Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:als je kiest voor een hele goedkope auto < 1000 euro, dan moet je er rekening mee houden dat de eigenaar een zeer goede reden heeft om hem zo goedkoop van de hand te doen.. bijvoorbeeld
- motor op zijn eindje
- groot onderhoud komt er aan (dan zit je zo op 200-400 euro extra aan te vervangen onderdelen)
- hij gaat volgend jaar niet door de apk komen door uiteenlopende redenen
etc
en je moet handig zijn met auto's want gegarandeerd dat je er eerder kleinere en grotere issues mee gaat krijgen dan met een wat jongere of betere auto.
goedkoop in de meeste gevallen is duurkoop, al kun je mazzel hebben natuurlijk en er een paar jaar mee doen..
maar ik zou persoonlijk kijken of je tijdelijk een extra inkomsten kunt genereren en iets meer sparen zodat je voor de volgende keuring om kunt kijken naar een autootje waarbij de kans op langer plezier ervan wat groter is.. anders kan het goed zijn dat je volgend jaar rond deze tijd weer met hetzelfde probleem zit en dan moet je weer zorgen voor een extra bedrag voor een auto.. je zit dan snel in een viscieuze circel van 'autoellende'
Naamloos1 schreef:Top! Dan wordt het dus volgend jaar een goedkoop bakkie van een paar 100 euro!
Caira schreef:Ik heb hetzelfde als TS, mijn cinquecentoetje gaat echt niet door de APK komen, dus er moet echt een nieuwe komen. Ik heb 5 jaar geweldig hierin gereden maar voor mijn opleiding moet ik anderhalf uur in de auto en dat zie ik niet zitten in zo'n klein ding. Nu zag ik een renault twingo of een ford KA staan is dat wat?
mymy schreef:Silly1972 schreef:Corsa's staan bekend om hun verborgen roestplekken, ondanks de onderhoud en apk zou ik hem toch laten staan
Vraag me af hoe het kan dat ze dan nog goed gekeurd worden?