Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:08

Oke, hier komt dus géén trampoline voor de kleine :')

Beterschap! Sterkte ook vooral als het weer warmer wordt met het gips.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:08

Die van ons staat al zeker 15 jaar buiten in weef en wind en doet het nog steeds prima! Ik vind vijf jaar heel kort voor levensduur..

Succes met je knie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:11

willemieke schreef:
Die van ons staat al zeker 15 jaar buiten in weef en wind en doet het nog steeds prima! Ik vind vijf jaar heel kort voor levensduur..

Kwaliteit maakt veel verschil, trampoline van ts is een soort van budget trampoline.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:12

Even gegoogeld en het is dan een breuk in het tibia plateau, breuk zat wel op z'n plek. Zie hier ook een uitgebreid topic over op bokt, ga me daar eens in inlezen nu.

En ik schrok ook van die 4 jaar! Maar het is nu eenmaal zo blijkt.
Ook met budget trampoline vind ik 4 jaar best weinig maar dat is persoonlijke mening natuurlijk!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:12

brr, wat naar!
Kan niet meepraten over de trampoline, maar helaas wel over een gebroken knie(schijf).
Veel sterkte en succes de komende periode!!

Bonnyyyyyy

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:58

Wow dat is heftig.. Wij hebben onze trampoline al 11 jaar, is van de berg en hebben alleen de rand nog vervangen!
Heftig dit zsg!
Veel sterkte er mee.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:12

Dan heb je vast een mooie breuk, ik had e knieschijf nog net niet helemaal Door gebroken, mijn geluk want anders hadden ze moeten opereren en met pinnen vast moeten zetten. ( ik had ook een " mooie" breuk zoals ze dat noemden
Ik had ook met klittenband die kon je verstellen dat was nodig doordat mijn been gewoon 12 cm!! Dunner is geworden

Zorg dat je jezelf wat vermaakt ik op een gegeven moment gaan mini stekken om mezelf te vermaken. Nu gaat het bog wel maar wacht maar tot je een paar weken verder bent dan zul je vreselijk chagrijnig gaan worden omdat je niks kan doen,

Zorg dat je uit de warmte blijft, mocht het weer warmer worden, onder het gips wordt het loeiheet en dat gaat jeuken als een gek ( anders ook wel maar ietsjes minder)
Ik had mijn gips tot bijna In mijn lies en tot aan mijn voet, erg lastig met naar het toilet gaan en alles maar je wordt vanzelf wat handiger

Let goed op dat je de fraxiparine spuiten ( eb jij die?) goed spuit zoals is voorgelicht kan erg zeer doen als je verkeerd spuit

Veel sterkte de komende weken en je mag mij altijd PB doen als je daar behoefde aan hebt

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 00:13

Ik heb dezelfde breuk gehad en is inderdaad een geluk bij een ongeluk als het afgebroken stuk mooi op z'n plek ligt. Ik heb er helaas na 3 maanden nog steeds last van omdat het kraakbeen daar binnen ook stuk is. Wil je niet bang maken maar bij mij waren ze in eerste instantie heel optimistisch met 6 weken herstel maar dat zijn er dus een stuk meer geworden.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:59

kevertje04 schreef:
Ik heb dezelfde breuk gehad en is inderdaad een geluk bij een ongeluk als het afgebroken stuk mooi op z'n plek ligt. Ik heb er helaas na 3 maanden nog steeds last van omdat het kraakbeen daar binnen ook stuk is. Wil je niet bang maken maar bij mij waren ze in eerste instantie heel optimistisch met 6 weken herstel maar dat zijn er dus een stuk meer geworden.

Je zult er nog wek een tijd last van houden
Voordat ik weer kon bukken door mijn knieën kon zakken was ik een jaar verder

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:20

idd kwaliteit, cranenbroek sttat niet bekend om zijn goede kwaliteit wel goede prijzen verder amper service en vaak inferieure producten.

onze trampoline die wel een dure was , merk weet ik zo nie tis pas dit jaar versleten maar heeft 15 jaar buiten onafgedekt gestaan en nu pas klein scheurtjes ed.

5 jaar is toch wel een beetje de max van dit kwaliteit.
maar bij cranenbroek kun je wel nieuwe springdek kopen ben er pas voor die van ons geweest maar onze is andere maar dus helaas niet de goede maat.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 09:29

Bedankt voor de tips! Fraxiparine heb ik niet.

Ik ben ook bang dat ik er langer zoet mee ga zijn dan 6 weken, ik mocht na 2 dagen ook gewoon lopen zeiden ze, met een gips om dan natuurlijk. Maar dat gaat echt pijn doen, soms hoor ik het daarbinnen dan echt 'kraken' zeg maar, dus nu loop ik voorzichtig maar met 2 krukken..

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:16

Erop lopen? :oo Ik verging van de pijn als ik er enig gewicht op zette. Pas na 4 weken kon ik er een halve seconde op staan. Zou inderdaad goed op je eigen pijn afgaan en niet sneller gaan volgens hun protocol als dat volgens jouw lichaam nog niet kan.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 13:18

Ik kan er wel op lopen, maar na een tijd doet het echt wel zeer. Ook zit mijn gips enorm los omdat mijn been helemaal ontzweld is, dus soms draai ik perongluk mijn knie een beetje, dat is wel echt vergaan van de pijn!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:18

Beter een scheur in je trampoline, dan een trampoline in je scheur! :')

Beterschap TS :o

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:21

k_m schreef:
Eens vragen of ze nog iets van doos / merk heeft, dan kan ik het eens opzoeken.

