laptop hbo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: laptop hbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:58

Ik heb voor mijn opleiding een toshiba satellit laptop. Met SSD en Q5i processor. 499 euro en werkt heel goed. Lekker snel. Als die in slaapstand staan(altijd eigeblijk) dan kan je heb open klappen en hij is klaar voor gebruik, heel handig in college.
Wel is die 15,6". Ik heb daar geen last van met naar school mee nemen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:05

kosseh schreef:
Ik heb voor mijn opleiding een toshiba satellit laptop. Met SSD en Q5i processor. 499 euro en werkt heel goed. Lekker snel. Als die in slaapstand staan(altijd eigeblijk) dan kan je heb open klappen en hij is klaar voor gebruik, heel handig in college.

Dat is toch bij iedere laptop? :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:58

Ga k maar even zoeken wat ssd is.........

Heb me zitten inlezen over processors en denk je wat info te hebben. Komt elke pc weer met andere namen en nummers, ook zo handig.

Winkels zijn vreselijk. Hier een slechte Scheer en Foppen die zomaar wat zegt. BCC gaf ons toen nog wel aardig advies. Maar ze verkopen niet allemaal alle merken en je merkt dat vooral, jonge man verkopers hun persoonlijke voorkeur hebben.

Wij hebben ook advies gevraagd. Onze zoon heeft dus een vriend die echt goed is met pc's en ict studeert. Die gaat dus zelf een chroomebook halen. Heeft ook een chroome telefoon en vind die heel fijn. Heeft ook uitgelegd hoe met een chroomebook te delen en te werken.
Leek allemaal zo mooi en makkelijk tot we dus negatieve reacties tegen kwamen.

Als ik rond kijk denk ik dat de combi laptops wel de toekomst zijn. Als je bedenkt dat lagere scholen en mddelbare nu met tablet werken, komt die genratie straks ook naar de uni of hbo.

Waar ons 2jr geleden een laptop met touch screen nog werd afgeraden komt die nou toch veel meer.

Hadden we naar de asus gekeken die zijn vriendin heeft met touch screen, is die niet leverbaar.........

Zag een moie HP, werd hij afgebrand bij ervaringen. Acer zit ik nu op van mn moeder en is voor mij gelijk aan onze asus, maar die wordt dus ook vaak ngatief beoordeelt helaas. Want die heeft ook veel keus en zit er qua prijs net onder.

Hij beslist vanmiddag, dus ik ben benieuwd. Iedereen bedankt tot zover!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:59

SSD maakt even simpel gezegd je laptop een stuk sneller. Sinds vorige week een SSD en opstarten ging van 1 min 33sec naar 23sec. Met mijn oude laptop was de college zo'n beetje afgelopen eer m'n laptop opgestart was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:04

Tillie20 schreef:
kosseh schreef:

Nee hoor := Mijn oude Sony Vaio kon er vanuit de slaapstand gerust een kwartiertje over doen om weer op adem te komen..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:06

Oke, selina, dank je wel.

We kwamen ook nog veel laptops tegen met 2GB, maar zoonlief dacht eerst dat 4 al ''uit'' was, dus dat zouden we niet durven. Leuke reclame van Mediamarkt..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:08

Als je alleen Word en internet wilt gebruiken heb je wel genoeg aan 2 gb werkgeheugen, als je niet al te veel snelheid verwacht van een laptop. Voor programma's die wat meer power nodig hebben (denk in de richting Photoshop) heb je wel echt 4gb nodig. Als je er ook games op wilt spelen (of dat nou Sims of een andere game is) heb je wel echt 8gb nodig, anders doet hij het wel maar enorm traag. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:11

Ik heb een Toshiba laptop. Was ook geen duur ding. Hij is 15 inch en ik heb deze ook aangeschaft voor mijn opleiding en heb hem nu toch al zeker 6 jaar? Mijn letter E is er na 4 jaar af gevallen dus dat typt iets zwaarder en het was vrij duur om het toetsenbord te vervangen. Mijn batterij kan sinds 1,5 jaar niet meer zonder lader want deze laad niet meer op maar ondanks dat doet hij het prima (Ik kijk mijn mail, internet wat en gebruik bokt. Hij is nog steeds snel en verder nooit mankementen gehad. Dus ik heb hem 4 jaar intensief goed kunnen gebruiken.
Ik mag van mezelf eigenlijk een nieuwe maar vind het ook zonde van het geld omdat hij het eigenlijk qua systeem nog prima doet en ik hem eigenlijk alleen thuis gebruik.
Zelf zou ik voor een school opleiding ook voor dit formaat gaan omdat je hem daarbuiten ook gewoon kunt gebruiken. Ik kijk er veel films en series op. er zijn tegenwoordig zoveel lichtere en dunne modellen :) !
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 03-09-15 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:11

