Problemen met Telfort, kan ik nog opzeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:43

Wij hebben al tijden telfort en totaal geen last
Ik vond KPN niet betet dan telfort. Je hebt gewoon ff pech gehad.
Wij hebben nu 3 jaar telfort. En eigenlijk nooit problemen.
Alleen 20 november maar toen had KPN geloof ik ook problemen.

Rianne_

Re: Problemen met Telfort, kan ik nog opzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:47

Jemig.. Even wat "opstartproblemen" en dan meteen niet tevreden met het product? Dat is nogal snel geconcludeerd zeg. Ik zou gewoon bellen als ik jou was, heb hele goede ervaring met de klantenservice van Telfort. Zij kunnen meekijken en zien eigenlijk al vrij snel wat het probleem is.

Hier al jaren Telfort en nooit problemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 11:51

Theeglas schreef:
Omdat ze overduidelijk gewoon wat te zeiken wil hebben. Want echt in actie komen doet ze niet.

TS als het kan moet je maar snel weg bij Telfort. Die zitten vast zit te wachten op een zeikklant met een kort lontje die gelijk slechte reclame op het net zet.

En bedankt. Ik ga morgen bellen want de klantenservice is er nu niet.
Nogmaals mijn bedoeling met dit topic was om te weten te komen of ik probleemloos kon overstappen.
Ik hoop dat het allemaal opgelost is morgen en dat ik weer tv kan kijken morgen. En het mag ook wel wat vriendelijker hoor

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:58

Het aansluiten van Ziggo naar Telfort (ander kastje blabla) ging bij mij wat stroef. Bepaalde aansluiting kon ik niet vinden (anti tecnisch :P ) maar uiteindelijk via de telefoon super geholpen en ben nu al een hele tijd tevreden met ze! Zou gewoon even afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:59

Wacht eerst eens af of je niet zelf het probleem veroorzaakt hebt.
En wat betreft opzeggen als het probleem door Telfort is veroorzaakt kan je altijd vragen om het contract wegens wanprestatie aanbieder te beëindigen.
Mijn ervaring is dat KPN,Telfort, xs4all dezelfde infra gebruiken :+

Edit: TiscaliHOME vergeten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-15 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:00

Ga even naar de Facebook pagina van Telfort. Als je daar contact legt dan openen ze een chat met je en kun je je probleem gratis en voor niets voorleggen. Mochten ze je via de chat niet kunnen helpen dan maken ze een belafspraak. Kost je niets en ze hebben mij de laatste keer super kunnen helpen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:01

Morganlefay schreef:
Wacht eerst eens af of je niet zelf het probleem veroorzaakt hebt.
En wat betreft opzeggen als het probleem door Telfort is veroorzaakt kan je altijd vragen om het contract wegens wanprestatie aanbieder te beëindigen.
Mijn ervaring is dat KPN,Telfort, xs4all dezelfde infra gebruiken :+

KPN, Telfort en xs4all zijn inderdaad verweven met elkaar en maken gebruik van de infra van KPN. Ook de modems en kastjes zijn bijna gelijk aan elkaar (die van xs4all zijn iets sterker)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:30

Jeetje je bent 31 geen 12. Bel morgen even naar Telfort, kijk of ze het komen oplossen, zo niet, ga dan zeuren over Telfort maar niet als je nog niet eens contact met ze hebt gehad.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:31

purny schreef:
Theeglas schreef:
Omdat ze overduidelijk gewoon wat te zeiken wil hebben. Want echt in actie komen doet ze niet.

TS als het kan moet je maar snel weg bij Telfort. Die zitten vast zit te wachten op een zeikklant met een kort lontje die gelijk slechte reclame op het net zet.

