Samsung Galaxy S6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Samsung Galaxy S6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:29

Ik heb nu de s5 en vind het echt een prima ding. Maarja weet natuurlijk niet hoe goed de s6 gaat worden :P.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:42

ik heb nu de s4, mag in juli mijn abonnement verlengen. zit sterk te twijfelen tussen s5 & s6. lees op verschillende sites dat de 5 meer aan kan qua vallen ed. dan de 6, iemand enig idee of dat waar is?

mijn s4 heeft een paar weken terug een duikvlucht gemaakt, en doordat er op dat moment geen hoesje rond zat zitten er jammer genoeg barsten in. hij heeft het bijna 2jaar volgehouden, is meerdere malen hard gevallen..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:44

Ik volg even. Mag geloof ik begin of eind mei weer een nieuw toestel uitzoeken. De S6 staat wel heel hoog op mijn lijstje. Maar ben benieuwd of hij mensen echt zo goed bevalt als ze beloven.
Wat ik idd wel jammer vind dat je de accu enz er niet meer uit kan halen. Mijn vriend heeft de A5 en daar is dat ook al.

Wat nou als je telefoon vast loopt en helemaal nergens meer op reageert? Dan vond ik dat toch altijd nog wel een "fijn" idee dat je hem daarmee weer aan de praat kreeg. :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:50

Ik ben zelf nog lang niet toe aan een nieuwe telefoon (begin augustus mijn S4 Black Edition gekocht), maar ik vind het bij de S6, buiten de verder fantastische technische specificaties, erg jammer dat het geheugen niet uitbreidbaar is. Hierdoor zit je noodgedwongen vast aan een gelimiteerde opslag, ofwel in je telefoon ofwel in die cloud, of beiden. Daarnaast vind ik persoonlijk het gebruik van een cloud helemaal niet prettig en heb ik ontzettend veel muziekbestanden op mijn telefoon in .flac formaat (bestanden van 30mb per liedje) waardoor ik eigenlijk geen keus heb buiten het neertellen van ontzettend veel geld voor 128gb intern geheugen, aangezien niet alleen die muziek (die nu al heel mijn externe SD van 32gb inneemt), maar ook alle apps, foto's en andere zooi die je op een telefoon hebt staan erbij moet.
Ook vind ik het erg jammer dat de telefoon niet "hufterproof" is zoals een vriend van me en ik dat zeggen (water- en stofdicht), en dat je niet bij de accu kunt. Ik heb ook al naar de specs van de S7 gekeken, maar Samsung lijkt van plan te zijn om deze manier van opslag door te voeren, al wordt de S7 wel water- en stofdicht.

Dus, voor mij wordt het ofwel de overstap naar de S5 eind volgend jaar (ik loop toch al een, inmiddels bijna twee modellen achter) of een Sony Xperia Z... (ligt eraan welk nummertje er dan uit is). Vind het alsnog wel erg jammer, ben heel erg gesteld op mijn Samsung.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:41

xPabloBokt schreef:
Ik ben zelf nog lang niet toe aan een nieuwe telefoon (begin augustus mijn S4 Black Edition gekocht), maar ik vind het bij de S6, buiten de verder fantastische technische specificaties, erg jammer dat het geheugen niet uitbreidbaar is. Hierdoor zit je noodgedwongen vast aan een gelimiteerde opslag, ofwel in je telefoon ofwel in die cloud, of beiden. Daarnaast vind ik persoonlijk het gebruik van een cloud helemaal niet prettig en heb ik ontzettend veel muziekbestanden op mijn telefoon in .flac formaat (bestanden van 30mb per liedje) waardoor ik eigenlijk geen keus heb buiten het neertellen van ontzettend veel geld voor 128gb intern geheugen, aangezien niet alleen die muziek (die nu al heel mijn externe SD van 32gb inneemt), maar ook alle apps, foto's en andere zooi die je op een telefoon hebt staan erbij moet.
Ook vind ik het erg jammer dat de telefoon niet "hufterproof" is zoals een vriend van me en ik dat zeggen (water- en stofdicht), en dat je niet bij de accu kunt. Ik heb ook al naar de specs van de S7 gekeken, maar Samsung lijkt van plan te zijn om deze manier van opslag door te voeren, al wordt de S7 wel water- en stofdicht.

