Advies!! Samsung VS Iphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:17

Ik heb nu 1,5 jaar een iPhone en vind m heel fijn, nog geen problemen mee gehad buiten dat ik hem gisteren heb laten vallen en het scherm kapot is (hij doet het nog =)) hiervoor had ik een samsung die ik ook heb laten vallen op het scherm, en die was niet meer te redden. Mijn moeder doet al 4 jaar met haar iPhone 4 en deze doet het ook nog goed. Batterij van iPhone vind ik goed, ik gebruik hem veel en meestal is hij aan het eind van de dag pas leeg. Ik ben fan! :j

Quanneh

Re: Advies!! Samsung VS Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:38

TS, weet je al wat je gaat kiezen? :)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:28

ponypret123 schreef:
chanicha schreef:

Itunes hoeft toch niet? Soundcloud kan toch gewoon op iphone? Want ik vind itunes ingewikkeld

Je kan ook spotify downloaden[/quote]

Zelfde, vind ik ook ingewikkeld

QuanneH schreef:
TS, weet je al wat je gaat kiezen? :)

Uhm nou ik heb nog we el even om te beslissen, maar jullie hulp heeft zeker geholpen ben veel enthousiaster over iphone geworden :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:31

:? ... Hoe kan spotify nou ingewikkeld zijn? Het is echt super simpel. Je moet bij nieuwe dingen natuurlijk wel even de moeite nemen om te leren hoe het werkt.

Zowel voor iTunes als spotify geld, dat zelfs al voelt het ingewikkeld, als je iemand hebt die het wel goed kent of snapt, dan heeft diegene in 10 minuten aan je uitgelegd hoe het werkt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:32

Ik heb sinds een jaartje een iphone en die bevalt mij uitstekend.
Altijd alles gewoon hetzelfde qua instellen, wat bij elke samsung verdorie weer anders is.
Mijn laatste twee liepen ook regelmatig vast ondanks weinig apps ofzo, waren welliswaar wat ouder maar zo weinig als ik er van vroeg hoeft die telefoon niet op te flippen hoor!

Ik deed toen niks anders als een appje sturen en een foto maken, af en toe wat opzoeken was al bijna teveel gevraagd. Sinds ik iphone heb heb ik nooit meer dat soort taferelen gehad.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:35

Hier 100% iPhone fan!

Sinds 4 maanden ben ik om maar ik ga nooit meer terug. Telefoon is veel sneller, werkt fijner, is makkelijker, betere batterij noem maar op! Ook vind ik het typen veel fijner omdat die samsung veel te breed zijn. Het enige nadeel is dat de laders hier echt erdoorheen vliegen. :') Ik ben echt een stumper met dingen vasthouden en alles wat ik aanraak valt uit mijn handen en mijn iPhone heeft al heel wat traptredens en vloeren overleefd :D Krassen heb ik wel, maar dat komt omdat ik de screenbeschermers er steeds afsloop.. :')

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:52

Ik heb altijd samsung gehad, en nu sinds bijna een jaar een iphone 5S. Persoonlijk vind ik de iphone veeeel fijner! Ze zijn sneller, batterij gaat lang mee en werkt heel prettig. Het was de eerste dagen wel eventjes wennen, je hebt geen 'terug' knopje meer en alleen je home knop maar dit went snel genoeg. Ik hoop dat deze zeker nog een jaar of 3 mee gaat! :D

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:40

Ik wil graag voor de iphone 5s gaan maar twijfelpunten zijn:
-is ie dan niet te oud rond die tijd? Of is dat bij iphone niet zo erg? Want dat heb je bij samsung wel vind ik omdat er steeds een nieuwere is die het dan veel beter doet en nieuwere versie erop etc. Maar voor mijn gevoel is dat bij iphone minder omdat veel mensen m hebbe

-ik ga mn back toets heel erg missen en dat wordt echt wennen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:44

iPhone kan naar mijn mening 3 tot 4 jaar op snelheid mee. Daarna blijven ze opzich wel bruikbaar, maar kun je niet meer de nieuwste apps, of updaten naar de nieuwste software (maar dat wil je dan ook niet meer, want daar wordt je telefoon veel te traag van).

