Problemen huisbaas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:47

Beloven schreef:
Via mijn verzekering kon het niet, dus hebben we het via mijn moeders verzekering geprobeerd en dit kon wel, hierom moet ik dus wachten op de verzekering..

Klinkt als fraude, je moeder heeft de schade niet gemaakt, maar geeft het toch op bij haar verzekering?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:47

weet je zeker dat het dan parket is en geen stroken houten vloer?
maar idd, parket of stroken hout:

daarvan kun je geen stukje vervangen, maar moet je schuren en lakken..
had dat ook in mijn eigen woning (strokenhouten vloer in mijn geval)..
als de vloer niet goed onderhouden is en je hebt lak beschadigingen (voor het aanrecht zie je dat het eerste, daar schuifel je namelijk veel heen en weer), dan trekt ieder beetje vocht direct in de vloer..

als dat het geval is, is het nalatigheid van de verhuurder om de woning op te leveren met een goede vloer.. Immers een strokenhouten vloer die goed in de lak staat, daar kun je gewoon nat op dweilen bij wijze van spreken (niet aan te raden, want ene kleine beschadiging en het vocht zit in het hout lol)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:55

Anoeska schreef:
Beloven schreef:
Via mijn verzekering kon het niet, dus hebben we het via mijn moeders verzekering geprobeerd en dit kon wel, hierom moet ik dus wachten op de verzekering..

Klinkt als fraude, je moeder heeft de schade niet gemaakt, maar geeft het toch op bij haar verzekering?

Zij heeft de was op de grond gelegd, deze wil ik er alleen niet bij betrekken.

Het is zeker parket, geeft huisbaas ook aan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:58

elenaMM77 schreef:
Beloven schreef:
Sorry hoor maar als ik op een laminaten vloer handdoeken laat liggen voor 1 minuut max dan komt hier ook geen zwarte vlek op. Het was een ongelukje en dit kan gebeuren. Stel jij loopt met je sopemmer over die vloer, valt, hele emmer water over je vloer heen, wat dan? Dat kan ook niet toch???

Zoals ik zei, niet aan gedacht en een foutje kan gebeuren, vind dat de meeste hier meer oordelen. Alsof je zelf nooit een fout maakt of perongeluk iets kapot maakt of beschadigd.. wauw.

Ondervloer en alles is gewoon al helemaal droog en zoals ik zei het wordt zsm gemaakt maar als de verzekering hier 2 maanden overheen laat gaan.. :S

maar zo snel krijg je toch helemaal geen schade?

hier ligt ook een laminaat vloer in mijn gehuurde woning..
gloednieuw gelegd door de verhuurder, dus iedere schade is door ons veroorzaakt..

ik heb natte handdoeken voor de wasmachine gegooid, inclusief vol hondenurine (mijn hond, inmiddels ingeslapen, had blaasproblemen aan het einde van haar leven).. soms lag er een plas de hele nacht op.. werd wakker, zag het.. dweilde het op en gooide de natte handdoek (ja had gewoon geen droge schone dweilen meer als een hond 10x per dag plasjes achterlaat, met en zonder bloed) bij de wachmachine. liep de rest van het huis door, snel even zuigen en dweilen, en als ik pech had vergat ik die hele handdoeken tot smiddags..

ook drie of 4 keer de honden waterbak die niet heel handig stond omgeschopt (dat wel vrijwel meteen opgeruimd natuurlijk)..

inmiddels is mijn hondje er niet meer.. En ondanks mijn angst voor het laminaat is de enige schade die er tot nog toe op zit een klein chipje in de kleine kamer (drie milimeter circeltje) van een ladder die omviel toen we erin gingen.

tot slot hebben we de wasmachine en droger al 1x moeten verplaatsten omdat men bij de ketel moest.
hierbij is de hele wasmachine leegegelopen en over de vloer gelopen..
snel handdoeken erover heen en het hele spul in de gang gedoponeerd, we hadden geen tijd om alles goed te drogen.. Zelfs dat heeft geen schade opgeleverd

Ik zou dus allereerst twijfelen of jullie parket wel nieuw of zo duur is..
Daarnaast als de huisbaas beweert dat hij alles nu moet schuren en lakken..
sorry maar laminaat schuur en lak je niet.
Tot slot hoort er in principe altijd 1m2 extra laminaat aanwezig te zijn in een woning (zeer zeker gehuurde), zodat je de eventuele schade kunt herstellen, door die paar stroken eruit te halen en te vervangen..

