Toen ik bij m'n schoonvader woonde (waar het huishouden op mij aan kwam, terwijl hij ook gewoon thuis was) verdomde ik het op een gegeven moment ook om te doen...
Nu wonen ik en m'n man op ons zelf en wat een verademing!
Ik heb een vast ritueel met poetsen

Van maandag tot donderdag zit m'n zoon op "school" en heb ik dus 2,5u om schoon te maken.
Schop dan de honden de tuin in en sluit de katten op in de badkamer zodat ik ongestoord m'n gang kan gaan.. En ben meestal dan met een uurtje klaar.
De wasmachine draait hier elke dag wel, wasmand vol = gelijk in de machine en zodra hij klaar is in de droger en daarna gelijk opvouwen en de kast in.
Op vrijdag maak ik niet schoon, kind is dan thuis en die loopt dan vreselijk in de weg

Maar op zaterdag en zondag gaat alleen een snel de stofzuiger er door heen (niet zo uitgebreid als ma-do) en de badkamer word ook elke zaterdag compleet uitgekuist

En de wc... Tsja elke avond voor ik naar bed ga

Maar je ziet er hier niks van....
De honden en katten verharen zo erg, dat zodra je ze binnen laat het een bende is... En een kind werkt daarin ook niet mee

Maar voor eventjes geeft het een rustig gevoel dat het schoon is
. Schoonmaken is zo niet mijn hobby. Ik mis het schoonmaakgen zeg ik altijd haha. Ik zie het wel hoor, maar maak dr ook echt niet druk om dat er wat stof ligt of hangt in huis. Ik werk 40 uur per week en MN vriend heeft de zomerperiode weken van zon 60 uur gemaakt,dus toen moest ik wel. Wil toch dat het een beetje schoon is. Gelukkig is MN vriend wel een schoonmaakfreak, dus nu hij weer wat minder werkt maakt hij ook vaak schoon. Z'n moeder is heel erg schoon en verslaafd aan dettol dus hij heeft het van huis uit meegekregen. Ik dan weer niet, bij ons was het wel gewoon schoon, maar er lag vaak ook wel wat stof. Vind ik dus ook geen probleem. 
De was is inmiddels wel van de rekjes af, dus het eerste begin is er haha. Nu de rest nog
en een lekker muziekje op .... dat ruimt en poetst toch veel fijner.
)