht naar een nieuwe bank tegen de 100 banken uit geprobeerd en op een plaatje zien ze er zo anders uit als in het echt. Je moet echt naar een fysieke winkel om proef te zitten.

Ik hoop dat je me gelooft als ik zeg dat we al in zoveel winkels geweest zijn en op zo vreselijk veel banken hebben gezeten dat ik de gok wel durf te wagen door te zeggen dat deze bank wel degelijk een lagere rugleuning heeft ;)

We kunnen nog eens een poging wagen bij Pronto. Volgens mij hebben we die ook al gehad maar ik zie hem nu zo vaak voorbij komen....
Op zich is 5 jaar garantie leuk, maar Ikea geeft ook 10 jaar garantie op alles dusja...

@shilady: woonsquare valt af, daar hebben we ook uitgebreid banken uit geprobeert en met de verkopers gepraat en die konden ons niet verder helpen...behalve dus met een prima zittende bank die er te oubollig uitziet....

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:50

Wij hebben een aantal jaren geleden onze bank bij meubilex gekocht. Goede zaak, zeer klantvriendelijk, mooie spullen en prima prijzen. Als we weer iets nieuws nodig hebben, dan gaan we er weer heen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:42

Galja schreef:
SusanH schreef:

Ik hoop dat je me gelooft als ik zeg dat we al in zoveel winkels geweest zijn en op zo vreselijk veel banken hebben gezeten dat ik de gok wel durf te wagen door te zeggen dat deze bank wel degelijk een lagere rugleuning heeft ;)

We kunnen nog eens een poging wagen bij Pronto. Volgens mij hebben we die ook al gehad maar ik zie hem nu zo vaak voorbij komen....
Op zich is 5 jaar garantie leuk, maar Ikea geeft ook 10 jaar garantie op alles dusja...

@shilady: woonsquare valt af, daar hebben we ook uitgebreid banken uit geprobeert en met de verkopers gepraat en die konden ons niet verder helpen...behalve dus met een prima zittende bank die er te oubollig uitziet....

Geeft Ikea garantie op vlekken etc van mens en dier? Service aan huis ook?
Bij Pronto stel je zelf je bank samen. Zelfs de leuningen etc. :j Wist ik van te voren niet dus stonden wel ff te kijken Haha.

Edit: wat ik zie is dat de garantie van Ikea op het product is en niet wat is ontstaan door gebruikt van. Bij Pronto is het voor doorzakken, plooien, bloed en alle vlekken van mens en dier. Het is een aan huis service ook.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 21:26

Ik heb me eerlijk gezegd nog niet helemaal goed verdiept in de garantievoorwaarden van de Ikea. :o Natuurlijk doen we dat wel voordat we daar evt een bank kopen...
De verkoopster in de winkel zei wel dat als de de orginele bon van onze Ektorp nog hadden gehad, we gratis nieuwe kussens hadden kunnen afhalen a 50 euro per stuk... ( maargoed, die bon hebben we dus niet...)

We gaan nog eens langs de Pronto ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:26

Oh dat is jammer haha := Zal je altijd zien.

Ben benieuwd of je wat naar je zin gaat vinden daar. Wij kregen echt overal keuze in met bestellen van de bank :j