Opruimen, wie heeft er nog meer geen zin in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 03:49

Ik zag er altijd enorm tegen op :)
Toen ik bij m'n schoonvader woonde (waar het huishouden op mij aan kwam, terwijl hij ook gewoon thuis was) verdomde ik het op een gegeven moment ook om te doen...
Nu wonen ik en m'n man op ons zelf en wat een verademing!

Ik heb een vast ritueel met poetsen :)
Van maandag tot donderdag zit m'n zoon op "school" en heb ik dus 2,5u om schoon te maken.
Schop dan de honden de tuin in en sluit de katten op in de badkamer zodat ik ongestoord m'n gang kan gaan.. En ben meestal dan met een uurtje klaar.
De wasmachine draait hier elke dag wel, wasmand vol = gelijk in de machine en zodra hij klaar is in de droger en daarna gelijk opvouwen en de kast in.

Op vrijdag maak ik niet schoon, kind is dan thuis en die loopt dan vreselijk in de weg :)
Maar op zaterdag en zondag gaat alleen een snel de stofzuiger er door heen (niet zo uitgebreid als ma-do) en de badkamer word ook elke zaterdag compleet uitgekuist :)
En de wc... Tsja elke avond voor ik naar bed ga :')

Maar je ziet er hier niks van....
De honden en katten verharen zo erg, dat zodra je ze binnen laat het een bende is... En een kind werkt daarin ook niet mee :')
Maar voor eventjes geeft het een rustig gevoel dat het schoon is :')

Kirrr

Re: Opruimen, wie heeft er nog meer geen zin in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:25

De eerste 2 dagen na 'de grote kuis', spoel in de poten van de honden af, droog ze af en doe ze even in de bench tot ze droog zijn. Ze mogen pas erna binnen. Geeft al heel wat minder troep. Ze mogen ook wel niet zomaar overal rondlopen. Ze kennen hun plaats in de mand zeer gode. Als ze beginnen rond te crossen, vliegen de haren alle kanten op.

Vriend had gisteren alles buiten gedaan, dus ik heb toch maar snel heel het huis gedaan. Stofzuigen, afstoffen en met de dweil erdoor. Daarnaast ook eindelijk de berging opgeruimd gekregen.
Dan nog 2 wasmachines gedaan en al wat strijk.

Deze namiddag komt de hoefsmid, vanavond auto ophalen bij garage en naar feestje voor verjaardag.
Zaterdag al om 7uur op post, paard laden en op wedstrijd. Zondag moet er toch echt nog wat aan de stallen gedaan worden en om 17:00uur weeral een etentje waar we niet onderuit kunnen.
Kuisen zal er niet veel inzitten dit weekend.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:10

Eigenlijk moet ik nu ook wat gaan doen, zo geen zin in := . Schoonmaken is zo niet mijn hobby. Ik mis het schoonmaakgen zeg ik altijd haha. Ik zie het wel hoor, maar maak dr ook echt niet druk om dat er wat stof ligt of hangt in huis. Ik werk 40 uur per week en MN vriend heeft de zomerperiode weken van zon 60 uur gemaakt,dus toen moest ik wel. Wil toch dat het een beetje schoon is. Gelukkig is MN vriend wel een schoonmaakfreak, dus nu hij weer wat minder werkt maakt hij ook vaak schoon. Z'n moeder is heel erg schoon en verslaafd aan dettol dus hij heeft het van huis uit meegekregen. Ik dan weer niet, bij ons was het wel gewoon schoon, maar er lag vaak ook wel wat stof. Vind ik dus ook geen probleem.

Nu ga ik denk ik zo toch maar was opvouwen, blegh.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:43

Ik heb een volledige hangkast, alleen beddengoed en handdoeken worden hier gevouwen :')
Heb geen hekel aan de was, maar vouwen vind ik een drama.
Afwassen en afdrogen haat ik ook, maar verder ben ik best huishoudelijk aangelegd. Keihard Always van Bon Jovi uit de speakers en gaan! :D
Op het werk ben ik ook altijd de pineut voor de schoonmaak van de kantine en het in en uitruimen van de vaatwasser, geen probleem. Als ik het doe weet ik zeker dat het goed gebeurt, daar vertrouw ik bij mijn collega's niet zo op :=

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:50

Ik ben nu lekker boven bezig. Muziek lekker hard en maar meeblèren. De buren hebben al een keer op de muren gebonkt. :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:53

Ik zou dus beginnen, maar erg veel is er nog niet gebeurd :o De was is inmiddels wel van de rekjes af, dus het eerste begin is er haha. Nu de rest nog |(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:54

Wat zei je? Als ik klaar ben kom ik er aan om jullie huis te doen? :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:56

