Tips om huis te verkopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Tips om huis te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:10

Nu zit je in een hele andere regio dan mij, maar € 500.000 zou ik er persoonlijk niet voor over hebben.
Maar voor jullie regio misschien een hele nette prijs, begrijp me niet verkeerd.
Maar ik vind het qua ruimte in huis helemaal niet zo groot.

Al op de eerste 2 foto's is iets wat mij al enorm stoort, en dat is de witte cementsluier op de gevel.
En verder mis ik heel veel sfeer op diverse foto's sommige in mijn ogen ten nadele van het huis of de tuin. Foto's van buiten gemaakt doen het beter met de zon erbij.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:14

Ik vind de hoeveelheid foto's van hetzelfde ook storend eigenlijk, maar ik ben dan ook meer een buitenmens :D

Overigens kan de inrichting zeker wel meehelpen, meestal als hier een boerderij te koop komt die hoger geprijsd is heb je een inrichting uit de jaren 40-50 incl het behang :P

Nu stond er een huis al 4jaar te koop en als laatst stond het voor 550.000 euro. Heb je wel 15000m2 grond erbij. Die zag er van binnen ook niet uit en die hebben ze dus gewoon even de muren van wit geverfd en opnieuw erop gezet en binnen een week verkocht!

Succes ermee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:18

ClaudiaHS schreef:
Ik heb niet alle post gelezen.
Idd de prijs is geen prijs die iedereen kan betalen.
Daarbij is een rond bedrag sws geen goed idee.
Beter kunnen ze hier b.v €499.500 van maken. Dat lijkt al heel anders.

Dit kunnen ze dus beter niet doen, want nu valt het binnen 2 zoekfuncties, en anders maar binnen 1. ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:42

Het gaat niet om de zoekfunctie.
Mensen kopen eerder iets van 4.99 dan van 5 euro.
Dat is gewoon een feit.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:10

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:10

Maar je mist een deel potentiele kopers omdat het net buiten de zoekfunctie valt.
En in de winkel/supermarkt is het misschien wel zo, maar bij huizen wordt er doorgaans nog onderhandeld en gaat een huis zelden voor de vraagprijs weg.
Wij hebben ons huis daarom ook op een rond bedrag gezet. In een week tijd verkocht, en aan kopers die juist vanaf het bedrag zochten, en ons huis anders gemist hadden.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:24

Er zijn al heel veel goede tips gegeven, dus mogelijk val ik in herhaling:

-De kleuren storen mij ontzettend. Probeer neutrale kleuren te gebruiken, schakel desnoods een interieuradviseur in
-Eerste foto van de woning spreekt me niet aan. De woning lijkt hier heel erg klein.
-De foto's geven mij geen beeld van hoe de indeling van het huis is. Probeer een logische volgorde aan te houden. Een 360 graden foto kan hierbij veel helpen
-Te veel foto's en uit rare hoeken genomen. Op sommige foto's keurig opgeruimd, terwijl op andere foto's veel storende elementen te zien zijn
-Badkamer lijkt ontzettend klein
-Zolder/kamer waarvan de muren niet zijn afgewerkt
-De buitenfoto's geven mij geen goed beeld van de tuin en de woning. Probeer ook hier een logische volgorde aan te houden.
-Een foto met daarop een puinweg met een gammel hek. Geeft mij meteen te denken wat voor buren je hier zult treffen
-In omschrijving staat aangegeven landelijk gelegen. Is er een luchtfoto oid aanwezig waarop de ligging van de woning goed is te zien?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:04

Ik denk dat beste voordeel van dit huis de plek is. Daarbij is het jammer dat het huis geen enkele luxe of iets moderns uitstraalt. Ook is het jammer dat het grootste/mooiste deel van de tuin aan zijkant zit en de hele inrichting van de tuin is niet heel logisch. Tuin en huis versterken elkaar totaal niet. Laat staan dat het huis en he landschap eromheen wat doen 'samen'.

