Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:27

MoniqueT schreef:
Tcm62 schreef:
Waar laat jij je drinkpakken? Dat is voor moj de grootste hoeveelheid die volume in houdt

Die mogen bij ons tegenwoordig bij het plastic afval *\o/* Scheelt heel veel!

De meesten hebben zilverfolie aan de binnenkant zag ik, de mineraalwater en appelsap bv...mogen die dan ook bij het plastic?

lor1_1984

Yv_ schreef:
Wat hebben jullie aan glas dat je weggooit? Ik zit te denken, maar meer dan een fles wijn en soms een gebroken glas heb ik hier niet aan glas..

soms potten van bijv augurken, pasta/pindakaas, knakworsten, pastasaus of flessen van bijv olijfolie, wijn/likeur etc.
Dat breng ik mss 1x per jaar weg, dan heb ik hooguit 1 boodschappenkrat vol.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De groene bak is bij ons nog wel een ding. Wij moeten er al het groente en vleesafval in gooien. ZONDER zak volgens de gemeente. Ja en dan krijg je dus maden :r 'Geen probleem, maden zijn opruimers en ook organisch' aldus het bedrijf.
Ja dag :r Groente en vleesafval gaat bij ons dus gewoon in een plastic zakje en dichtknopen maar.

Indestal

Re: Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:28

Vlees doe ik niet in de gft...eigenlijk heb ik ook nooit vleesafval...maar groente natuurlijk wel...nooit maden...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:29

Cayenne schreef:
De groene bak is bij ons nog wel een ding. Wij moeten er al het groente en vleesafval in gooien. ZONDER zak volgens de gemeente. Ja en dan krijg je dus maden :r 'Geen probleem, maden zijn opruimers en ook organisch' aldus het bedrijf.
Ja dag :r Groente en vleesafval gaat bij ons dus gewoon in een plastic zakje en dichtknopen maar.

Je hebt ook biologische afbreekbare zakken voor in de groene bak. Mogen die ook niet ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:29

2 personen en een hond.
1 zak per 2 weken met moeite.

Wij morgen het plastic met drink pakken etc eens in de 2 weken aan de staat zetten en dat is wel 1 of 2 zakken elke keer.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:30

1 a 2 per week, woon alleen met 2 konijnen. Alleen het glas scheid ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:30

Cayenne schreef:

Je hebt speciale gft zakjes gemaakt van aardappelzetmeel. Die gebruik ik. Zijn biologisch afbreekbaar. Voelen net aan als plastic en zijn (zo goed als) waterdicht.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:31

2 vuilzakken voor gezin van 3 mensen,1 (huis)kat,1 konijn,1 muis en 2 hamsters.
Zelfde voor pmd zak.

Glas een mand vol.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:31

Waar kun je die biologische zakjes halen? Misschien mogen die dan weer wel (maar ze zijn bij ons nogal zeurderig helaas).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:32

Wij zijn met z'n 2en en een kat en hebben gemiddeld 2/3 vuilniszakken per week.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:33

Hier wordt het restafval ook 1x per 2 weken geleegd, heb dan denk ik 4 a 5 zakken erin zitten. Gft hebben we eigenlijk nooit vol, alleen toen we met de tuin bezig waren. Papier wordt 1x in de 4 weken geleegd, die zit altijd vol op 1 of andere manier. Plastic wordt ook 1x per 2 weken opgehaald, dat zijn 2 a 3 zakken. Glas hebben we eigenlijk bijna nooit. Wij zijn met 2 volwassene en 1 kind (in de luiers) en een hond. (Afval bij/van mijn pony blijft op de boerderij)

Bij ons gaan ze geloof ik ook invoeren dat blik en sappakken bij het plastic ingeleverd mogen worden, scheelt weer ruimte.

Die biologische zakken haal ik bij de Hoogvliet (supermarkt) of de action
Laatst bijgewerkt door wyoming op 28-12-15 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:34

1 persoon en 3 katten: 1, maximum 2 vuilzakken per week. Vuilzakken gaan in de grijze container (kunnen 2 a 3 in) en als die vol is zet ik hem aan de straat om te laten legen. Ze komen hier wekelijks vuil ophalen maar ik zet dus maar 1 keer per 2-3 weken.

Glas houd ik apart (idd, sauspotten en confituur etc) en breng ik naar de glascontainer. Groenafval gaat op de composthoop. Al de rest gaat in de vuilbak, ben wel een fervente karton/plastic plooier/scheurder.
Katten hebben wel samenklontend grit, scheelt ook veel.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:34

Wij zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen, en een heleboel beesten. Per 2 weken 1 à 1,5 zak.
Hier in België is het afvalsysteem wel wat anders denk ik.

- Papier gaat niet in de zak, wordt 1 keer per maand opgehaald. Klein papier sparen we gewoon zelf, en brengen we naar het containerpark.
- Plastiek gaat ook niet in de zak, sparen we ook op en gaat ook naar het containerpark.
- Pmd (plastieken flessen, blikken, drankkartons) gaan in een speciale zak, en wordt ook elke 2 weken opgehaald. => Ze hebben we er ook 1 à 1,5 per 2 weken.
- Glas gaat in de glascontainer.
- Voor groenafval (geen vlees of knookjes) hebben ze een groene container, maar die gebruiken wij niet, wij gooien gewoon alles op het maïsveld naast onze deur, of wat nog eetbaar is bij de kippen.