Dus, voor mij wordt het ofwel de overstap naar de S5 eind volgend jaar (ik loop toch al een, inmiddels bijna twee modellen achter) of een Sony Xperia Z... (ligt eraan welk nummertje er dan uit is). Vind het alsnog wel erg jammer, ben heel erg gesteld op mijn Samsung.

En wat als er een S6 Active uitkomt? :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:55

Tsja, daar komt toch weer de meisjesachtige zeurkant in mij naar boven, die vind ik gewoonweg verschrikkelijk eruit zien :+

Ik wacht het allemaal nog wel af. Veel reviewers die de telefoon al in handen hebben gehad zijn er toch positief over hoor. Ik geef ook alleen maar mijn mening :)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 14:33

Dimphyl schreef:
ik heb nu de s4, mag in juli mijn abonnement verlengen. zit sterk te twijfelen tussen s5 & s6. lees op verschillende sites dat de 5 meer aan kan qua vallen ed. dan de 6, iemand enig idee of dat waar is?

mijn s4 heeft een paar weken terug een duikvlucht gemaakt, en doordat er op dat moment geen hoesje rond zat zitten er jammer genoeg barsten in. hij heeft het bijna 2jaar volgehouden, is meerdere malen hard gevallen..

Leuk filmpje voor je :Y) :
http://www.galaxyclub.nl/2015/03/galaxy ... drop-test/

De S6 is aan de voor- en achterzijde is gemaakt van Gorilla Glass 4, mijn ervaring is dat het heel veel kan hebben voordat dit kapot gaat. Misschien dat ze denken dat de S5 meer kan hebben, omdat diens achterkant van plastic is? En dat ze dan voorspellen dat de S6 minder kan hebben omdat deze van glas is... Denk dat het een kwestie van afwachten is :j

xPabloBokt schreef:

Nog een leuk filmpje gevonden :))
http://www.galaxyclub.nl/2015/03/samsun ... geen-ip67/

Ik denk dat water- en stofdicht ook meer een kaartje is wat aan de telefoon hangt en daarom de consument overhaalt. Stofdicht vind ik sowieso iets raars, met mijn S4 heb ik nooit last gehad van stof. Water daarentegen wel, maar dat lijkt de S6 goed te kunnen handelen :')

Overigens zijn dit ook maar dingen die ik toevallig tegenkom en lees, en toevallig (eventueel) antwoord kunnen geven op jullie vragen :) Zeer terecht dat die gesteld worden en de telefoonkeuze blijft natuurlijk een mening, maar ik hoop op deze manier jullie weer een beetje wijzer te maken!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:38

Hoop toch niet dat de S6 zo snel kapot gaat als een Iphone. Ik heb zelf de nieuwe Iphone 6 gehad en was al bang om dat ding uit mijn zak te halen :') Ivm doorbuigen.

Afijn, ik mag nog een jaar wachten, want dan kan ik mijn abonnement pas verlengen :)

*edit*

Ik zou dan graag de goudkleurige willen :+:

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:51

Hierboven is een filmpje gepost van de S6 Edge die het bijna 25 minuten volhoudt onder water voordat hij uit gaat en daarna zelfs nog aangezet kan worden, dus blijkbaar is ie toch wel iets resistenter dan ik in de eerste instantie dacht.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:58

Het jammere van de S6 vind ik dat je zelf niet meer het geheugen kan uitbreiden en ik vind het een erg duur toestel.

Prive heb ik zelf de S4 en voor me werk de S5 en dat zijn beide prima toestellen. Alleen die batterij gaat nu wel heel snel leeg van de S4 en das jammer, maar het is nog steeds een prima toestel.

Momenteel is er sprake van dat er een S6 Active aan zit te komen en daar heb ik wel oren naar want die schijnt spatwaterdicht te zijn. Waterdicht is volgens mij momenteel alleen de Sony Xperia Z3 en daar komt de Z4 voor.

Ik ben nog aan het twijfelen, mag binnenkort mijn abbo verlengen dus zal dan eens een kijkje in de winkel gaan nemen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 06:32

bedant voor het filmpje TS, dit geeft toch een beter beeld.

het niet uitbreidbare geheugen is denk ik voor mij geen probleem. heb een 2 gb geheugenkaart in mn s4 zitten en kan er alles mee doen wat nodig is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:42

Ik ben nogal Een geheugenvreger met o.a. offline Spotify muzieklijstje en offline navigatie van bijvoorbeeld Here en TomTom. := Als de S6 nou in dezelfde prijsklasse als de S5 was weggezet... #dilemma

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:00

Ik heb op mn s4 maar een heel klein micro sdtje can 8 gb er in, dus 32 gb of 64 zou voor mij meer dan genoeg zijn.

