Studenten... Hoe fornuis schoon krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Studenten... Hoe fornuis schoon krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:22

Je zou nog ovenreiniger van de action kunnen proberen? Daar spraybje alles wat ranzig is mee in(is een schuim) lekker in laten trekken/weken etc dan he je dikke kans dat het vrij makkelijkk schoon te krijgen is met een sopje en een schuurspons... Als je dan toch bij de action bent voor dat schuim gelijk een setje roze rubberen huishoudhandschoenen meenemen en dan kun je er tegen aan .

Of even de ruilen en weggeven groep van jou regio opzoeken op facebook en een ander fornuis scoren ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:21

Ook voor de onderkant van je pannenhouders: Goed lang dasty in laten werken, meerdere keren? Dan kun je t er wellicht laag v laag afkrijgen. Ik zweer bij dasty voor het fornuis, ideaal spul!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:04

Oud vet krijg je weg met ammoniak! Alle losse onderdelen in een stevige plastic zak doen, flinke scheut ammoniak erbij, dichtknopen en een nachtje wegleggen. De ammoniakdampen laten het vet oplossen en zelfs de goorste zwarte aangekoekte jarenoude zooi laat los en is zo weg te poetsen. Fornuis zelf kan ook, maar is iets omslachtiger. Doeken met ammoniak op het fornuis leggen, grote plastic zak eroverheen tapen en de dag erna is alles los. Het stinkt wel als je alles weer uit de ammoniak haalt, dus goed ventileren!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:13

AngeliqueB schreef:
Oud vet krijg je weg met ammoniak! Alle losse onderdelen in een stevige plastic zak doen, flinke scheut ammoniak erbij, dichtknopen en een nachtje wegleggen. De ammoniakdampen laten het vet oplossen en zelfs de goorste zwarte aangekoekte jarenoude zooi laat los en is zo weg te poetsen. Fornuis zelf kan ook, maar is iets omslachtiger. Doeken met ammoniak op het fornuis leggen, grote plastic zak eroverheen tapen en de dag erna is alles los. Het stinkt wel als je alles weer uit de ammoniak haalt, dus goed ventileren!

Ohja, dit tip heb ik ook vaak gehoord, schijnt echt als tierelier te werken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:20

Krijg hier een flashback naar m´n eigen studententijd. Ken je toevallig het nummer "the dangerous kitchen" van Frank Zappa?
Succes ermee (en hopelijk eet smakelijk...?)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:55

miccamaaike schreef:
Ooit in een studentenhuis gewoond Sakkia? :P

Dit doen wij in huis ook altijd, na het eten gewoon even schoonmaken. Scheelt heel veel! :) En vooral dit soort enorme aangekoekte troep.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:44

Dit topic is al een maand oud, maar ik vroeg me af,
is dat Dasty ook geschikt om de achterwand bij het gasfornuis schoon te krijgen?
Ook ik woon in een studentenhuis (nja huisje... maar 3 huisgenoten) en die achterwand is zooo vet dat keukenrol er gewoon direct aan blijft plakken en schuurpapier werd ook voor geen ene meter.
Ik gebruikte mr. Muscle ervoor altijd. Wil toch wel poging doen om het op een of andere manier schoon te krijgen. Maar volgens mij is het al paar jaar niet schoongemaakt oid.
Gasfornuis is prima met mr. muscle schoon te maken ,maar daaromheen, zoals de wand, dus niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 03:07

1234 schreef:
Dit topic is al een maand oud, maar ik vroeg me af,
is dat Dasty ook geschikt om de achterwand bij het gasfornuis schoon te krijgen?
Ook ik woon in een studentenhuis (nja huisje... maar 3 huisgenoten) en die achterwand is zooo vet dat keukenrol er gewoon direct aan blijft plakken en schuurpapier werd ook voor geen ene meter.
Ik gebruikte mr. Muscle ervoor altijd. Wil toch wel poging doen om het op een of andere manier schoon te krijgen. Maar volgens mij is het al paar jaar niet schoongemaakt oid.
Gasfornuis is prima met mr. muscle schoon te maken ,maar daaromheen, zoals de wand, dus niet.

Het is zeker mogelijk met Dasty. Alleen vraag ik me af van welk materiaal de achterwand is? Ikzelf heb RVS achterwand en dan is t wel makkelijk.
Met dasty krijg je de deuren, trapleuningen ook schoon by the way!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 07:20

Volgens mij zijn het tegels. Weet ik niet uit mijn hoofd, ben nu niet daar :P
Iig zeker geen RVS!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:20

Dat kan dan prima met dasty :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:40

Zeker dat soort dingen werkt het goed voor.
Hier laatst in huis een aantal deuren die jaren niet schoongemaakt waren ermee schoongemaakt... schaamde om te zien dat die deuren toch echt grijs waren en niet gelig ... rookaanslag van jaren ... drop er gewoon zo vanaf (waren niet "mijn" deuren, maar algemene ruimtes waar een oud huisgenoot gewoond heeft, daar woont nu niemand meer en is logeerkamer)
Ook de pikzwarte doppen van het gasfornuis ermee schoongekregen ism zo'n pannesponsding, met spons alleen lukte het niet... wel bleef het een piep... werk.

Als het heel erg is laat ik het ook even een half uurtje (of langer) intrekken, haal dan het ergste wel en spray dan nog een keer in waarbij ik het niet zo lang laat intrekken maar door ga met schrobben zegmaar.
Wel is het behoorlijk geconcentreerd, je moet echt een heel aantal keer met alleen een doekje met water erover om alle zeep/schuimresten weg te krijgen