Dus veel schiet er niet over voor in de vuilniszak: pampers, stofzuigzak, zilverpapier, knookjes, ...

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:35

Wij scheiden alles en dat scheelt enorm in het verbruikt van vuilniszakken.
Zo doen we volgende dingen apart : papier/karton, alle PMD (zo hebben we 1 zak per maand vol met ons gezin) , dan nog eens apart losse plastiek verpakkingen enz...
Glas doen we naar de glasbak in het dorp.
En alles wat op de mesthoop kan, natuurlijk ook nog eens apart.

Zo blijft er over voor 4 personen, 3 honden en 2 katten : 2 vuilniszakken per maand.
Er is hier een omhaling per 14 dg voorzien en dan zet ik ook telkens een vuilniszak neer.
Bij de buren (zijn met 2 personen, oudere mensen) zie ik vaak per omhaling 3 zakken staan, vraag me af waar ze het halen ...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:35

Hier 2 personen en n hond
En n hamster maar t hennep wat uit z'n kooi komt gaat op de mesthoop
Wij hebben z'n 2 zakken in de week maar scheiden niets en is ook niet nodig we hebben n bedrijfs container alleen t glas gaat wel in de glasbak

Vroeger toen we nog een gewone vuilbak hadden deden we wel alles scheiden en hadden we nog geen zak per week vaak zelfs per 2 weken

Denk als je echt serieus en goed gaat scheiden dat je zeker de helft minder vuilnis hebt als het niet meer is :j

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:36

Hier 2 volwassenen en 4 kinderen (1 kat, kippen en geiten) en de restafvalcontainer wordt 1x in de 8 weken (soms 6) geleegd. Groencontainer eens in de 2 weken in de zomer, 's winters alleen als hij vol is, zelden dus. Etensresten en schillen gaan naar de kippen en geiten, ook het onkruid uit de tuin gaat naar de kipjes.
Papier wordt opgehaald, glas gaat in de glasbak en plastic, blik en drankpakken mogen in de plasticrecyclezak. Daar hebben we er dan ook zeker 6 per maand van!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:39

Met twee personen hebben wij 1 zak per 1-1,5 week. GFT heb ik bijna nooit vol, omdat ik veel composteer in eigen tuin (heb daar zo'n composteervat voor).
Plastic wordt elke maand opgehaald, maar heb na 4 weken de bak nog niet vol. Ook oud papier gaat 1x per maand aan de straat.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:41

3 personen en 2 honden. Tijdje terug hadden we 1 zak per 8 weken... Nu helaas 1 zak per 5 weken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:45

2 volwassenen, 2 konijnen en een kat.

Wij scheiden plastic, papier, gft, glas en restafval.
1 zak plastic per week.
1 krat glas per 2/3 maanden.
Restafval ongeveer een kwart kliko per week.
1 kliko vol papier per 3 maanden.
Gft gaat hard door afval van de konijnen en houtkorrels van de kattenbak. In de zomer trouwens ook door tuinafval.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:51

Wij hebben ongeveer twee zakken per week, zijn met twee personen. Glas en papier wordt gescheiden. Plastic wordt volgens de gemeente in de afvalscheidinfsfabriek gescheiden. Als we dat ook apart zouden moeten houden, hebben we echt de helft minder vuilnis :o.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:26

Cayenne schreef:
Waar kun je die biologische zakjes halen? Misschien mogen die dan weer wel (maar ze zijn bij ons nogal zeurderig helaas).

Gewoon bij AH. Liggen bij de normale pedaalemmerzakjes. Weet niet of andere supermarkten ze ook hebben. Dit is echt 100% biologisch afbreekbaar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:38

Wij hebben twee duo bakken voor papier en plastic, gft en rest. Ik zet die laatste om de twee a drie weken aan de straat en die eerste een keer per maand zo ongeveer.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:44

Wij zijn met 4 volwassenen, en 1 hond..
We hebben 1 zak per week vol.
Glas gaat naar de glasbak.
Gft in de groene container, dit zal omgerekend een halve zak op 2 weken zijn schat ik.
Wel hebben we 6 a 7 zakken plastic per maand, hier mag ook blik in en de drinkpakken.
We doen dus wel veel scheiden.
Het papier en karton word 1 keer per maand opgehaald door de handbalclub, dit zijn toch zeker 3 grote dozen vol.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 08:44

de ene week 1 zak, de andere week 2 zakken en 1 zak van stal (lege blikjes van kattenvoer enzo).
Hier wordt niks opgehaald, je moet met je zak naar de hoek van de straat, daar staat zo'n ondergronds afvalding dat je met een tag kan openen.

Papier halen ze ook niet meer, op de andere hoek van de straat staat een groenafvalding, maar die moeite doe ik dus niet.

Vroeger hadden we 3 kliko's: een grijze, groene en blauwe, dat hebben ze helaas afgeschaft

Ik woon alleen met kat (en 4 katten op stal).