Nieuwe Android update - DRAMA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Nieuwe Android update - DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:37

Anja, bij toestel info kun je het automatisch zoeken naar updates uitzetten.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:47

Ik ben ook zeker niet blij met de nieuwe update...
Zo heb ik ook apps die niet meer willen openen of die op eens afsluiten.
Ik ben er zeker ook nog niet over te spreken.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:52

ik heb inderdaad sinds de update ook last met wifi problemen..
ik heb nu dat slimme netwerk uitgezet... moet het dan beter gaan?
Kreeg namelijk vanmorgen al een sms dat ik op 50% van me internet zit, alleen maar door dit gezeur..

Hier staat hoe je hem op stil kan zetten!

http://www.galaxyclub.nl/2015/01/samsun ... il-zetten/

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:57

Ik heb de update ook gekregen op mijn s5. Was even wennen, maar ik heb geen problemen en je telefoon kan op een andere manier op stil

Afbeelding
Het kan met het icoontje aan de rechterkant.
Als er alles staat, laat hij alle geluiden door. Als er geen staat, laat hij helemaal geen geluiden door.. zelfs geen wekker.
bij prioriteit doet je wekker het wel, maar appjes krijg je geen geluid van.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:01

Maar handig switchen tussen trillen-geluid-stil kan dan niet meer.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:11

Ik heb de S5 het is even wennen inderdaad, maar ik vind het allemaal niet storend. Ik heb de whatsapp toch al op pop up staan dus geen drama dat ik het niet kan lezen bovenin en verder heb ik nog geen minpunten gevonden behalve de kleuren die zijn veranderd van sommige menu's

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:24

Straww_ schreef:
Helaas was mn S4 met nieuwjaar gestolen, update ziet er goed uit! Zit nu met een iPhone 4S opgescheept :') Maar zodra de S6 uitkomt zal ik er ook weer mee te maken hebben!

Deze site geeft tips over hoe om te gaan met de update, o.a. het op stil zetten:
http://www.galaxyclub.nl/2015/01/samsun ... il-zetten/

Trage/crashende apps:
http://www.galaxyclub.nl/2015/02/samsun ... utmelding/

Wifi/batterij-problemen:
http://www.galaxyclub.nl/2015/02/wifi-p ... op-update/

En alle overige info!
http://www.galaxyclub.nl/android-5-0-lollipop/

Hoop dat jullie er een beetje mee geholpen zijn :)

Jaaaa de tip van de stille stand! !
Het werkt! !
Het werkt echt! !
Dank je wel!

Afbeelding

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:37

Utixo schreef:
Anja, bij toestel info kun je het automatisch zoeken naar updates uitzetten.

Gevonden! Dank je!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:49

Aangezien jullie handig zijn misschien weet iemand dit. ik heb een keer voorbij zien komen dat je kan aanvinken dat je berichten van bijvoorbeeld whats app pas binnenkrijgt als je je scherm aandrukt. Ik kan het nu alleen niet meer vinden. Weet iemand van jullie dat?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:48

Bij instellingen en dan geluid en meldigen en dan tijdens vergrendelsn geloof ik.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:51

Naast het slome ect lijkt het me een fijne en simpele nieuwe update. Wat iets toevoegd en anders is. Kan niet wachten tot ik kan updaten.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:53

Hmm, ik heb een Oneplus One en heb nog niets gemerkt van deze update :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:56

veerledec schreef:
Maar handig switchen tussen trillen-geluid-stil kan dan niet meer.

_pauline_ schreef:
Nee dat niet meer op stil kunnen vind ik zó vervelend. Moet je naar dat streepje waar onder staat alles, maar vervolgens gaat je wekker dan ook niet meer af. Niet handig!!

Ik weet niet of het bij de Samsung anders is dan mijn LG Nexus (google phone) maar je kan gewoon met je geluidsknopjes 'geen', 'prioriteit' of 'alles' selecteren. Als je hem op Prioriteit zet, gaat je wekker wel af maar krijg je geen tril of toon voor smsjes, whatsappjes of telefoontjes. Dus staat je telefoon op stil zoals je gewend was.

Ik vond de nieuwe update ook erg wennen, maar nu weet ik weer zon beetje waar alles zit en dan werkt het prima :D whatsappjes komen bij mij trouwens wel gewoon boven in te staan zoals eerst.

Mijn tel is er ook niet slomer van geworden trouwens.