Ik zit zelf op de uni en werk met een macbook pro 13 inch.
Perfect formaat om ook mee te nemen, super snel. En ook de gewone office programma's zoals word zijn erop te krijgen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:12

kosseh schreef:
[/qute]

Nee hoor := Mijn oude Sony Vaio kon er vanuit de slaapstand gerust een kwartiertje over doen om weer op adem te komen..[/quote]

Ja mijn oude ook. En onze vaste computer doet er ook even over.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:13

Ik heb eigenlijk alleen de posts van TS gelezen. Wij hebben slechte ervaringen met Asus, Acer en Toshiba. Ik heb al vijf jaar een lenovo (weliswaar uit de professionele serie en dus een laptop van ruim 1000 euro), super fijn ding alleen een keer de accu vervangen. Ook leveren ze een goede service vind ik. Goedkopere zijn ook prima volgens mij voor het simpele werk en de niet superzware processen, die hebben we ook in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:16

Ik heb zelf al 2,5 jaar een chromebook. Ding werkt super altijd mee gehad naar mijn opleiding. Hoefde de stekker nooit mee want de accu hield het 9 uur vol.

De mensen die zeggen met chromebook kan je niks hebben zo''n laptop meestal niet zelf getest :=

Ik kan er alles mee op internet als met een normale laptop, kan er aantekeningen en verslagen op maken, foto's mee bewerken. Je slaat het inderdaad op in de cloud maar dat is niet iets vreemds , bij windows 10 (heb ik op de vaste pc) wordt alles nu doorgesluist naar de de cloud van windows. Ik vind het juist makkelijk, heb nooit het probleem van oeps staat nog ergens anders! Met mijn gmail account kan ik altijd en overal bij mijn spullen.

Mijn laptop is heel licht, wordt niet trager oid en heeft mij 300 euro gekost.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 14:18

Wij spelen geen spelletjes op de pc. We bewerken geen foto's en kijken ook geen films of series. Zoonlief wil een enkele ker wel een film kijken als het kan, maar anders gewoon op tv. Wij kijken soms youtube.

Onze zoon moet vooral veel lezen en schrijven. 15" past met een map en evt een boek is best een tas vol.

Hij heeft 5 jaar met zijn laptop gedaan, dus gehele middelbare school. Dat was geen laptop van 1000 euro en het is zonde als je dat niet gebruikt of nodig hebt. Al zou je 2x een pc aanschaffen van 400 bijv is dat a goedkoper en b heb je wer iets nieuws, want het gaat maar door met ontwikkelen.

Wij hebben alles al kapot gekregen; packard bell, hp, asus en de acer van mn moedr doet het, maar is wel al tragr en hangt soms stil bij openen van en site.

yvank_dat dacht ik ook al een beetje. Het is een veilige pc en mensen moeten er denk ik aan wennen. Ik heb weinig verstand van pcs, maar ik denk toch dat je meer gaat naar dat soort systemen en tablets of 2 in 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:20

Ja dat klopt, en lees ook hier in het topic 'mensen kunnen mijn bestanden niet openen' nee dat klopt je werkt in google doc's op moment dat je het wil delen met je klasgenoten moet je even klikken op opslaan als word bestand en tada iedereen of die nou windows, apple of chrome heeft kan je dingen lezen en bewerken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 14:26

Ja, die vriend zei dat je altijd al moet kiezen bij opslaan en dan moet je kiezen voor word nog iets. Adobe kun je als app kiezen.
Wel raadde hij aa om thuis sterk met een harde schijf te wrken omdat google wel opruimt en je dan wel documenten kan kwijtraken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:28

Heb ik nog nooit meegemaakt :n maar je kan een externe harde schijf nemen en daar je bestanden ook op opslaan.