meggiemeg schreef:Daar gaat het vaak mis, niet iedereen heeft zin om al die kleine lettertjes (en in het geval van de ANWB maar liefst 40 pagina's vol!) te lezen. Vaak staan er ook dusdanig juridische teksten in die de normale mens niet snapt/kent.
Als je het wel snapt kun je het nog steeds een verkeerde manier van doen vinden. Ik lees ze meestal wel door - maar in veel gevallen heb je gewoon niet heel veel keuze omdat je in je eentje geen betere regeling kunt aangaan. Het is dan slikken of stikken... Ik doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk te kiezen voor contracten die redelijk zijn bij bedrijven die zich enigzins integer opstellen (zelfs als ze niet het goedkoopste zijn) maar in veel gevallen zijn mijn mogelijkheden erg beperkt. Toen ik de ANWB aanging was er voor mij geen alternatief bv.
liedje89 schreef:Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je met 3 verschillende auto's in een jaar ook pech krijgt. Mijn ouders rijden hun auto, hun kamper en met enige regelmaat de auto van mijn oma en met alle 3 pech in hetzelfde jaar is ze nog nooit gebeurt. Tenzij je 3 hele kwetsbare auto's rijdt (oldtimers ofzo) lijkt dat me ook vrij onwaarschijnlijk. Als je met een ieder van die auto's pech hebt komen ze wel gewoon volgens mij, je hoeft dat dan niet van te voren op te geven met welke auto je hulp wilt.
Allemaal leuk en aardig maar het punt is dus dat de ANWB iets doet voorkomen als een voordeel ('kijk, handig, lidmaatchap is persoonsgebonden') maar er vervolgens zo'n belangrijke beperking op zet dat het in de verste verte niet het grote voordeel is dat het lijkt. Ook daar: misleidend en flauw.