DPD het schandaligste bedrijf ooit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:51

Zoe_97 schreef:
dat je meer slechte reacties lees is normaal hoor. Mensen met geen uitzonderlijke ervaringen reageren daar gewoon niet op. Van elk bedrij kun je slechte reacties lezen....

Nee, maar van DHL, postnl en alle anderen hier aan de deur heb ik nooit gedoe, dpd loopt wel echt voorop hoor

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:53

knollentuin schreef:
Zoe_97 schreef:
dat je meer slechte reacties lees is normaal hoor. Mensen met geen uitzonderlijke ervaringen reageren daar gewoon niet op. Van elk bedrij kun je slechte reacties lezen....

Nee, maar van DHL, postnl en alle anderen hier aan de deur heb ik nooit gedoe, dpd loopt wel echt voorop hoor

toch lees je minstens evenveel slechte ervaringen met de andere bedrijven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:05

Ik heb deze week problemen gehad met PostNL.

Echter ook al een paar keer gehad dat we de postbode (Bpost) zien stoppen en meteen een briefje in de bus zien steken. Sommigen doen dus geen moeite om uit te stappen en even aan te bellen. Onze rolluiken waren wel omlaag maar dit doen wij voor de warmte binnen te houden.
Verder trof ik eens een pakketje op de koer aan naast het afdak in de regen. 1 meter verder leggen kon blijkbaar ook niet dan zodat die droog stond?. Moet je even denken: wij hebben een electrische poort van 2m hoog met pinnen. Onze buren hebben ook zo'n poort.
De enige manier om ons terrein in te komen is over de scheidingsmuur klimmen van de buren naar ons. Maar is ook alleen mogelijk als de poort van de buren toevallig open staat.
Dit is dus eigenlijk 2 privéterreinen betreden zonder toestemming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:09

Afbeelding

Och dit is wat BPost bij een klant van ons deed... Pakket was in de brievenbus gevouwen.. Je stuurt niet voor niets een DOOS met PAKKETPOST..

TS zo zie je dat iedere bezorgservice rotte appels heeft... Dpd heeft het naar mijn idee netjes opgelost..wat had je dan verwacht?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:11

Art_Ificious schreef:
Ik heb deze week problemen gehad met PostNL.

Echter ook al een paar keer gehad dat we de postbode (Bpost) zien stoppen en meteen een briefje in de bus zien steken. Sommigen doen dus geen moeite om uit te stappen en even aan te bellen. Onze rolluiken waren wel omlaag maar dit doen wij voor de warmte binnen te houden.
Verder trof ik eens een pakketje op de koer aan naast het afdak in de regen. 1 meter verder leggen kon blijkbaar ook niet dan zodat die droog stond?. Moet je even denken: wij hebben een electrische poort van 2m hoog met pinnen. Onze buren hebben ook zo'n poort.
De enige manier om ons terrein in te komen is over de scheidingsmuur klimmen van de buren naar ons. Maar is ook alleen mogelijk als de poort van de buren toevallig open staat.
Dit is dus eigenlijk 2 privéterreinen betreden zonder toestemming.

hier wil ik nuanceren dat de postbodes soms ook enkel de briefjes meekrijgen. Sommige pakketten (vergeten hoe het geselecteerd word, heeft met grootte, gewicht en breekbaar te maken), kunnen niet mee op de fiets en kunnen niet altijd meer mee met een busje. Dan rijgt de postbode enkel het briefje mee bij bpost.

Art_Ificious

Re: DPD het schandaligste bedrijf ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:13

Pakketten zijn voor ons nooit groter dan 50x50cm en nooit zwaarder dan 8kg.
Een onderdeel voor de auto is wel eens groter geweest en gewoon netjes geleverd.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:36

Ik werk bij de customerservice van een webshop en ik kan je zeggen bij elke koeriersdienst gaat weleens wat mis. DPD werken wij niet mee o.a. omdat die niet op zaterdag aflevert en onze klanten de pakketten graag snel willen hebben.

Voor kerst had vooral BPost en Kiala moeite met het halen van de normale aflevertijd. Zou de volgende dag moeten zijn, maar dat werd zo 3 dagen later of nog langer. B-Post heeft zelfs op 2e kerstdag pakketten afgeleverd om de achterstanden weg te werken.
In de UK was het DHL/Parcel Force die zijn beloftes niet waar maakte.
PostNL Nederland en DHL Duitsland en Frankrijk ging echt super goed, 99% kwam op tijd aan en de rest een dag te laat, maar niet meer.

Iedere koeriersdienst laat weleens een steekje vallen, personeel is veelal ZZP-er en krijgt belachelijk weinig per stuk betaald. Daar zijn wij zelf, consumenten, mede schuldig aan. Alles moet gratis of zo goedkoop mogelijk worden thuisbezorgd. Webshops onderhandelen de beste tarieven en de koeriersdienst betaalt weinig aan de bezorger als gevolg.

