Ziggo storing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Ziggo storing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:36

Houdt Anonymous zich niet met grotere dingen bezig? :')

Het is vervelend, maar helaas hoor... Dan maar even wat anders doen, Ziggo zal er zelf ook niet blij van worden.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:39

Wifi staat echt helemaal los van Ziggo is en je eigen verantwoordelijkheid. Internet wordt bekabeld geleverd, dat jij het draadloos gebruikt kan, maar die instellingen zijn wel jouw verantwoordelijkheid. Ziggo kan daar niks aan veranderen. :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:43

Lolacabana schreef:
Wifi staat echt helemaal los van Ziggo is en je eigen verantwoordelijkheid. Internet wordt bekabeld geleverd, dat jij het draadloos gebruikt kan, maar die instellingen zijn wel jouw verantwoordelijkheid. Ziggo kan daar niks aan veranderen. :+

Nja, er wordt gewoon erkend dat in flatgebouwen er geen goed draadloos ontvangst mogelijk is omdat zoveel mensen Ziggo hebben. Zij hebben mij een router/modem gegeven, dus ik neem aan dat ze van te voren wel konden weten dat dit zou kunnen gebeuren. Enige optie is om zelf een router/modem te kopen of om over te stappen naar een andere provider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:43

Lolacabana schreef:

Zeker dat dat wel kwam, ze kwamen het hier netjes oplossen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:50

Tillie20 schreef:
Nja, er wordt gewoon erkend dat in flatgebouwen er geen goed draadloos ontvangst mogelijk is omdat zoveel mensen Ziggo hebben. Zij hebben mij een router/modem gegeven, dus ik neem aan dat ze van te voren wel konden weten dat dit zou kunnen gebeuren. Enige optie is om zelf een router/modem te kopen of om over te stappen naar een andere provider.

Vind je het gek? :P
Gewapend beton komt inderdaad geen wifi doorheen. :')
Moet je zo'n stekker hebben die de wifi weer oppikt en versterkt.
Leg je computer maar eens aan een gewone kabel, dan is er niets aan de hand.

Net als overigens een bovenverdieping met een laminaat, zoals wij hebben. Zit een houten verdieping in ons huis, maar daarop leg je natuurlijk van dat spul voor onder je laminaat. Zit ook metaal in verwerkt. Dus nauwelijks wifi boven.

En hier dezelfde ervaring als Yvank_! Ook onze wifi problemen werden hier verholpen door Ziggo!!! Altijd echt top service! Je krijgt zelfs een smsje als je een monteur op bezoek krijgt hoe laat hij uiteindelijk komt. En bijna tot op de minuut kloppend! En vriendelijke mensen aan de telefoon bij klantenservice. Nu maakt het natuurlijk ook uit hoe je zelf omgaat met klantenservice.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:52

Janine1990 schreef:
Tillie20 schreef:

Vind je het gek? :P
Gewapend beton komt inderdaad geen wifi doorheen. :')
Moet je zo'n stekker hebben die de wifi weer oppikt en versterkt.
Leg je computer maar eens aan een gewone kabel, dan is er niets aan de hand.

Net als overigens een bovenverdieping met een laminaat, zoals wij hebben. Zit een houten verdieping in ons huis, maar daarop leg je natuurlijk van dat spul voor onder je laminaat. Zit ook metaal in verwerkt. Dus nauwelijks wifi boven.

En hier dezelfde ervaring als Yvank_! Ook onze wifi problemen werden hier verholpen door Ziggo!!! Altijd echt top service! Je krijgt zelfs een smsje als je een monteur op bezoek krijgt hoe laat hij uiteindelijk komt. En bijna tot op de minuut kloppend! En vriendelijke mensen aan de telefoon bij klantenservice. Nu maakt het natuurlijk ook uit hoe je zelf omgaat met klantenservice.

Er is geen een muur waar de wifi doorheen moet hoor. Ik zit op 3 meter afstand van de router :Y)

Het probleem heeft niks te maken met bereik.
Ik bedoel dat andere mensen die naast/boven/onder mij wonen óók zo'n ziggo router hebben en op dezelfde frequentie. Die storen met elkaar waardoor een van de twee routers uitvalt. Wanneer je de frequente veranderd doet ie het weer een tijdje, maar helaas is dit een bekend probleem dus uiteindelijk veranderd iemand de frequentie naar jouw frequentie en heb je weer hetzelfde probleem. Dus het heeft geen zin om die aan te passen. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:59

Tillie20 schreef:
Er is geen een muur waar de wifi doorheen moet hoor. Ik zit op 3 meter afstand van de router :Y)

Het probleem heeft niks te maken met bereik.
Ik bedoel dat andere mensen die naast/boven/onder mij wonen óók zo'n ziggo router hebben en op dezelfde frequentie. Die storen met elkaar waardoor een van de twee routers uitvalt. Wanneer je de frequente veranderd doet ie het weer een tijdje, maar helaas is dit een bekend probleem dus uiteindelijk veranderd iemand de frequentie naar jouw frequentie en heb je weer hetzelfde probleem. Dus het heeft geen zin om die aan te passen. :')

Maar dan kan je toch zelf met wat buren gaan kletsen en met ze overleggen wie op welke frequentie gaat zitten? Dat is toch niet de verantwoordelijkheid van Ziggo.
Ziggo is gewoon de grootste in Nederland, dus logisch dat veel mensen om jou heen ook Ziggo hebben. Ik weet niet beter dan dat je op verschillende frequenties moet gaan zitten, dat leggen ze van Ziggo ook gewoon uit.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:00

Weet je hoeveel buren hier zitten, dat is echt onmogelijk hoor. Er zijn niet eens genoeg frequenties daarvoor.

