Waarom ik nooit meer een iPhone koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re: Waarom ik nooit meer een iPhone koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:34

Geen leven meer zonder Apple :+:
Geweldige spul! Ipod, Ipad, Iphones voor mij nooit meer iets anders!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:36

Coby schreef:
Dit topic is bedoeld om zowel negatieve als positieve verhalen over Iphone te vermelden. Houd daar wel rekening met elkaar. Onnodige persoonlijke sneren zijn als vanzelfsprekend niet toegestaan.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#discussie

Een persoonlijke sneer is een op een persoon gerichtte nare opmerking. Die heb ik niet gemaakt alleen mijn algemene mening gegeven. Maar ik ga met alle liefde weg uit dit topic hoor geen probleem :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:37

Ik heb nu ook een iPhone, opzich een prima apparaat, maar toch gaat mijn voorkeur naar Samsung uit.
IK vind de software van Samsung veel aantrekkelijker en makkelijker dan iPhone. Maar dat is een persoonlijk iets.
Hoorde altijd iedereen zeggen 'eens een iphone is altijd een iphone, nou bij mij toch echt niet :D '
Wel ontzettend balen dat jij zo veel gedoe met je mobielen hebt gehad! Waarom heb je bij de iphone 4 eigenlijk niet bedacht 'goh laat ik eens een samsung proberen? ' :o
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 17-07-15 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:38

Wauw, ik ben zo blij met mijn tweedehands iPhone 4! Zwager was er met de trekker overheen gekomen ofzo. Vriendlief heeft er een nieuwe accu en een achterkantje op gemaakt, en hij doet het nog steeds super.
Ietwat traag, maar wat wil je ook als het ding bom en bomvol staat met filmpjes, foto's en apps.
Heb er een heavy duty case om en een screenprotector er op, aangezien ik het ding nog wel eens wil laten stuiteren.
Ook mijn iPod en iPad ben ik super blij mee. Jij hebt denk ik echt enorme pech gehad. Mijn oplader wordt ook heet, maar dat maakt niet zoveel uit..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:41

Ja klopt mijn oplader word ook altijd heet, maar als je hem er weer uit haalt koelt het af.

Maar ik was eerst aan het besturings systeem van Windows gewend op de computer. Dus toen ik over moest op een Apple computer, rampzalig! Maar na een tijdje ben je er aan gewend en werkt het net zo fijn.

En dat is denk ik de reden waarom de meeste Samsung gebruikers Apple telefoons niet fijn vinden. Door het besturingssysteem :P

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:50

Ik zweer bij iphone, deze telefoons werken gewoon.. en ja tis echt zoveel pech dat het eng word..

Maar als je na gaat dat apple het aansturings systeem maakt op basis van de telefoon.. en andrroid maakt een aansturings systeem en het moet maar passen in het toestel.. wat dus voor problemen ''KAN'' zorgen.. dan zeg ik toch liever geen android maar apple.. :$ maar dat is mijn mening

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:03

Wat erg! Zoveel pech heb je met de iphone.

Ik kan er kort over zijn:
Superdingen zijn het en ik ben er heel erg blij mee en voor mij nooit meer wat anders. Heb er nooit problemen mee.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:12

Heb net me abbo verlengd en sinds 3 dagen de iphone 5c, nu maar hopen dat al die problemen die jij gehad heb ik niet meemaak hahah
Succes iig!