Een van de redenen om geen Samsung oid te kopen is dat er naast de Android software van Google ook nog Samsung software er boven op ligt. Dat is net als dat je iOS op een Samsung plaatst en dat Samsung zijn eigen sausje er nog overheen gooit. Genoeg reden voor mij om toen een Google phone (mijne is LG Nexus 5, nieuwe is van Motorola geloof ik) te kopen :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:38

Snollygoster schreef:
Hmm, ik heb een Oneplus One en heb nog niets gemerkt van deze update :')

Wij, ik heb hem ook, krijgen binnenkort een update naar Lollipop, op zeer korte termijn iig! Ik ben wel heel nieuwsgierig iig, Cyanogen kennende zal dat stille modus wel erin zitten, voordeel van ons toestel! :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:50

Nogmaals, er zit wel een 'stille' modus in... Het werkt alleen op een andere manier nu :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:56

Ik werk gewoon met profielen op mn telefoon en heb zelf een profiel "stil" aangemaakt.
(en een "zacht" en een "normaal" en een "heel hard")

Widget heet: Simple Sound Profile.
Megahandy. Staat op homescreen en daar heb je met twee klikken het gewenste geluidniveau.

Over lollipop:
op mijn tablet Asus Nexus 1e generatie was het draaaama. Ding deed bijna niets meer. Ik dacht eerst dat de software te zwaar was voor de al paar jaar oude tablet, maar dat was niet zo.

Uiteindelijk via google gevonden dat ik niet de enige was (hele wereld met nexus heeft zowat problemen) en is het opgelost door de cache te legen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:07

Zijn er toevallig bokkers met een samsung galaxy alpha die de update wel hebben? Ik heb het bij mij voor de zekerheid maar even uit gezet, even reviews afwachten. Sommige functies wil ik echt niet missen en daarbij gebruik ik android nog niet zo heel erg lang. 'prioriteit' instellen is in ieder geval nieuw voor mij :']

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:15

Ik ga een dezer dagen over naar Android vanaf Apple.
Ik had begrepen uit de link in het topic dat de Sony Xperia Z deze update ook krijgt, is dit al van toepassing? Toen deze telefoon net uit was heb ik hem ook gehad, maar ik ben helemaal geïntroduceerd in Apple nu, dus ik hoop stiekem dat de update nog niet uit is op de Xperia Z. :+

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:35

De Xperia Z heeft hem nog niet.
Ik weet overigens niet vanwaar die angst is, Android Lollipop is gewoon een goede update, de fabrikant past zelf wat extra's aan toe, waarvan ik bij Sony (van de grote merken) het meest prettigst vind, Samsung gooit er zoveel troep erover heen dat dat gewoon niet leuk is, LG is daar ook aardig mee aan de weg aan het timmeren, al leveren ze niet zoveel apps als Samsung mee.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:42

Ik heb de Experia Z2, en heb hem ook nog niet. Maar weet niet zo zeker na al deze berichtjes of ik hem nog wel wil :n

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:47

zodiacje schreef:
Ik had gelukkig niet genoeg ruimte op mijn s5 voor deze update (919 mb geeft ie aan).
Achteraf blij om, wil die update nu niet. Kan alleen niet vinden hoe
Ik automatische updates uit kan zetten voor het geval dat.
Weet iemand waar ik dit kan vinden op mn Samsung s5?

Mijn wifi begon trouwens ook een week voor de update melding ineens moeilijk te doen. Heb die slimme netwerk wissel uitgezet en sindsdien doet ie het weer top!

da zou ik hem dus volgende week krijgen mijn wifi doet sinds vabdaag ook raar...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:55

Ik heb de update ook nog niet, maar vij mij doet de wifi ook moeilijk sinds gisteren. Erg vreemd.
Bij krijg ik altijd een melding of ik iets wil updaten, er wordt niks geupdate zonder mijn toestemming :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:01

Amaris schreef:
Over lollipop:
op mijn tablet Asus Nexus 1e generatie was het draaaama. Ding deed bijna niets meer. Ik dacht eerst dat de software te zwaar was voor de al paar jaar oude tablet, maar dat was niet zo.

Uiteindelijk via google gevonden dat ik niet de enige was (hele wereld met nexus heeft zowat problemen) en is het opgelost door de cache te legen.

Die heb ik ook gevonden! Helpt echt super! Gelukkig maar, want ding was zowat onbruikbaar. En de update niet installeren was ook geen optie want ik kreeg steeds pop ups over de update.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:06

Wat goed dat ik dit topic lees! :D Ik heb nu drie maanden een Galaxy Note 3 waar ik ontzettend blij mee ben, en wilde ook gaan updaten. Ben ik ff blij dat ik dat niet heb gedaan!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:16

Nou ik vind het allemaal reuze mee vallen hoor :') Het is even wennen omdat het anders is, meer niet. Maarja, ik kan niet voor anderen spreken met andere telefoons (en dus andere software)... :+