niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Re: niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:47

Een op en top schoon en opgeruimd huis is voor mij een utopie. Ik werk part-time. Daarnaast iets voor mezelf aan het opstarten, 3 kids, 2 honden, 1 kat, 1 konijn en een hamster thuis. Bij particuliere stalling 1 paard waarvan zelf stal doen. Ik kom structureel 6 uur op een dag tekort. Nu hebben de kids vakantie. Dus opruimen heeft nu al helemaal geen zin.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:04

Ik ben gewoon genetisch belast; mijn moeder was/is nou ook niet bepaald een huishoudprinses. Dus ik kan er niks aan doen :')
Het enige dat helpt is a) "die tijd van de maand" of b) visite krijgen _O-

Ik vind er gewoon niks aan:
er komt ook gewoon geen EIND aan in een eengezinswoning met 2 kinderen, 3 katten - die niet eens extreem haren of zo, een baan van 3 dagen en dan heb ik het nog niet eens over de boodschappen, de clubjes van de kinderen en ...vooral dat... ik kan zo veel leukere dingen bedenken om te doen, dan het huishouden :')

Met mijn jongste had ik al mijn oudershapsverlof in één keer opgenomen en ben al met al 9 maanden thuis geweest; nou, mijn huis was écht niet schoner of opgeruimder omdat ik er toen wel tijd voor had hoor :+

Maar goed...nu maar weer even flink wezen en zin maken: opruimen, afstoffen en stofzuigen/dweilen staan weer op het program... :O

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:09

Djoopie schreef:
Ehm mijn man?.... toen hij geen werk had deed hij vrijwel niks. Door zijn adhd overziet hij de dingen helaas niet echt goed.... nu hij 40+ uur werkt is hij weleens te porren voor de was even stofzuigen of de grote klussen zoals badkamermuren naar in de prakrijk is dat niet vaker dan eens per maand momenteel...

Ik blij dat mijn man met ADHD absoluut niet tegen chaos kan := ook al werkt hij 60 uur, maakt hem niets uit. Door zwangerschap kan ik niet koken en heb wekenlang niets in het huishouden kunnen doen; alles heeft hij overgenomen.

Ik ben géén huisvrouw of iig een verdomd slechte :') ik weet dat ik achter mijn kont moet opruimen, scheelt al de helft van het werk. Maar in de praktijk vergeet ik de helft := vies is het overigens nooit in huis, heeft mijn man zo'n hekel aan dus die stofzuigt rustig 3 keer per week. Zijn advies, gewoon doen. Is het veel werk even snel wat op te ruimen. Nee. Helemaal niet als je het bij houdt, maar het voelt voor mij als veel :+ dus dan denk ik 'morgen weer een dag'

Onze badkuip is ook onze wasmand, ideaal :D ik ben wel van de was :j dus elke zaterdag ga ik braaf alle was vouwen dat nog op zolder ligt (en als de rekken vol zijn eerder uiteraard) en dan nieuwe was op de rekken en dat is morgen droog: dus weer vouwen :) dus dan is er ruimte voor de was tussendoor en als ik dan geen tijd (of eigenlijk vooral zin) heb; zaterdag komt vanzelf weer!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-05-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:12

Dat 'bijhouden' ja...iedere keer denk ik weer: ja, ga ik nu echt doen...

edit:
mijn man doet overigens de was, de vaatwasser, de kattenbakken en met enige regelmaat een boodschap en/of koken.
Aan de andere kant: als hij zegt dat hij stofgezogen heeft, heeft ie alleen de woonkamer (een soort van) gedaan en liggen de kattenbrokken gewoon nog naast de bakjes in de keuken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:14

Moet wel eerlijk zeggen dat in de tijd dat ik zonder werk zat, het huis piekfijn in orde was. Verveelde mij zo vreselijk dat ik het huishouden opeens ging waarderen :')
Gewoon om iets te doen te hebben :+

Mamamiesje: de bekende Franse slag? :D

Overigens komt er morgen een hele lading mensen over de vloer, dus ik ben nu 'opeens" even een super huisvrouw :')

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:23

Ja mensen over de vloer is een goede stimulans! Ik heb elke maandag een soort cursus hier thuis. Dan moet het wel netjes zijn!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:24

das ideaal! hier zou ook meer visite moeten komen :')

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:25

Dat heb ik ook met visite.
Ik ben wel een poetsmiep maar ontbreekt me aan tijd en soms ook niet nuttig met peuter!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:36

tja die schoonmaak bah, als het gedaan is ben ik blij maar voor je begint ....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:17

Breek me de bek niet open :Y)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:25

Maar jij hebt volgens mij wel wat anders aan je hoofd Nathalie :)
Of is je onderschrift niet van deze week?
Zo wel...gefeliciteerd!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:30

Vorig jaar _O-

Maar het is nog steeds een ramp :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:36

ik snap er niets van, gisteren visite, dus huis helemaal schoon, vandaag kon ik weer opnieuw beginnen, wat n bende! pfffff

maar de afwas is weg, de was hangt te drogen en ik heb weer gestofzuigd, donderdag gaat de dweil er weer doorheen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:38

EmptyWords schreef:
ik snap er niets van, gisteren visite, dus huis helemaal schoon, vandaag kon ik weer opnieuw beginnen, wat n bende! pfffff

maar de afwas is weg, de was hangt te drogen en ik heb weer gestofzuigd, donderdag gaat de dweil er weer doorheen

Gek is dat he?
Vroeger, toen ik nog bij mn ouders woonde, toen waren er van die kaboutertjes die dat allemaal deden.
Maar sinds ik op mezelf woon...geen kabouter meer te zien, hoewel mijn kinderen wel blijken te denken dat ze bestaan..