En bedankt. Ik ga morgen bellen want de klantenservice is er nu niet.
Nogmaals mijn bedoeling met dit topic was om te weten te komen of ik probleemloos kon overstappen.
Ik hoop dat het allemaal opgelost is morgen en dat ik weer tv kan kijken morgen. En het mag ook wel wat vriendelijker hoor

Vor vragen over interactieve tv kun je ook op zon- en feestdagen terecht tussen 10-17. Je kunt bellen met 09009596
Webcareteam is er niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:44

Ik denk dat Telfort (en KPN) dit soort klanten liever kwijt dan rijk is. Bij ieder klein dingetje meteen gaan miepen terwijl het probleem hoogstwaarschijnlijk door TS zelf is veroorzaakt en anders te wijten is aan een sporadische storing. Wanneer je dan ook nog meteen gaat roepen dat je wilt overstappen, zit je blijkbaar heel wat meer dwars dan dit probleem en kun je beter tot 10 tellen en iets anders gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:56

Even een toevoeging
heb al jaren internet en mobiel via Telfort.
Jaar of 2 geleden is mijn internet/telefoon adres verhuisd, nw server ect.
Om de een of andere reden bleek het ip adres niet gehandhaafd te blijven op de server.
Oplossing: in de plaatselijke centrale alle "verkeerde" aansluitingen rechtgezet en mijn telefoonnr op een heel nieuw aansluiting/abonnement gezet met behoud van eigen nummer.
Nieuw modem gehad( probleem zat in de centrale ;) )
Tot 2 keer toe een monteur van mama KPN over de vloer gehad.
Allemaal kosteloos en 2 maanden abonnementskosten niet in rekening gebracht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-15 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:58

gewoon even bericht op facebook plaatsen of bellen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:03

Ik snap heel goed dat TS baalt. He stapt over, het werkt ook de eerste dag en daarna krijg je een storing.
En net nu het 3 dagen 'zondag' is, je dus alle tijd hebt om televisie te kijken, is de klantenservice niet bereikbaar.

Dus ja, dat je daar niet vrolijk van wordt en van baalt snap ik heel goed.

Echter, meteen om willen ruilen en er vanaf willen vind ik wat kort door de bocht. Zeker nu je nog niet weet wat de oorzaak is. Mogelijk ligt die geheel buitem telfort, zoals hierboven door meerdere bokkkers ervaringen mee zijn.
Ik zou dus morgenochtend contact opnemen met de klantenservice.
Mocht je dan nog steeds geen tv signaal hebben, kun je altijd nog proberen te retourneren, maar lijkt me dat je wel telfort de kans moet geven het probleem op te lossen.

Overigens, wij hebben ook telfort en die komt op de tv alleen op 1 bepaald kanaal binnen. Ik moet de afstandbediening van de tv dan ook niet gebruiken om de tv op een andere zender te zetten, anders krijg ik ook in beeld van de tv dat er geen signaal is.
Dus misschien even checken of je je televisie wel op het juiste kanaal hebt staan?
Of krijg je op het kastje van telfort ook alleen maar streepjes oid te zien als je die aanzet? Als daar een cijfer van een tv kanaal staat, ligt het waarschijnlijk aan de verbinding tussen kastje en tv. Als je daar ook geen cijfer heb staan, aan de ontvangst van het kastje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:07

Marije_jiplover schreef:
Ik snap heel goed dat TS baalt. He stapt over, het werkt ook de eerste dag en daarna krijg je een storing.
En net nu het 3 dagen 'zondag' is, je dus alle tijd hebt om televisie te kijken, is de klantenservice niet bereikbaar.

Dus ja, dat je daar niet vrolijk van wordt en van baalt snap ik heel goed.

Echter, meteen om willen ruilen en er vanaf willen vind ik wat kort door de bocht. Zeker nu je nog niet weet wat de oorzaak is. Mogelijk ligt die geheel buitem telfort, zoals hierboven door meerdere bokkkers ervaringen mee zijn.
Ik zou dus morgenochtend contact opnemen met de klantenservice.
Mocht je dan nog steeds geen tv signaal hebben, kun je altijd nog proberen te retourneren, maar lijkt me dat je wel telfort de kans moet geven het probleem op te lossen.

Overigens, wij hebben ook telfort en die komt op de tv alleen op 1 bepaald kanaal binnen. Ik moet de afstandbediening van de tv dan ook niet gebruiken om de tv op een andere zender te zetten, anders krijg ik ook in beeld van de tv dat er geen signaal is.
Dus misschien even checken of je je televisie wel op het juiste kanaal hebt staan?
Of krijg je op het kastje van telfort ook alleen maar streepjes oid te zien als je die aanzet? Als daar een cijfer van een tv kanaal staat, ligt het waarschijnlijk aan de verbinding tussen kastje en tv. Als je daar ook geen cijfer heb staan, aan de ontvangst van het kastje.

