Wonen zonder tv?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:09

Nederland 1, 2 en 3 kan je gratis ontvangen.
Enige wat je nodig hebt is een Digitenne ontvanger (Abonnement of smartkaart is niet nodig). En moet zeggen dat ik echt niks mis gezien de meeste leuke programma's juist op die zenders worden uitgezonden en ook minder reclame hebben dan die andere zenders.

En voordeel van geen tv hebben is dat je veel meer tijd overhoud naar andere dingen.
Betaalt tv komt hier in ieder geval niet meer terug, is dat ze zoveel bagger uitzenden.

jahoorisgoed

Re: Wonen zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:18

Toen mijn vriend nog op zichzelf woonde, had hij ook geen tv. Toen ik dit hoorde, vond ik het een beetje gek. Ik kon mij geen leven zonder tv voorstellen, hoe erg dat ook klinkt :Y) Ik vind het zelf super relaxed om op de bank te hangen en tv te kijken en deed dan toen ook elke dag.
Ik kwam daar bijna dagelijks en heb het in het half jaar dat hij daar woonde geen seconde gemist. Als we iets wilden kijken, keken we op Netflix of desnoods via uitzending gemist.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:23

Wij hebben op dit moment geen tv en kom nog tijd te kort.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:38

Choiix schreef:
Huh? Jij had toch KPN Glasvezel Liselot? Is dat niet voordeliger dan?

Nee hoor, heb telfort adsl internet en digitenne voor tv. Kost me samen 30 euro per maand. Kan geen enkele aanbieder vinden die ook op dat bedrag zit, dus hou het mooi zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:42

Ik kijk al een hele tijd geen tv meer, dus toen ik ging verhuizen ook geen tv abonnement aangevraagd. Heb wel een tv voor mijn xbox waar ik ook films mee kijk, maar die is dus verder niet aangesloten. Ik mis het totaal niet :n

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:44

Hier zou ik ook prima zonder tv kunnen, kijk ik nooit naar eigenlijk :') . Is dat ik nog thuis woon maar moest ik helemaal alleen wonen zou ik niet eens een tv kopen, maar alleen wonen is vaak al snel met 2 dan moet de andere ook akkoord zijn :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:45

Gewoon investeren in een Netflix-abonnement....Probleem opgelost. En geen ellendige reclames meer :):)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:04

Liselot schreef:
Choiix schreef:
Huh? Jij had toch KPN Glasvezel Liselot? Is dat niet voordeliger dan?

Nee hoor, heb telfort adsl internet en digitenne voor tv. Kost me samen 30 euro per maand. Kan geen enkele aanbieder vinden die ook op dat bedrag zit, dus hou het mooi zo :)

Hmm, het kan nog wel goedkoper ;) Als jij iemand kent met KPN Glasvezel icm TV moet je je Digitenne abbo op zijn/haar naam zetten. Is gratis vanaf dat moment :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:32

Er komt weinig boeiends op tv en wat wel boeiend is kan je vaak bij uitzending gemist vinden!

Ik heb jaren geen tv gehad. Toen een schattig tv'tje voor m'n verjaardag gekregen en die staat al heel lang op de HDMI source :)

Ik zou zeggen: probeer het eens. Misschien vind je het wel heel fijn

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:38

Ik kijk alleen programma's, films en series via de computer. Mijn tv heeft het begeven en ik ga geen nieuwe kopen. Hij werd zo weinig gebruikt dat het kastje de zenders weer opnieuw ging instellen....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:51

Ik kon me de eerste twee jaar dat ik op mezelf woonde geen tv noch internet abo betalen. Ik mocht gelukkig wel op het werk internetten. Ik miste het niet zo, ik had een Xbox en een oude tv en dan speelde ik spelletjes, keek dvd's maar eigenlijk las ook in die periode vooral heel veel boeken. Thuis hadden we trouwens pas op mijn twaalfde een tv. Kortom het is makkelijk te doen vind ik. :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:55

Wij hebben ook geen abbonement meer genomen toen we 2 jaar geleden gingen verhuizen. Heb hem alleen gemist tijdens de olympische spelen (livestream was traag). Kijk nog wel veel via de laptop, maar geen avondjes meer verspild met zinloos zappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:02

Wij hebben geen tv meer sinds we deze zomer zijn verhuisd, en de oude tv weg is gedaan. Het is er nog niet van gekomen om een nieuwe te kopen, maar we vermaken ons prima zonder ;)

Vooral aan het begin vond ik het gek. Het leek of ik tijd over had, dus eigenlijk vind ik het wel prima zonder tv. Bij leuke programma's kijk ik op uitzendinggemist of via de livestream van npo. Alleen andere zenders zijn lastig te volgen, maar ik vind dat zelf geen probleem :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:18

Hier ook sinds een jaar of 4 geen tv meer. Wij betrapten ons erop dat we de tv het laatste jaar welgeteld 1x aangehad hadden en met onze verhuizing hebben we hem weggedaan en in het nieuwe huis weggelaten. Ik heb het geen seconde gemist. Het nieuws volg ik via internet (kun je ook een stuk makkelijker achtergronden erbij zoeken, ik vond de berichtgeving van de NOS toch al minimaal) en series en docus stream ik. Ik zit wel met smart te wachten op een online only abonnement van HBO en ik zou het fijn vinden als we BBC series gewoon via BBC zelf terug kunnen kijken, want ik vind het niet helemaal netjes om te streamen via derden. Voor muziek heb ik een Spotify abonnement (ik heb dan ook geen cd speler meer) en we gaan wat vaker naar de bioscoop.