Als ik het nu zo bekijk kan hij inderdaad wel gewoon wat verduurd zijn geweest..

trampoline is van cranenbroek zo te zien

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 13:42

Chasey schreef:
Beter een scheur in je trampoline, dan een trampoline in je scheur! :')

Beterschap TS :o

:') :') _O- _O- _O-

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:39

k_m schreef:
Bedankt voor de tips! Fraxiparine heb ik niet.

Ik ben ook bang dat ik er langer zoet mee ga zijn dan 6 weken, ik mocht na 2 dagen ook gewoon lopen zeiden ze, met een gips om dan natuurlijk. Maar dat gaat echt pijn doen, soms hoor ik het daarbinnen dan echt 'kraken' zeg maar, dus nu loop ik voorzichtig maar met 2 krukken..

Ik zou wel even navragen naar fraxiparine/fragmin. Dit waren ze bij mij toentertijd namelijk ook vergeten :\
Daar ben ik pas achtergekomen sinds ik zelf in het ziekenhuis werk :')

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:41

Chasey die kan echt niet :') :')

Ik hoop dat je er sneller bovenop komt dan ik TS! Beterschap!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:48

Jeetje TS, dat moet wel schrikken zijn geweest...!!

Komen wij aanzetten met een trampoline van 11 jaar oud.
Nooit naar binnen gehaald, staat met weer en wind buiten.
Met de poten de grond in en op grond hoogte.
Enkel de rand in vervangen. Maar dat mocht ook wel n x.

Vriendlief springt met zijn netniet 90 kilo er maandelijks op.
(Het is de XL variant trampoline)

Schrijf ik dit nu, zakt hij er volgende maand zeker door... :') Als dat zo is, maak ik een foto en plaats ik het.

Heel veel sterkte met je knie.
Leuk de zomer in zo... not!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:49

Iloveiswan schreef:
heb het zelf wel eens meegemaakt. Voor school moesten we met z`n 2en springen op zo`n ding en dan de andere uit evenwicht brengen dit ging goed en ikzelf sprong er vanaf. Had me schoenen nog niet aan of de trampoline was gescheurd en me vriendin dus met een been erdoor heen gezakt. Ze had niks gebroken gelukkig wel behoorlijk pijn.

Ik heb dit 3x moeten lezen. ....ik dacht echt..meen je dit? Jij moet echt een hekel aan je vriendin hebben }>

Ts...sterkte met je knie. Heb je nu trampoline vrees?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 18:45

@Nannes, wat is die fraxiparine dan net? :-)

En ja haha ik heb echt trampoline vrees nu denk ik.. Ik kan nog niet springen maar heb ook enorm weinig behoefte er aan :')

@Maralyn, haha ja pas maar op! Nee, wij hadden ook een trampoline van 10 jaar oud waar op gesprongen werd met sneeuw enz, en die had zelfs gaatjes en is nooit gescheurd. Daar sprongen mijn vader en broer nog wel eens samen op, nooit iets gebeurd..

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:06

yvje86 schreef:
Iloveiswan schreef:
heb het zelf wel eens meegemaakt. Voor school moesten we met z`n 2en springen op zo`n ding en dan de andere uit evenwicht brengen dit ging goed en ikzelf sprong er vanaf. Had me schoenen nog niet aan of de trampoline was gescheurd en me vriendin dus met een been erdoor heen gezakt. Ze had niks gebroken gelukkig, wel behoorlijk pijn.

Ik heb dit 3x moeten lezen. ....ik dacht echt..meen je dit? Jij moet echt een hekel aan je vriendin hebben }>

Ts...sterkte met je knie. Heb je nu trampoline vrees?

Komma vergeten zie ik nu :') Was de enige die inderdaad vroeg hoe het ging en of het ging derest lach de haar keihard uit en maakte foto`s en video`s.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:07

Dat moet schrikken geweest zijn! Sterkte met je knie!

Hier ook een trampoline van al ruim 15 jaar die in weer en wind buiten staat en die er nog top uitziet (alleen rand laatst vervangen). Wordt ook vaak zat met schoenen op gesprongen. Denk ook echt dat het wel met de kwaliteit te maken heeft, cranenbroek staat volgens mij niet zo bekend om hun goede kwaliteit.. := Een trampolinedoek hoort echt niet zomaar te scheuren. Misschien je zus adviseren een nieuw doek bij een goede zaak te kopen, dan heeft ze er hopelijk langer plezier van.

Hopelijk idd geen trampoline trauma nu? :P

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:52

Heb jij geen fraxiparine spuiten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:06

versleten is hij niet geweest, maar verweerd.. Een veeg teken is dat de rand verkleurd is..
vaak kun je het ook aan de 'stof' voelen, het voelt anders dan voorheen, meestal wat ruwer of zelfs rullig..

iets dat verweerd is, kan ineens en zonder waarschuwing meegeven.

tip voor de toekomst is dan ook om hem af te dekken of bij slecht weer van enkele dagen of langer af te breken en droog op te bergen. daar heb je nu niets meer aan natuurlijk..

in principe is hij wel erg snel verweerd, ik zou het wel aankaarten bij de fabrikant, nee heb je ja kun je krijgen zullen we maar zeggen.. zeer zeker als er niet voor gewaarschuwd wordt op de verpakking..

verder dan dat wens ik je heel veel sterkte.. niet echt een fijne periode in het jaar om met je pootje omhoog te moeten zitten.