Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:15

Wat leuk Plien!
Daar kijk ik het meeste naar uit dat het na een lange periode af is.

Schoonmoeder gaat me leren behangen. Ik ben benieuwd het lijkt me erg handig om te kunnen :j

Fijn dat toch veel zeggen dat het geen aanslag is op de relatie! :D
Tot nu toe hebben we er al heel veel lol van.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:20

Ik had een klushuis.. Nevernooit meer, dat weet ik wel :).

Goedkoopste is toch via groothandels, maar daar moet je wel je contacten voor hebben. Ik heb alles voor mijn electra bij een electrotechnische groothandel gehaald met echt de maximale korting. Maarja, daar moet je maar net contacten hebben en dan ook nog behoorlijk goede om zo'n gigantische korting te krijgen.

Verder heb ik héél veel geluk gehad met manuren, omdat ik nogal wat mensen uit het bouwwereldje ken die best wat bij wilden klussen. Sommige klussen zijn zelfs via het bedrijf gegaan waar ze werkten maar dan via een achterdeurtje, was ik zó blij mee! Dat heeft me ook echt heeeel veel geld gescheeld, kan me de offertes nog herinneren van de bedrijven _O-. Maar ook daar moet je weer mensen voor kennen...

Verder idd de tip om een klantenpas te halen bij bouwmarkten :j. En aanbiedingen in de gaten houden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:46

Uit kijken naar als het af is doen wij ook, maar voorlopig doen we dat maar gewoon in stapjes :D
Voor alles klaar is zijn we wel een paar jaar verder.

En dan ben ik eigenlijk 7 dagen per week "beschikbaar" om aan het huis te werken.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:32

Ik geloof dat een IKEA-keuken sowieso synoniem is voor aanslag op je relatie :o :') .

Het was meer bedoeld in de zin van, ik werk ongeveer 14 uur per dag op stal, en mijn vriend werkt fulltime en ging na zijn werk dus nog klussen.
Je ziet elkaar weinig, of je bent samen aan het werk. Je hebt dus weinig tijd samen, en daar moet je wel even je weg in vinden. Nu was het bij ons ook zo dat we ook nog eens alleen een slaapkamer hadden om in te leven, en verder bij andere mensen 'inwoonden' tijdens de klusperiode. Dat is best pittig als je uit je leuke appartementje samen komt.

Ik heb ook vanalles geleerd qua klussen en dat vond ik ook erg leuk! En mijn grootste educatieve puntje was dat ik NOOIT een wit aanrechtblad had moeten nemen, prachtig, maar 20 keer op een dag je aanrecht schoonmaken gun ik niemand :+ .

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 14:42

Hahah EsmeeBlom :')
Ikea zelf overleven we nog wel, maar ik denk dat het spannend wordt als je iets ervan in elkaar moet zetten.

Oei een wit aanrechtblad :oo Dat is wel mooi, maar tjee dan zou ik ook de hele dag bezig zijn met poetsen :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:25

Ikea keuken is heel goed te doen :)) je tijd nemen en precies doen wat er staat dan komt het goed!

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:44

Wij zijn vandaag wezen kijken bij Kvik, Bruynzeel en Nolte Kuche, wat een prijs verschillen zeg :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:56

Hier ook een enorm klusproject.

Let op met kopen via veilingsites! Vaak ben je met veilingkosten erbij net zo duur uit als nieuw en je moet het vaak ook ophalen!!

Fijne site is daarnaast ecotools.nl! Scheelt enorm veel!

Heel veel succes en plezier met klussen!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:14

Als je echt een goede kwaliteitskeuken wil kan ik je een schmidt aanraden. Een beetje prijzig maar ze blijven mooi ook na jaren intensief gebruik.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:23

Echt een hele prijzige keuken willen we het niet maken.
Ik denk dat het een ikea keuken wordt :j Maar zover zijn we nog lang niet. We weten nu in iedergeval hoe de opstelling van de keuken is en waar de aansluitpunten en stopcontacten moeten.