ook als er geen parket aanwezig is.. na 3 maanden mag er nog geen verkleuring zijn, dus als hij de naam van het laminaat geeft, gewoon 1m2 of zo klein mogelijk pakket halen en zelf vervangen..
is het
a. weer netjes
b. heeft hij niets te klagen..

als het parket zwart geworden is door de vlek, ga er dan maar vanuit dat er echt geen nieuw of duur laminaat gelegd is.. dan heb je het over een prutproduct.. De stroken horen namelijk dusdanig verwerkt te zijn dat ze echt wel tegen een beetje vocht of enkele uren een natte doek kunnen hebben.

Hier vergis je je toch. Parket is 10 keer zo gevoelig en duur da 'prut'laminaat laminaat is een goedkoop "namaak" product dat op parket lijkt. Wij hebben op de bovenverdieping visengraatparket liggen uit de hogere prijsklasse (ligt nu al 25 jaar), Dat kan wat hebben, maar elk weldenkend mens weet toch dat parket geen vocht kan hebben.

Het is nu drooog zoals ts zegt gaat ook totaal niet op. Als er vocht in is getrokken kan het gaan rotten en odat de oppervlakte droog is wil niet zeggen dat er geen vocht meer inzit...

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:59

Parket opschuren en opnieuw kleuren kost tss de € 25,- en € 30,- de m2.
Echte parket wordt niet in de lak gezet, maar behandeld met boenwas.
De huisbaas overdrijft wel een beetje. Zorg dat het hersteld is als je de huurwoning verlaat.
Wat betreft de urine van de katten, daar zou ik ook niet zo gelukkig mee zijn als huisbaas. Dat stinkt toch geweldig.
Normaal gezien heeft de huisbaas het recht om één maal per jaar controle te doen. Hij moet wel eerst verwittigen van zijn komst.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:00

Mijn vader heeft ook parket, we schoppen regelmatig de waterbak van de hond omver tijdens het koken ( niet met opzet ;p ) en met een doekje is het water zo weg maar blijft het lang vochtig en verkleurd het op de plekken waar het parket versleten is. Misschien kun je iemand naar de vloer laten kijken of het gehele parket niet aan vervanging toen is of een nieuwe laklaag nodig heeft.

Anoniem

Re: Problemen huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:02

Morgen komt het bedrijf uit mijn link, dan hoor ik het wel.

Nogmaals kattenpis is er niet opgekomen. Deze gaan netjes buiten of op de kattenpak, dat stinkt indd enorm. Was net de kattenbakken aan het verschonen toen die kwam, dus dat rook die, beetje stom.

Hij zegt ook wel dat die komt, maar dan een uur of paar uur van tevoren.. En dan durf ik dus geen nee te zeggen want anders vraagt die of die de woning gewoon even inmag omdat die met de loodgieter had afgesproken.

De vloer is gewoon droog, en kan niet gaan rotten, dit is al nagekeken door de loodgieter toen, het gaat puur nog om de zwarte vlek :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:04

Niet zo slim ook om in een verhuurhuis zo'n product op de vloer te leggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:09

De woning is 25 jaar aan zijn zoon verhuurd zeg maar, hij heeft het toen gekocht en zijn zoon is erin gegaan. De man is zelf van alles het duurste etc. en zwemt nog net niet in het geld heb ik het idee.

Nu ik eroverna denk hadden we misschien toch beter een vinyl zeil of ed eroverheen kunnen leggen. Had een hoop gezeik gescheelt.

Gaan we dus nog zeker even kijken of dit een optie is.