Edit;
Heb jaren samsung gehad maar ik zweer nu al bij de iphone!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:13

Och jeetje, ja met zoveel pech kan ik me voorstellen dat jij er helemaal klaar mee bent zeg :=

Persoonlijk totaal niet zulke ervaringen en loop ook mee vanaf de 3GS. Ik ben heel tevreden met mijn Apple apparaten. Maar hey, wat de een fijn vind hoeft voor de ander niet zo te zijn :') beide 'grote' merken (samsung en apple) hebben zo hun voorkeuren en voordelen. Mijn vriend heeft de nieuwste Samsung en het is echt geen vervelende telefoon :)

En ik ben een behoorlijke kluns verder. Mijn iPhone 5 bijv. is regelmatig gevallen := maar heb nog nooit de pech gehad dat m'n scherm stuk ging..gelukkig!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:17

Heeft er hier iemand ervaring met het laten vervangen van accu? :) En eventueel uitbreiden geheugen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:20

Hier woont een ICT'er in huis, die zit constant achter zijn windows pc en met zijn samsung te knobbelen omdat het ene na het andere niet werkt.. En nog roepen dat Apple zo vreselijk slecht is, terwijl alle 3 de iMacs van mij en vriendlief, de Macbooks en onze iPhones al járen zonder problemen werken. Ik vraag me af en toe af wat ze die kinderen leren op de ICT-school :+ Ik vraag me werkelijk af waar die haat vandaan komt. Apple heeft toch niet voor niets zo veel tevreden gebruikers.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:29

Dat je dat ding na 3 keer niet uit het raam hebt gegooid. :')

Het enige waar ik ontevreden over ben bij Apple zijn de telefoonladers. Die dingen gaan al stuk als je er naar kijkt. :')
Maar verder! <3 Ik ben super blij met mij iPhone en MacBook. Mijn laptop heb ik nog niet zo lang maar ik zou willen dat ik veel eerder was overgestapt! Mijn telefoon is op een scheur in het scherm na ( door mijn eigen lompe gedrag haha) nog zo goed als nieuw na 10 maanden! En dat terwijl Android dingen hier max een half jaar mee gaan. Hoeveel problemen mijn broer heeft met zijn Nokia en mijn moeder met haar Samsung.. :oo

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:30

Ondanks dat ik het heel jammer vind dat je zoveel pech hebt gehad, heb ik wel moeten lachen om je schrijfstijl :D Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik niets anders meer wil dan iPhone.. Ik heb nu anderhalf jaar de 5C en heb het met geen enkele telefoon zo lang uitgehouden :) 1x scherm kapot maar dat was m'n eigen schuld (laten vallen) en verder helemaal geen klachten of problemen!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:37

Ja van die laders van Apple word ik ook wel een beetje -O-

8nnemiek ; ik zou ook niet zo snel mijn werk iMac vervangen - maar voor prive ben ik heel blij met mijn zelf samengestelde Gaming-pc :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:46

Nou mijne kreeg het voor elkaar om in een hoesje (waar ze op YouTube met auto's, vrachtwagens en tanks overheen rijden) ook gewoon barsten in het scherm te krijgen.

Heb ik er met een hamer op geslagen? Is hij op het scherm gevallen?
Nee, hij heeft gewoon in mijn zak gezeten.

Daarvoor had ik al problemen met m'n scherm omdat hij traag was, verkeerde letters typte en soms bleef hij gewoon zwart.

Terwijl ik met de iPhone die helaas in de wasmachine beland is, bijna 3 jaar zonder klachten heb kunnen gebruiken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 15:44

En uitgerekend zojuist komen de screenprotectors binnen _O-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:21

Tazzey schreef:
CrazyCat, zou je het alsjeblieft ontopic willen houden? Niet zo heel tof van je om Apple gebruikers als sektarische volgelingen af te schilderen.

Sorry ik kon het niet laten :+ (en please een beetje humor kan geen kwaad ;) )

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:29

Ik voel met je mee TS :+ ik heb ook altijd pech met Apple producten. Ik moet zeggen dat mijn iPhone 4 het destijds goed gedaan heeft, naar iMacs zijn meer mijn probleem :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:40

Thesserd, balen joh! Ik heb mijn toestel overigens nog altijd niet terug.

