Je eerste auto en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:57

Jans schreef:
Ik vind de oude Matiz echt drie keer niks.. keertje mee vanaf Rotterdam naar Amsterdam moeten rijden en op de snelweg begon hij bij 90km uur al te schudden. Harder vond ik niet verantwoordelijk zo hard trilde het stuur dan := heb zelf een Seat Arosa als eerste auto gehad en die vond ik een stuk stabieler :j

Nee joh, heb ook een keer een Matiz geleend en die reed gewoon 130 hoor, zonder problemen :')

De ene auto is de andere niet... De ene heeft nooit iets aan zijn auto merk X type Y, terwijl de andere met Merk Z type Y constant bij de garage staat...

In mijn ogen is het vooral geluk hebben ;) Ik heb zelf de garage laten zoeken naar een auto die aan mijn eisen voldeed, was super gedaan :) Overschrijven stelt idd niets voor, verzekering heb je ook zo geregeld... Verder ehm.. Ik heb nog wat zooi gehaald (geel vestje, gevarendriehoek, extra set lampjes en al die zooi)

Dat was het volgens mij eigenlijk :$

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:06

Als je een oerdegelijke auto zoekt neem dan een bmw 3 serie uit de jaren 90. Heb er zelf ook 1(1997), hij was vroeger van mijn vader en nu van mij (mijn grote wens, ik wilde die auto hebben :D ) Hij heeft nooit wat geks, meestal wat slijtage. Maar dat mag ook wel met zijn leeftijd :) Deze serie staat bekend om zijn super moter, zit 1 van de betere bmw moters in. (die van rond de 1997) Groot genoeg dat mensen voor je aan de kant gaan en degelijk genoeg dat die ook tegen een stootje kan. Rijd ook heerlijk trouwens! Laat hem eigenlijk nooit onderhouden bij de bmw dealer omdat dat simpelweg veel te duur is. Laatst is die een keer geweest kreeg complimenten over hoe die er bij stond. Vooral als die bij de garage staat krijg ik er nog wel eens een bod voor van iemand, maar deze ouwe trouwe gaat niet meer weg :D

Ze staan zo voor rond de 1000 op autoscout zag ik

Sunrise19

Re: Je eerste auto en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:15

Wij hebben 3 bmw's gehad :') NOOIT meer.. wat een ellende dingen zeg. En vaak ook helemaal afgetrapt net als golfjes :j

Die moet je echt kopen van iemand die echt zuinig erop geweest is.

Ik ben gek op toyota mr2's <3 Niet kapot te krijgen net als de starlet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:18

En ze zijn nog duur in verzekering, belasting en verbruik. En iets te vaak van jonge gasten geweest wat ze niet betrouwbaarder maakt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:20

Verbruik is maar net hoe je rechtervoet is :') Ik reed met mijn audi a4 zuiniger dan mijn bmw. Terwijl die audi een 1.8 was en de bmw een 1.6.

Mijn nissan die liep helemaal niet zuinig, maar goed ik vond het dan ook nodig om lekker hard op te trekken enzo :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:21

Luz_ElenaE schreef:
Als je een oerdegelijke auto zoekt neem dan een bmw 3 serie uit de jaren 90. Heb er zelf ook 1(1997), hij was vroeger van mijn vader en nu van mij (mijn grote wens, ik wilde die auto hebben :D ) Hij heeft nooit wat geks, meestal wat slijtage. Maar dat mag ook wel met zijn leeftijd :) Deze serie staat bekend om zijn super moter, zit 1 van de betere bmw moters in. (die van rond de 1997) Groot genoeg dat mensen voor je aan de kant gaan en degelijk genoeg dat die ook tegen een stootje kan. Rijd ook heerlijk trouwens! Laat hem eigenlijk nooit onderhouden bij de bmw dealer omdat dat simpelweg veel te duur is. Laatst is die een keer geweest kreeg complimenten over hoe die er bij stond. Vooral als die bij de garage staat krijg ik er nog wel eens een bod voor van iemand, maar deze ouwe trouwe gaat niet meer weg :D

Ze staan zo voor rond de 1000 op autoscout zag ik

En vervolgens mag je nog zeker 2k meebrengen om 'm weer een beetje in fatsoen te krijgen......