Beneden ligt een gerookte eiken vloer (???) en hier mag ook niet gedweilt worden etc. Maar deze vloer kan toch veel beter tegen water dan de vloer boven, is ook wel is bakje water vd katten omgegaan bijvoorbeeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:11

Ik vind inderdaad dat je wel luchtig over deze schade doet, van de andere kant, hoe goed was de vloer afgewerkt toen jullie er in kwamen. Waren er kale plekken te zien op het hout en andere beschadigingen??
Ik vind het stug dat je op een goed afgewerkte houden vloer zo snel een zwarte plek krijgt, dan hebben jullie dus echt uren lang die natte zooi laten liggen. Kan ook zo zijn dat de huis baas op een gemene manier zijn vloer weer vernieuwd wil hebben. Ook is het afhankelijk welk soort parket het is, soms is de toplaag zo dun dat een zwarte plek er helemaal niet uit te schuren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:14

Je wilt niet weten hoe druk ik me erom maak hoor om die vloer gerepareerd te hebben. Alleen er valt nu niks meer aan te doen en ik wordt bang van de dreigingen.

De vloer vond/vind ik erg droog lijken, is alleen gewaxed voordat wij kwamen geloof ik. De vloer is ook erg dun zeg maar, vergeleken met laminaat of ed.

Als je het vergelijkt met beneden, dat is echt een stevige vloer, maar boven.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:21

Wij hebben ook parket, en dat mag 1x/jaar met een speciaal product zeer voorzichtig "gedweild" worden voor onderhoud. Ofzoiets. Ik stofzuig daar alleen maar met een speciale kop op de zuigslang, met zo'n soort hele zachte borstels onder. Een gewone is teveel risico op krassen en beschadiging.

Maar ook hier, een hoop vochtige handdoeken gaat de boel echt niet zo snel laten verkleuren. Dan moeten ze al druipnat zijn, waarbij je ze nog zou kunnen uitwringen zeg maar. Op voorwaarde dat de bovenste beschermlaag dan volledig intact is. Het enige wat ik me kan bedenken dat wel zo snel verkleurd is dus een vloer van kurk. Man man wat een rottigheid is dat zeg (jarenlange ervaring mee helaas).

Dus ofwel was de beschermlaag beschadigd en heb je het een tijdje laten liggen (paar uur minimaal) en is daarom het vocht er alsnog ingetrokken, ofwel waren de handdoeken veel natter dan je laat uitschijnen, ofwel is er meer aan de hand.
Op zich kan het best wat bigone ook al zei: de vloer is voorheen slecht onderhouden, jij hebt nu inderdaad een dom ongelukje door die handdoeken en jij mag er voor opdraaien.
Vraag is alleen: hoe ga je dat in godsnaam bewijzen...

Ik zou niet afgaan op het advies van een loodgieter ivm droogte van de vloer. Laat dat over aan de experts van het bedrijf dat je gecontacteerd hebt.

Persoonlijk zou ik blij zijn met een huisbaas die mee komt kijken als een extern bedrijf herstellingen moet komen uitvoeren... Is er wat mis, dan is hij er gelijk bij en bespaar je een hoop gezeur en heen en weer geloop om de boel recht te trekken.

Edit: is het geen laminaat dat lijkt op parket? Beetje fake parket zeg maar?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:22

Beloven schreef:
Je wilt niet weten hoe druk ik me erom maak hoor om die vloer gerepareerd te hebben. Alleen er valt nu niks meer aan te doen en ik wordt bang van de dreigingen.

De vloer vond/vind ik erg droog lijken, is alleen gewaxed voordat wij kwamen geloof ik. De vloer is ook erg dun zeg maar, vergeleken met laminaat of ed.

Als je het vergelijkt met beneden, dat is echt een stevige vloer, maar boven.. :(

parket slechter dan laminaat haha :') laat me niet lachen :p sorry hoor, maar het voelt anders aan, maar laminaat is sterk minderwaardig aan parket.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:26

Het is echt parket, ik heb geen idee hoe het hiervoor is onderhouden. Het oogt niet mooi nieuw of ed als je bijv naar foto's gaat kijken, wat logisch is na zoveel jaar.

Loodgieter, klusjesman is hij en hij werkt blijkbaar al jaren bij die familie. Kent het huis dus door en door en mag alles doen zonder dat de huisbaas erbij is. Hij heeft het ook gewoon goed opgelost hoor. Maar huisbaas wou zelf ook nog even kijken.

Het waren gewoon natte handdoeken uit de wasmachine, deze was ik met hoogste toerental zodat ze er zo droog mogelijk uitkomen.

Zoe, ik zeg niet dat parket slechter is dan laminaat? Waar lees jij dat. Ik zeg dat het heel dun aanvoelt vergeleken met laminaat.. Aub goed lezen.

