klusschema realistisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:12

Ik heb werkelijk waar nog nooit gehoord dat mensen standaard zo lang op een (goede!) stucadoor zouden hoeven te wachten :')

Een paar weken / maanden vooruit plannen gebeurt uiteraard zeker wel, maar bij heel veel klussen is het toch maar afwachten wanneer de stucadoors precies aan de slag kunnen dus er ontstaan altijd wel gaten waarin ze even een huisje dicht kunnen smeren :)

StalNollie

Re: klusschema realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:18

Ook mijn ervaring inderdaad

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:37

Houd er wel rekening mee dat bij deze weersomstandigheden het stucwerk soms wel 4-6 weken droogtijd nodig heeft voordat het geschilderd mag worden. Of je ga je stucen op kleur? Wij hebben vorig jaar rond deze tijd gestuct en met krachtkachel en bouwdroger 8 weken moeten wachten voor het schilderen zeker als je er afwasbare tex opzet, deze sluit de muur af zodat er geen vocht in kan maar dus ook geen vocht meer uit kan ;)

Verder keuken inmeten is toch wel een vak apart, ja kan wel hetzelfde apparaatje hebben maar ze hebben toch een bepaalde manier waarop ze dit doen. Wij hebben hiervoor echt niet hoeven te betalen.
Ze moeten blij zijn dat ze bij jou de keuken mogen leveren en dan is deze service toch wel van toepassing is mijn mening.

Verder heel veel succes!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:22

Ik vind het ook niet realistisch. Trek voor de matjes en de resterende lijm van de trap verwijderen al maar minimaal een dag voor uit. Zelfde geld voor de kozijnen van de slaapkamers. Dat Is op zichzelf al een dag werk, zo niet twee.

Vergeet daarnaast niet dat klussen super vermoeiend Is. Op dat tempo ga je het niet volhouden denk ik.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:27

Vandaag toevallig een stukadoor moeten laten komen ivm waterschade, hun hebben het zo druk dat ze pas over anderhalve maand tijd hebben. En dat valt hier in de regio nog onder spoed. Volgens deze meneer hebben de goede stukadoors het nu erg druk ivm de storm van 2 weken terug en het tegenvallende weer.