EDIT: Bovendien wil ik met de helft van die mensen niet praten, dit is best een slechte buurt dus er zitten redelijk wat rare mensen bij.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:03

Tillie20 schreef:
Weet je hoeveel buren hier zitten, dat is echt onmogelijk hoor. Er zijn niet eens genoeg frequenties daarvoor.

EDIT: Bovendien wil ik met de helft van die mensen niet praten, dit is best een slechte buurt dus er zitten redelijk wat rare mensen bij.

En de mensen die je wrl wilt spreken zitten aan de andere kant val nl, vakantie, in bed want ze hebben school of er is iets anders.. :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:06

Nja, het zal vast wel meevallen. Maar bijvoorbeeld een buurvrouw waar ik wel regelmatig mee spreek is gewoon letterlijk aangerand geworden door een van de mensen die hier woont. En nog wel andere dingen die me niet bevallen. Dus ook al krijg ik 70% zover om een bepaalde frequentie in te stellen, dan is er altijd nog die 30% die ik inderdaad niet te pakken krijg of die ik niet wíl spreken.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:14

Niet alleen wifi van Ziggo zit op 2.4 ghz. Alle providers zitten op die frequentie :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:15

Ik heb ook last van andere mensen bij mij in de flat. Dat is de reden dat ik 3 accesspoints heb en met name op de 5Ghz zit. 5Ghz is sneller, maar heeft een kleiner bereik. 2.4Ghz is trager, maar heeft een groter bereik. Dit betekent dat ik op 5Ghz minder last van de buren heb en de buren minder last van mij. Ik heb zo een appje op mijn telefoon en zie dan dat ik tig netwerken heb op het 2.4Ghz bereik en ikzelf nu de enige ben die in het 5Ghz bereik zit. :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:18

@ tillie, nee, ik woon vrijstaand en aan t eind van een straat van 1,t km met 8 huizen, heb meer t idee dat ik te afgelegen woon en aan t eind van t snoertje er niet genoeg prik meer opzit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:20

Tillie20 schreef:

Oké, goed... maar daar kan Ziggo ook niets aan doen :P

Lolacabana schreef:
Niet alleen wifi van Ziggo zit op 2.4 ghz. Alle providers zitten op die frequentie :)

Dat heeft toch te maken met het apparaat waarmee je draadloos internet? Mijn telefoon zit volgens mij op 5 en mijn wifi op laptop op 2.4.
Maar in je router heb je ook nog 16? kanalen waar je op kan gaan zitten en dat is wat Tillie bedoelt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:33

Janine1990 schreef:
Tillie20 schreef:

Oké, goed... maar daar kan Ziggo ook niets aan doen :P

Lolacabana schreef:

Dat heeft toch te maken met het apparaat waarmee je draadloos internet? Mijn telefoon zit volgens mij op 5 en mijn wifi op laptop op 2.4.
Maar in je router heb je ook nog 16? kanalen waar je op kan gaan zitten en dat is wat Tillie bedoelt.

Ja precies, dat is de frequentie die ik bedoel :j

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:38

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:40

Sommige babyfoons kunnen ook storen op de WiFi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:41

Ik kon trouwens de hele tijd wel op Bokt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:44

Hier ook problemen met internet gehad de afgelopen 2 avonden. Helaas pakt T-mobile abbonement de 4g niet op wanneer WiFi thuis niet werkt zodat ik geheel zonder internet zit.

Ik vermoed dat er nog wel meer aanvallen zullen volgen, dat was gistermiddag al voorspelbaar voordat de 2e aanval kwam.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 13:45

Als je al iets deed voordat de aanval plaatsvond dan kun je dat gewoon blijven doen gedurende de aanval. Je kunt alleen niet ergens anders naar toe.

Dus zorgen dat je de hele avond aan het Bokken bent en je zult niets merken. :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:46

Iris82 schreef:
Als je al iets deed voordat de aanval plaatsvond dan kun je dat gewoon blijven doen gedurende de aanval. Je kunt alleen niet ergens anders naar toe.

Dus als ik bokt, fb en nog 3 andere sites open zet.. Kan ik dat blijven doen? :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:51

puppy1128 schreef:
Iris82 schreef:

Dus als ik bokt, fb en nog 3 andere sites open zet.. Kan ik dat blijven doen? :')

Volgens mij niet. Zo gauw je naar een andere Boktpagina wil is het afgelopen met de pret.

Het is een ander verhaal als je rechtstreeks inlogt op een server, zoals bij sommige games. Die verbding blijft wel in stand. Maar dat is niet anders dan wanneer je thuis op een klein netwerkje in zou loggen.

Zo kon ik gisteren blijven gamen terwijl de internet sites die ik als ondersteuning /extra info gebruik allemaal op hun kont lagen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:57

Iris82 schreef:

Had ik dus ook dinsdag! Ik pakte mijn laptop en ik kon alleen maar Bokken... :?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:00

Hier ook Ziggo, maar ik heb nergens last van gehad eigenlijk..

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:01

8nnemiek schreef:
Hier ook Ziggo, maar ik heb nergens last van gehad eigenlijk..

Woon je in oud-UPC gebied?