Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Sting schreef:Ook hier een overloper van het andere topic.
Ik gebruik hier, éénpersoonshuishouden, klein appartementje met energielabel E ofzo dacht ik, weet ong 40m² in mijn eerste jaar 1400 kw aan stroom. Heb een elektrische boiler. Verder geen wasmachine, die is voor gezamenlijk gebruik beneden en betaal je dus daar per keer.
Nu kwam in het ander topic naar voren: Heeft het zin de boiler na het douchen aan te zetten? Hij begint nu op 23.00 uur op de nachtstroom, ik nam aan dat dat de goedkoopste manier was?
Hannanas schreef:Sting schreef:Ook hier een overloper van het andere topic.
Ik gebruik hier, éénpersoonshuishouden, klein appartementje met energielabel E ofzo dacht ik, weet ong 40m² in mijn eerste jaar 1400 kw aan stroom. Heb een elektrische boiler. Verder geen wasmachine, die is voor gezamenlijk gebruik beneden en betaal je dus daar per keer.
Nu kwam in het ander topic naar voren: Heeft het zin de boiler na het douchen aan te zetten? Hij begint nu op 23.00 uur op de nachtstroom, ik nam aan dat dat de goedkoopste manier was?
Wat heb jij voor boiler?
Hier een 80 liter op nachtstroom.
Ik heb inmiddels veel gelezen.
Elektrische boilers kosten veel.
Toch zie ik hier iemand vergelijkbaar met mijn situatie 1400 kWh verbruiken.
En de 11 kWh tijdens mijn afwezigheid is nog niet verklaard.
Heb nu alles gemeten met een meter en voor vannacht blijft de meter aan de koelkast.
Nog steeds geen verklaring voor de 3 kWh per dag.
Ik leef namelijk zuinig naar mijn idee, lampen niet onnodig aan, verwarming haast nooit hoger dan 17/18 en snachts op 15. Dat soort dingen. Amethyst_ schreef:Ik ben hier in september 2014 komen wonen en heb dus nog geen jaarafrekening gehad. Ik ga nog even naar de meter kijken of ik een komma gemist heb. Heb de rode cijfers niet opgeschreven, alleen die in het grijze blokje. Anders maar Nuon bellen wat te doen.
Potdorie, heb er buikpijn vanIk leef namelijk zuinig naar mijn idee, lampen niet onnodig aan, verwarming haast nooit hoger dan 17/18 en snachts op 15. Dat soort dingen.

Pomp is naar het fabriek gestuurd, waarschijnlijk productiefout. Er gaat dus iemand dat verbruik mogen betalen, maar ik niet.
. 180 euries per jaar aan elektriciteit erdoor, ketsjing!!
Dankjewel schoonmammie, voor het "cadeau"