Ja wie zei dat??? Mag bij mij ook, zo geen zin, blegh.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:58

Als ik niet helemaal in Zeeland woonde kwam ik wel efkes helpen, in no time de hele boel schoon!
Dan vind je alleen niets meer terug denk ik. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:00

Schoonmaakmuziek!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 26-09-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:00

Hier twee kindjes en een man die gemiddeld 60-80 uur per week werkt, waarbij ik ook nog inspring en meehelp indien nodig en indien ik tijd heb. Wij hebben een eigen akkerbouwbedrijf.
Ik vind het soms behoorlijk aanpoten. Niet alleen het huis, maar we hebben ook een flinke tuin die niet bepaald onderhoudsvriendelijk is. Deze lag er al toen we de boerderij overnamen en maken we geleidelijk aan steeds iets onderhoudsvriendelijker.
Ook lopen er nog 2 pony's en 2 konijnen die hun aandacht en verzorging nodig hebben. En daarna kan ik nog binnen aan de slag.
Met kinderen heb je qua opruimen toch vaak iets minder eer van je werk, al vind ik speelgoed nu niet echt rommel.
Daarbij zijn de kinderen al weer bijna 4 en bijna 7 en zij ruimen eigenlijk altijd netjes mee hun speelgoed op.

Eens in de zoveel tijd heb ik er ook weinig zin in en zie ik even niet meer waar ik moet beginnen. Dan las ik meestal even 2 dagen in waarop ik alles netjes opruim en sorteer, alle wasmanden compleet wegwerk, alle bedden verschoon en binnen alles grondig poets en dweil.
De dag daarna beloon ik me met een leuk tijdschrift dat ik lekker in de bank met wat drinken erbij kan lezen.
Meestal krijg ik er wel plezier in als ik eenmaal bezig ben. Als alles gedaan is geeft dat zo'n heerlijk gevoel en kan ik het weer prima bijhouden.
Hier drink ik altijd eerst lekker 2 bakken koffie :+ en een lekker muziekje op .... dat ruimt en poetst toch veel fijner.

Inderdaad als je huis keurig aan kant is en opgeruimd, is het dat in je hoofd meestal ook. Ik merk altijd aan mezelf dat ik erg onrustig en chaggie word als het binnen een rommel is. Daar doe ik het voor, want huishoudelijk werk is voor mij meer een noodzakelijk kwaad dan dat ik er echt plezier in heb :')

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:03

Komt bekend voor, in uitstellen ben ik dan ook een kei.
Stofzuigen en afwassen is nog niet eens het ergste, maar dat je de vensterbanken, boekenkast en alle plinten en alles moet afstoffen. Ja dat is mijn grootste frustratie, en gebeurt ook alleen als het moet (of mijn ouders op visite komen :P )
Is geen bende in huis, maar erg netjes ook niet. Je kan zien dat er geleefd wordt om het zo te zeggen ;)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:18

Ik doe mijn werk aan huis in de keuken. Dus keuken tafel ligt in de ochtend vol, dan om 12 uur begin ik met koken en alweer alles op te ruimen wat zoontje lief heeft om gehaald en zuig ik alles even met franse slag doordat ik een kat heb die verschrikkelijk uit haart en overal koekkruimels liggen.

Tafel dekken en een uur rekenen met eten, daarna dat opruimen en aanrecht aan kant. En weer alles erbij halen en verder aan het werk.

Om 6 uur ruim ik dit alles weer op en heb ik voor de miljoenste keer kussens weer in de bank gedaan en autootjes in de speelgoedkist gegooid. En ga ik met mijn zoontje leuke dingen doen en even de deur uit. Wanneer zoontje lief op bed ligt ruim ik weer alles op en gaat er nogmaals een stofzuiger doorheen maar dan goed.. en even de doek door het huis.

Van de 7 dagen doe ik zo'n 3 dagen die routine. En 2 van de 7 dagen doe ik ruimen,wassen,boven en overige dingen en doe ik in de avond het werk als zoontje lief slaapt.

En ik het weekend doe ik werkelijk niets aan het huishouden behalve stofzuigen en het ruimen dan als zoontje lief slaapt maar dan heb ik ook mijn man thuis die het speelgoed oppakt en zoontje lief vaak even ergens mee naar toe neemt waardoor alle kussen en speelgoed in de kist blijven en een man die er direct met de kruimeldief bij is zodra zoonlief met een koekje loopt of hij een pluk haar van onze kat ziet zwerven. Dus dan scheelt het mij enorm.

