Eerste auto.... Maar wat???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Eerste auto.... Maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:27

Opel corsa b! Koste me geen drol en heb alleen de distributieriem moeten vervangen. De auto is goedkoop in aanschaf, in onderhoud maar ook in de belasting.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 11:51

Ik ga morgen kijken naar een nette FIAT seicento. Binnen mijn budget en ziet er leuk uit. En ook goedkoop in wegenbelasting.

Nu is het zo dat ik geen te grote auto wil omdat ik nog veel moeite heb met parkeren en dit maakt t dan een stukje makkelijker.
Daarbij zal ik weinig lange afstanden rijden maar veel kleine stukjes hier rondom het dorp. En wil ik over een tijdje een mooiere en luxere auto.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:05

Ik zie meer mensen die een Twingo aanraden :) Ik heb sinds een aantal maanden ook een Twingo, super leuk autootje, zuinig en veel goedkoper in de wegenbelasting dan mijn vorige auto (een Nissan Almera). De Almera reed ook erg fijn en lekker ruim, maar als ik zie wat er allemaal in mijn Twingootje past en hoeveel geld het scheelt per maand...

Ik heb een Expression met een leuk vouwdakje :) Die was wel iets over de €1500,- maar Twingo's zijn zeker in jouw budget te krijgen.

Andere leuke, zuinige auto's: Nissan Micra en Suzuki Swift, de oudere modellen zijn lekker licht en vallen in dezelfde klasse qua wegenbelasting als de Micra en de Twingo.

Pas wel op voor roest! Dat was het grootste struikelblok bij mijn Almera, reed nog als een trein, maar verroeste dorpels en uiteindelijk ook bodemplaat... Het bouwjaar kan nog eens verschil maken qua afwerking... Google! :)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:05

ford fiesta

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:10

@Ruby1995: Alhoewel, ik lees dat je denkt er een jaartje in te rijden... Dat maakt de keus al makkelijker. Ik heb met mijn Almera 6 jaar gedaan zonder al te veel kosten om hem door de APK te krijgen en hoop dat mijn Twingo ook weer 6 jaar mee kan.... Dan brengen ze hun geld wel op!

Maar waarom een grotere, luxere auto? :P Een 'minder luxe' kleinere brengt je ook waar je zijn moet!

Ben benieuwd of de Fiat wat wordt! Succes!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 12:14

Neeee ik bedoel geen grotere auto ik bedoelde mooiere en luxere, ik wil het liefst de nieuwste ford ka of FIAT 500. Maar dit kan ik nu niet betalen en wil me zelf nog niet in zo'n auto zetten.

Maar ik zie wel hoelang de 'goedkopere' auto mee gaat en mocht het me super goed bevallen dan blijft die gewoon langer :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:28

@Ruby1995: Ok, alleen luxer en mooier :P Goed dat je wel gewoon een kleine auto wil, wel zo goed voor het milieu enzo :p Die Fiat 500 vind ik ook altijd erg leuk, maar voor mij zou dat wel te klein zijn i.v.m. allemaal fotostudiospul wat wel in de auto moet passen als ik fotoshoots heb.

Een Volkswagen kever vind ik ook altijd erg leuk, maar zelfde probleem qua ruimte en helaas heb ik voorlopig sowieso geen geld voor een nieuwere, duurdere auto, maar ik ben heel blij met mijn Twingootje :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 12:47

De nieuwste twingo vind ik ook heel gaaf! Maar dat zie ik dan wel tegen die tijd allemaal!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:15

Ja deze :) Die kleur én een dakje dat open kan :) Zo'n limited edition, en nog ietsje ouder model dan die van de reclame geloof ik... Die vind ik ook leuk, lichtblauw :)

Afbeelding

Wel wat jammer dat de nieuwe niet meer die typische Twingo voorkant hebben :( Die lijkt op een :) De achterkant wat minder vierkant vind ik dan wel weer mooi. Het model tussen die van mij (2002 Expression) en de nieuwe vind ik persoonlijk dan weer minder leuk...

En de nieuwere lijkt ook wel weer erg op een Fiat 500...

Haha, maar eerst maar die goedkopere auto ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 13:48

Hahah inderdaad! Hier ga ik nog maar een tijdje over dromen :))

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:58

Je zou je er nog over verbazen wat er allemaal in zo'n 500 past, ik heb nog geen plaatsgebrek ondervinden :))

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:12

Ik ben dol op mijn roze Daihatsu Cuore, heb haar nu een paar maanden. Zuinig, ruimer dan je denkt en ik ben zo weg bij het stoplicht :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:24

Ik heb een Toyota Aygo als eerste autootje. Zocht ook in eerste instantie in jouw prijsklasse, maar kon niet vinden wat ik wilde! Dus toen maar mijn budget verhoogt en voor een Aygo gegaan (uit 2011). Bij een topdealer (mijn ouders en schoonouders komen er al jaaaaren). Nu weet ik dat die in jouw prijsklasse bijna niet te vinden zijn.