Het model van de 5S is 1,5 jaar oud, een half jaar geleden kwam zijn opvolger de iphone 6 uit. Dus met de iPhone 5S kun je nog zeker minimaal 2 jaar mee vooruit, langer kan wel, maar is niet optimaal. Kortom, ik denk dat de 5S echt nog een hele redelijke koop is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:47

Ik heb al 7 jaar een iPhone, hier komt echt nooit meer een andere erin :n.
Hiervoor een "touch" van samsung gehad, was een van de eerste telefoons die dat had. Wat een drama, touch werkte voor geen meter en binnen een jaar deed-ie helemaal niks meer. Ben sindsdien echt afgeknapt op samsung. Terwijl ik de D500/500D (?) echt een superfijn toestel vond die het in totaal een jaar of 5 heeft gedaan!

Mijn vorige, de 4s, was een ramp: 3x het scherm kapot en een nieuwe erin laten zetten.
Deze, de 5s, is pasgeleden van 2 hoog op het werk op een betonnen vloer gevallen en niks aan het handje. Ik heb de champagnegouden kleur en vond dat erg gaaf, dus ik heb een simpel doorzichtig hoesje ($2 via eBay) waardoor je de kleur gewoon nog niet, maar waardoor-ie toch wel wat beschermd is tegen gekras van sleutels enzo.

Ik heb deze ondertussen ruim een jaar, meestal gaat een telefoon hier max 2 jaar mee. Echter, de 4s heeft mijn moeder nu van mij gekregen en die doet het dus alweer ruim 3 jaar harstikke goed!

Back toets zit overigens ook gewon op Iphone hoor. Althans, als ik goed voor ogen heb wat je ermee bedoelt dan :').

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:53

Ik heb niet alles gelezen maar wat nog een voordeel is:
Je kunt je iPhone koppelen aan je iPad dwz:
-Foto's die trekt met de iPhone komen automatisch op de iPad en andersom
-agenda is op iPad en iPhone gekoppeld, altijd je agenda up to date bij je!
-door de nieuwe software kun je je agenda delen met mede iOS gebruikers, je weer dus waar iedereen is!
-je kunt met je iPad je iPhone zoeken of omgekeerd als je hem kwijt bent
-iMessage komt ook op de iPad terecht
-FaceTime werkt zoveel beter dan Skype
-geen last van overbodige reclame
-heb je een browser open op je iPhone die je op je iPad wilt raadplegen, kan dat gewoon heel simpel :D

Duidelijk, ik ben verknocht aan Apple. Heb net met kerstmis de gewone 4 gekregen, een gereviseerde, dwz een nieuwe die stuk was, terug gemaakt is en opnieuw te koop is gezet.
Ik kan inderdaad de laatste software niet updaten op de iPhone, maar omdat hij gekoppeld is aan mij. iPad is dat helemaal niet nodig :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:02

SheeNegro schreef:
-Foto's die trekt met de iPhone komen automatisch op de iPad en andersom Kan met Android ook
-agenda is op iPad en iPhone gekoppeld, altijd je agenda up to date bij je! Kan met Android ook
-door de nieuwe software kun je je agenda delen met mede iOS gebruikers, je weer dus waar iedereen is!Kan je met Android ook doen, dmv exchange email accounts
-je kunt met je iPad je iPhone zoeken of omgekeerd als je hem kwijt bent Google biedt die optie ook aan
-iMessage komt ook op de iPad terecht Telegram, Facebook, Skype?
-FaceTime werkt zoveel beter dan Skype Misschien, Skype werkt ook prima
-geen last van overbodige reclame Adblocker op je telefoon, of je betaald voor de app
-heb je een browser open op je iPhone die je op je iPad wilt raadplegen, kan dat gewoon heel simpel :D Moet je wel een iPad hebben

Duidelijk, ik ben verknocht aan Apple. Heb net met kerstmis de gewone 4 gekregen, een gereviseerde, dwz een nieuwe die stuk was, terug gemaakt is en opnieuw te koop is gezet.
Ik kan inderdaad de laatste software niet updaten op de iPhone, maar omdat hij gekoppeld is aan mij. iPad is dat helemaal niet nodig :D

Ik kon het even niet laten. :*

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:04

Niet alles gelezen sorry als ik iets dubbel zeg...

