Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 19:03

1 ding is zeker, ik heb niet zoveel stroom gebruikt. Dus ik ga dit bedrag echt niet betalen :n Ik kan het niet eens betalen... Het nieuwe voorschotbedrag wat zij verwachten van mij is 280 euro, als dat echt zo is moet ik weer terug bij mijn ouders want ik kan dat gewoon niet betalen...

pat1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:06

Als je een ouderwetse meter met schijf hebt en de magneet is kapot dan is er geen weerstand om de schijf te remmen en zal je schijf harder gaan draaien zodra je stroom gebruikt en dus een hogere meterstand..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 19:08

Hoe je het ook wend of keerd, ik kan nooit zoveel elektriciteit hebben gebruikt.... Nooit....
zelfs al zou ik mijn TV 24/7 aan hebben staan dan zou ik dat niet eens bereiken...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:14

Ik heb een flat en ben heel zuinig met electriciteit en ik heb 637 kwh in een jaar gebruikt. Wel heb ik een wasmachine, maar geen droger.
Het kan gwoon niet die hoeveelheid die jij gebruikt hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:14

Wat een bizar bedrag. Ik zou ze dinsdag zeker even vragen of ze de meterstanden opnieuw kunnen komen controleren. Met een beetje realistisch denken zien ze zelf ook wel dat dit niet klopt. En anders zouden ze het vermoeden moeten hebben dat er iets niet pluis is in jouw woning (wietplantage, aftappen, lekkage etc :+ )

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:17

Je meter kan ook stuk zijn.
Mijn ouders hebben dit ook gehad en hun meter was stuk. De cijfers kunnen als hij stuk is wel eens gaan verspringen.

Vorig jaar kregen ze ook een bizarre rekening en hebben gevraagd of er iemand was die even kon komen kijken, die kwam er inderdaad achter dat de meter stuk was en de beste man zei ook da de cijfers dan wel eens versprongen......
Nog even geen paniek en stedin er even bij bellen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:28

Ik zou de meter laten ijken als je er niet uit kan komen met ze. De kans dat de meter niet goed is is klein, maar zeker aanwezig.

Bijna 15000 kwh is echt te bizar voor woorden! De tip van alle stekkers eruit trekken in het hele huis is geen verkeerd idee. Dan kan je zien of je meter blijft lopen. check ook even in huis of er geen vreemde kabels door vloeren, muren of plafonds verdwijnen.

15000 kwh is meer het verbruik van een weedplantage, niet van iemand die een computer en telefoon oplaad..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 19:32

het gekke is dat de vorige bewoner dus ook zulke hoge rekeningen had geloof ik. ik heb de eerste maand 320 euro betaald, wat zij hadden uitgerekend wat het voorschotbedrag zou zijn op basis van de vorige bewoners en verbruik. ik weet alleen niet of dat veel voor gas was of elekticiteit...

Ik heb net even alle stekkers eruit getrokken en de meter stond stil als ik het goed zag.
Inmiddels is het getal 8 7/8 045
dus het is 1 punt omhoog gegaan in die zeer korte tijd... terwijl enkel mijn computer en mijn decoder en koelkast aan stond... in 2 uur ofzo?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:35

Als het je meter niet is, dan lekt er ergens stroom. Dan zou ik er een electriciën bij halen. Het kan bijna niet dat je meter zo hard loopt!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:39

Mocht het zo zijn dat er stroom lekt, wie is er dan verantwoordelijk?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 19:40

De woningbouw lijkt mij? Ik ga iig niet betalen voor iets waar ik helemaal niks mee te maken heb. Lijkt mij dat dit probleem er al langer dan een jaar is...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:43

Dat weet ik niet precies hoe dat ligt. Je woningbouw moet zorgen dat je huis veilig is en bewoonbaar. Maar hoe het precies zit als er ergens een draad bloot ligt?

Ik weet dus niet precies hoe dat zit, maar het is wel het uitzoeken waard.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 19:57

Net de hoofdschakelaar uit gezet en de meter draaide niet meer door. Ik word dus nu niet (meer?) afgetapt...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:15

Helaas trek je bij een stroomlek altijd aan het kortste eind, zowel bij de woningbouw en Oxxio

Iemand bij ons in de familie heeft het gehad met een nieuwbouw huurhuis. Na een jaar kreeg hij een gras rekening waar je bang van werd.
Volgens de standen had die 5x meer verbruikt dan het gezin naast hem. Alleen hij is alleen (werkte gewoon overdag) en bij de buren waren ze met z'n vieren.
Achteraf bleek dat er een klep in de nieuwe ketel stuk was waardoor deze dus veel gas verspilde.

Helaas voor hem heeft hij alles moeten betalen en de woningbouw gaf geen gehoor. Rechtsbijstand alles is ermee bezig geweest, maar helaas voor hem.
Hier ging het om een afrekening waarbij hij bijna € 2500 moest bijbetalen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:37

Ik heb dit naar de Oxxio facebook pagina gestuurd.