Maar ow ow ow, wat heb ik een hekel aan schoonmaken en ruimen omdat ik er 15 minuten later al niets meer van zie. Behalve in de avond als hij slaapt geniet ik rond half 9 a 9 uur de rest van de avond van een schoon en opgeruimde woning dat de volgende ochtend weer heel snel nergens op lijkt :p

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:26

Ik heb er op zich geen hekel aan maar het schiet er gewoon regelmatig bij in... Studie, paar uurtjes werk (op zoek naar een fatsoenlijke baan) een vriend die vaak meer dan 60 uur per week werkt, 2 paarden te rijden, honden, ponys, kippen om te verzorgen, en ook nog een dochter van 4... Je ziet huishouden staat niet eens in het rijtje...
Ik ben momenteel mijn ritme dus ook compleet kwijt dus dat is wel een puntje van aandacht...
Ik lees even mee, mocht er iemand een fijn huishoudschema of andere tips hebben, houd ik me aanbevolen!

Ik zou zo graag een vrouw willen zijn die alles gewoon lekker voor elkaar heeft, huis netjes en schoon, iedere avond een fatsoenlijke maaltijd op tafel, paarden goed in training, goede resultaten op school, fijne baan met tevreden baas... Supervrouw eigenlijk maar ik krijg t niet voor elkaar!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:05

Kirrr schreef:
Ik vraag mij vooral af hoe mensen dat doen met kinderen erbij?

ik ben alleen met 2 kids. gaat prima hoor. kwestie van concequent bijhouden. niet wachten met opruimen en schoonmaken tot het eind van de week. dan ligt er een berg en zie je er ook als een berg tegenop. en, je bent er nog eens uren mee bezig.
ik stofzuig elke dag. (2 katten en een hond). probeer alles wat ik in mn handen heb, meteen op te ruimen. om de dag stoomreiniger erdoor. dan ben ik sneller klaar dan wanneer ik een week wacht en de aangekoekte vlekken van de vloer moet boenen. s'avonds als kids naar boven zijn dan doe ik snel een opruimrondje van 10-15 min.
was wat uit de droger komt, word meteen opgevouwen en weg gelegd. ik ken mezelf, als ik het niet doe dan komt het op een grote hoop en de volgende komt er bovenop, en de volgende en de volgende ;)
met als gevolg dat ik een paar uur bezig ben met was wegwerken.
als er gekookt is, meteen doekje over aanrecht en fornuis, vaat elke avond doen enz.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:23

Bij mij is het andersom, vaak te druk met opruimen en schoonmaken waardoor ik school/studeren weer uitstel. Kan mij dus niet voorstellen dat er mensen zijn die niet van opruimen houden :P
Een schoon en netjes huis vind ik het belangrijkste. Jij werkt en je vriend ook, kun je niet iemand regelen die een keer in de week komt om alles schoon te maken als er zelf niet aan toe komt?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:24

@Gucci: wanneer kom je bij mij langs :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:38

Gucci je bent welkom hoor...

School uitstellen kan echt niet, daar moet ik straks mijn geld mee verdienen en niet met poetsen...
Ik heb dankzij dit topic wel weer wat nieuwe energie om het beter bij te houden, overigens is het hier geen vieze bende hoor, er mag gewoon vaker een stofzuiger enz doorheen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:12

Ik moet zo ons logeerkamertje dat zo vol staat dat er niet eens een bed in kan gaan opruimen :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 12:04

Konstantine schreef:
Ik moet zo ons logeerkamertje dat zo vol staat dat er niet eens een bed in kan gaan opruimen :+

Oh.. herkenbaar..
Onze logeerkamer staat vol dozen door de verhuizing.. moet ook allemaal nog uitgezocht en opgeruimd worden haha.
Hier heb ik me nog niet toe kunnen zetten.. maar ik ga nu maar weer stofzuigen en wat dingetjes opruimen.. het is inmiddels alweer of er een bom ontploft is .

Succes :(:)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:09

Als je eenmaal bezig bent gaat het echt beter, hoor! Dan blijf je schoonmaken/opruimen. Tenminste, dat heb ik, ik kan uren bezig zijn ook als ik van te voren helemaaaaal geen zin had. :Y)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:10

Laatst bijgewerkt door stefje op 30-09-14 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 12:13

Ik heb inderdaad ook, als ik eenmaal bezig ben is er niets meer aan de hand.. dan ga ik ook gewoon door tot het klaar is.
Maar eerst moet ik dat punt bereiken dat ik daadwerkelijk ga beginnen haha

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:44

Beginnen is absoluut het lastigste! Ik sla vaak de vraag over 'heb ik er zin in'. Die moet ik mezelf gewoon echt niet stellen ;-).

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 13:20

Das vaak waar haha.
Ik heb alles weer aan kant, alleen straks nog even snel een doekje over de tafel en kasten en dan is het weer goed voor vandaag :)