Wendy schreef:tamaramt schreef:Ik zou eerst maar eens heel goed nadenken of je een dergelijk risico wel wilt nemen.
2 huizen hebben heeft veel nadelen zoals o.a. hogere hypotheekrente, belastingaftrek van maar 1 huis etc etc.
In deze huidige tijd is het moeilijk om te zeggen hoe snel een huis verkocht word.
Ik kan je wel vertellen dat onze andere woning bijna 5 jaar te koop heeft gestaan bij 2 verschillende makelaars die beide zeiden binnen 6 maanden te kunnen verkopen. Het betrof hierbij nieuwbouw, zeer goed onderhouden en een scherpe prijs. Uiteindelijk hebben we ruim € 70.000 onder de toen getaxeerde waarde verkocht.
Dus... niet te veel geloven op snelle praatjes en van gelukstreffers die hun huis snel verkocht hebben. Dat komt bijna niet meer voor.
Jawel joh, het komt juist weer steeds meer voor!
Klopt! Maar daarbij vraag ik mij serieus af of je überhaupt een tweede volledige hypotheek krijgt.

dus het gebeurd echt nog wel. Hier overigens wel een woning die flink onder water stond ondanks dat het nieuwbouw betrof en ook dat is tegenwoordig makkelijk mee te financieren.
Ik slaap er echt niet minder van. Is voor de helft en die loopt in maart af.
6 maanden is vrij standaard in een dergelijke clausule. En ook geen man overboord, als er een andere bieder komt die eerder kan kun je als verkoper daarmee in zee. Dus ik snap echt niet dat er verkopers zeggen niet met zo'n clausule te willen werken.
aangezien hij nu ook in mijn contract staat.