, kan toch niet.. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, kan toch niet.. chanicha schreef:Bij familie van mij was ook een voorval met asbest maar daar moesten alle spullen die ermee in aanraking waren geweest weggehaald worden door gecertificeerd bedrijf. Het was een bijna nieuwe kinderkamer maar ze konden gewoon opnieuw beginnen met spullen kopen e.d. dus zou oppassen met dat schuiven en stofzuigen!
gohya schreef:chanicha schreef:Bij familie van mij was ook een voorval met asbest maar daar moesten alle spullen die ermee in aanraking waren geweest weggehaald worden door gecertificeerd bedrijf. Het was een bijna nieuwe kinderkamer maar ze konden gewoon opnieuw beginnen met spullen kopen e.d. dus zou oppassen met dat schuiven en stofzuigen!
Ik heb niet gestofzuigd en spullen verschoven,dat heeft dat sloopbedrijf gedaan.
maura schreef:Niet om vervelend te zijn hoor, maar is dat stofzuigen gedaan met een gewone stofzuiger? Want in dat geval zijn de gevaarlijke vezels gewoon vrolijk opnieuw verspreid, die vangt het filter van een gewone stofzuiger niet op.
Verschillende mensen in dit topic hebben hele goede tips gegeven. Het is me niet duidelijk of je inmiddels een formele melding hebt ingediend, maar dat zou ik toch echt doen. Op de site van je gemeente kun je vinden waar je moet zijn. De gemeente Ermelo heeft op de site een tab 'Wonen&Milieu' daaronder kun je vinden waar je met milieuklachten (overige klachten, staan twee nummers bij) heen kunt. Jouw klacht geldt als 'verzoek tot handhaving' en mocht je twijfelen of degene die je aan de telefoon krijgt dat zelf ook weet, zeg er dan bij dat je een verzoek tot handhaving doet. Gemeenten zijn wettelijk verplicht om zo'n verzoek in behandeling te nemen.
Of je je zorgen wilt maken over je eigen gezondheid en die van je dochter op de lange termijn moet je helemaal zelf weten, maar door de ongecontroleerde verspreiding van asbest in je huis zijn jouw eigendommen beschadigd. Het grondig en correct reinigen of, indien nodig, vervangen van je spullen (denk aan vloerbedekking, stoffen meubels e.d.) moet gewoon vergoed worden.
Meliaforever schreef:Melding maken bij de inspectie
http://www.inspectieszw.nl/contact/index.aspx
Ik heb bij een asbest bedrijf gewerkt en zoals het bij jou gaat hoort niet. Weet je ook hoe het asbest bedrijf heet?

gohya schreef:En jij vindt het als moeder goed dat jouw dochter zich bewust blootstelt aan een dodelijke ziekte?Het klinkt stom,maar mocht mijn leven over 30 jaar voorbij zijn,so be it,in deze wereld valt er nog weinig te leven.Mijn dochter boeit het ook niet,w.b.t. de gevaren,zij is net zo nuchter en makkelijk als ik.

Hannanas schreef:Ik snap je heisa niet goed.
Je kwam rete laat in actie, weinig melding gemaakt, geen politie gebeld en je laat gewoon je dochter op zolder slapen terwijl je nu roept de media evt in de schakelen. Wat wil je met de media nu ineens dan.
Ik begrijp je prioriteiten niet zo goed.
Rare gang van zaken.
A: je had niet in de woning/op zolder mogen blijven
B; dagen over je meldingen heen laten gaan is ook bizar.
C: ook de gezondheid van iedereen in je huis is/was in gevaar.
En nu? Vloerbedekking.. Beddengoed van je dochter.. Kleding.. Nog meer besmetting?
Over dertig jaar is je dochter 55, mocht ze astbestkanker ontwikkelen dat risico wil je toch niet hebben gefaciliteerd?
Sterkte