En dat zit inderdaad of in je tv(HDMI) instellingen ;) of in de kabel zelf(gaan nl ook wel eens stuk).

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:28

Ik heb ook Telfort! Nooit problemen, weet je zeker dat alles goed is aangesloten?

Nu ze Netflix toegevoegd hebben ga ik helemaal nooit meer weg, nooit storing, geen gelazer en de hele dag Netflix als ik wil! Joepie :D

O en bel de klantenservice even vriendelijk, misschien is er een fout in je kastje of iets anders, mijn ervaring is is dat ze heel vriendelijk zijn en graag met je nalopen of er iets verkeerd is :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 13:43

Ik heb net gebeld. Alles heb ik goed gedaan. Ik moet morgen terugbellen naar de technische afdeling

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:12

Zit er niet ergens een breuk in de kabel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 16:33

Nee geen breuk. Ik denk zelf dat er een fout zit in de modem

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:16

Knap dat je kan zien dat je geen breuk hebt. Mijn partner is elektricien en die kan het zelfs niet aan de buitenkant zien.

Morgen gewoon bellen en niet direct in de hoogste boom vliegen. Kan vanalles zijn. Kapot modem ergens op gebaseerd of een niet gefundeerde gok?

Hopelijk kunnen ze het van afstand oplossen en heb je morgen weer tv.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:28

MarliesV schreef:
Knap dat je kan zien dat je geen breuk hebt. Mijn partner is elektricien en die kan het zelfs niet aan de buitenkant zien.

Morgen gewoon bellen en niet direct in de hoogste boom vliegen. Kan vanalles zijn. Kapot modem ergens op gebaseerd of een niet gefundeerde gok?

Ik gok een niet gefundeerde gok, het kan immers niet aan haar aansluitkunsten liggen :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:44

Koekeroekus schreef:
MarliesV schreef:

Ik gok een niet gefundeerde gok, het kan immers niet aan haar aansluitkunsten liggen :+

En dat weet ze zelfs zonder dat er iemand van de technische dienst aanwezig was en het überhaupt heeft kunnen checken... :Y)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:56

Heb je de kabel uitgemeten dat je weet dat er niks kapot is?
Je vraagt zelf aan de mensen om vriendelijk te reageren maar zelf schiet je de lucht in over je tv zonder de aanbieder ook maar 1 kans te geven om het op te lossen

Nou, morgen de technische dienst aan de lijn en dan hopelijk opgelost. Meldt (vriendelijk) aan de klantendienst dat het echt niet sympathiek is om een paar dagen zonder tv te zitten en wie weet hoef je een maandje minder te betalen als compensatie.

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:57

Overigens kun je wel degelijk gebruik maken van de wet koop op afstand. Je kunt op basis daarvan binnen 10 werkdagen je pakket zonder opgaaf van reden terug sturen en het abonnement annuleren. De 10 dagen gaan in op de dag dat jij het pakket in huis ontvangt.

Maar gewoon ff bellen is makkelijker, lossen ze het vast snel voor je op.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:58

Hoe kom je bij die onzin? Je wettelijke bedenktermijn gaat in op het moment dat je bestelt. Daarna is geen herroepingsrecht meer van toepassing. Het moment waarop jij je DHZ-pakket ontvangt maakt niets uit :) WKOA gaat overigens over goederen, niet over abonnementen, wat een internetaansluiting toch echt is. Jij bedoelt de Wet van Dam, die ook over bijvoorbeeld verboden stilzwijgende verlenging gaat.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:05

Gewoon rustig in en uitademen.
Het is vervelend geen tv en internet te hebben, vooral met deze dagen, maar er zal vast ergens een foutje zitten.
Als je met kpn geen problemen had heb je ze ook niet met telfort tenzij je modem stuk is.
De meeste problemen die op fb staan heeft te maken gehad met de storing van enkele weken geleden.
Zo hadden wij ook 2 weken problemen ivm kapot modem door het constante opnieuw opstarten.

Geef ze even de kans het op te lossen voor je.
Wij hebben inmiddels geloof ik 5 jaar telfort en maar een enkele keer een storing gehad en dan had onze buren/vrienden met kpn precies de zelfde problemen.
Enkel voordeeltje is dat wij met precies het zelfde pakket 25 euro minder betalen per maand en nu met mijn verjaardagskorting en omdat we al lang klant zijn zelfs 40 euro verschil.