Bedankt Namiro ik zal eens kijken op ecotools :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:37

Hier sinds 8 mei een kluswoning. Maar ik heb een hele handige man die zelf in de bouw zit.
Inmiddels ligt er nieuwe elektriciteit boven, is er gechapt, een paar muren zijn uitgekapt om de keuken groter (leefbaar :D Was nl echt een mini keuken :=) te maken. Volgende stappen zijn behangen en verven boven (zodat we niet hoeven te kijken naar de vloer. die kan er pas over 4 weken ten vroegste in ivm drogen van de chap) met vrienden en mijn man gaat de keuken plaatsen.
Als die dan eenmaal staat dan kunnen we er in. :) (voorlopig wonen we bij schoonbroer en zus in, of zij bij ons... Zij zijn de nieuwe huurders. :D)

Wij hebben op 2ehands/kapaza een tweedehands keuken gevonden voor 300 euro van vol hout. :)

Als de keuken staat en de grootste stofwerken (kappen en slijpen voor de kabels) gedaan zijn dan gaan we er in. :) Dan nog maar even zonder vloer boven. :+ maar we willen zo snel mogelijk weg uit het huurhuis hier. (en ik vind ons gekochte huisje zelfs zonder vloer en keuken gewoon veel leuker dan het huurhuis. :+)

Buiten moet ook nog e.e.a gebeuren. Maar dat doet onze nonkel. Die werkt voor bosbeheer en heeft daar dus veel meer ervaring mee (er moeten een aantal flinke bomen weg, kapvergunning is er maar dan nog is zo'n grotere boom kappen niks voor een amateur. Dus dat doet onze nonkel.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-05-15 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:41

Zo dat is geen geld voor een keuken Ayasha!
Heerlijk he zo'n handig man!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:45

Ja! Super! En schoonbroertje en mijn moeder en stiefvader helpen ook heel veel en vrienden van ons ook... Is gewoon erg leuk dat we zoveel hulp aangeboden krijgen. :)
Ben ontzettend trots op m'n kerel hoe die het allemaal doet.. :+:
Ik zou (nu ben ik ook wel een chaoot) geen begin en einde zien maar hij weet precies waar ie moet beginnen en in welke volgorde en het is een harde werker...
Helaas ben ik niet in de positie om er net zo hard tegen aan te gaan als hij (dat wil hij ook niet trouwens) maar ik probeer te helpen waar ik kan. Ik heb dus vorig weekend op mijn kont gezeten en behang (nog van dat oud behang dat in 7 lagen op de muur hangt, gewoon over elkaar gehangen steeds :') ) af gedaan tot een halve meter oid zodat ze de chap konden leggen. En toen ik 's avonds bij mijn vader was na het weekend zijn mijn moeder en stiefvader stiekem de overgebleven kamer nog gaan doen. :+:
We gaan straks een stoommachine huren en dan gewoon met ons drieën (moeder, stiefvader ik) het resterende behang af doen. :) )
Als ik tijdig even een half uurtje kan rusten dan kan ik dat best. :j (en dan 's avonds vroeg bed in. _O- )
Maar ik wil gewoon ook graag helpen in ons huisje..

En via kapaza enz is echt wel de moeite imo om eens rond te kijken. :)
Voor een nieuwe bank gaan we ook gewoon op kapaza rond kijken. heb je meer kwaliteit dan de ikea voor minder geld. :) (en geen schroefjes te veel of te weinig. :+)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:47

Mocht je over 6 jaar nog in de verbouwing zitten,dan bel je gewoon John Williams.
:+

Ik vind het altijd erg dapper om een opknap huis te kopen.
Heel veel succes iig!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 09:57

Hahah Tinkerloos dat zeg ik inderdaad ook tegen iedereen. "Anders zien jullie me over een paar jaar bij help mijn man is klusser". :') Maar volgensmij moet je daar ook voor betalen, dan vraag ik liever vrienden die in de bouw zitten om te komen klussen tegen betaling dan op tv te komen hihih.

Voordeel is dat we beide nog gezellig thuis bij ouders wonen en er pas in gaan als het "klaar" is.

Ik ben wel handig, maar van klussen heb ik geen pap gegeten. Het handige daaraan is dat mijn vriend me een lijst kan geven met wat ik moet doen en hij het me op zijn manier kan aanleren. Weer een frustratie minder denk ik zo ha ha.
Mijn schone-ouders hebben het huis waar ze nu in zitten helemaal zelf gebouwd, dus die kunnen ook helpen en tips geven.