:')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:50

Dat had ik van het weekend. Zaterdag alles spik en span zondag verjaardag van de kleine maandag leek er een bom ontploft haha

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:19

Motivatie voor huishouden zou hier ook goed van pas komen. Heb zelf een fulltime baan. Werk regelmatig een zaterdag erbij. Soms ook zondag. Heb een paard, een hond en 2 katten. Paard niet aan huis. Mijn vriend is volledig afgekeurd is dus heel veel thuis. Dan zou je denken het zal spik en span zijn. Helaas hij is ook niet zo'n huishouder. Plus dat hij ook niet alles kan doen door zijn ziekte. Hij doet zo veel mogelijk en de ene week is het netter dan de andere. Koken mag ik graag doen hij snijd/schilt dan alles voor mij. En af en toe kookt hij. Als er visite komt dan ruimen we meestal samen op.

Ik kan het beste schoonmaken/huishouden als ik vroeg uit bed stap en direct aan de slag ga. Niet eerst ontbijten/hond uitlaten ofzo en dan moet ik ook nog eens alleen beneden zijn :P. En je raad het al dat gebeurt niet zovaak.

Gelukkig hebben wij wel een robotstofzuiger die mijn vriend iedere dag even aanzet. Meestal als hij met de hond gaat wandelen.
De was gaat in een combi wasmachine/droger dat haal ik er dus droog weer uit.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:37

MamaMiesje schreef:
EmptyWords schreef:

Gek is dat he?
Vroeger, toen ik nog bij mn ouders woonde, toen waren er van die kaboutertjes die dat allemaal deden.
Maar sinds ik op mezelf woon...geen kabouter meer te zien, hoewel mijn kinderen wel blijken te denken dat ze bestaan..

:')

Ha ha dat is helemaal waar.Ik heb vroeger ook geen seconde stil gestaan bij mijn poetsende moeder.Het huis was ook altijd schoon.
Hier is dat niet altijd het geval,maar de kinderen denken volgens mij wel dat als het schoon is dat je het vanzelf gebeurd.
Mijn dochter heeft dus ook serieus ingevuld op een stukje van school waar staat wat doet je moeder? NIKS :+

Ik werk idd maar 12 uur en dat is s'avonds maar we hebben een kleine boerderij een pensionstallingkje en dan moet ik nog een huis schoonmaken.Maar haar mama doet niks :D .Ik heb haar dus wel gevraagd hoe ze dacht dat de kleren schoon in haar kast kwamen ,de boterhammen gesmeerd,het eten s'avonds op tafel kwam.Wie de kippen,paarden ,varkens en de geit voerde en de rest van het dieren aantal.
Ja dat deed mama,maar dat is toch geen werken :D

Ach ik denk maar zo haar tijd van niks doen komt nog wel,het papier van school heb ik veilig opgeborgen,die krijgt ze te gepaste tijden nog wel eens onder haar neus gedrukt :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:42

Ik heb een deel van de was weggewerkt, maar verder niet veel meer gedaan sinds de laatste keer dat ik hier postte -O-

Heb een schop onder mn hol nodig haha (of visite dat wil ook wel helpen, maar geen tijd voor)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:53

Ik ben 2 dagen nauwelijks thuis geweest. ... ik wil niet weten wat mn stofzuiger gaat vinden. Het regent. Dus wel n mooie dag om de boel weer onder handen te nemen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:57

Ik heb mezelf gister een schop onder mn kont gegeven en in ieder geval de keuken opgeruimd, en de was weggewerkt... Nu hangt er weer een was te drogen, dus die vouw ik meteeen weg als ik thuis kom en het eten opstaat... En ik wil vanavond stofzuigen en de wc schoonmaken...

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:14

Wij zijn een lang weekeind weg geweest en vanaf morgen weer vijf dagen werken. Dus ik moet echt de was gaan doen vandaag en er ligt ook al een tijdje strijk te wachten. Verder een beetje opruimen, want maandag ook weer visite!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:24

Ik heb een jarige dochter en zaterdag visite dus dat wordt ook poetsen en opruimen geblazen de volgende dagen.
Waar visite al niet goed voor is. :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:34

Ik heb 2 weken zo goed als geen school, vriendlief is hele dagen werken. Ik ben nu weer bij met de was, de afwas staat te druipen in het rekje (had ik maar een vaatwasser :P ) stofzuiger is bezig en het begint hier zowaar opgeruimd te raken. En nee er komt voorlopig geen bezoek :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:41

IK HEB GEEN ZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN! >;) -O-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:46

Kom op MM!!! Schoon huis is zo fijn!!