Mag ik even heel hard lachen om de mensen die denken dat een iPhone lange batterijduur heeft? Momentje stilte voor mijn iPhone 4s dan... Bent echt ontzettend blij met t dingetje en er zijn erg veel leuke hoesjes. Maar die batterij.... Gadver wat een gedoe. Heb me laten vertellen dat je de batterij van een iPhone niet zelf kan vervangen omdat hij vast zit aan het scherm wat maakt dat je naar een professioneel persoon moet en al gauw 50-100 euro kwijt bent.
Heb mijn iPhone 2e hands op marktplaats gekocht van een man die zei dat hij m een maand had gebruikt. Inmiddels heb ik m bijna 2 jaar en doet ie t nog prima.. Op de batterij na. Vandaag had ik 3 uurtjes les op school en m'n telefoon is 2 keer uitgevallen terwijl die net 2 uur van de lader af was en daarvoor 100% was. Hij kan gewoon van 70% naar 1% als hij er zin in heeft en zodra ik stekker d'r in stop is t klaar en is die weer 68%. Moet je wel 24/7 een lader bij je hebben dus..

Dit was gisteravond
Afbeelding
Dit was 10 seconden later toen ik de lader er in deed
Afbeelding

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:06

Quad schreef:
SheeNegro schreef:
-Foto's die trekt met de iPhone komen automatisch op de iPad en andersom Kan met Android ook
-agenda is op iPad en iPhone gekoppeld, altijd je agenda up to date bij je! Kan met Android ook
-door de nieuwe software kun je je agenda delen met mede iOS gebruikers, je weer dus waar iedereen is!Kan je met Android ook doen, dmv exchange email accounts
-je kunt met je iPad je iPhone zoeken of omgekeerd als je hem kwijt bent Google biedt die optie ook aan
-iMessage komt ook op de iPad terecht Telegram, Facebook, Skype?
-FaceTime werkt zoveel beter dan Skype Misschien, Skype werkt ook prima
-geen last van overbodige reclame Adblocker op je telefoon, of je betaald voor de app
-heb je een browser open op je iPhone die je op je iPad wilt raadplegen, kan dat gewoon heel simpel :D Moet je wel een iPad hebben

Ik kon het even niet laten. :*

Maar ze heeft een iPad, geen Android toestel. Of bedoel je dat je met je Android toestel ook kan delen met de iPad :o :o?
Mijne gaat trouwens nog 2 dagen mee *hout vast houden*

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:08

Ik kon ook niet kiezen.
Vind Iphone zo achterlijk duur en dan heb je wel wat, maar echt niet alles...
Samsung was ik een beetje klaar mee.

Heb nu sinds een maand de Sony Z3..prima telefoon. Erg tevreden.
:)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:09

Dat is bij de 5c al een heel stuk veranderd. Bij al mijn vriendinnen/ kennisen met een 5c is de batterij mee dan prima, en hier ook.

Backtoets mis je eigenlijk niet! Ik niet iig, je kan je scherm naar rechts schuiven en dan ga je ook terug :)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:12

Ik zou een HTC One (M8) kiezen zelfs hahaha, Geweldig goede telefoon, aluminium, goede camera, mooi geluid, genoeg geheugen (en ook uitbereidbaar), batterij gaat goed lang mee en die van mij (One M7) is niet kapot te krijgen! Dus daar zou ik zeker ook naar kijken :j

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:16

ik heb jaren geschreeuwd nooit een iphone te nemen, al vanaf dat de eerste iphone uitkwam. Ik nam wel een Android telefoon, toen nam ik de gok en ging ik voor een Windows Phon, die ging helaas kapot en heb ik een weekje een samsung s4 gehad en was dat ding na die week ook wel zo zat dat ik blij was dat iemand hem wou kopen.