Het scherm is niet goed en als optie kreeg ik dat ik het toestel OF gratis kon laten vernietigen OF een omruil voor €395. :') Ik laat hem maar terugsturen en zet er zelf wel een nieuw scherm in want Apple kan dat blijkbaar niet zelf.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:43

CrazyCat schreef:
Tazzey schreef:
CrazyCat, zou je het alsjeblieft ontopic willen houden? Niet zo heel tof van je om Apple gebruikers als sektarische volgelingen af te schilderen.

Sorry ik kon het niet laten :+ (en please een beetje humor kan geen kwaad ;) )

[ Video ]

Ik snap niet goed waarom je je steeds op een negatieve manier richting Apple of bezitters van Apple eigenaren(algemeen, niet persoonlijk) uitlaat. Van de dingen die je noemt als negatief is eigenlijk niet eens echt iets waar. De bouwkwaliteit van Apple is beter en dat is algemeen bekend, zelfs op Android forums zie je mensen vragen voor een Android met de bouwkwaliteit van een Iphone. Nu met de nieuwe Androids is het verschil in bouwkwaliteit aan het vervagen, maar dit is wel degelijk een lange tijd aan de orde geweest.

Verder is de firmware gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Over het algemeen kan je bij Android meer aanpassen, maar is Ios wat stabieler. Verder is de App Store ook beter onderhouden van Apple(Geen virussen etc.).

Ja, Apple's zijn duur. Maar de top toestellen van Android ook. Wil je een vergelijkbaar toestel, moet je ook een vergelijkbaar abonnement pakken. Het komt dus weer allemaal neer op persoonlijke voorkeur. Android is op sommige vlakken beter, en Apple is op sommige vlakken beter. Fijn dat jij dus blijkbaar helemaal pro Android bent, maar ik zie nog steeds niet in wat het nut is van in dit topic bashen over hoe goed je Android wel niet vindt en hoe slecht Iphones wel niet zijn. Overigens gaan alle smartphones ongeveer even snel kapot, ben je zuinig dan zal geen een smartphone bij je kapot gaan. Laat je alles uit je klauwen vallen, tsja, dan zal je smartphone ooit schade oplopen en misschien zelfs kapot gaan. Soms is er een Iphone die na een kleine val helemaal kapot is, en de andere keer is het een Android.

Hier is bijvoorbeeld een onderzoek:
http://www.zdnet.com/article/apple-v-sa ... he-market/

En hieruit blijkt dat Apple net iets beter uit de bus komt qua betrouwbaarheid. Nu kan ik je garanderen dat er ergens op het internet een onderzoek staat waar het omgedraaide wordt beweerd. Dus nogmaals: persoonlijke voorkeur.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:48

Tazzey schreef:
Thesserd, balen joh! Ik heb mijn toestel overigens nog altijd niet terug.

Het scherm is niet goed en als optie kreeg ik dat ik het toestel OF gratis kon laten vernietigen OF een omruil voor €395. :') Ik laat hem maar terugsturen en zet er zelf wel een nieuw scherm in want Apple kan dat blijkbaar niet zelf.

Wat een service :n bij ons hebben ze het gelukkig wel altijd netjes gemaakt..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:50

Zot hè!! Het is de eerste keer dat ik iets bij CoolBlue gekocht heb en tevens ook direct de laatste keer de service is echt ontzettend slecht. Overigens gaan ze ook niet bepaald zorgvuldig met je gegevens om want ik kreeg per e-mail een prijsopgave van een product van iemand anders compleet met NAW, telefoonnummer, serialnummer, simkaartnummer, rijbewijsnummer etc.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:55

Ik kan er helaas niet over mee praten want wij hebben gelukkig alleen maar goede ervaringen met CoolBlue.

Maar dat laatste vind ik echt niet kunnen :oo
Gelukkig hebben wij dat ook nog niet gehad... Al zal ik nooit al m'n gegevens aan een bedrijf geven :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 10:57

De klant waar ik de gegevens van had heeft dat moeten doen omdat ze een abonnement via hun heeft afgesloten...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:01

Tja....weet jij iig wel dat je dat niet moet doen :P