Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Roos_M schreef:Voor zakdoekjes... Even serieus. Snot in je broek bewaren.![]()
Daar heb je papieren tissues voorDesiree schreef:Je moest eens weten hoeveel huisvrouwen hier theedoeken en zakdoekjes strijken. In hun ogen ben ik een huishoudelijk schandaal.
God, je zal niks beter te doen hebben dan andermans huishouden te bekritiseren.
Kwanyin schreef:-knip-
Of er zijn mensen die zelfs hun ondergoed strijken, maar daar zie ik al helemaal het nut niet van in. Dat ziet toch niemand, en je partner gaat normaal ook niet roepen "ja met jouw kruip ik niet in hetzelfde bed hoor, moet je kijken naar die kreukel daar!"
Ik strijk wel op z'n heetst en het is een gewone stoomstrijkijzer.
De rest van de kleding krijg ik wel netjes gestreken gelukkig.
Shanna schreef:Nee de droger kreukt het juist! Uit de wasmachine even goed uitkloppen (dan klop je de ergste kreukels eruit) en nat ophangen. Blousjes en truien bij voorkeur op een hanger (ik heb mn waslijn op zolder vol met hangers, een wasknijper voor een hanger voorkomt dat hij verschuift) en broeken gaan gewoon over de lijn. Nooit wasknijpers gebruiken dat zorgt voor lelijke afdrukken in de kleding. Mijn vriend draagt dagelijks blousjes, en hij rolt de mouwen dan een beetje op. Gaat prima op dezemanier en als hij het gestreken wilt hebben doet hij dat maar mooi zelf!

. Shanna schreef:Nee de droger kreukt het juist!
WiskyBokjes schreef:Ik strijk ook iedere week de blousejes van mijn vriend. Zodra de wasmachine klaar is hang ik ze nat op een hanger aan de kapstok. Jammer genoeg blijven ze nog behoorlijk gekreukt en krijg ik de vouwen er niet eens meer uit gestreken..Ik strijk wel op z'n heetst en het is een gewone stoomstrijkijzer.
Wat doe ik fout?De rest van de kleding krijg ik wel netjes gestreken gelukkig.
TS, bij de mouwen pak ik wel altijd het uiteinde vast zodat die een vaste vorm krijgt. Hierdoor gaat het strijken een stuk makkelijker omdat ik iedere keer in de zelfde vorm strijk.
MyHorseGirl schreef:Heb veel blouses, maar ik strijk ze nooit.. Gewoon na het wassen aan een hangertje hangen en dan is bij mij alles kreukvrij.En anders manlief lekker zelf laten doen...
zo doen wij dat
Goof schreef:Shanna schreef:Nee de droger kreukt het juist!
Juist niet.
Ik haal het direct uit de droger als het klaar is en vouw het op. Geen kreuken of vouwen, maar prima kleding juist.
Ik strijk nooit, zonde van mijn tijd.
Heb wel een strijkplank en strijkijzer, dat wel. Als mijn vriend zijn overhemden gedaan wil hebben doet hij dat gewoon zelf.
Maartje1990 schreef:Jullie weten dat drogers (naast extreem milieuonvriendelijk) ook zorgen voor extra slijtage aan je kleding?