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:28

Mijn eerste eigen auto was een Nissan Micra van een paar 100tjes. Netjes een jaar mee gereden, nooit problemen mee gehad, maar met de APK bleek dat een wonder ofzo :+ Toch niet van geleerd, of nou ja, wel van geleerd dat ik het een fijne auto vind.... dus sinds een maand heb ik een andere micra die hopelijk langer mee gaat :)

Wel heel wat aners dan waar ik eerst naar keek. Citroen C5 was het nog bijna geworden, omdat die een trailer kon trekken..... zoooo blij dat ik die stap niet heb genomen, maar mijn gevoel zei dat ik het niet moest doen. Toen voor een goedkoop mini autootje gegaan. Achteraf een top keuze, want mijn paard werd heel ziek = veel kosten, ik ging op mijzelf wonen en werd daarna werkloos. Ik had het nooit gehaald met die zware, meer zuipende auto.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:31

Daarom doe ik auto's van een paar honderd euro niet naar de keuring maar ruil ik ze in :j

Alleen mijn nissan heb ik laten keuren, maar die wilde ik ook eigenlijk helemaal niet kwijt. Uiteindelijk wel gedaan, omdat hij zo geroest was dat ze er zeker van waren dat hij de winter niet meer door zou komen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:39

Ik had heel naief gehoopt dat hij er doorheen zou komen, omdat ik nooit problemen met hem had :D Zo'n fijn autootje, mijn lelijke eendje <3 <3 Ik wist dat hij afgekeurd zou worden op bandjes dus ik had heel dom voor de keuring ook al nieuwe bandjes gekocht :+ Nou ja, die zijn voor de winter onder deze Micra dan maar :)
Ik had nooit verwacht dat het verdict zo heftig zou zijn. Ik had hem 2 weken voor aflopen APK erheen gebracht, maar hij bleek zo slecht dat de garagehouder hem eigenlijk niet meer mee wilde geven om er nog 2 weken in door te rijden O:)

Mijn 'nieuwe' Micra gaat morgen wel naar de garage helaas. Mocht iemand ooit een leuke oude auto kopen met dakraam, check even of die waterdicht is -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:23

Tancreda4 schreef:
Ik had heel naief gehoopt dat hij er doorheen zou komen, omdat ik nooit problemen met hem had :D Zo'n fijn autootje, mijn lelijke eendje <3 <3 Ik wist dat hij afgekeurd zou worden op bandjes dus ik had heel dom voor de keuring ook al nieuwe bandjes gekocht :+ Nou ja, die zijn voor de winter onder deze Micra dan maar :)
Ik had nooit verwacht dat het verdict zo heftig zou zijn. Ik had hem 2 weken voor aflopen APK erheen gebracht, maar hij bleek zo slecht dat de garagehouder hem eigenlijk niet meer mee wilde geven om er nog 2 weken in door te rijden O:)

Mijn 'nieuwe' Micra gaat morgen wel naar de garage helaas. Mocht iemand ooit een leuke oude auto kopen met dakraam, check even of die waterdicht is -O-

Origineel dakraam of zo'n achterafje?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:42

Je kan eventueel ook kijken naar een peugot 107, citroen c1 of toyata aygo (niet de nieuwste versie van de aygo )

Zijn degelijke auto's met een voor hun gewicht ook heel fatsoenlijke motor

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:55

Ik zeg altijd maar zo, liever oud en Japans dan nieuw en Frans :+

Ik heb een Daihatsu cuore uit 2000, een heerlijk autotje om mee te beginnen. Kost maar 15 euro aan wegenbelasting en maar 36 aan verzekering. Loopt 1 op 19 en rijdt echt als een zonnetje, hele lichte koppeling, reageert heerlijk direct op het gas. Ik heb hem nu anderhalf jaar en heb er echt nooit trammelant mee, garage is ook erg tevreden over de auto en beweert dat ie nog zeker 4 jaar mee gaat :) en voor sommige misschien niet hun smaak auto, maar ze zijn echt zo fijn
<3

Afbeelding

Wat is je budget ts?
Wat over die APK bij de garage wordt gezegd klopt, ik kon ook ergens een autotje kopen die barstte van de roest, toen zei de garagehouder dat hij bij hem voor een jaar werd gekeurd als ik kocht, moet je niet Willen. Genoeg auto's die wel goed zijn voor het geld.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:14

Duhelo schreef:
waarom geen Toyota starlet? zijn oerdegelijk.niet kapot te krijgen.en altijd te herstellen...