Ik zou ook vooral de foto's aanpassen:

- De eerste foto vind ik wel mooi groen met de knotwilgen ernaast. Alleen zie ik liever de taxus haag gesnoeid, het vooraan ook aangeveegd en wellicht kunnen daar twee mooie, moderne potten staan. Liefst zie ik het houten tuinhuisje + gastank ook niet op de foto.
- Foto twee vind ik zelf niet mooi: het huis en de tuin doen hier helemaal niets met elkaar, het huis staat er maar 'kaal' bij. En ik zie het goedkope tuinhuisje weer. Dit perspectief vind ik het huis geen recht doen, zo recht van voren.

- De foto van de garagedeur...tja ik zie rommeltjes rechts en een braakliggend terrein ernaast? Het recht van voren fotograferen is hier ook niet goed: stap meer naar rechts en zak wat lager: zo kan je tussen het groen door meer de voordeur op de foto zetten ipv de garagedeur.
- Dan zie ik twee/drie min of meer dezelfde foto's. Ik zou een foto plaatsen waarbij je vanuit leuke, kleurrijke border naar het huis kijkt en eentje die je echt het landschap laat zien.
- De foto vanuit het weiland weghalen: ik zie halve gamma-schuttingen. Dit spreekt niet aan en ziet er zelfs een beetje shabby uit. Als je wil laten zien hoe 'vrij' het ligt zou ik eerder een shot vanaf de weg pakken. En je ziet ook hoe krap de ruimte achter de woning is.
-Weer de garagedeur, maar nu wel iets meer voordeur.

- De trap foto en de wc foto zijn niet super mooi, maar ik heb er ook niet heel veel moeite mee. Het is niet waar het om draait in het huis zeg maar.
- Aan de woonkamer vallen veel dingen op: de paarse gordijnen leiden af van het beste wat het huis te bieden heeft: het uitzicht!!!! Iedereen kijkt naar die gordijnen in plaats van door de ramen naar buiten. Ik zou om dezelfde reden ook de planten en potten voor de ramen weghalen. Het huis is hartstikke licht, super mooi!
-Op de twee foto zie ik vooral een paarse muur, waardoor de haard een beetje wegvalt. Ik zou de muur in een neutrale tint schilderen waardoor de haard ook veel meer gaat opvallen. Ook de meubels moeten dan meer 'in' de ruimte worden gezet, meer rondom de haard. Een kleed zou ook veel doen, dat brengt wat warmte op de kille vloer.
- Ik zou ook die moderne stoel op de achtergrond naar voren halen en de zwarte juist naar achteren.
- De zwarte kast vind ik een heel raar object in de ruimte. Het blokt voor mijn gevoel weer helemaal het zicht naar buiten. Iedereen kijkt naar die kast omdat ie zo donker is en een rare verhouding heeft. Ik zou hem er uit halen en de eettafel over de lengte zetten. Dan laat je zien hoeveel ruimte de woning heeft! En zijn de openslaande deuren ook niet zo geblokkeerd.

- De keuken is mooi opgeruimd en neutraal, maar wel heel kil en kaal. Ik zou er een paar mooie opbergpotten met pasta/kruiden neerzetten. Het zijn ook teveel foto's en van de foto de keuken de kamer weer in zie ik weer alleen de paarse gordijnen die het zicht blokkeren. Ik zou gewoon alle gordijnen er af halen en misschien zelfs geen nieuwe hangen voor de foto's.
- Ik zou op een eerste boven/halfoto ook niet meteen de vlizotrap laten zien. Dat komt evt later wel.
- Al het hout zou ik wit verven.
-Boven zie ik ook weer donkere gordijnen die het zicht blokkeren.
- De slaapkamers en badkamers zijn niet zo smaakvol of warm ingericht. Even een mooie, neutrale sprei, wat lampen langs het bed en wat mooie kussens: voilà! Ook in de badkamer mogen wel wat handdoeken en mooie flacons staan.

-Waarom zit er een schutting + deur achter het huis? Nu lijkt het net of het toch een tweeonderéénkap is. Er zit toch ook ruimte achter de schuur/garage? De veranda is leuk, ik zou de regenton demonteren en er even een leuke loungeset of hardhouten tuinset in zetten ipv het plastic.
- Zelf zou ik alle schuttingen eruit halen, vreselijk, haha. Een dergelijk huis vraagt om een mooie haag, geen goedkope gamma-schuttingen.

Echt, laat een stylist + goede fotograaf langskomen!!