Thuis krijgt mijn vast PostNL bezorger "Frits" (die altijd een keer extra op dezelfde dag langs komt als ik of mijn buren niet thuis zijn om het pakket toch nog snel te verzorgen) aan het einde van het jaar 10 euro fooi voor zijn fijne service. En hij blijft dus zijn best doen.

Als je problemen hebt met de bezorging van een pakket kan je het beste contact opnemen met de customerservice van de afzender, die hebben betere ingangen om te klagen en problemen met de bezorging op te lossen.

De meest zekere bezorgdienst is m.i. UPS, zij werken met eigen chauffeurs in loondienst, zijn een stukje duurder maar werken super netjes en goed op tijd.

Als er met onze pakket wat fout gaat nemen wij de verantwoordelijkheid altijd op ons, dat stopt pas als de klant het pakket in handen heeft. Is er wel getekend en zegt de klant het pakket niet ontvangen te hebben vragen wij de klant even bij wat buren te vragen en starten we ondertussen een onderzoek op bij de bezorger.
Doorgaans is daar binnen een dag een antwoord op en als het pakket zoek blijkt te zijn sturen wij meteen een nieuwe. (edit: en regelen wij buiten het zicht van onze klant de schade met de bezorgdienst)

Als klant dus altijd klagen bij de afzender!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:26

Ik heb de klacht ook bij de afzender gelegd maar daar hoor ik niks meer van!
Maakt ook niet meer uit ik kijk wel elders voor een goed product met fatsoenlijke koekiersdienst.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:35

Ik heb ook eens aangegeven bij de verzender dat mijn pakje van 118€ in de brievenbus voor op straat was gedumpt.
Wat er nu zou gebeuren als een ander dat eruit zou halen. Ik kreeg netjes als antwoord dat ze dan een nieuw pakket zouden sturen. ( of dat werkelijkheid ook gedaan zou worden? )
Maar op de vraag als dat nog eens zou gebeuren kwam toch het antwoord dat het mijn probleem zou zijn.

Ik ben toen hetzelfde product elders gaan bestellen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:48

Das toch ook slordig zeg en ik denk niet dat je iets vergoed had gekregen als je pakje foetsie was.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:50

Ugh ja, bij mij werd ook mijn handtekening vervalst. Bovendien kwamen ze met minimaal 3 vriendjes afleveren. Het is dat ik een waakhond heb anders waren ze met zn allen mn terrein opgelopen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:56

Sow!! Das ook brutaal zeg.
Goed dat je een hond hebt!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:16

Snap dat je nu vol adrenaline zit en erg boos bent. Maar om meteen het hele bedrijf af te kraken..

Ik bestel heel vaak pakketjes en nooit last gehad van problemen. Mijn broer wel, dacht postnl, die hadden een pakket wat 500€ waard was gewoon op de oprit gezet. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:22

Paar keer ellende gehad met bezorgen en ik laat het nu afleveren bij de winkel hier in de buurt.
Kan ik het gewoon ophalen op de tijd die mij uit komt :j
Is veel makkelijker

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:36

Bij mij spant dhl te kroon. Na 3 weken het pakketje kwijt te zijn geweest door een sorteerfout stond d er opeens dat het pakketje 24 november bij de buren was afgeleverd die overigens niets wisten.

Ik kon geen klacht achterlaten bij dhl. Dat kon alleen de verzender dus ik dat bedrijf gebeld. Die het wel heel knap vonden aangezien het pakketje 25 november pas bij hun het pand had verlaten....

Maar uiteindelijk...een maand later...wist dhl ons huis te vinden hoor!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 23:38

Tjongejonge zeg dat slaat toch ook alles!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:50

Hier gelukkig nog nooit problemen gehad met de pakketbezorgers. Wordt hier regelmatig wat bezorgd door postnl, dhl en dpd. Helaas kan zoiets overal wel gebeuren. Het "ergste" wat ik hier heb meegemaakt was dat er die dag een pakket zou komen en ik gewoon thuis was en ik dus na de genoemde levertijd even wilde kijken of die nog steeds onderweg was en daar stond gemeld dat er niemand thuis was en ik zat maar te wachten. Dat was volgens mij postnl dat is de enige (zover ik weet) waarbij je vrijwel direct kan zien of iets geleverd is. Maar goed zolang dat een eenmalige actie is kan ik daar wel mee leven. Misschien wel een nieuwe geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:56

DHL is ook zo'n bedrijf.
Van de 4 pakketten die naar mij of door mij verzonden zijn, zijn er 2 kwijt geraakt. Dus 50% komt niet aan.
Dan krijg je na maanden moeizaam contact te hebben met de klantenservice € 3.40 plus verzendkosten uitgekeerd. De tweede keer is ook geld beloofd maar nooit iets gekomen.
Dus ook bij DHL zijn het oplichters.
Ik ben door DHL voor € 200.00 de boot in gegaan. :+