Koffiemachine kopen, welke boktbarista weet raad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Koffiemachine kopen, welke boktbarista weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:48

De bonen van Lavazza zijn ook wel goed.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:59

AH verkoopt ook Australian. Dacht dat met groene ronde sticker een single blend was. Die is ook prima voor supermarkt koffie.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:55

Australian vind ik zelf ook erg lekker, eigenlijk alles van DE ook wel (vooral Lór), simon levelt. Is een beetje kijken wat je lekker vindt. Meestal is goedkoop ook wel duurkoop.
Mijn man neemt wel eens bonen van de lidl mee, nooit problemen mee gehad qua steentjes ofzo (vrienden van ons wel met nescafe)maar ik vind hem niet superlekker.

De saeco is goed instebaar qua smaak en de koffie is goed op temperatuur. beter eigenlijk nog dan de Krups.
Het valt me op dat bij de saeco het theewater ook echt schoon is en geen koffie bijsmaak heeft, zoals de krups op een gegeven moment wel had.

Wij hebben nog een saeco staan met pistons, was ooit een kerscadeau van philips :D . Maar aangezien we allebei niet zo dol op het systeem zijn (gemalen koffie gebruiken, geknoei met vullen en schoonmaken) is ie nog nooit uit de doos geweest hahahaha
Laatst bijgewerkt door Bmamavan2 op 24-02-15 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:01

Tijdje geleden bij een zaakje in Leeuwarden geweest waar een man werkte die heel veel verstand had van koffie (vier jaar voor gestudeerd zei hij). Hij wist er enorm veel over te vertellen. Ik weet niet meer precies waar het allemaal om ging, maar illy was hét merk wat je moest hebben. Het was een apparaat van 250 euro wat er ook nog eens heel tof uit zag. Als je in de buurt woont zou ik zeker eens naar dit zaakje gaan want die man heeft er echt veel verstand van en kan je er alles over vertellen, zelfs over het plukken van koffiebonen en op welke hoogtes en weet ik wat hij niet allemaal vertelde (hij gíng maar door, was echt lyrisch). :')

Ik geef mijn vriend dit apparaat voor z'n verjaardag (is een echte koffie addict). :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-15 09:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:03

Ja illy is erg lekker, maar de bonen zijn niet overal verkijgbaar (wel via inernet maar dat vindt ik ook zo wat)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:17

De AH verkoopt gewoon Illy. :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:28

Wij hebben ook een Jura, maar ons werd verteld dat we geen DE bonen moesten gebruiken, omdat die te vet zijn en dan gaan je maalplaten naar de knoppen. Qua legen en schoonmaken valt t erg mee hoor.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:45

NatasjavE schreef:
het ziet er wel cool uit. (het oog wil tenslotte ook wat)

Daarom hebben wij een Luna :D
http://s1066.photobucket.com/user/jvs94 ... 6.jpg.html
Maar we gebruiken nooit, te omslachtig :D
Ik maak de koffie altijd met een espressopotje van Bialetti, de bonen maal ik zelf met een elektrische bonenmaler.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:55

Wij hebben, na jarenlang een volautomatische machine gebruikt te hebben, de overstap gemaakt naar eentje met piston en losse bonenmaler. vriendlief heeft zich verdiept hierin en heeft de keuze gemaakt voor een Rancilio en een losse bonenmaler van Mahlkönig Vario. Een goede bonenmaler is nog belangrijker dan een goed espressoapparaat (en de maler was ongeveer net zo duur als het koffiezetter :D ).
Er zit een tuit aan voor stoom, maar melk maken we met een aerolatte.... Geweldig, weinig moeite en supermooi schuim. Bij Ikea hebben ze ze ook voor een €1, maar die is dood na 3 weken }> dus om te proberen leuk, maar duurzaamheid is 0.