Android vond ik fijn in het begin maar de laatste jaren zitten er zoveel apps in gebakken die je niet kan verwijderen of die zichzelf 5 minuten later gewoon weer installeren dat is niet leuk meer, vervolgens gaan die apps elke dag updaten want dat is logisch voor apps die je nooit gebruikt :\

Nou mocht ik vorige week verlengen en ben uiteindelijk voor de iphone 6 gegaan, nog geen moment spijt van gehad,
-het geluid is veel beter
-het scherm vind ik zelf helderder
- en zo zijn er nog wel meer voordelen

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:18

Ik was eerst ook heilig overtuigd bij samsung maar ik moet zeggen, nadat hij in de wc is gevallen en ik per direct een andere moest (en apple bleek de beste deal) ben ik stiekem toch verliefd op me iphone.

Mijn voordelen op een rijtje
- Makkelijk overzicht van je algemene data verbruik
- Makkelijk in en uit schakelen van je data verbruik per app (miste ik bij samsung nog wel es)
- Per app speciale installingen
- Handige en overzichtelijke APP store.
- Door een apple-id kun je eenvoudig overal inkomen
- Goede, snelle updates
- Snel en effectief geheugen

Mijne is al duizend keer komen te vallen, heb er altijd een stevige bumper om en een screen protector. Geen last mee.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:22

Iris82 schreef:
Ik kan er maar niet aan wennen dat er geen backtoets op de Iphone zit. Ik gebruik m zo vaak op mn Samsung.

Ohh dat vind ik ook zo vreselijk irritant. Alleen daarom al zou ik weer n Samsung willen!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:23

Mis je die echt? Je kan gewoon je scherm naar rechts vegen.. Ik vind t veel simpeler.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:25

*sluipt stilletjes weer weg uit dit topic*

Dat
Wist
Ik
Niet

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:32

NynkeMarit_x schreef:
Niet alles gelezen sorry als ik iets dubbel zeg...

Mag ik even heel hard lachen om de mensen die denken dat een iPhone lange batterijduur heeft? Momentje stilte voor mijn iPhone 4s dan... Bent echt ontzettend blij met t dingetje en er zijn erg veel leuke hoesjes. Maar die batterij.... Gadver wat een gedoe. Heb me laten vertellen dat je de batterij van een iPhone niet zelf kan vervangen omdat hij vast zit aan het scherm wat maakt dat je naar een professioneel persoon moet en al gauw 50-100 euro kwijt bent.
Heb mijn iPhone 2e hands op marktplaats gekocht van een man die zei dat hij m een maand had gebruikt. Inmiddels heb ik m bijna 2 jaar en doet ie t nog prima.. Op de batterij na. Vandaag had ik 3 uurtjes les op school en m'n telefoon is 2 keer uitgevallen terwijl die net 2 uur van de lader af was en daarvoor 100% was. Hij kan gewoon van 70% naar 1% als hij er zin in heeft en zodra ik stekker d'r in stop is t klaar en is die weer 68%. Moet je wel 24/7 een lader bij je hebben dus..

Dit was gisteravond
[ [url=m/wITh1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was 10 seconden later toen ik de lader er in deed
[ [url=m/w44B9R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan hem wel zelf vervangen hoor, ik heb dit ook met mijn 4S gedaan omdat de batterij na anderhalf jaar wel ral was geworden. Doet het nu weer prima :) kijk maar eens tutorials op youtube! Voor een paar euro heb je al een nieuwe batterij.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:39

Sowieso Samsung.. Ik mis het gewoon muziek dowloaden zo erg! Zover ik weet moet je geld betalen voor muziek op iPhone en dat is zo'n nadeel.. En de terug toets mis ik ook, terwijl ik weet dat je naar rechts kan schuiven.
Zie sommige mensen zeggen eens een iPhone altijd een iphone maar daar ben ik het absoluut niet mee eens :( camera en batterij vind ik enige plus punt

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:45

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe mobiel. Ik had een samsung galaxy s3 mini en nu een samsung galaxy s5. ik zat ook heel erg te twijfelen tussen een iphone en samsung, ik ben toch bij de samsung gebleven.
- Iphone achterkant kan je er niet afhalen, bijv als batterij kapot is
- Je kan er geen sd kaart in doen
- Iphone breekt sneller dan samsung, tenminste alle mensen die ik ken die een iphone hebben en en hebben later vallen hebben al een barst of kras en ik had mijn samsung zovaak laten vallen en nog helemaal heel.

Mijn nieuwe mobiel gaat qua batterij ook veel langer mee dan de s3