Die zoon die hiervoor in het huis woonde heeft naar mijn idee niet zeer netjes geleefd of ed. Wij konden het huis eerst grondig schoon gaan maken en overal vonden we wel wat, hoeft niks te betekenen natuurlijk maargoed. Hij zal zijn zoon ook anders behandelen dan huurders natuurlijk..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:29

Zoe_97 schreef:
Beloven schreef:

parket slechter dan laminaat haha :') laat me niet lachen :p sorry hoor, maar het voelt anders aan, maar laminaat is sterk minderwaardig aan parket.

Ik kan je vertellen dat parket veel gevoeliger is (zowel voor water en krassen en veel meer onderhoud vergt dan laminaat).
Pfff hebben jaren beneden laminaat van de ikea gehad (3 honden, 3 kinderen, 3 katten) en die zag er beter uit dan het dure parket wat wij op in de hal boven hadden liggen waar geen honden kwamen en de kinderen zonder schoenen liepen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:31

ben wel benieuwd naar de foto's van de water/vocht schade.

Het is zeker gevoelig spul, zeker voor water! Wij hebben hier daarom in ons (koop) huis gezorgd voor laminaat wegens gedoe met parket wat wij eerder hadden. Elk krasje elk dingetje zag je en je kon er niks aan doen.. en met een kind is dat niet handig.

Heb je van te voren ook foto's gemaakt toen je erin kwam ? In principe ben je akkoord gegaan neem ik aan met de staat waarin het was toen je erin kwam, daar is dus niks meer aan te doen..
Enigzins snap ik de huurder overigens wel, de schade hoe klein het ook lijkt is wel goed om te melden direct. Maar dit is altijd een les achteraf ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:31

Als je zo meteen alles klaar hebt dan heeft die huurbaas niets meer bij jullie te zoeken. Staat hij dan aan de deur met een of ander verhaal dan kun je hem toch echt de toegang weigeren. Hij zal nu nog wel veel vaker komen controleren aangezien jullie er in zijn ogen niet voorzichtig genoeg mee om gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:32

Domme vraag: hoe lang hebben die daar dan gelegen?

Ik zou in dit geval dan de vloer eens gaan bekijken of de beschermlaag nog goed is. Als dat niet het geval is, bekijk dan even de rest van het huis. Ik zou de boel niet gaan aanvechten, dat levert alleen maar meer spanning op, dat kan je nu missen als kiespijn. Ik zou er dan wel foto's van maken, als het kan gedateerd en deze aan hem tonen + laten tekenen dat hij het heeft gezien en bij het contract bijvoegen. Mochten er ooit andere problemen komen, dan heb je tenminste wel al bewijs dat de vloer niet piekfijn was toen jij in het huis bent gegaan.

Haakt de verzekering van je moeder dan alsnog af (je weet nooit), en je hebt fotobewijs dat de vloer niet optimaal is + mogelijks advies van het bedrijf dat komt kijken (en stel dat die ook zeggen: slecht onderhouden geweest), dan kan je misschien nog om de tafel gaan zitten en de kosten verdelen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:33

Wat bigone ook zegt, als het inderdaad opgelost is, mag de huurbaas niet on aangekondigd zomaar langskomen. Je hebt tenslotte ook privacy recht. komt hij dan aan jullie deur met iets, kan je zeggen u kunt later terug komen op die en die dag of samen een andere tijd of dag afspreken,want geloof dat een huisbaas wel 1 keer in de zoveel tijd mag controleren. Maar wat bigone ook zegt, je hebt kans dat hij nu wel even vaker komt... omdat dit niet direct gemeld is vermoed hij mogelijk dat er nog veel meer gebeurd is, of gaat gebeuren...

edit: wat hierboven zojuist is gezegd wilde ik ook nog toevoegen, maak even foto's van t parket, en teken samen dat dit besproken en of opgelost is, anders heb je kans dat hij na die 5 jaar zegt vanwege het pakket verliezen jullie de borg etc. en dan is het woord tegen woord!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:34

bigone schreef:
Als je zo meteen alles klaar hebt dan heeft die huurbaas niets meer bij jullie te zoeken. Staat hij dan aan de deur met een of ander verhaal dan kun je hem toch echt de toegang weigeren. Hij zal nu nog wel veel vaker komen controleren aangezien jullie er in zijn ogen niet voorzichtig genoeg mee om gaan.