Beste Oxxio.

Kunt u mij verklaren waarom ik niet ben gecontacteerd over mijn jaarrekening?

Ik heb een eenpersoonshuishouden, een TV, computer, ijskast en magnetron. Geen vaatmachine, wasmachine of droger. Ik werk veel savonds wat betekent dat mijn lichten (led) weinig aanstaan.... En toch geeft mijn meterstand schijnbaar aan dat wat ik in een maand verbruik aan elektriciteit hetzelfde is wat een gemiddeld eenpersoonshuishouden in een jaar gebruikt?

En dan doodleuk opeens een email krijgen met dat het niet gelukt is om die 1833 van mijn rekening te halen en of ik het even snel betaal anders komt er nog 40 euro extra bij?

Beste Oxxio, gaat er dan niet eerst een belletje rinkelen dat er wellicht iets mis is gegaan of dat er iets niet klopt? Ik heb GEEN wietplantage in mijn huis en ook geen zonnebank. Ik ben zelfs een maand van huis geweest waarbij enkel mijn ijskast aan heeft gestaan.

Kunt u mij verklaren waarom er niet eerst contact met mij is opgenomen voordat er even een automatisch incasso uit ging naar mijn rekening voor een bedrag wat zo ongelooflijk hoog is wat ik uiteraard niet kan betalen?

Mijn excuses als ik wat bot overkom maar dit kwam nogal als een klap aan. Ik was in een feeststemming gezien het koningsavond is en nu zal daar uiteraard niks meer van komen. Ik ben geshockeerd door de rekening!

Ik hoop erg snel verheldering te kunnen krijgen hierover. Ik zal uiteraard dinsdag contact met jullie opnemen en ik verwacht dat alles eerst goed uitgezocht moet worden voor ik dit enorme bedrag moet betalen.

Renee Zandbergen.

wie weet dat het helpt...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:52

Wat een bummer zo'n rekening! Ik wou je wel even waarschuwen voor je verwarming. Mijn buis is 95m2 en dubbele beglazing maar het is een mega koud huis. In de winter is het zo 11 graden en moet ik flink stoken om het 19 graden te krijgen. Daarom zit ik vaak met een kleedje en de honden op schoot om geld te besparen dus pas op met het gebruik van je verwarming want dat kan ook klauwen met geld kosten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:54

Ik lees nu dat het nog steeds mogelijk is dat er elektriciteit word afgetapt. Met de hoofdschakelaar gaat uiteraard alles uit. Dus ook als er wat afgetapt word...

Har, mijn gas is niet het probleem, ik heb een relatief laag verbruik van 587m3 gas per jaar. Het is de stroom van 12687kWh dat het probleem is.... dat is 10 x zoveel dan een normaal eenpersoonswoning in een jaar doet...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:58

Anders eens de hoofdschakelaar savonds uitzetten en kijken wie er komt klagen? :')

Nee, flauw! Maar: ik zou zeker verder zoeken, want dit is niet normaal. Ik vrees dat dit betalen er uiteindelijk van zal moeten komen, omdat je niks kan bewijzen. Maar in de toekomst voorkomen dat je dit soort rekeningen krijgt moet toch te doen zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 21:05

oke nog een paar cijfers. Ik heb mijn huurcontract getekend op 20/2/2015, dus toen heb ik de sleutel gekregen. De meterstand was toen 73650 naar zeggen van de woningbouw. 6/3/2015, dus 2 weken later, heb ik aan de oxxio deze meterstand door gegeven als beginstand : 74069. Dan zou ik in die 2 weken tijd 416 kWh moeten hebben gebruikt terwijl ik toen nog bijna niks erin had staan. Hooguit de koelkast in de tweede week en ik heb wat water gekookt en radio geluisterd tijdens het klussen :+

Dit kan toch gewoon niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:11

Met een beetje gereken kom ik uit op een constant gebruik van gemiddeld 1250 watt, of 5,4 ampere bij 230 volt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:22

Stroomlek of aftap kan nog steeds bij het uitzetten van je schakelaar.
Draait het draaischijfje?

Zet alles uit en zet per schakelaar om.. Kijken wanneer je schijfje harder gaat draaien.
Wellicht kortsluiting ergens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:24

Kan je je huis niet door laten meten? Woningbouw al gebeld met het probleem?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 21:27

Woningbouw is uiteraard niet te bereiken nu... net als oxxio...
Morgen komt mijn vader kijken, die zal er wel meer verstand van hebben. Draaischijfje draait wel jaa.
Unmiddels is het 46.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:29

En als je alle schakelaars uitzet. Inclusief hoofdschakelaar? Gebeurd er dan iets

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 21:33

Nee dan is alles gewoon uit.