Inderdaad oersterk altijd lopen alleen handelaren weten dat ook en daar is de prijs naar.
Maar ze zijn particulier nog wel goed uit te halen.
Mijn vriend heeft er 1 gehad om naar het werk te rijden gekocht voor € 350,- en na 3 jaar verkocht voor € 350,- was ook delfde dag verkocht.
En als je de achterbank neerklapt kun je ook nog heel veel spullen kwijt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:28

ikke schreef:

Ziet eruit als een zeer degelijk raampje, geen idee of het t origineel is. Auto is van 1999 dus opzich niet raar dat rubbers bv te oud worden om het goed af te sluiten....
Geloof dat er nu eerst wordt geprobeerd om de rubbers in te spuiten, en anders wordt het raam dichtgekit of iets. Nou ja, dan maar geen dakraam :7

Starlet heb ik toen ook naar gekeken. Zou een starlet of een micra worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:39

Tancreda4 schreef:
ikke schreef:

Ziet eruit als een zeer degelijk raampje, geen idee of het t origineel is. Auto is van 1999 dus opzich niet raar dat rubbers bv te oud worden om het goed af te sluiten....
Geloof dat er nu eerst wordt geprobeerd om de rubbers in te spuiten, en anders wordt het raam dichtgekit of iets. Nou ja, dan maar geen dakraam :7

Starlet heb ik toen ook naar gekeken. Zou een starlet of een micra worden.

Schuift het dakje naar binnen of klapt het alleen open?

Punt is: als het een origineel fabrieksdak is, dan willen de afvoerslangetjes nog weleens verstopt zitten. Bosjes garages die niet eens weten dat er een waterafvoer op het schuifdak zit!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:46

Beverburcht schreef:
De proefrit was niets. Teveel rotte plekjes, ook onderin en een deuk die was weggewerkt. Hij zou dat dan wel even in orde maken, haha. Ik zoek dus wat verder, wel in een iets hogere prijsklasse. De alto heeft ook mijn interesse.

Je zou ook is kunnen kijken naar een renault clio (wel wat oudere!), die zijn ook niet kapot te krijgen en kost niks om te rijden.
Verder met KM-stand, op marktplaats staat er een groenvinkje als de km-stand gecontroleerd is (nationale auto pas).
Ook een goede manier om te kijken of het een zuivere auto is voer het kenteken in op www.rdw.nl
als een auto 15 jaar oud is en heeft al 10 eigenaren gehad dan is het vaak al niet goed.
ook als een auto op latere leeftijd is ingevoerd kun je er bijna al vanuit gaan dat de km-stand terug gedraaid is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:57

@ Ikke; volgens mij pa liepen die afvoerbuisjes wel door... maar het ligt er enorm aan hoe mijn auto staat. Ene keer is het de passagierkant, andere keer de bestuurders. Of als je remt :+ En laatst dus met een wolkbreuk gewoon tijdens het rijden op mijn hoofd... Grmbl.
Raampje kan beiden, alleen de achterkant omhoog maar ook compleet openschuiven.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:07

ynskek schreef:
Je kan eventueel ook kijken naar een peugot 107, citroen c1 of toyata aygo (niet de nieuwste versie van de aygo )

Zijn degelijke auto's met een voor hun gewicht ook heel fatsoenlijke motor

Het zijn niet voor niets zeer gewilde auto's, hebben echter ook hun aandachtspunten. Zie ook http://www.autoblog.nl/nieuws/citroen-c ... vies-60787

Een nieuwe koppeling zet je zo'n 500 euro terug (al zijn er waarschijnlijk ook garages die het veel duurder kunnen :P ) en ik dacht meegekregen te hebben dat de koppeling bij veel 107/C1/Aygo's bij een 100-120.000 km aan de beurt is.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:14

Waar in Noord Holland woon je? Tegen Texel aan, of meer richting Amsterdam?
Dan kunnen wij Bokkers een beetje meezoeken in de regio.
Deze staat bijvoorbeeld in Dordrecht.
http://link.marktplaats.nl/m958391092

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:21

Tancreda4 schreef:
@ Ikke; volgens mij pa liepen die afvoerbuisjes wel door... maar het ligt er enorm aan hoe mijn auto staat. Ene keer is het de passagierkant, andere keer de bestuurders. Of als je remt :+ En laatst dus met een wolkbreuk gewoon tijdens het rijden op mijn hoofd... Grmbl.
Raampje kan beiden, alleen de achterkant omhoog maar ook compleet openschuiven.

Dan heb je waarschijnlijk een origineel dak. Let erop dat je 4 afvoerbuisjes hebt! Op elke hoek van het dak zit er eentje. Ze moeten natuurlijk alle vier open zijn :D
Daarnaast kan het zijn dat het afsluitrandje rondom de glasplaat versleten is. Kwestie van een nieuwe erop zetten.

