Verzekering: krasjes op telefoonscherm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Verzekering: krasjes op telefoonscherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:55

Quad, het uitgangspunt is dat je er niet 'beter' van mag worden. Dat wil zeggen dat in dit geval een nieuw toestel daarom niet reëel zou zijn. Het is nog geschikt voor het doel waar het voor gebruikt zou moeten worden.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:36

Ik heb een Huawei Ascend G630 (link: http://www.raqwe.com/wp-content/uploads ... com-07.jpg) Volgens mij is dit niet eens echt 'glas', dus vandaar dat hij snel vatbaar is (blijkt dus) voor krasjes -O-

Ik heb al geprobeerd om op google te zoeken, hoe je krassen kunt verwijderen op een telefoon. Tandpasta en alle andere middelen heb ik geprobeerd; maar er zijn toch twee krasjes die iets dieper liggen. Hardnekkig dus.

Verbaast me nog wel wat een hond kan aanrichten :') Het is niet eens een grote hond.

Mijn vriend zegt dat het 'maar een gebruiksvoorwerp is' en denkt daar makkelijker over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:07

Ik vind het een beetje belachelijk om krasjes te declareren. Ik denk ook niet dat het vergoed word.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:12

Een goede les om de volgende keer meteen screenprotector op te plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:16

Ts: Gsm kost tussen de €170/€200 nieuw. Daar ga je echt geen waardevermindering op krijgen voor wat krasjes. Ik vind dat je echt overdrijft.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:22

Ik zou de hond een nieuw toestel laten betalen. Is ie nou helemaal gek geworden om zomaar tegen je aan te springen. Tis toch logisch dat jij je telefoon vast had en daar nu krassen op zitten.
Domme hond!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:26

Nou, wat let je. Je wilt declareren. Doe dat en kijk of het lukt. Ik ben benieuwd.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:34

Ik snap eigenlijk niet dat iedereen zo afwijzend reageert... Een ander maakt schade aan een eigendom van jou, logisch dat je daar niet blij mee bent en dit opgelost wil zien! Als een hond tegen de deur van je auto aan springt en er komen krassen op wil je dat toch ook gefixt hebben?

Of het de moeite van het inschakelen van de verzekering waard is, is een ander verhaal. Maar wel uit te zoeken door op te vragen wat herstel kost en dat af te wegen tegen een eventueel eigen risico van de verzekering. Maar anders moet het lijkt me buiten de verzekering om wel op te lossen zijn.
Mits er natuurlijk geen sprake is van nalatigheid van jouw kant. Door bijvoorbeeld het onbeheerd achterlaten van je telefoon. Maar uit je verhaal blijkt dat dit niet het geval geweest is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:53

Muisbal schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat iedereen zo afwijzend reageert... Een ander maakt schade aan een eigendom van jou, logisch dat je daar niet blij mee bent en dit opgelost wil zien! Als een hond tegen de deur van je auto aan springt en er komen krassen of wil je dat toch ook gefixt hebben?

Of het de moeite van het inschakelen van de verzekering waard is, is een ander verhaal. Maar wel uit te zoeken door op te vragen wat herstel kost en dat af te wegen tegen een eventueel eigen risico van de verzekering. Maar anders moet het lijkt me buiten de verzekering om wel op te lossen zijn.
Mits er natuurlijk geen sprake is van nalatigheid van jouw kant. Door bijvoorbeeld het onbeheerd achterlaten van je telefoon. Maar uit je verhaal blijkt dat dit niet het geval geweest is.

Hangt er een beetje vanaf wat voor auto je hebt... :P
Mijn auto is 13 jaar oud, bijna 14... Dus daar laat ik niet zomaar iets aan fixen aan de buitenkant als het om krasjes gaat. Dan poets ik het dikste zelf weg, laat ik niet iemand voor komen.

Maar als ik een auto heb die splinternieuw is en nog een hoge dagwaarde heeft, dan is het een heel ander verhaal... Dan verzeker je je auto waarschijnlijk ook all risk.
Daarbij kan je op een auto makkelijker aantonen dat een hond vriendschappelijk tegen je auto is geweest dan bij een telefoon...

DeMolenhoek benoemt ook heel erg terecht de aankoopprijs van de telefoon van TS op dit moment. Die is dusdanig laag dat een verzekering waarschijnlijk geen actie gaat ondernemen. De vriend van TS denkt er erg makkelijk over, is het dan de discussie met de verzekering waard voor de relatie van TS?
Kennelijk wel...