Volgens mij mag ik vanaf 4 april verlengen. Bij vodafone (kan vanaf 4 maand van te voren tegenwoordig zag ik :)) ) dus ik gok dat ik volgende week even ga kijken wat ze me aanbieden :) heb nu red essential (300 belmin, onbeperkt sms en 1gb internet) maar zou best wat meer belminuten en mb's willen hebben.

Ik twijfel heel erg tussen de gewone en de edge, maar ik zie tot nu toe niet de meerwaarde van de edge in in combi met het enorme prijsverschil, dus neig toch iets meer naar de gewone s6

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:31

Ik mag al lang verlengen....... maar ik wacht eerst tot ie in de winkel ligt om eens te kunnen bekijken. Ga niet zoiets duurs bestellen zonder dat ik überhaupt weet of hij fijn in de hand ligt etc.
Hoorde al wisselende reacties daarover.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 11:40

manzano schreef:
Ik mag al lang verlengen....... maar ik wacht eerst tot ie in de winkel ligt om eens te kunnen bekijken. Ga niet zoiets duurs bestellen zonder dat ik überhaupt weet of hij fijn in de hand ligt etc.
Hoorde al wisselende reacties daarover.

Heb je toevallig een Samsung store in je buurt? Daar liggen ze namelijk al om te bewonderen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:19

Nee, zit niet in Utrecht. En ik heb nog wel een week geduld hoor :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:48

Eleionomae schreef:
Ik heb op mn s4 maar een heel klein micro sdtje can 8 gb er in, dus 32 gb of 64 zou voor mij meer dan genoeg zijn.

Volgens mij mag ik vanaf 4 april verlengen. Bij vodafone (kan vanaf 4 maand van te voren tegenwoordig zag ik :)) ) dus ik gok dat ik volgende week even ga kijken wat ze me aanbieden :) heb nu red essential (300 belmin, onbeperkt sms en 1gb internet) maar zou best wat meer belminuten en mb's willen hebben.

Ik twijfel heel erg tussen de gewone en de edge, maar ik zie tot nu toe niet de meerwaarde van de edge in in combi met het enorme prijsverschil, dus neig toch iets meer naar de gewone s6

Veel reviewers zeggen inderdaad dat het niet heel veel praktische toevoeging heeft, want het heeft niet echt extra functies oid. Dus denk dat je indd de normale kunt nemen dan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:34

Ja, dat had Ik dus ook gelezen idd :j

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:41

Ik heb toevallig ook vandaag zitten kijken mag mijn abbo verlengen, heb nu de iphone 4s en wilde graag een Iphone 6, maar toen zag ik de samsung galaxy s6 & samsung galaxy s6 edge.. en nu wil ik die denk ik :')

Ben alleen echt een krent, betaal nu voor mijn telefoon 22,- en vind dan de overstap naar (zeker) €40,- zo veel haha

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:00

Aah ja das zeker n stap! Ik betaal nu ook al 40 :')

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:02

Ja dat scheelt, dan ben je daar al beetje op voorbereid maandelijks :P

Maarja van de andere kant denk ik,
Ik pis altijd naast het potje qua telefoon, als ik de iphone 4 eindelijk hebben vriendinnen een week later de Iphone 6... zulke dingen, ik dacht laat ik is een keer meedoen! Haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:30

FemkeUtah schreef:
Ja dat scheelt, dan ben je daar al beetje op voorbereid maandelijks :P

Maarja van de andere kant denk ik,
Ik pis altijd naast het potje qua telefoon, als ik de iphone 4 eindelijk hebben vriendinnen een week later de Iphone 6... zulke dingen, ik dacht laat ik is een keer meedoen! Haha

Herkenbaar :')

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:27

gelukkig haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:35

Ik heb meegedaan met een prijsvraag dat ik hem kon winnen.

Ik heb de S4 mini, bestelfoutje van mn paps maar vind het geen fijn ding -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:41

Oh Ess_Ramona waar heb je dat gedaan?