Daewoo Matiz had eerst ook mijn voorkeur maar schijnt ook veel last te hebben van roestvorming. Net als de Ka. Mijn vader heeft het oude corsa model. Rijd erg lekker! En niet zo'n goedkoop gevoel als in de Fiat seicento, cinqucento etc. Broer heeft heel lang een peugeot 206 gehad. Is hij ook altijd zeer tevreden over geweest.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:29

Ik rij al ruim een jaar in een Mazda 121 uit 1999. Hij was nog geen 1000 euro en hij rijdt heerlijk!!!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:33

Voor dat budget heb je een leuke Nissan Micra! :D
Zeer zuinig, zeer stevig en een leuk uiterlijk (vind ik).

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:39

Ik heb een seat ibiza. Heel fijn autotje. Wel overgekocht van mijn vriend dus voor een aanzienlijk lagere prijs maar je vind je ze ook goedkoper.
Heel leuk fijn autotje. Valt mee met verzekering en wegenbelasting.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:47

Fiat Panda is ook nog een optie, ook erg zuinig in gebruik. Mijn vader heeft inmiddels z'n tweede pinda, en er kan ook nog ongelooflijk veel ingestouwd worden :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:09

Ik heb een Ford Fiesta uit 1997 en die ziet er nog super uit! Een klein deel van de dorpel moeten vervangen vorig jaar maar verder nog geen roest te zien!
De garage geeft juist complimenten over hoe goed hij er nog uit ziet.
Rijdt zuinig en is maandelijks goedkoop.
Ik heb een 5-deurs met 98000 km op de teller voor 900 euro gekocht. Nog geen dag spijt van gehad. :)

Kleine tip: Koop liever bij een particulier dan bij een autobedrijf. Particulieren zijn vaak wat zorgvuldiger omgegaan met hun auto's.
Bedrijven sleutelen vaak wat aan de auto's zodat ze weer heel wat lijken maar vaak alleen voor de korte termijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:13

L_isanne schreef:
Ik heb een Ford Fiesta uit 1997 en die ziet er nog super uit! Een klein deel van de dorpel moeten vervangen vorig jaar maar verder nog geen roest te zien!
De garage geeft juist complimenten over hoe goed hij er nog uit ziet.
Rijdt zuinig en is maandelijks goedkoop.
Ik heb een 5-deurs met 98000 km op de teller voor 900 euro gekocht. Nog geen dag spijt van gehad. :)

Kleine tip: Koop liever bij een particulier dan bij een autobedrijf. Particulieren zijn vaak wat zorgvuldiger omgegaan met hun auto's.
Bedrijven sleutelen vaak wat aan de auto's zodat ze weer heel wat lijken maar vaak alleen voor de korte termijn.

Een bedrijf weet net zo min als een particulier die zijn auto ook al gebruik kocht wat de exacte voorgeschiedenis is geweest... Als je bij een Bovag bedrijf een auto koopt ben je toch redelijk beschermd hoor. Daarbij, wat als een verkoper in jouw ogen een gebrek niet heeft gemeld, terwijl de verkoper er echt niets van wist, omdat het gewoon een auto-noob is?

Ik verkoop mijn gebruikte auto sowieso niet particulier, ik heb al eens gehoord van een kennis die een hele nette auto verkocht voor heel net geld, dat ze vrolijk terug kwamen na twee maanden en geld wilden zien omdat er zogenaamd iets mis was met de auto, dat zich na twee maanden pas openbaarde. Dat gezeik heb ik geen zin in.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:33

Mijn broertje en ik rijden ook in een Opel Corsa. Is hier al vaker genoemd zie ik. Fijn autootje!
Met zo'n budget zou ik niet teveel kijken naar het uiterlijk. Dat ie rijdt en zuinig is, is belangrijker.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 08:05

Gister bij de FIAT wezen kijken en was super leuk. Zag er mooi en goed uit!! Dus ik heb m'n auto gevonden :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:07

Gefeliciteerd :D Veel veilige kilometers gewenst!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 08:28

Dankje! Hoop dat t goed komt, heb veel moeite met wegrijden in een benzine.... Maar goed komt hopelijk wel goed.

Iemand nog tips voor een goedkope maar goede verzekering?? (Wa)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:33

Komt wel goed! Die fiatjes zijn niet zo moeilijk, zelfs als je een foutje maakt vergeven ze je het.
Heb hem in het begin ook vaaak laten afslaan :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:42

Gefeliciteerd met je aankoop!!!

Ik heb er in mijn auto echt totaal geen moeite mee, is hartstikke benzine. Die van mijn ouders heb ik ook geen moeite mee. Maar ik heb nu een leenauto mee omdat de mijne voor APK moet vandaag. Nou jeetje, het is ten eerste net een schildpad. En ten tweede laat ik 'm telkens afslaan omdat er totaal geen gevoel in die auto zit. _-:(
Het overkomt de beste hoor!