Robotstofzuiger IRobot of LG Hom-Bot? En de katten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Robotstofzuiger IRobot of LG Hom-Bot? En de katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:28

Die van de link in de OP :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 00:34

Schop hem gerust omhoog hoor :D

Ik ben erg blij met onze Roomba 800 serie, omdat hij rubberen borstels heeft en niet van die ronddraaiende ben je niet elke dag haren eruit aan het vissen. Hoe die het op tapijt doet geen idee.
Ook ben ik heel erg tevreden over de service van Irobot. We hadden hem nog maar twee weken en toen stopte helaas het borsteltje aan de zijkant er mee, dit kan natuurlijk altijd gebeuren (goed of niet goed product, het blijven machines waar wel is wat mee kan gebeuren), maar niks zou vervelender zijn dan dat ik hem weer een tijdje kwijt was. Nee, hoor hoefde niet naar de winkel waar ik hem gekocht had, kon ze gewoon bellen. Ze stuurden een nieuwe module op die ik zelf eenvoudig kon vervangen en dat is met de meeste onderdelen van Irobot.
Voor boven denk ik nog aan een Hom-bot, mijn gevoel zegt dat de twee zijborstels en het vierkante beter met de kattenbakkorrels om kan gaan, maar dat kan ook een gevoel zijn. Deze vind ik wel wat stiller, maar anderzijds vind ik dat ook niet het belangrijkste.
Ik ben niet voor de Neato gegaan ivm het lawaai wat die zou maken en de kat die bang is. Nu maakt Robbie ook wel wat geluid, maar het is niet te storend, kan mijn werk er gewoon nog goed bij doen. En het zuigen merk ik geen verschil met de gewone stofzuiger dan met Robbie qua of die nog meer zou moeten zuigen. Misschien met een tapijt dat het juist wel gunstig kan zijn wat dat aan gaat?
Succes met de moeilijke keus :D

Katten zijn heel erg blij met de komst van Robbie trouwens :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:36

Hier de hombot naar tevredenheid in gebruik met 4 katten. Geen van 4 en is er bang voor, zuigtabletten behoorlijk wat weg. Wij zuigen 1 keer per week goed, verder mag dat ding dagelijks rond. Opvangbakje is klein, maar red woonkamer net.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:37

Ik heb zojuist wel de Neato besteld :) zet hem toch aan wanneer ik er niet ben. Hopelijk maakt ie de verwachting waar! Heb je net gestofzuigd, ligt een half uur later weer zand of stro binnen. Pfff.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 00:54

Die verwachting gaat die wel waar maken, ik heb zolang getwijfeld, maar zo geen spijt gehad :D

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:10

Veel plezier met je aankoop! Ook ik ben in bezit van een Roomba en katten. Super blij mee nog steeds, na jaren.

Ben benieuwd of jij 'm ook een naam gaat geven, ook ik moet toegeven dat ons schoonmaak beestje een naam heeft.

En mijn katten vinden het erg leuk om in de ruimte te gaan zitten en kijken of de stofzuiger de kant op komt waar zij zitten. Ziet er super stom uit... Maar erg lachwekkend, alsof ze het ding uitdagen oid.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:02

Oh haha ik zag dit topic op m'n mobiel en dacht dat die post met links de eerste was, het was al laat zullen we maar zeggen :+

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:06

Haha :D Dan heb jij dus ook de Neato XV signature pro?
Ik krijg hem morgen binnen.

Oh en de naam, ik zou hem denk ik willen noemen naar onze onze hulp die helaas geen tijd meer heeft :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:46

Haha die hier is ook vernoemd naar de ex hulp die op buitenlandse stage is, maar het is wel een 2.0 versie want hij stofzuigt beter :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:11

Voor dat die van ons wat gedaan had, was ze al gedoopt tot Hetty :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:18

Haha zo heet één van onze katten :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:16

Ok, Neato binnen en staat aan de oplader. Het display blijft echter zeggen: my battery is low, please charge me.

Ik heb niet de indruk dat er iets gebeurt, zou er een andere melding op het display moeten komen als de robot aan het laden is?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:48

Kan je wel aan de batterij indicator zien dat hij oplaad? Staat hij met de ronde kant naar de oplader?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:57

Nee hij blijft op 1 streepje staan. En idd met de ronde kant tegen de connector.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:09

Het lampje hoort te knipperen met opladen toch? Hier kon de eerste helaas terug omdat het klepje niet dicht kon.. Dus als 'ie raar doet gewoon ruilen, ze zijn duur zat dus alles hoort goed te werken :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:12

Misschien contactpunten schoonmaken? (of is het een nieuwe? Dan lijkt mij dat stug)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:32

Hier een hombot.
Omdat ik vrij verrot uit een operatie kwam met plexusletsel en langdurig verminderde belastbaarheid zat stofzuigen er de eerste maanden echt niet in. En nog steeds ben ik er erg blij mee! Zou niet weten wat ik nog zonder hem moet.
Eens in de week meubels en hoekjes ff met de gewone doen, maar tussen door houdt hij het prima bij. Wij hebben 3 binnenkatten en haren, stof en rondslingerende kattenbakkorreltjes neemt hij netjes mee van onze gladde vloer. Erna kan ik goed dweilen zonder veel vuiltjes tegen te komen op de grond. Onze katten zijn ook geen fan van de gewone stofzuiger, maar hombot vinden ze helemaal niet eng. Mijn dochter van ruim 1,5 vindt het ook maar al te prachtig om hem steeds 'wakker' te maken en met het afstandsbedieninkje het huis rond te rennen :+ .
Ik irriteer me wel eens aan hem als hij zichzelf weer eens in een kamer opsluit als hij de deur dichtduwt, of zomaar ergens vastloopt, maar door even een rondje door het huis te doen en deuren goed Open te zetten, snoeren omhoog te leggen en bekende knelpunten op te lossen is het redelijk te beperken. Dat kun je ook meteen kijken of nergens een haarbal ligt was hij mee aan de haal kan, haha.
Het lijkt trouwens wel of hij veel vaker vastloopt in de cell by cell modus in vergelijking tot de zigzag mode. Is dat bij jullie ook zo?
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 17-11-15 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:34

Ik ben er al achter: bij nadere inspectie zien de contactpunten van de oplader er al 'gebruikt' uit, er staan gebruikskrasjes op! >;) Zal wel een of andere pipo de clown zijn defecte oplader omgeruild hebben met een nieuwe en daarna het spulletje 'netjes' terug gestuurd -:(-

Er ontbrak ook een filter in de doos, er zouden 2 reserve in moeten zitten maar ik zag er maar 1. Heb het net gemeld en ik krijg een nieuwe en deze gaat terug.

Even geduld nog dus...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:07

Nou hij doet het hoor! En OMG had zelf de dag ervoor nog gestofzuigd maar serieus hey, wat heeft dat ding nog veel gevonden :=

Mn hoogpolige tapijt vindt ie niet leuk maar daar laat ik hem nu maar omheen sturen.

Hij mag blijven!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:40

Goed he? Ik kan zelf blijkbaar niet stofzuigen, hoe ik ook mijn best doe ik sla altijd wel ergens een plek over :o? en met Hetty is alles schoon!