Ervaring gevraagd in (zeer) goedkope auto'tjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Ervaring gevraagd in (zeer) goedkope auto'tjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:04

Oh die slopel van hierboven zou ik juist laten staan.. leuk micra tje of golfje 1 of 2 moet er voor 1000 echt te vinden zijn

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:40

Wij hebben altijd oude auto's gehad eigenlijk! Onze laatste was een Opel Astra uit... 1995 ofzo. Gekocht voor weinig en helemaal afgereden. Paar weken geleden is de motor van de stuurbekrachtiging afgebroken en hebben we 'm naar de sloop gebracht. Daarna kochten we een auto van 6 jaar...
Na 3 weken een ongeluk mee gehad, compleet total loss. Daaaag nieuwe auto.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:57

Corsa's staan bekend om hun verborgen roestplekken, ondanks de onderhoud en apk zou ik hem toch laten staan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:04

2 jaar geleden mijn tweede autootje gekocht, dit maal een Suzuki Swift. Heeft naast de dingetjes niet veel gekost. In 2 jaar tijd 22000 km ermee gereden. Hij was van een opa geweest die er niet veel mee reed, mijn auto is 20 jaar oud, aankomende zondag is zijn eerste uitgifte geweest maar dan 20 jaar geleden

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 06:26

Ik ben heel erg blij met mijn Corsa uit de steentijd :') Beste koop ooit, er zit niks aan of in wat stuk kan gaan. :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:44

mogmaals als er een jaar apk op zo'n ding zit zou ik me niet druk maken om evt roestvorming,daar áls het een jaar later te slecht is,dan gaat zo'n ding gewoon weg en koop ik weer een goedkope auto ergens,tis toch geen auto voor járen,wees gewoon blij als je voor een kleine 400 a 500 euro een jaar kan rijden,dat bedrag haal je dik uit die auto voor een jaar kwa afschrijving,en na dat jaar,dan zie je vanzelf wel hoe het ervoor staat...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:46

Hier goede ervaring met een astra uit 94.

Gekocht voor 400 en 7 jaar mee gereden en nu weer verkocht voor 150.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:57

elenaMM77 schreef:
als je kiest voor een hele goedkope auto < 1000 euro, dan moet je er rekening mee houden dat de eigenaar een zeer goede reden heeft om hem zo goedkoop van de hand te doen.. bijvoorbeeld

- motor op zijn eindje
- groot onderhoud komt er aan (dan zit je zo op 200-400 euro extra aan te vervangen onderdelen)
- hij gaat volgend jaar niet door de apk komen door uiteenlopende redenen
etc

en je moet handig zijn met auto's want gegarandeerd dat je er eerder kleinere en grotere issues mee gaat krijgen dan met een wat jongere of betere auto.

goedkoop in de meeste gevallen is duurkoop, al kun je mazzel hebben natuurlijk en er een paar jaar mee doen..

maar ik zou persoonlijk kijken of je tijdelijk een extra inkomsten kunt genereren en iets meer sparen zodat je voor de volgende keuring om kunt kijken naar een autootje waarbij de kans op langer plezier ervan wat groter is.. anders kan het goed zijn dat je volgend jaar rond deze tijd weer met hetzelfde probleem zit en dan moet je weer zorgen voor een extra bedrag voor een auto.. je zit dan snel in een viscieuze circel van 'autoellende'

Dikke onzin!
Nieuwere auto's zijn veel storing gevoeliger. En als er ook maar iets mankeert dan starten ze gewoon simpelweg niet. Mijn Audi, die ik voor €12.000 heb gekocht met nog geen 3.000 km op de teller heeft vaker pannen als mijn oude auto. Heb al een keer gestaan dat hij niet wou starten want er was een lamp kapot wat storing veroorzaakte. Of je staat voor het stoplicht en het start-stop systeem geeft storing. Of het alarm wil niet meer uit. Sta je dan met je auto midden in Groningen.

Kortom hoe meer electronica hoe meer storingen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:32

Helemaal waar! :j
Onze andere auto is motorisch compleet in orde, maar vanwege een probleem in de boordcomputer doet 'ie het om de haverklap weer niet... Geschatte reparatiekosten? Meer dan het kreng nog waard is. :=

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 17:10

Top! Dan wordt het dus volgend jaar een goedkoop bakkie van een paar 100 euro! :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:18

Ik heb hetzelfde als TS, mijn cinquecentoetje gaat echt niet door de APK komen, dus er moet echt een nieuwe komen. Ik heb 5 jaar geweldig hierin gereden maar voor mijn opleiding moet ik anderhalf uur in de auto en dat zie ik niet zitten in zo'n klein ding. Nu zag ik een renault twingo of een ford KA staan is dat wat?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:36

Misschien is een Suzuki Alto wat? Hangt natuurlijk ook maar net van je budget af.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:45

vallen die niet in de cat. ieniemienie? Want ik moet er wel de snelweg op

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:50

Een Alto is wel mini, maar ik rij er wekelijks zo'n 300km mee (Wageningen - Hellevoetsluis - Amersfoort - Wageningen). Als je erin past, en dat is wel belangrijk, rijd het als een trein. Alleen hard optrekken is niet aan de orde met een 1.0.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:55

Caira: ik rijd rond in een Ford ka uit 2004. Rijdt heerlijk en heb er nooit gezeur mee. Nou is dit wel een auto die nog weinig gelopen heeft. Toen ik hem kocht 45.000, nu 1,5 jaar later staat hij op plusminus 62.000. Vloog de APK door begin dit jaar, niks aan de hand.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:01

Naamloos1 schreef:
Top! Dan wordt het dus volgend jaar een goedkoop bakkie van een paar 100 euro! :D

Of een lasapparaat??

