Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Katja schreef:Iris82 schreef:Dat valt wel mee, de meeste paarden die verkocht zijn vliegen binnen twee weken die kant op.Een paard naar Amerika vliegen is ook niet iets wat je 123 regelt. Dat is enorm kostbaar (ik lees hier op Bokt zeker meer dan € 5000,-) en daar gaan maanden aan voorbereiding aan vooraf.
Er kan een verzorger met hem mee reizen, maar vind het moeilijk om het uit handen te geven. Vriend komt hier 1 oktober heen voor mijn verjaardag.
Hij had aangeboden om met paard wel terug te willen vliegen, heel lief dat hij het aanbied en zo helpt. Maar heel eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten aangezien vriend geen paarden verstand heeft. Vriend gaat midden oktober weer naar huis, hij had al aangeboden om met mijn zoon te vliegen zodat ik met paard kan vliegen. Maar dan heb ik nog weinig tijd om de laatste kleine dingen te kunnen regelen. Ik zou vanaf midden oktober naar de VS kunnen, mag een kleine 3 maanden, 90 dagen. Verblijfs vergunning is geldig vanaf 1 December. NYC schreef:Heb de papieren al rond. Als de papieren in orde zijn dan kan het vrij snel geregeld worden.
Infeite als ik zou willen zou mijn paard bij wijze van spreken morgen kunnen vliegen. Moet er wel een vlucht met plaats voor hem die kant op gaan. Etc.
Word een nieuwe regel die maandag in gaat.Lynn_Nikita schreef:mg een paard wel emigreren met dat gehoest? k heb er geen idee van maar niet dat dat straks problemen opleverd
elenaMM77 schreef:ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat straks met het paardje..
gaat er wel een DA mee op de vlucht of alleen een steward?
want als het dier al een vorm van longschade heeft
en ook nog net zo'n zware aanval heeft gehad.
dan zal vliegen (als dat mag) best een hele aanslag op het dier zijn?
Katja schreef:Normaal staan ze op zaagsel, stro wordt niet gebruikt aan boord.
Met welke maatschappij vliegt hij?
Zoals je het omschrijft denk ik dat het heel verstandig is om hem zo snel mogelijk te verhuizen.
Jennyj01 schreef:Kan hij niet een paar dagen eerder naar het horsehotel? Daar zijn ze super gefaciliteerd voor allemaal verschillende paarden met verschillende wensen.
Iris82 schreef:Wat een mazzel zeg.![]()
Dat is weer een zorg minder. Heb je de rest van de zaken waar je aan moet denken al op een rijtje?