Krijg het gevoel dat je je dan gaat voelen als de buurvrouw van Mrs Bucket (Bouquet, lady of the house speaking). Die durfde nog geen kopje thee te drinken, want oe oe oe, er zal toch wat omgaan. Laat staan een kruimelend koekje knagen, want oei oei oei, die kruimels he...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:37

Ik vind het maar raar dat die om de haverklap bij jullie binnen komt.
Wij hadden ook een huisje bij de boerderij ( inmiddels omgebouwd als paardenstal) die wij verhuurde.
Wij gingen er alleen heen als hij/zij vroeg of we kwamen.
En als ze eruit gingen het zo achter lieten hoe ze het gehuurd hadden.

Jij betaald er toch voor, ik vind dat die niks te zoeken heeft bij jullie alleen als er iets kapot is en jullie vragen hem om te komen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:46

Ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar als er zo makkelijk een vlek in het parket kan komen dan is die niet goed gelakt of in de was gezet.
Mijn broer heeft ook zo'n vloer in zijn koophuis, en het is dus zijn eigen schuld dat die nog steeds niet in de was is gezet, maar hij moet ook op een panische manier omgaan met die vloer, want alles geeft vlekken die er niet meer uitgaan. Zodra de vloer in de was is gezet is dat niet meer nodig.

Je kunt je dus afvragen of het de huurder aan te rekenen is dat er een vlek in de vloer is gekomen. Normaal gebruik zou geen schade moeten geven. Het is sowieso niet slim van de verhuurder om zo'n gevoelige vloer in een huurhuis te plaatsen. Hij heeft misschien lekker geld bespaard door die vloer niet te laten lakken, en nu verhaalt hij alle schade op de huurders. Dat klopt niet natuurlijk.

(En ik weet weer waarom ik niet meer particulier huur. Huurbazen, Brrr. :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:48

Of hij is er van uit gegaan dat zijn zoon het indertijd altijd netjes heeft onderhouden.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:01

LindyH schreef:
Normaal gebruik zou geen schade moeten geven.

Sinds wanneer is het 'normaal gebruik' als je natte handdoeken op de grond laat liggen? Ik vind dat namelijk niet normaal, zeker niet in een huurhuis.

TS: wat voor de 1 een klein probleempje is, is voor de ander een groot probleem. Ik vind het daarom echt niet correct dat je er - mijns inziens - zo luchtig mee om gaat. Het zijn wel de spullen van een ander en natuurlijk moet je in het huis ook leven, maar als er dan schade ontstaat, dan moet je dat z.s.m. herstellen en er niet over zeuren. Maar dat is mijn visie, juridisch zal het anders liggen. Dan mijn vraag: hoe weet je dat de ondervloer droog is? De loodgieter? Ik hoop maar dat hij gelijk heeft.

Parketvloeren beschadigen inderdaad snel wanneer het gaat om vocht, zelfs als de vloer wel een goede behandeling heeft gekregen, maar zo'n zwarte plek komt niet van 'centrifuge droge handdoeken'. Ja, of ze moeten er dagen gelegen hebben....

Dat de huisbaas zo vaak langskomt is natuurlijk een heel ander probleem, wat hier buiten valt. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:06

Sorry hoor maar lezen jullie wel?

Een ongelukje kan gebeuren, een fout ook. Het is net alsof ik de enigste hier ben die (domme) fouten maakt, ga me niet wijs maken dat jullie nooit fouten maken of ed.

We willen het zsm herstellen maar mijn vraag is nog steeds, mag hij eisen dat dit binnen 2 weken kan, hoewel de verzekering er zo 2 maanden overheen kan laten gaan tot het goedgekeurd wordt.

We gaan zeker nog even in gesprek, maar ik vroeg me af wat de mogelijkheden waren.

Het is nou eenmaal gebeurd en ik maak me niet zozeer druk om de vlek maar om de acties die ondernomen worden. Zeur ik erover? Nee.

Huisbaas geloofde de loodgiet/klusjesman, dus zodoende dat ik dit ook geloof.

Ze hebben er echt geen dagen gelegen.