Er is een club voor die Alto's.
M'n buurman had zo'n bakkie, gekregen want kwam niet meer door de APK. Twee dagen lassen en ding was weer op-en-top, kwam fluitend door de APK om vervolgens door zo'n petje in de leasebak van z'n pa total-loss gereden te worden....... |o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:10

Een fiat panda!
Net eentje rijk.. Fijn dingetje!
Rij er 300/500 km per week mee.
Vanaf 2004 fijn model.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 01:05

Caira schreef:
vallen die niet in de cat. ieniemienie? Want ik moet er wel de snelweg op

Zoals ik al zei hangt dat maar net van je budget af. De wat jongere modellen zijn klein maar fijn imo.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 01:52

Silly1972 schreef:
Corsa's staan bekend om hun verborgen roestplekken, ondanks de onderhoud en apk zou ik hem toch laten staan

Vraag me af hoe het kan dat ze dan nog goed gekeurd worden?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 04:24

Caira schreef:
Ik heb hetzelfde als TS, mijn cinquecentoetje gaat echt niet door de APK komen, dus er moet echt een nieuwe komen. Ik heb 5 jaar geweldig hierin gereden maar voor mijn opleiding moet ik anderhalf uur in de auto en dat zie ik niet zitten in zo'n klein ding. Nu zag ik een renault twingo of een ford KA staan is dat wat?

Beide laten staan! Renault is motorisch slecht en ka's roesten nog harder dan opels en fiat

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:02

Wij hebben onze auto gekocht voor €250,- en hij doet het super.
Wij hebben tot dusver nog nooit meer uitgegeven als 500 aan een auto en ook eigenlijk nooit een slechte gehad (is natuurlijk geen garantie voor de toekomst).
Met elke auto kan je pech hebben, ongeacht de prijs van de auto :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:03

mymy schreef:
Silly1972 schreef:

Vraag me af hoe het kan dat ze dan nog goed gekeurd worden?

Nou, omdat ze er gewoon niet naar kijken en 'm afmelden. Ik heb een voorbeeldje voor de deur staan.
IK zit daar niet mee want ik pak m'n lasapparaat en ik las 'm gewoon weer aan elkaar, maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo simpel over......
Voor de rest loopt dat ding prima, ik heb de motor een keer doorgespoeld, er rondom nieuwe olie en filters in gedaan en hij gaat weer als de brandweer.

Overigens wil dat helemaal niet zeggen dat deze Corsa daadwerkelijk zo slecht zou zijn. Kijken is weten; zoiets valt vanachter een PC niet te beoordelen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:18

Over elk model auto is wat te zeggen. Maar je kan prima een auto onder de 800 kopen en er toch nog vele kilometers plezier van hebben.

Corsa roesten? Ja zoals elk er auto. Prima op te lossen.

Renault slechte motoren? 1 op de hoeveel motoren zijn slecht van rebault. En die cijfers dan ten opzichten van een ander merk. Hier loopt een renault al 335000 km op gas uit 2005.

Nou ja zo kan je nog wel even door gaan.

Suzuki swift zijn ook erg fijne bakkies.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:21

Ik heb een Opel Astra, was niet duur in aanschaf en rijdt als een trein! :D
Hij heeft wel wat roestplekjes, maar hee, het rijdt!

In aanschaf heeft deze me 600 euro gekost. Enigste onderhoud tot nu toe is een nieuwe dynamo die ik erin heb gezet voor 50 euro.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:50

Een topic dat ik precies nodig had! Mijn polo is een tijd terug dood gegaan na trouwe dienst, en nu moet ik een nieuwe auto. Ik was druk aan het zoeken naar een auto om ook trailer te kunnen trekken, met een wat ruimer budget, maar dat was best lastig. En inmiddels moet ik mijn plannen iig tijdelijk gaan bijschaven. Paardlief staat met een blessure, daar gaat een hoop geld in zitten, dus om nu een paar duizend euro te gaan neertellen voor een benzine zuiper waar ik iig de komende maanden toch niet mee trailer ga rijden omdat paardlief 'stuk' is, wil ik de winter door gaan met een tijdelijke oplossen, en dus eenzelfde budget (max) als de TS in haar hoofd had. Ik heb nu nog even de auto van mijn vader welke de trailer kan trekken indien nodig, dus ik kom niet helemaal droog te staan wat dat betreft, maar een extra zuiper kan ik gewoon nu niet betalen. Ik heb het geld wel, maar omdat ik niet weet wat de blessure allemaal gaat kosten ga ik eerst maar even voor een tijdelijke oplossing.

Wel fijn te zien dat dit een positief topic is wat goedkope auto's betreft. Helaas is het wel lastig voor mij om 'iemand met verstand' mee te nemen, waar vind je die zo snel? Ik heb geen auto-fanaten in mijn vriendenkring zitten. Ik weet zelf een ietsjepietsje iets van auto's maar lange niet genoeg om in te schatten of een auto nu over 4 jaar of volgende week al uit elkaar gaat vallen...

Ik begrijp dat japanners meestal wel wat sterker zijn? En hoe minder hoe beter. Ik rij al jaren alleen maar automaat, na mijn afrijden nooit meer anders gereden, maar dit is natuurlijk wel weer storingsgevoeliger (en duurder). Doordat ik de aanschaf (en hopelijk onderhoudt) voorlopig lager ga houden zit ik wel te denken een aantal rijlessen te nemen om het schakelen weer onder de knie te krijgen, zodat ik een bredere keuze ga hebben in goedkope autotjes. Automaten gaan toch eerder kapot weer ben ik bang..