Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliej schreef:Raar vraagje misschien, maar mijn vriend en ik hebben net een nieuw huis gekocht, met lekker grote tuin en ik wil ook graag beginnen aan een moestuin. Als ik dan al die grote projecten zie, raak ik een beetje ontmoedigd haha![]()
Hebben jullie misschien een goede site met waar te beginnen? En is het moeilijk om echt te beginnen, want ik wou dan graag drie van die meterbakken, of ik dat echt te veel om te starten?
MaudiW schreef:vanavond nog weer even op de tuin geweest. Sla, andijvie en spitskool is goed aangeslagen alle plantjes doen het! ENNN spinazie en peulen komen al op!
Thuis nu boontjes, zonnebloem en kalebas voor gezaaid. Me kat keek me heel boos aan toen ik de hele vensterbank in de logeer kamer vol ging zetten.. daar zit ze regelmatig haha en ging nu alsnog proberen er te kunnen zitten.. hoop dat ze niets uit de vensterbank gaat gooien!
Tip voor aardbeien: Haal de eerste bloemetjes eraf, zo heeft de plant nog even meer energie om sterker te worden. Vervolgens heb je meer/grotere/ langer aardbeien!
Verder zodra er uitlopers aan komen deze er ook afhalen, kost ook alleen maar energie van de plant. Je kan ze dan evt in water leggen tot er wortels aan zitten en dan heb je nieuwe aardbeienplantjes![]()
Doe een net over je aardbeien, vogels vinden ze ook erg lekker.
En verder doe ik er niet zo veel aan, onkruid eromheen weg en als het te lang droog is beetje water geven...
Vind het super leuk om de foto's van iedereen te zien! Elke tuin ziet er weer anders uit! echt super leuk!
Arashah schreef:MaudiW schreef:vanavond nog weer even op de tuin geweest. Sla, andijvie en spitskool is goed aangeslagen alle plantjes doen het! ENNN spinazie en peulen komen al op!
Thuis nu boontjes, zonnebloem en kalebas voor gezaaid. Me kat keek me heel boos aan toen ik de hele vensterbank in de logeer kamer vol ging zetten.. daar zit ze regelmatig haha en ging nu alsnog proberen er te kunnen zitten.. hoop dat ze niets uit de vensterbank gaat gooien!
Tip voor aardbeien: Haal de eerste bloemetjes eraf, zo heeft de plant nog even meer energie om sterker te worden. Vervolgens heb je meer/grotere/ langer aardbeien!
Verder zodra er uitlopers aan komen deze er ook afhalen, kost ook alleen maar energie van de plant. Je kan ze dan evt in water leggen tot er wortels aan zitten en dan heb je nieuwe aardbeienplantjes![]()
En verder doe ik er niet zo veel aan, onkruid eromheen weg en als het te lang droog is beetje water geven...
Vind het super leuk om de foto's van iedereen te zien! Elke tuin ziet er weer anders uit! echt super leuk!
Wat zijn uitlopers? Bij mij wordt die plant steeds groter, met blaadjes en bloemen. Bloemblaadjes valen er bij het nsar kijken er al af. Of zoals vandaag met veel wind, ik hoef daar niet zoveel aan te doen.
Een net is een goede tip, kijk ik maandag even naar.
Ik heb een biologisch sproeimiddel, dat houd die ellendige vliegen en kleine klevers tegen, die klevers weet ik niet welke namen ze hebben.
MaudiW"
[quote="MaudiW schreef:vanavond nog weer even op de tuin geweest. Sla, andijvie en spitskool is goed aangeslagen alle plantjes doen het! ENNN spinazie en peulen komen al op!