Het is dan ook meer een vraag vanuit sociaal-maatschappelijk oogpunt voor TS.

Ben nog steeds erg benieuwd wat zijn ouders ervan zeggen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:26

Muisbal schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat iedereen zo afwijzend reageert... Een ander maakt schade aan een eigendom van jou, logisch dat je daar niet blij mee bent en dit opgelost wil zien! Als een hond tegen de deur van je auto aan springt en er komen krassen op wil je dat toch ook gefixt hebben?

Als de lak beschadigd is, kan de auto roest krijgen. Dat is wat anders ;) Als mijn tafel een krasje oploopt omdat een hond er met de poten opspringt, word ik er ook niet anders van. Kan gebeuren bij gebruik :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:40

Waarom heb je niet gewoon een speciale verzekering afgesloten bij je provider? Dan zou je dit soort verzekeringsfraude (wat dat is het imo, nota bene voor een paar krasjes) kunnen voorkomen. Ik betaal 10 Fr. meer maar mijn iPhone is wel beschermt voor een hoop zaken op die manier.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:55

Iris82 schreef:
Quad, het uitgangspunt is dat je er niet 'beter' van mag worden. Dat wil zeggen dat in dit geval een nieuw toestel daarom niet reëel zou zijn. Het is nog geschikt voor het doel waar het voor gebruikt zou moeten worden.

Mijn schoonouders hebben een nieuwe bank. Als ik daar wijn overheen gooi, zeg je dan droogt wel weer op, kan je wel weer op zitten komt goed? Want ja.. Hij is nog geschikt voor het doel waar die gebruikt moet worden.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:10

Precies dat Quad! Schade is schade. Of het voorwerp nou nog kan gebruikt worden waarvoor het bestemd is of niet.
Vind het verbazingwekkend hoeveel mensen vinden dat het "maar" een gebruiksvoorwerp is. Het is wel iets van een ander dat lelijker/minder waard is geworden. Ik vind persoonlijk dat je dat niet zomaar af kan wimpelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:13

Tja maar is dit niet ook een stukje eigen schuld? Er hoeft bij mij echt geen hond op de bank te springen als ik daar zit..

Dan kan je voor alles wat er gebeurd wel iemand op laten draven voor de kosten van minuscule schade ...

Krasjes zijn op die telefoon die jij hebt heeeeel snel zichtbaar dat kan je voorkomen door een screenprotector, verbaas me er eerlijk gezegd ook over dat je wel zo zuinig bent maar die niet hebt... De meeste winkels raadden het bij die telefoon helemaal aan omdat die zo snel krasjes vertoont.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:22

Muisbal schreef:
Precies dat Quad! Schade is schade. Of het voorwerp nou nog kan gebruikt worden waarvoor het bestemd is of niet.
Vind het verbazingwekkend hoeveel mensen vinden dat het "maar" een gebruiksvoorwerp is. Het is wel iets van een ander dat lelijker/minder waard is geworden. Ik vind persoonlijk dat je dat niet zomaar af kan wimpelen.

Het is misschien een banketstaaf iets, maar communiceer er gewoon over met je vriend zijn ouders. Is echt geen asociale vraag, je hebt immers schade. Of je telefoon in de kreukels ligt of niet doet er niet toe. Een maatschappij bekijkt het namelijk gewoon zwart op wit.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:47

Weet niet hoe diep de krasjes zijn. Maar plak er is een folie op. Had van mijn hoesje allemaal mini krasjes er op. Irriteerde mij er heel erg aan. Nu folie erop en geen krasjes meer te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:33

Quad schreef:
Iris82 schreef:

Mijn schoonouders hebben een nieuwe bank. Als ik daar wijn overheen gooi, zeg je dan droogt wel weer op, kan je wel weer op zitten komt goed? Want ja.. Hij is nog geschikt voor het doel waar die gebruikt moet worden.

Maar daar maken jullie een hele kromme vergelijking. Zowel met de auto als met de bank.

Een nieuwe salon van +- 1.500 en een nieuwe auto van +- 15.000 is nog wat anders dan een gsm van maar €+-200. Er zit ook geen vlek op etc. Er zitten 2 krasjes op. En wat gaat de verzekering zeggen? TS, hebt u de gsm niet laten vallen? Hoe kan ze bewijzen dat het de hond is?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:48

ik heb mijn ipad (was gevallen en zat een grote barst in het scherm) en mijn iphone (scherm verbrijzeld, was tussen de deur gekomen) beide vergoed gekregen van de wa-verzekering. hoe het zit een een kras, dat zou ik niet weten...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:24

kaatjemuts schreef:
ik heb mijn ipad (was gevallen en zat een grote barst in het scherm) en mijn iphone (scherm verbrijzeld, was tussen de deur gekomen) beide vergoed gekregen van de wa-verzekering. hoe het zit een een kras, dat zou ik niet weten...

