Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Windows werkt beter (naar mijn mening) op een mac dan op een andere
Of je doet combi mac windows
beauty1love schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen die zweert bij Windows ooit een langdurige periode gewerkt heeft met een Mac en andersom? Dus of je het ook goed kan vergelijken.. Geldt natuurlijk ook voor mensen die zweren bij Apple.
Shadow0 schreef:Cyella schreef:Als dat programma vastloopt op Windows, loopt heel Windows vast.
Dat is echt grote onzin hoor. Windows loopt al eeuwen niet meer vast als er een programma vastloopt.
Cyella schreef:Dat snap ik ook, het gaat erom dat Apple gebaseerd is op gesandboxte programma's en systeemonderdelen, en Windhoos niet.
Shadow0 schreef:Cyella schreef:Dat snap ik ook, het gaat erom dat Apple gebaseerd is op gesandboxte programma's en systeemonderdelen, en Windhoos niet.
Is dat kinderachtige naampje verhaspelen niet een klein beetje 1999?
Maar verder: het doet er niet toe, want het werkt ook bij windows niet meer zo. Dat werkt namelijk ook gewoon en crasht niet meer als 1 programma het niet meer doet. Of de onderliggende technologie nou wel of niet sandboxing is maakt niet zo gek veel uit... maar men blijft het imago van lang geleden in stand houden terwijl dat onzin is.
Wat je voorkeur is moet je uiteraard zelf weten, maar op gebied van stabiliteit ontlopen ze elkaar niet veel, en qua gebruiksvriendelijkheid is de ene ook niet beter dan de ander, alleen op sommige puntjes anders. (En op sommige punten dusdanig anders dat je inderdaad bijzonder gefrustreerd kunt raken, cmd-C vs ctrl-C.) Maar de ene zonder meer superieur noemen aan de ander gaat gewoon niet meer op.

Cyella schreef:Ik ben het overigens niet helemaal met je eens. Eigenlijk helemaal niet. Vrijwel iedereen die is overgestapt op Mac die ik ooit heb gesproken wilt niet terug naar Windows. Zegt genoeg lijkt me.

Citaat:Laatst moest ik office installeren voor iemand op Windows 8. Ik ben er (jawel!) 3 uur mee bezig geweest!
.
Bij windows moet je altijd een besturingssysteem overslaan. Voor zover ik weet en met beide systemen ervaring heb waren 95 en 98 vrij goed, 2000 was prut, XP was weer goed, Vista was weer prut, windows 7 was goed en windows 8 was prut, alhoewel die laatste met de nodige aanpassingetjes best te pruimen is
Vermoedelijk is windows 10 weer beter
(En als ik de eerste reviews moet geloven is dat ook zo.)
)
Windows tablet heb ik nog niet kunnen proberen. Shadow0 schreef:liedje89 schreef:Veel dingen zijn imo gebruiksvriendelijker, ik vind het bijv ook fijn dat ik mijn schijf niet steeds hoef te defragmenteren om te zorgen dat mijn computer een beetje werkt.
Ook dat hoeft al tijden niet meer
Shiloh schreef:Sorry, maar met die zoekfunctie heb ik al helemaal nog nooit overweg gekund. Vaak kom ik dan net niet helemaal op de goede term en vind die nog niet wat ik zoek.
Clemency schreef:Ik zou voor apple gaan, maar be prepared. Once you go apple, you never go back.. Niet goed voor je portemonnee dus.
iMac gehad, en werk dagelijks op een iMac, maar thuis lekker Windows PC.
Apple zal dat probleem nooit hebben omdat Apple zijn software alleen op eigen hardware gebruikt, wat dus altijd ideaal op elkaar afgestemd is. Zaak is dus bij het kopen van een product met Windows er op, dat je goed onderzoek doet eerst. En laat je niet zomaar wat aanpraten, genoeg mensen die er zogenaamd verstand van hebben maar dat eigenlijk niet hebben.
Betaal je dan f*cking 1800 euro voor....