Wie weet wat dit is? Het leeft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:33

Ik vraag me af of je in dit geval zelfs heel die procedures moet volgen en termijnen moet geven? Dit is echt wel een serieus probleem, niet alleen voor je gezondheid maar ook voor je veiligheid. In mijn ogen is elke dag dat je er nog zit en er niets aan gedaan wordt een dag te veel.
En zeker niet akkoord gaan met dat afkitten. Lekker makkelijk het gaan verdoezelen, maar je huis blijft even slecht voor je gezondheid hé. Dan blijf je gewoon wat langer in een onveilige en ongezonde omgeving zitten omdat je eerst moet wachten tot er weer ergens een zwam komt piepen...

Sammie

Re: Wie weet wat dit is? Het leeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:37

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:01

Aandringen bij je huisbaas om een rapport te laten opstellen door een zwammenman, maar misschien ook serieus overwegen of je niet zou willen verhuizen. Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Gelukkig had zij een heel erg redelijke en meewerkende huisbaas, maar zoals al eerder gezegd zijn deze zwammen een uiting van een veel groter probleem in de muren of onder de vloeren. Bij hen had het zich over de hele benedenverdieping verspreid (waarschijnlijk vele jaren geleden ontstaan door een lekkage bij de buren, die bleken ook de pineut te zijn) en ze zijn er maanden mee bezig geweest en hebben zelfs 3 weken ergens anders moeten bivakkeren omdat alles gestript werd.

Zij zijn heel erg tegemoetgekomen door hun huisbaas, korting op hun huur, onkostenvergoeding voor het tijdelijk leeghalen van het huis, maar vooral doordat hij zijn verantwoordelijkheid nam en het probleem aanpakte wat hem veel geld heeft gekost.
Evengoed is het voor hen best een zware tijd geweest, dus mocht je om andere redenen toch al niet zo lekker wonen daar zou ik overwegen op zoek te gaan naar iets anders.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:23

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:25

Sammie schreef:
Dat lijkt mij 'ordinaire' zwarte man.

Haha, mijn eerste reactie was: :oo :wow: -O-

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 20:28

Wij hebben een huisbaas die geen f.u.c.k uitvoert in het huis en alles moet zo goedkoop mogelijk. Huisjes melker eerste klas, wij gaan niet verhuizen want over 2/3 jaar trekken wij in een koophuis.

Enkel glas, muren die los schilferen en wij hebben nog van die gaskachels.. Verder is het prima hier wonen hoor :P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:36

Ach, gaskachels is helemaal niet erg, dat is juist wel gezellig. Maar muren die losschilferen en schimmel in de muren is echt niet acceptabel.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:39

De kans dat je hier een gezondheidsrisico loopt is zeker aanwezig. Daar zou ik niet nog 2 jaar in blijven zitten. Informeer toch eens bij de huurcommissie wat je kunt doen.

Een gaskachel heb ik hier ook, dat is geen gebrek. Schimmel en zwammen zijn zeker wel een gebrek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:41

ladylay schreef:
Wij hebben een huisbaas die geen f.u.c.k uitvoert in het huis en alles moet zo goedkoop mogelijk. Huisjes melker eerste klas, wij gaan niet verhuizen want over 2/3 jaar trekken wij in een koophuis.

Enkel glas, muren die los schilferen en wij hebben nog van die gaskachels.. Verder is het prima hier wonen hoor :P

Ligt er toevallig ook nog asbest? Als je toch bezig bent := :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:42

Niet blijven hoor, zo snel mogelijk wegwezen daar en dolgelukkig zijn dat het niet je eigen huis is. Door de vloer zakken en je nek breken is erger dan een extra verhuizing.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:50

Ik zou hierin dus zo snel mogelijk info gaan inwinnen zodat dit verholpen kan worden.

In de wijk waar mijn ouders vroeger woonde hadden ze ook last van zwammen. Alleen had het hier meerdere oorzaken.
Het is begonnen na de renovatie van de wijk. In de eerste fase hadden ze er daar dus last van onder de huizen. Deze grond is afgegraven en vervolgens per fase van renovatie opgeschoven zodat ze aan het einde een grote berg hadden. Helaas zijn hierdoor de sporen verspreid door de wijk (dit staat ook in het rapport erover).

Doordat er wegens besparingen de pompen langer uitstonden (lees er moest eerst water onder de huizen staan) voordat ze weer aangingen (en daarna weer uit).

Hier zijn toen onder alle huizen speciale korrels gegaan nadat alles was ingespoten.

Hoe het daar nu is, geen idee want ze wonen er niet meer. Maar weer wel dat de schimmel tegen de muren opvloog.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:06

Cayenne schreef:
ladylay schreef:

Ligt er toevallig ook nog asbest? Als je toch bezig bent := :+

Haha, geen idee. We hebben wel een brief gekregen met de jaarlijkse huurverhoging ... uiteraard :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:07

Van Lierop is een goede partij, die hebben wij hier ook gehad voor inspectie nav een bouwtechnischekeuring (Gelukkig niks aan de hand)

Maar nog 2a3 jaar in een zwam huis wonen is vragen om gezondheids problemen.

Zoek wat anders, maak er werk van. Maar blijf er niet wonen zonder wat te doen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:17

Ts bekijk de link van de huurcommissie... Dat staat veel info op aangaande te nemen stappen. Ook ivm bezwaar maken tegen de verhoging.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:26

We zijn inmiddels een week verder. Is er al iets aangepakt, TS?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 12:42

Nee, had alweer een zeer duidelijke mail gestuurd niks gehoord. Dus aankomende week weer opnieuw een e-mail sturen ..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:13

Een mail sturen helpt blijkbaar niet... Wat een vervelende situatie, ts! Kan je de huurbaas niet op de een of andere manier onder druk zetten? De optie van een tv-programma is hier al genoemd, geloof ik. Een andere bemiddelaar kan natuurlijk ook. Het gaat wel om je gezondheid en veiligheid!

Heel veel sterkte en succes! Ik probeer vanaf hier met je mee te denken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 22:25

Nee, het gaat via. Wij hebben geen direct contact met de eigenaar van het pand. Daarnaast het tussenpersoon zit ertussen.

Dank je wel, ik ben er wel mee bezig! :))

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:32

Gaskachel is idd sfeervol maar enorm vochtig. Komt heel veel vocht vrij bij stoken op gas.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:15

We zijn inmiddels alweer bijna een maand verder. Hoe gaat het, TS?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:10

Nog steeds hetzelfde, geen verandering nog

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:03

Wel actie ondernomen?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 20:08

Ja, e-mail contact. Gaan afspraak maken.