Die krijg je vergoed van de inboedelverzekering, niet van de WA (AVP) verzekering. :)
Dat is iets heel anders.

Quad schreef:

Dan is er inderdaad ook sprake van waardevermindering. Je hoeft niet zo nukkig te reageren. Het indemniteitsbeginsel is gewoon vastgelegd per wet. (art. 7:960 BW). In dat bepaalde geval is er inderdaad ook sprake van waardevermindering, maar zal er een groter schadebedrag uitgekeerd worden dan in dit geval. Dit is maatwerk.

TS: nogmaals: er is gewoon dekking voor. Jouw schoonouders zijn risicoaansprakelijk voor de hond. Wat de vergoeding zal zijn is gissen, maar niet een heel nieuw scherm. Mogelijk hebben zij ook een eigen risico op hun aansprakelijkheidsverzekering en dan krijg je alsnog niets maar dat weet ik natuurlijk op basis van deze informatie niet. :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:27

Iris82 schreef:
kaatjemuts schreef:

Die krijg je vergoed van de inboedelverzekering, niet van de WA (AVP) verzekering. :)
Dat is iets heel

Dat klopt, sorry my bad. T was nog vroeg☺️

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:31

Yunaa schreef:
noorhermans1 schreef:
Waarom zou je het doen?
Je kan beter een goede screenprotector kopen, als daar een krasje op komt dan haal je hem eraf en plak je een nieuwe op.

Maar het is een gebruiksvoorwerp, daar komen nou eenmaal krasjes op ;)

Daar heb je een punt; maar ik ben zo'n miep dat het zo moeilijk is om dat los te laten! Haha, klinkt echt dramatisch! Maar het is echt zo! :') Vandaar mijn topic!

Dan nu je kans om het te leren ;).
Serieus, je leven wordt heel moeilijk als je je om dit soort dingen druk blijft maken. Het is misschien moeilijk, maar je zult echt moeten leren om het los te laten!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:36

Gisteren dit topic doorgelezen maar had niet echt iets nuttig toe te voegen. Heel brutaal misschien, maar mag ik jullie mening over een soortgelijke situatie? Mijn klasgenoot heeft net per ongeluk mijn iPhone 4 op de grond laten vallen, waardoor er nu onder het scherm een flinke barst zit. Telefoon functioneert verder wel, maar er komen wel veel glassplinters af. Meisje is wel verzekerd, heeft het zin om dit op de verzekering te verhalen?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 16:41

Muisbal schreef:

Precies; zo denk ik dus ook! Als dit zou gebeuren met een ander bij mij thuis; dan zullen mijn ouders ook de WA-verzekering voorleggen aan diegene.
Ik ga vanavond een berichtje sturen en dan ben ik benieuwd naar het antwoord :) Heb al een beetje gegoogled, maar het schijnt dat huisdieren ook in de WA-verzekering vallen.
Laatst bijgewerkt door Yunaa op 08-12-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:42

Dat heeft wel zin om de verzekering in te schakelen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 16:43

Iris82 schreef:
kaatjemuts schreef:

Dat is iets heel anders.

Quad schreef:

Dan is er inderdaad ook sprake van waardevermindering. Je hoeft niet zo nukkig te reageren. Het indemniteitsbeginsel is gewoon vastgelegd per wet. (art. 7:960 BW). In dat bepaalde geval is er inderdaad ook sprake van waardevermindering, maar zal er een groter schadebedrag uitgekeerd worden dan in dit geval. Dit is maatwerk.

TS: nogmaals: er is gewoon dekking voor. Jouw schoonouders zijn risicoaansprakelijk voor de hond. Wat de vergoeding zal zijn is gissen, maar niet een heel nieuw scherm. Mogelijk hebben zij ook een eigen risico op hun aansprakelijkheidsverzekering en dan krijg je alsnog niets maar dat weet ik natuurlijk op basis van deze informatie niet. :)

Dankjewel! :) Dat over die hond heb ik ook al gegoogled, dus hoop dat 't lukt. Stuur vanavond even een berichtje.