Vorige week zaten we in een hotel met tv en daar hebben we hem even aangezet op zaterdagavond, maar we vonden het aanbod zo bedroevend dat we hem snel weer uit hebben gezet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:22

Ik zeg eerlijk , ik moet er niet aan denken.
Maar ik heb dan ook super traag internet dus kan niets normaal kijken via mijn laptop.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:26

Ik heb jaren zonder tv gedaan en toen had ik ook geen internet. Ging prima. Na elke verhuizing zit ik meestal ook maanden zonder tv omdat ik dan gewoon vergeet dat te regelen. Nu, met het huidige internet (uitzending gemist, docus en netflix) zou ik prima zonder kunnen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik een avondje doelloos TV kijken naar totale pulp best ontspannend vind op z'n tijd. Maar zou ik m missen, nee.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:30

Ik heb mijn TV rond november de deur uit gedaan en nog geen moment spijt gehad. Voorheen betaalde ik 50 euro voor TV en internet, nu 22 voor enkel internet. Zonder de stroom mee te rekenen, scheelt het mij dus al 336 euro op jaarbasis.

Daarnaast scheelt het heel veel tijd, aangezien ik toch nog wel eens voor die TV bleef hangen terwijl ik ook kon gaan sporten, het huishouden kon gaan doen of op tijd naar bed kon gaan. Wellicht is dat dan te wijten aan een gebrek aan discipline :p

Het prettigst wat ik nu ervaar is de rust in de avond. Met de TV gaat de tijd ongemerkt voorbij, zonder dat ik echt tot rust kom. Nu zit ik wel eens op de bank om overdenk ik de dag, of doe ik iets ontspannends.

En vergeet inderdaad niet dat je tegenwoordig een hoop via internet kunt bekijken, mocht je dat alsnog wel willen doen!

Ik heb overigens wel te maken met een hoop mensen die echt niet begrijpen waarom ik de TV de deur uit heb gedaan. Ze verklaren mij voor gek, maar ik wil niet anders meer :p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:32

Serendipity1 schreef:
Er komt weinig boeiends op tv en wat wel boeiend is kan je vaak bij uitzending gemist vinden!

Dat dus.
Ik kijk zelden tvprogramma's. Wat ik wel doe is mijn laptop aansluiten op de tv en op die manier films, series, programma's kijken. Ik heb daar genoeg aan, ik heb echter ooit een tv + internet abbo afgesloten, dus ik heb nog wel tv.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:39

Wij hebben 1 maand noodgedwongen zonder TV gezeten. Maar ik vind het niks hoor, vind het veels te fijn om 's avonds nog even een half uurtje TV te kijken voordat ik naar bed en natuurlijk rond 20u Big Bang Theory :D Bovendien kost een abonnement met TV, i'net en bellen (met bellen erbij is vaak goedkoper, ook als je het niet gebruikt) maar E30,- per maand. Persoonlijk vind ik dat dus wel te overzien ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:44

Ik heb ook geen tv, en dat bevalt prima. Soms kijk ik wat dingen via uitzendinggemist of TEDtalks, zodat ik ook echt dingen kan opzoeken die ik leuk vind, en verder heb ik er eigenlijk geen behoefte aan :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:48

Ik heb nu ook sinds september geen TV meer gekeken. Voor m'n studie naar Frankrijk gegaan, daar in een klein studentenkamertje van 9m2 in een residence, ik ging echt geen tv kopen. Sinds januari in een appartement waar wel een tv staat maar die doet het niet. Ik mis het niet, wat ik wil zien kijk ik wel via internet. In NL heb ik 't vaak zo druk dat ik helemaal geen tijd heb om tv te kijken, heb idd ook wel eens gedacht om 'm d'r uit te doen. Heb 'm soms alleen aan als achtergrond en ondertussen zit ik op m'n laptop..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:53

Ik heb de tv ook alleen nog maar staan om dvd's te kunnen kijken, aangezien die nogal eens een kopieerbeveiliging hebben en daardoor niet op de laptop afgespeeld kunnen worden.
Een volgende tv wordt er 1 met hdmi-aansluiting, kan de laptop er aangehangen worden. :))