Ik heb er zin in, maar de sleutel krijgen we pas eind juli.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:03

Aan de ene kant is veel hulp wel lekker natuurlijk, maar ergens zou ik me er toch een beetje vreemd bij voelen. Het is vaak net niet zoals je het wilt of had willen hebben..
En ik heb het dan niet zelf gedaan :+ dus heb ik niet meer het gevoel dat we het huis zelf hebben opgeknapt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:06

zodra je draagmuren moet ondersteunen met balken enz ga je het toch niet redden alleen. Die balk woog meer dan 300kg, die kreeg mijn man alleen niet zo hoog omhoog. :D
En met elektriciteit was het ook wel handig toen de vriend die voor infrax werkt even raad en daad kwam aanbieden. ;)
Enneh... Met mijn man doe je het op zijn manier of niet... _O- Dat weet ook iedereen die komt helpen. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:16

Hier gaan gewoon de hele draagmuren weg, en dat gaat prima alleen, gaat alleen wel in stukjes ;) 9 meter in 1 keer is een beetje te veel van het goede.

Elektrische zaken doe ik ook liever zelf, weet ik iig hoe alles zit en waar ik moet gaan zoeken als er problemen zijn.

En ik ben ook zo, dus dan maar geen hulp ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:19

Het meeste gaan mijn vriend en ik toch samen doen.
Je hebt ook veel mensen die nu zeggen we komen helpen, maar tegen de tijd zijn ze er niet. En inderdaad, het wordt ons huis dus ook op onze manier. Ik zou ook niet willen dat iemand komt helpen die er eigenlijk geen zin in heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:21

mja hier komen ze gewoon langs en vragen ze of ze wat kunnen doen. Indien niet, prima, indien er wel iets is waar ze me kunnen helpen en ze hebben daar ook zin in, gaan ze aan de slag. :) schoonbroer zei gisteren nog tegen mijn man (we wonen nu even samen) "kan ik ergens mee helpen in het huis want heb vandaag niks te doen" dus die is mee muren aan uit kappen. :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:24

Dat scheelt palousaboy dat je dat zelf mag doen. Wij krijgen 2 nieuwe badkamers en een nieuwe keuken. Helaas mag loodgieter werk en electra niet zelf gedaan worden. Nouja als je het zelf doet en je krijgt brand of lekkerij is het niet verzekerd. En die zaken hier laten doen is echt ontzettend duur!

De keuken is besteld, 1e badkamer bijna klaar. Alles is geverfd, dan kan de nieuwe vloer erin en wij ook.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:35

Hier ook een kluswoning! Sinds augustus hebben we de sleutel en over een kleine maand hopen we erin te zitten. Alles eruit gesloopt, een wand tussen de keuken en de kamer is eruit gehaald, alle wanden zijn opnieuw gestuukt. De badkamer iets groter gemaakt door een stukje vloer boven de trap te maken.

Nu moeten we alleen nog de plinten lakken en eraan maken en de vloeren leggen zowel boven als beneden en dan is het klaar :)

Hier in het begin veel hulp gehad van vrienden, maar nu met al de afwerking doen we het voornamelijk zelf met vaders en schoonbroer.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:38

Wij hadden op den duur gewoon teveel hulp. Dat is ook lastig want je wil niemand voor het hoofd stoten door te zeggen dat ze beter weg kunnen gaan omdat er teveel mensen zijn maar aan de andere kant kan je soms niks meer doordat er teveel mensen zijn. Gelukkig hebben we daar nu een mooie balans in gevonden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:11

Dat is inderdaad ook niet meer handig, dan lopen ze je gewoon onder de voeten op een gegeven moment. :D

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:56

Vandaag weer op pad geweest om ideeen op te doen voor badkamer/keuken/vloeren ed.
En nu wat dingen aan het uitzoeken over klussen. We willen een dragende muur verwijderen, om de keuken met de woonkamer te verbinden. Ook twijfelen we nog over vloerverwarming. Hoe denken jullie hierover? De parketvloer die er nu in ligt is echt op en we willen het direct 'goed' aanpakken, maar is vloerverwarming rendabel voor ons (we werken beiden 40 uur per week).
Verder willen we boven de kozijnen vervangen en daarna voorzien van dubbel glas. De bovenverdieping gaan we qua indeling helemaal opnieuw indelen, inbouwkasten verdwijnen en er worden nieuwe gipswandjes geplaatst. Genoeg te doen en genoeg nog om uit te zoeken. Sleuteloverdracht is pas in september, dus we hebben nog even :)