Ik rijdt al jaren met schuifdak-auto's (een auto zonder schuifdak is geen auto) en behalve dat ik af en toe de afvoerbuisjes moet doorprikken, heb ik er nooit problemen mee.
Afkitten is een sukkel-oplossing, bedacht door mensen die niet weten hoe een schuifdak werkt!
Maar ik weet het wel, het verwijdeen van de hemel is een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende klus dus dat doen ze liever niet.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:21

Ik heb een micra automaat gehad, was ook een heerlijke auto en had nog geen 100.000 gelopen. Wou hem toen ook apk laten keuren maar eerst even op de brug gezet bij een maatje. Hele bodemplaat was verrot en tja :+ Dus hup naar een handelaar 600 euro bijbetaald en een audi a4 station gekocht :P

Die auto was ook echt drama :+ Maar die kostte mij 1000 en voor 1750 met een bijna verlopen apk verkocht :+

Auto is daarna ook nooit meer apk gekeurd :P En had op moment van verkopen al 375000 km gelopen :+

Renault clio heb ik eerst een rode van gehad en daarna een witte.. De rode vond ik verschrikkelijk rijden dus mocht hem omruilen voor een witte.. Die reed echt heerlijk <3 Maar daar viel na 7 maanden mijn uitlaat onderuit. Dus die mocht ik inruilen voor een renault twingo. Dat was echt een fijne auto. Die heb ik voor 400 gekocht en voor 750 verkocht :)

De enige auto die ik ooit particulier verkocht heb :+ Heb ook nog een peugeot 306 gehad en das de enige die ook naar de sloop gegaan is.. Alles lekte aan die auto. Leuk midden in de nacht rijden en ineens stoom zien.. Bleek mijn buis van mijn koelvloeistof lek/kapot :+ Dat zelf gefixt en daarna begon ineens mijn motor te rammelen, bleek mijn olie ook nog eens ontzettend te lekken..

Fiat cinquecento heb ik ook nog gehad :+ voor 180 euro gekocht :+ Maar die heb ik opgeknapt en leuk verkocht ook.

En als laatste na de twingo mijn nissan 100nx gekocht <3 met tupperware, 2 dikke pijpen eronder en dikke muziek installatie <3 Ik wist wel dat ie niet helemaal ok was qua roest, maar kon hem voor zo weinig geld kopen dat als ik de wielkasten opnieuw zou laten doen die auto nog steeds niet meer dan 750 euro ging kosten. Helaas bleek er wel meer verroest dus net zo lang mee gereden tot ik echt geen goed advies meer kreeg. Die heb ik ingeruild op een Seat arosa en die is laatst verkocht omdat ik nu een elektrische fiets heb en niet meer werk.

Veel auto's gehad en zal dr vast nog wel een paar vergeten zijn :+ Bmw heb ik ergens tussendoor ook nog een blauwe maandag gehad, en daarna nog 1 en uiteindelijk ook nog de bmw van mijn man.

En het erge is... een vriend van mij heeft de toyota starlet van zijn broer.. dat ding heeft al zeker 500.000 gelopen en heeft nooit grote kosten eraan :+

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:08

Ik heb hele goede ervaringen met de hyundai modellen, o.a. Getz / Atos / i10

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 11:26

jorika1986 schreef:
Waar in Noord Holland woon je? Tegen Texel aan, of meer richting Amsterdam?
Dan kunnen wij Bokkers een beetje meezoeken in de regio.
Deze staat bijvoorbeeld in Dordrecht.
http://link.marktplaats.nl/m958391092

Ik woon in Alkmaar en heb een budget tot 2000 euro. Als er iemand is die iets ziet of weet, heel graag natuurlijk.

Zo´n Cuore is ook een goede tip. Ik zie ze voor weinig staan in hele nette staat, daar ga ik mij eens in verdiepen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:32

Ben ook op zoek naar een autootje, heb donderdag mijn rijbewijs gehaald!

Wel ben ik op zoek naar een automaat, mag niet in een schakel.

Maar dat lijkt nog vies tegen te vallen, budget tussen 500 en 750 euro. Liefst ook nog eens in de buurt, want voor 100 euro minder helemaal naar Groningen rijden heeft ook geen zin.
Iemand tips?

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:40

Kijk een naar een vw lupo. Heb je in automaat en schakel. Zijn geen zware auto's maar er zit een lekker motoortje in. Ik cross er zelf ook in rond. En ze staan door heel nederland te koop :D