Mobiel onder de douche

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:23

Ik neem mijn telefoon alleen mee naar de badkamer voor de muziek, dan ligt hij lekker op het kastje *D

eclair98

Re: Mobiel onder de douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:26

Dat doe ik dus ook Atalja, maar dan wel op de douche zelf, anders hoor ik geen zak haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:04

enny schreef:
sallandval schreef:
Ik begin te begrijpen waarom 80% van het westerse drinkwaterverbruik op gaat aan douchen... met een elektrische deken heb je het ook warm, kost 15 euro en is per saldo heel wat voordeliger dan een paar minuten langer douchen per dag.

Dat was ook mijn eerste gedachte, wat een waterverspilling zal dat zijn zeg...

Als jullie zo bang zijn voor waterverspilling dan neem ik aan dat jullie ook allemaal veganist zijn?
Voor dat stukje vlees op je bord kun je láng onder de douche staan.. Een kilo rundvlees kost 15.000 liter water.. Een douche gebruikt 8 liter water per minuut.
Voor een stukje vlees van 100 gram kun je dus 3 uur douchen..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:17

Ik snap het probleem ook niet helemaal. Ik doe niet anders dan de hele dag bezig zijn met duurzaamheid (is mijn werk). Ben erg milieubewust maar die paar minuutjes douchen dat is gewoon mijn ontspanning. Dus telefoontje mee, nog even een appje beantwoorden en dan spotify aan en genieten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:26

wat een discussie van een telefoon onder de douche, naar water verspilling :P

De mensen die er zo op hameren dat het water verspilling is, die douchen nooit? want elke douche zou dan water verspilling zijn ? aangezien je je ook kan wassen, bij wijze van haha.

Ik moest poos terug omdat ik enorm veel spier en zenuw pijn had ook ontspannen. Ik heb een lamp ervoor maar die mag je niet te lang gebruiken, dus heb ik ook een uur onder de douche gezeten, tablet op de wastafel en film aan gezet. En dan lekker ontspannen zitten met hete douche op je pijnlijke spieren. Je moet tenslotte wat he :) Maar me telefoon onder de douche zou ik niet aan durven haha. Overigens zit er ook een glazen want tussen de douche en wastafel

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:59

En de vegetarische alternatieven zijn natuurlijk gratis zonder enige belasting op het milieu.

Het beste voor het milieu is om je niet voort te planten :D

Zo bewust mogelijk omgaan met het milieu op alle kleine puntjes die je maar verzinnen kan lijkt me een goed streven. Kraan dichtdraaien onder het tandenpoetsen, licht niet overbodig aan, minder vlees eten, minder autorijden etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:04

Ah kijk, als vleeseter ben ik toch al een verspiller; maakt langer douchen ook niets meer uit en potver, heb ik mij ook nog voortgeplant :') Kan ik nog langer douchen! :D

Fijn ts dat het heeft gewerkt :D En idd wel een puntje van aandacht, het is in theorie mogelijk om van buitenaf je camera te bedienen (nu heb ik geen front camera dus saai uitzicht) als je wordt gehackt. Dus wie weet kom je zelf nog een keer op youtube :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:11

Ik deed het ook met mn xcover... Vond het wel makkelijk.
Helaas nu een Huawei en die kan daar niet tegen...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:45

Ik heb een Sony Xperia Z3 compact die gewoon onder de douche kan. Netflix kijken in bad en per ongeluk laten vallen in het water is ook geen probleem :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:05

Ik heb ook een Sony Xperia Z3 compact, gekozen omdat mijn telefoons tijdens een goede regenbui in mijn jaszak nog wel eens nat willen worden. Of wanneer ik mijn paard aan het wassen ben en telefoon in mijn broekzak heb zitten, nadat paard gewassen is er achter kom; "verdorie telefoon is ook mee gewassen" :Y)

Die sony zou dus waterdicht moeten zijn en dat leek mij toch wel erg ideaal! Tenminste een telefoon die niet gelijk kapot is als die een beetje nat word. Maar durfde het niet te testen door hem onder de kraan te houden of in een bak met water te gooien maar de ultieme watertest heeft ie wel gehad en overleefd. Ik was namelijk bij een meertje foto's van onze hond aan het maken tot ik hem perongelijk in het meertje liet vallen. :oo Schrok me dood in eerste instantie en dacht dat ik nieuwe telefoon kon kopen. Tot ik mij bedacht dat je met dat ding behoort te kunnen zwemmen, hij lag toch al onder water en na de eerste check of die het nog deed gelijk maar gecheckt of die inderdaad ook kan filmen en foto's maken onder water. Gaf leuke foto's! :)) Zo heeft mijn nichtje zich ook een keer prima vermaakt met mijn telefoon in de vijver van mijn oom en tante, foto's maken van de vissen onder water. :P

En ja dat overleeft die dus allemaal prima, dus een douche of beetje stoom in de badkamer moet ie ook wel aankunnen al gaat ie bij mij dus nooit mee onder de douche maar het zou dus goed moeten kunnen. :j

*Alleen wel even zorgen dat alle klepjes dicht zitten...*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:23

Ik heb dezelfde telefoon en ik spoel hem met enig regelmaat af. :') En ik heb hem al sinds mei oid!

Ik leg hem in de douche altijd op het vensterbankje, ik houd hem niet onder de straal omdat ik bang ben dat ik hem laat vallen zonder hoesje. En ik heb zo'n pasjes-hoesje dus die heb ik liever niet nat. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:38

Ik moet er aan denken dat de zwager van een vriendin een keer voor het gezicht van de visite zijn waterdichte telefoon ging afspoelen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Iedereen had een hartverzakking :')

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:48

Mijn nichtje had ook een waterdichte telefoon gekocht..
Volgens mij een sony nogiets..

Ze heeft hem de eerste nacht in een emmer water gelegd en de volgende dag deed hij het nog prima :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:51

Ik heb ergens gelezen dat 90% van de mobielen in Japan waterdicht zijn zodat ze in de douche dus gewoon kunenn appen etc..

Die van mij is ook waterdicht.. Maar zou niet weten waarom ik hem mee de douche in zou sleuren..:=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:55

Ti_Amo schreef:
Mijn nichtje had ook een waterdichte telefoon gekocht..
Volgens mij een sony nogiets..

Ze heeft hem de eerste nacht in een emmer water gelegd en de volgende dag deed hij het nog prima :)

Waarom wil je daar het risico mee lopen? :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:59

En mensen mij maar uitlachen dat ik mijn oude radio vaak meeneem naar de badkamer -O- .
Dan kan ik lekker meezingen onder de douche. Klinkt wat beter dan wanneer ik solo zing :+.

Maar ik zou het niet proberen eerlijk gezegd.. Als je het wil testen doe het dan als het een beetje regent, en niet onder de douche.
Lijkt me ook niet dat ie shampoo zo fijn vindt :+.